Μέχρι το 2015 όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να εφοδιαστούν με το σύστημα eCall, με το οποίο οι ομάδες διάσωσης θα μπορούν να... ειδοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος μέσω της πανευρωπαϊκής υπηρεσίας κλήσεων έκτακτης ανάγκης 112, υποστηρίζουν οι ευρωβουλευτές με ψήφισμα που υιοθέτησαν. Το σύστημα αυτό θα επιταχύνει την άφιξη των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, σώζοντας έτσι πολλές ζωές και μειώνοντας τους τραυματισμούς.
"Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει υποστηρίξει την υποχρεωτική εφαρμογή ενός δημόσιου πανευρωπαϊκού συστήματος κλήσης έκτακτης ανάγκης βασισμένου στο 112, που θα λειτουργεί χωρίς χρέωση, προς όφελος κάθε οδηγού στην Ευρώπη. Εφόσον η εθελοντική εφαρμογή του έχει αποτύχει, καλούμε την Επιτροπή να προτείνει, το συντομότερο δυνατόν, νομοθετικά μέτρα που θα εξασφαλίζουν την υποχρεωτική εγκατάσταση ενός δημόσιου συστήματος eCall βασιζόμενο στο 112 μέχρι το 2015 σε όλα τα νέου τύπου αυτοκίνητα και σε όλα τα κράτη μέλη", δήλωσαν οι εισηγητές Olga Sehnalova και Dieter-Lebrecht Koch στη σχετική συζήτηση.
Το ψήφισμα εκφράζει απογοήτευση για τις, μέχρι στιγμής, καθυστερήσεις στην εθελοντική εφαρμογή του eCall καθώς και για το μικρό ποσοστό των αυτοκινήτων που το διαθέτουν σήμερα (μόνο 0,4%). Επιπλέον, καλεί την Επιτροπή να υποβάλει πρόταση για την υποχρεωτική ανάπτυξη του συστήματος eCall έως το 2015, καθώς και να εξετάσει την επέκταση του στο εγγύς μέλλον και σε άλλους τύπους οχημάτων, όπως για παράδειγμα τα βαρέα φορτηγά οχήματα, τα λεωφορεία και τα πούλμαν αλλά και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα.
Το σύστημα eCall χρησιμοποιεί την κλήση έκτακτης ανάγκης 112 διασφαλίζοντας την αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. Έτσι επιτυγχάνεται η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και ο μετριασμός της σοβαρότητας των τραυματισμών αφού επιτρέπει την έγκαιρη άφιξη εξειδικευμένης και εξοπλισμένης βοήθειας μέσα στην πρώτη "χρυσή ώρα" από το ατύχημα, αναφέρει το ψήφισμα.
Το eCall θα μπορούσε να σώσει μέχρι και 2.500 ζωές ετησίως και να μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών από 10 έως 15%.
Οι ευρωβουλευτές θεωρούν ότι η δημόσια υπηρεσία eCall θα πρέπει να είναι υποχρεωτική και δωρεάν για όλους τους οδηγούς στην Ευρώπη, ανεξάρτητα από τη μάρκα των αυτοκινήτων τους. Επιπλέον επισημαίνουν ότι η απαραίτητη τεχνολογία είναι διαθέσιμη και ότι τα κοινά πανευρωπαϊκά πρότυπα έχουν συμφωνηθεί . Ως εκ τούτου, ζήτησαν από την Επιτροπή να προτείνει νομοθεσία που θα υποχρεώνει τα κράτη μέλη να αναβαθμίσουν την υποδομή των υπηρεσιών τους για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και να εκπαιδεύσουν κατάλληλα τους τηλεφωνητές, ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται τις κλήσεις eCall έως το 2015.
Το ψήφισμα υπογραμμίζει πάντως πως το δημόσιο σύστημα eCall δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να επιτρέπει την ανίχνευση της διαδρομής του οχήματος και την ανάλυση των μετακινήσεων ενός προσώπου ενώ δεν έχει συμβεί ατύχημα και προσθέτει πως το eCall αποσκοπεί πρωτίστως στη βελτίωση της διαχείρισης των περιστατικών.
proho
"Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει υποστηρίξει την υποχρεωτική εφαρμογή ενός δημόσιου πανευρωπαϊκού συστήματος κλήσης έκτακτης ανάγκης βασισμένου στο 112, που θα λειτουργεί χωρίς χρέωση, προς όφελος κάθε οδηγού στην Ευρώπη. Εφόσον η εθελοντική εφαρμογή του έχει αποτύχει, καλούμε την Επιτροπή να προτείνει, το συντομότερο δυνατόν, νομοθετικά μέτρα που θα εξασφαλίζουν την υποχρεωτική εγκατάσταση ενός δημόσιου συστήματος eCall βασιζόμενο στο 112 μέχρι το 2015 σε όλα τα νέου τύπου αυτοκίνητα και σε όλα τα κράτη μέλη", δήλωσαν οι εισηγητές Olga Sehnalova και Dieter-Lebrecht Koch στη σχετική συζήτηση.
Το ψήφισμα εκφράζει απογοήτευση για τις, μέχρι στιγμής, καθυστερήσεις στην εθελοντική εφαρμογή του eCall καθώς και για το μικρό ποσοστό των αυτοκινήτων που το διαθέτουν σήμερα (μόνο 0,4%). Επιπλέον, καλεί την Επιτροπή να υποβάλει πρόταση για την υποχρεωτική ανάπτυξη του συστήματος eCall έως το 2015, καθώς και να εξετάσει την επέκταση του στο εγγύς μέλλον και σε άλλους τύπους οχημάτων, όπως για παράδειγμα τα βαρέα φορτηγά οχήματα, τα λεωφορεία και τα πούλμαν αλλά και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα.
Το σύστημα eCall χρησιμοποιεί την κλήση έκτακτης ανάγκης 112 διασφαλίζοντας την αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. Έτσι επιτυγχάνεται η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και ο μετριασμός της σοβαρότητας των τραυματισμών αφού επιτρέπει την έγκαιρη άφιξη εξειδικευμένης και εξοπλισμένης βοήθειας μέσα στην πρώτη "χρυσή ώρα" από το ατύχημα, αναφέρει το ψήφισμα.
Το eCall θα μπορούσε να σώσει μέχρι και 2.500 ζωές ετησίως και να μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών από 10 έως 15%.
Οι ευρωβουλευτές θεωρούν ότι η δημόσια υπηρεσία eCall θα πρέπει να είναι υποχρεωτική και δωρεάν για όλους τους οδηγούς στην Ευρώπη, ανεξάρτητα από τη μάρκα των αυτοκινήτων τους. Επιπλέον επισημαίνουν ότι η απαραίτητη τεχνολογία είναι διαθέσιμη και ότι τα κοινά πανευρωπαϊκά πρότυπα έχουν συμφωνηθεί . Ως εκ τούτου, ζήτησαν από την Επιτροπή να προτείνει νομοθεσία που θα υποχρεώνει τα κράτη μέλη να αναβαθμίσουν την υποδομή των υπηρεσιών τους για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και να εκπαιδεύσουν κατάλληλα τους τηλεφωνητές, ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται τις κλήσεις eCall έως το 2015.
Το ψήφισμα υπογραμμίζει πάντως πως το δημόσιο σύστημα eCall δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να επιτρέπει την ανίχνευση της διαδρομής του οχήματος και την ανάλυση των μετακινήσεων ενός προσώπου ενώ δεν έχει συμβεί ατύχημα και προσθέτει πως το eCall αποσκοπεί πρωτίστως στη βελτίωση της διαχείρισης των περιστατικών.
proho
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου