Άνοιγμα της αγοράς των ΚΤΕΛ, αποκρατικοποιήση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων, σύσταση εταιρειών Ειδικού Σκοπού για αξιοποίηση ακινήτων, αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, δραστικές αλλαγές στις δημόσιες συμβάσεις και αλλαγές στον Επενδυικό Νόμο, περιλαμβάνει το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης για την ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα μεταξύ των 10 μεταρρυθμίσεων για την επανεκκίνηση της Οικονομίας που παρουσίασε ο υπουργός κομβικό σημείο είναι και η επανεκκίνηση των μεγάλων Οδικών Έργων, με τον υπουργό να κτυπά το "καμπανάκι".
Όπως ανέφερε το θέμα είναι ακανθώδες και η διαπραγμάτευση θα είναι πολύ δύσκολη, ενώ όπως σημείωσε, γίνεται υπό πίεση χρόνου λόγω των προβλημάτων ρευστότητας και των ρητρών που ενδέχεται να καταπέσουν.
Επίσης ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε τον σοβαρό κίνδυνο απώλειας κονδυλίων γα τη χώρα λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων σε σχέση με τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000-2006, ενώ σημείωσε ότι έως το τέλος Μαρτίου θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των Δημοσίων Συμβάσεων.
Ανέφερε επίσης ότι οι αναθέτουσες αρχές είναι περί τις 3.200 με το 40% των διαγωνισμών να καταπίπτουν λόγω ενστάσεων στις προδιαγραφές τους. Στόχος είναι η μείωση των 3.200 αρχών κατά 80%.
Ο ίδιος σημείωσε ότι οι 10 μεταρρυθμίσεις είναι πολιτικές που ενισχύουν την επιχειρηματικότηττα και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μειώνουν τη γραφειοκρατία, ενισχύουν την εξωστρέφεια και βελτιώνουν το επενδυτικό κλίμα.
Για να συμπληρώσει «προτεραιότητα είναι η σωτηρία της χώρας. Οι επόμενες εκλογές δεν είναι δική μας υπόθεση, ούτε η μετάθεση των προβλήματών ούτε οι δημόσες σχέσεις. Προτεραιότητα είναι η Ελλάδα να μείνει στο ευρώ να μείνει όρθια. Εκεί θα επικεντρωθούμε και για αυτό πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε
Οι 10 προτεραιότητες
1. Μεγάλα Οδικά Έργα – Επανέναρξη 4 αυτοκινητοδρόμων
Υπό πίεση χρόνου, λόγω των προβλημάτων ρευστότητας και των ρήτρων που ενδέχεται να καταπέσουν, γίνεται η διαπραγμάτευση για τα μεγάλα Οδικά Έργα και την επανέναρξη των 4 αυτοκινητοδρόμων ήτοι για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, την Ολυμπία Οδό και την Ιονία Οδό. Ο στόχος είναι οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους να έχουν ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου με την επίτευξη συμφωνίας – πλαίσιο, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα έρθει στη Βουλή προς έγκριση όλων των νέων συμφωνιών.
Βέβαια είναι αναγκαία η έγκριση της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (4 γενικές διευθύνσεις), έχει ήδη ζητηθεί η συμμετοχή εκπροσώπου ή εκπροσώπων της Επιτροπής στις διαπραγματεύσεις. Όπως δήλωσε ο υπουργός το θέμα είναι ακανθώδες για αυτό αποφασίσθηκε να γίνει μια επαναδιαπραγμάτευση για να μην καταπέσουν τα έργα. Όπως τόνισε, ο πρωθυπουργός όρισε ως διαπραγματευτή εκ μέρους του Δημοσίου τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα έργα δημιουργήσουν 30.000 θέσεις εργασίας άμεσα και περίπου 50-60.000 θέσεις έμμεσα στην Περιφέρεια.
2. Επιτάχυνση απορρόφησης ΕΣΠΑ
Σοβαρός κίνδυνος απώλειας κονδυλίων γα τη χώρα λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων σε σχέση με τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000-2006 υπάρχει όπως ανέφερε ο υπουργός. Ο ίδιος σημείωσε ότι στόχος είναι να επιδιωχθεί η ταχύτερη δυνατή απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώθηκε ένα βασικό σχέδιο για την απλοποίηση των πολύπλοκων διαδικασιών διαχείρισης του ΕΣΠΑ και των Διαρθρωτικών Ταμείων διαμορφώθηκε σε συνεργασία με την Task Force.
Ειδικότερα, καταργούνται όσες διαδικασίες δεν χρειάζονται και μειώνονται οι απαιτούμενες υπογραφές και τα κριτήρια για ένταξη ενός έργου στο ΕΣΠΑ έως το τέλος του έτους. Επίσης γίνεται ηλεκτρονικό ολόκληρο το σύστημα Δημόσιων Προμηθειών. Θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Μαρτίου του 2013 και προωθείται η διευκόλυνση απαλλοτριώσεων και ο εξορθολογισμός του συστήματος χρηματοδότησης έως το τέλος του 2012 και της διαχείρισης των έργων μέχρι το τις 31 Μαρτίου του 2013.
Στόχος επίσης είναι η αναθεώρηση ΕΣΠΑ που αφορά στα έτη του 2007-2013 ώστε να προσαρμοστεί στις παρούσες συνθήκες, με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Επιπλέον το υπουργείο εστιάζει στην επότευση των 181 έργων υψηλής προτεραιότητας και στις διαπραγματεύσεις για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020.
3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO
Στόχος της κυβέρνησης η εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου αποκρατικοποίησης. Στο πλαίσιο αυτό εστιάσει να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια που υπάρχουν στα ζητήματα των κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επίσης να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της συντήρησης του τροχαίου υλικού. Σε ότι αφορά ειδικότερα στο σχέδιο αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, προχωρά στην ιδιωτικοποίηση της ROSCO.
Επί πλέον μεταφέρεται η περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δημόσιο, προχωρά στον εκσυγχρονισμό του δικτύου για να τελειώσει το νέο δίκτυο Πάτρας – Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ενώ βασική προτεραιότητα είναι η πρόσβαση με σύγχρονα δίκτυα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
4. Προσέκλυση επενδύσεων - νέος Νόμος – 4 βασικές δράσεις
Νέο νόμο που προβλέπει κεντρικό σύστημα αδειοδότησης και ένα μοναδικό σημείο ελέγχου φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο. Συγκεκριμένα προβλέπεται να ενεργοποιηθεί σε όλα τα στάδια το one-stop-shop του Invest in Greece. Επίσης παρακολουθούνται όλες οι επενδύσεις και ο βαθμός ωρίμανσης με ηλεκτρονικό τρόπο. Παράλληλα το υπουργείο προχωρά σε διορθώσεις στον ισχύοντα επενδυτικό νόμο στους επόμενους μήνες. Επίσης χρησιμοποιείται το εργαλείο των Εταιρειών Ειδικού Σκοπού σε σχέση με την αξιοποίηση της περιοσίας του Δημοσίου ξεκινώντας με το Παραλιακό Μέτωπο (Φαλήρου - Σουνίου).
5. Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών – 3 άξονες
Ανάπτυξη Εθνικής Στρατηγικής για τις Εξαγωγές μέσω της διεύρυνσης της εξαγωγικής βάσης, προώθηση των εξαγωγών σε νέες αναδυόμενες αγορές και απλοποίηση των διαδικασιών και μείωση του διοικητικού βάρους. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει, συγχώνευση των ΔΕΘ, Helexpo και ΟΠΕ, ολοκλήρωση του προγράμματος Single Window, συνεργασία με την Ομάδα Ολλανδών ειδικών της Task Force ειδικά στις αναδυόμενες αγορές.
6. Επιχειρηματικό Περιβάλλον – Απλούστευση αδειοδοτήσεων
Μέσα στις επόμενες 45 ημέρες θα έχουν εκδοθεί τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα από κοινού με τον υπουργό Παιδείας για τις αδειοδοτήσεις για τεχνικούς χειρισμού βιομηχανικών εγκαταστάσεων, υδραυλικούς, τεχνικούς καύσης υγρών και αερίων καυσίμων και τεχνικού χειρισμού μηχανημάτων στις κατασκευές. Επίσης προωθείται στο ΣτΕ το ΠΔ για τους ψυκτικούς, και μέσα στα μέσα Σεπτεμβρίου θα ολοκληρωθεί η διαβούλευση του σχεδίου ΠΔ για τους ηλεκτρολόγους. Παράλληλα ολοκληρώνεται η αυτοαπογραφή των επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ η οποία θα διαρκέσει έως το τέλος του έτους.
7. Λειτουργία της Αγοράς – Ανταγωνισμός
Στόχος να προωθηθούν όλες οι διαρθρωτικές αλλαγές αξιοποιώντας τις σχετικές εισηγήσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ειδικότερα εστιάζει στην κατάργηση ρυθμίσεων και ελαχιστοποίηση του διοικητικού βάρους, προκειμένου να αποκλιμακωθούν οι τιμές. Ειδικότερα το υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία απλοποίησης του Αγορανομικού Κώδικα και εφαρμογή του προγράμματος του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού που θα εφαρμοστεί στους τομείς, των οικοδομικών υλικών, του λιανικού εμπορίου, της βιομηχανικής παραγωγής και του τουρισμού. Κάθε νομικό ζήτημα θα διευθετηθεί εντός Αυγούστου και κατόπιν θα προχωρήσει στη σύναψη της Σύμβασης με τον ΟΟΣΑ.
8. Δημόσιες Συμβάσεις & Προμήθειες
Έως το τέλος Μαρτίου θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των Δημοσίων Συμβάσεων. Σημειώνεται ότι οι αναθέτουσες αρχές είναι περί τις 3.200 με το 40% των διαγωνισμών να καταπίπτουν λόγω ενστάσεων στις προδιαγραφές τους. Στόχος είναι η μείωση των 3.200 αρχών κατά 80%. Ήδη ολοκληρώνεται το ΠΔ για τις προμήθειες αγαθών, λειτουργία άμεσα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών διαγωνισμών.
Επίσης ολοκληρώνεται το ΠΔ για τις προμήθειες υπηρεσιών μέχρι τον Οκτώβριο, συντάσσεται ΠΔ για τις συμβάσεις Δημοσίων Έργων, ολοκληρώνεται το σχέδιο για το Εθνικό Σύστημα για τις Ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και τίθεται σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2013.
Ακόμη τίθεται σε λειτουργία το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων σε τρείς φάσεις με ημερομηνία έναρξης το Νοέμβριο του 2012. Αναφορικά με το Στρατηγικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων μέχρι τον Δεκέμβριο, θα ολοκληρωθεί η αναμόρφωση και ενοποίηση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου με στόχο και την προσαρμογή στο νέο ηλεκτρονικό περιβάλλον των δημοσίων συμβάσεων και αναδιάρθρωση της διοικητικής οργάνωσης με τις Κεντρικές Αναθέτουσες Αρχές και της Εξέτασης των συστημάτος των προσφυκών ενώπιον της Διοίκησης και των δικαστηρίων.
9. Περιφερειακά Αεροδρόμια
Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν επεξεργαστεί σχέδιο για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ μέσα σε δύο εβδομάδες αναμένεται να παραδοθεί η εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ. Επίσης προγραμματίζεται η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ ώστε να έχει διακριτό ρόλο ως πρς τα ρυθμιστικά ζητήματα. Οι υπόλοιπες δραστηριότητες θα διαχωριστούν κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στο πλαίσιο προγραμματίζεται η παρουσίαση σχετικού Σχεδίου Νόμου στους επόμενους 4 μήνες.
10. Υπεραστικές Επιβατικές Οδικές Μεταφορές – απελευθέρωση αγοράς
Ήδη έχει εκπονηθεί μελέτη που εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ. Στο πλαίσιο αυτό συντάσσεται μελέτη σε συνεργασία με την Ομοσπονδία και τους εμπλεκόμενους φορείς μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου. Επίσης καταρτίζεται σχέδιο νόμου μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2013 με στόχο η σχετική αγορά να απελευθερωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αντί το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος.
kerdos
Συγκεκριμένα μεταξύ των 10 μεταρρυθμίσεων για την επανεκκίνηση της Οικονομίας που παρουσίασε ο υπουργός κομβικό σημείο είναι και η επανεκκίνηση των μεγάλων Οδικών Έργων, με τον υπουργό να κτυπά το "καμπανάκι".
Όπως ανέφερε το θέμα είναι ακανθώδες και η διαπραγμάτευση θα είναι πολύ δύσκολη, ενώ όπως σημείωσε, γίνεται υπό πίεση χρόνου λόγω των προβλημάτων ρευστότητας και των ρητρών που ενδέχεται να καταπέσουν.
Επίσης ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε τον σοβαρό κίνδυνο απώλειας κονδυλίων γα τη χώρα λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων σε σχέση με τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000-2006, ενώ σημείωσε ότι έως το τέλος Μαρτίου θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των Δημοσίων Συμβάσεων.
Ανέφερε επίσης ότι οι αναθέτουσες αρχές είναι περί τις 3.200 με το 40% των διαγωνισμών να καταπίπτουν λόγω ενστάσεων στις προδιαγραφές τους. Στόχος είναι η μείωση των 3.200 αρχών κατά 80%.
Ο ίδιος σημείωσε ότι οι 10 μεταρρυθμίσεις είναι πολιτικές που ενισχύουν την επιχειρηματικότηττα και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μειώνουν τη γραφειοκρατία, ενισχύουν την εξωστρέφεια και βελτιώνουν το επενδυτικό κλίμα.
Για να συμπληρώσει «προτεραιότητα είναι η σωτηρία της χώρας. Οι επόμενες εκλογές δεν είναι δική μας υπόθεση, ούτε η μετάθεση των προβλήματών ούτε οι δημόσες σχέσεις. Προτεραιότητα είναι η Ελλάδα να μείνει στο ευρώ να μείνει όρθια. Εκεί θα επικεντρωθούμε και για αυτό πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε
Οι 10 προτεραιότητες
1. Μεγάλα Οδικά Έργα – Επανέναρξη 4 αυτοκινητοδρόμων
Υπό πίεση χρόνου, λόγω των προβλημάτων ρευστότητας και των ρήτρων που ενδέχεται να καταπέσουν, γίνεται η διαπραγμάτευση για τα μεγάλα Οδικά Έργα και την επανέναρξη των 4 αυτοκινητοδρόμων ήτοι για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, την Ολυμπία Οδό και την Ιονία Οδό. Ο στόχος είναι οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους να έχουν ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου με την επίτευξη συμφωνίας – πλαίσιο, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα έρθει στη Βουλή προς έγκριση όλων των νέων συμφωνιών.
Βέβαια είναι αναγκαία η έγκριση της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (4 γενικές διευθύνσεις), έχει ήδη ζητηθεί η συμμετοχή εκπροσώπου ή εκπροσώπων της Επιτροπής στις διαπραγματεύσεις. Όπως δήλωσε ο υπουργός το θέμα είναι ακανθώδες για αυτό αποφασίσθηκε να γίνει μια επαναδιαπραγμάτευση για να μην καταπέσουν τα έργα. Όπως τόνισε, ο πρωθυπουργός όρισε ως διαπραγματευτή εκ μέρους του Δημοσίου τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα έργα δημιουργήσουν 30.000 θέσεις εργασίας άμεσα και περίπου 50-60.000 θέσεις έμμεσα στην Περιφέρεια.
2. Επιτάχυνση απορρόφησης ΕΣΠΑ
Σοβαρός κίνδυνος απώλειας κονδυλίων γα τη χώρα λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων σε σχέση με τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000-2006 υπάρχει όπως ανέφερε ο υπουργός. Ο ίδιος σημείωσε ότι στόχος είναι να επιδιωχθεί η ταχύτερη δυνατή απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώθηκε ένα βασικό σχέδιο για την απλοποίηση των πολύπλοκων διαδικασιών διαχείρισης του ΕΣΠΑ και των Διαρθρωτικών Ταμείων διαμορφώθηκε σε συνεργασία με την Task Force.
Ειδικότερα, καταργούνται όσες διαδικασίες δεν χρειάζονται και μειώνονται οι απαιτούμενες υπογραφές και τα κριτήρια για ένταξη ενός έργου στο ΕΣΠΑ έως το τέλος του έτους. Επίσης γίνεται ηλεκτρονικό ολόκληρο το σύστημα Δημόσιων Προμηθειών. Θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Μαρτίου του 2013 και προωθείται η διευκόλυνση απαλλοτριώσεων και ο εξορθολογισμός του συστήματος χρηματοδότησης έως το τέλος του 2012 και της διαχείρισης των έργων μέχρι το τις 31 Μαρτίου του 2013.
Στόχος επίσης είναι η αναθεώρηση ΕΣΠΑ που αφορά στα έτη του 2007-2013 ώστε να προσαρμοστεί στις παρούσες συνθήκες, με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Επιπλέον το υπουργείο εστιάζει στην επότευση των 181 έργων υψηλής προτεραιότητας και στις διαπραγματεύσεις για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020.
3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO
Στόχος της κυβέρνησης η εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου αποκρατικοποίησης. Στο πλαίσιο αυτό εστιάσει να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια που υπάρχουν στα ζητήματα των κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επίσης να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της συντήρησης του τροχαίου υλικού. Σε ότι αφορά ειδικότερα στο σχέδιο αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, προχωρά στην ιδιωτικοποίηση της ROSCO.
Επί πλέον μεταφέρεται η περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δημόσιο, προχωρά στον εκσυγχρονισμό του δικτύου για να τελειώσει το νέο δίκτυο Πάτρας – Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ενώ βασική προτεραιότητα είναι η πρόσβαση με σύγχρονα δίκτυα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
4. Προσέκλυση επενδύσεων - νέος Νόμος – 4 βασικές δράσεις
Νέο νόμο που προβλέπει κεντρικό σύστημα αδειοδότησης και ένα μοναδικό σημείο ελέγχου φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο. Συγκεκριμένα προβλέπεται να ενεργοποιηθεί σε όλα τα στάδια το one-stop-shop του Invest in Greece. Επίσης παρακολουθούνται όλες οι επενδύσεις και ο βαθμός ωρίμανσης με ηλεκτρονικό τρόπο. Παράλληλα το υπουργείο προχωρά σε διορθώσεις στον ισχύοντα επενδυτικό νόμο στους επόμενους μήνες. Επίσης χρησιμοποιείται το εργαλείο των Εταιρειών Ειδικού Σκοπού σε σχέση με την αξιοποίηση της περιοσίας του Δημοσίου ξεκινώντας με το Παραλιακό Μέτωπο (Φαλήρου - Σουνίου).
5. Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών – 3 άξονες
Ανάπτυξη Εθνικής Στρατηγικής για τις Εξαγωγές μέσω της διεύρυνσης της εξαγωγικής βάσης, προώθηση των εξαγωγών σε νέες αναδυόμενες αγορές και απλοποίηση των διαδικασιών και μείωση του διοικητικού βάρους. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει, συγχώνευση των ΔΕΘ, Helexpo και ΟΠΕ, ολοκλήρωση του προγράμματος Single Window, συνεργασία με την Ομάδα Ολλανδών ειδικών της Task Force ειδικά στις αναδυόμενες αγορές.
6. Επιχειρηματικό Περιβάλλον – Απλούστευση αδειοδοτήσεων
Μέσα στις επόμενες 45 ημέρες θα έχουν εκδοθεί τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα από κοινού με τον υπουργό Παιδείας για τις αδειοδοτήσεις για τεχνικούς χειρισμού βιομηχανικών εγκαταστάσεων, υδραυλικούς, τεχνικούς καύσης υγρών και αερίων καυσίμων και τεχνικού χειρισμού μηχανημάτων στις κατασκευές. Επίσης προωθείται στο ΣτΕ το ΠΔ για τους ψυκτικούς, και μέσα στα μέσα Σεπτεμβρίου θα ολοκληρωθεί η διαβούλευση του σχεδίου ΠΔ για τους ηλεκτρολόγους. Παράλληλα ολοκληρώνεται η αυτοαπογραφή των επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ η οποία θα διαρκέσει έως το τέλος του έτους.
7. Λειτουργία της Αγοράς – Ανταγωνισμός
Στόχος να προωθηθούν όλες οι διαρθρωτικές αλλαγές αξιοποιώντας τις σχετικές εισηγήσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ειδικότερα εστιάζει στην κατάργηση ρυθμίσεων και ελαχιστοποίηση του διοικητικού βάρους, προκειμένου να αποκλιμακωθούν οι τιμές. Ειδικότερα το υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία απλοποίησης του Αγορανομικού Κώδικα και εφαρμογή του προγράμματος του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού που θα εφαρμοστεί στους τομείς, των οικοδομικών υλικών, του λιανικού εμπορίου, της βιομηχανικής παραγωγής και του τουρισμού. Κάθε νομικό ζήτημα θα διευθετηθεί εντός Αυγούστου και κατόπιν θα προχωρήσει στη σύναψη της Σύμβασης με τον ΟΟΣΑ.
8. Δημόσιες Συμβάσεις & Προμήθειες
Έως το τέλος Μαρτίου θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των Δημοσίων Συμβάσεων. Σημειώνεται ότι οι αναθέτουσες αρχές είναι περί τις 3.200 με το 40% των διαγωνισμών να καταπίπτουν λόγω ενστάσεων στις προδιαγραφές τους. Στόχος είναι η μείωση των 3.200 αρχών κατά 80%. Ήδη ολοκληρώνεται το ΠΔ για τις προμήθειες αγαθών, λειτουργία άμεσα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών διαγωνισμών.
Επίσης ολοκληρώνεται το ΠΔ για τις προμήθειες υπηρεσιών μέχρι τον Οκτώβριο, συντάσσεται ΠΔ για τις συμβάσεις Δημοσίων Έργων, ολοκληρώνεται το σχέδιο για το Εθνικό Σύστημα για τις Ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και τίθεται σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2013.
Ακόμη τίθεται σε λειτουργία το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων σε τρείς φάσεις με ημερομηνία έναρξης το Νοέμβριο του 2012. Αναφορικά με το Στρατηγικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων μέχρι τον Δεκέμβριο, θα ολοκληρωθεί η αναμόρφωση και ενοποίηση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου με στόχο και την προσαρμογή στο νέο ηλεκτρονικό περιβάλλον των δημοσίων συμβάσεων και αναδιάρθρωση της διοικητικής οργάνωσης με τις Κεντρικές Αναθέτουσες Αρχές και της Εξέτασης των συστημάτος των προσφυκών ενώπιον της Διοίκησης και των δικαστηρίων.
9. Περιφερειακά Αεροδρόμια
Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν επεξεργαστεί σχέδιο για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ μέσα σε δύο εβδομάδες αναμένεται να παραδοθεί η εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ. Επίσης προγραμματίζεται η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ ώστε να έχει διακριτό ρόλο ως πρς τα ρυθμιστικά ζητήματα. Οι υπόλοιπες δραστηριότητες θα διαχωριστούν κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στο πλαίσιο προγραμματίζεται η παρουσίαση σχετικού Σχεδίου Νόμου στους επόμενους 4 μήνες.
10. Υπεραστικές Επιβατικές Οδικές Μεταφορές – απελευθέρωση αγοράς
Ήδη έχει εκπονηθεί μελέτη που εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ. Στο πλαίσιο αυτό συντάσσεται μελέτη σε συνεργασία με την Ομοσπονδία και τους εμπλεκόμενους φορείς μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου. Επίσης καταρτίζεται σχέδιο νόμου μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2013 με στόχο η σχετική αγορά να απελευθερωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αντί το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος.
kerdos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου