facebook-twiter

Ηλεκτρονικος συμβουλος ψηφου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ειδήσεις <--> Ένθετο Οικονομία: Το ένα τρίτο του εισοδήματος για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών  <--> Φλώρος: Δεν χρειαζόμαστε την άδεια της Τουρκίας για να ποντίσουμε καλώδιο – «Καλή η μετριοπάθεια αλλά…»  <--> Άνοιξε η Εγνατία Οδός από Κοζάνη προς Θεσσαλονίκη – Κλειστή παραμένει από Κοζάνη προς Βέροια  <--> Απειλές Ερντογάν: Όποιος σταθεί εμπόδιο στη Συρία θα μας βρει απέναντί του  <--> Ταξί: Ένταση στη συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  <--> Καιρός αύριο: Άνοδος της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη την Μ. Τετάρτη  <--> Η UNESCO καθιερώνει «Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας»  <--> Σοκαριστικό τροχαίο με φορτηγό και ΙΧ στα διόδια Πολυμύλου της Εγνατίας Οδού – Δυο νεκροί και τρεις τραυματίες  <--> ΣτΕ: Ακύρωσε τα πρόστιμα που είχαν επιβληθεί στη ΝΔ για διαρροή προσωπικών δεδομένων από τον ειδικό εκλογικό κατάλογο  <--> Ηγουμενίτσα: Χειροπέδες σε Βούλγαρο που μετέφερε κλεμμένα οχήματα από την Ιταλία     ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Σάββατο 9 Ιουνίου 2012

Πώς το Δημόσιο θα "τσιμπήσει" τα ανασφάλιστα Ι.Χ.

Στα 2 εκατομμύρια έφτασαν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με τον αριθμό τους να αυξάνεται καθημερινά και το ελληνικό Δημόσιο να χάνει τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ από το φόρο του 10% στα ασφαλιστήρια συμβόλαια.

Και ενώ στο παρελθόν η Ελλάδα είχε ποσοστό 12% στα ανασφάλιστα ΙΧ, που ήταν το μεγαλύτερο μεταξύ των χωρών της ΕΕ -με δεύτερη την Αγγλία και ποσοστό 6,5%- σήμερα με στόλο 5,5 εκατομμυρίων οχημάτων τα ανασφάλιστα έχουν φτάσει τα 2 εκατομμύρια.

Και όμως λύση υπάρχει να εντοπιστούν άμεσα όλα τα ανασφάλιστα ΙΧ, και η ασφαλιστική αγορά περιμένει μία υπουργική απόφαση για να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Είναι απλά η διασταύρωση των οχημάτων τα οποία πληρώνουν τέλη με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια.

Όπως λέει στο Capital.gr ο κ. Κώστας Μπερτσιάς, πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, η Επιτροπή που συστάθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών και στην οποία συμμετείχαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς και η Τράπεζα Ελλάδας, κατέληξε σε ένα πλάνο δράσης για να μηδενιστεί ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων.

Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία μίας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, στην οποία θα καταχωρηθούν όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα με βάση τα τέλη κυκλοφορίας που εκδίδουν κάθε χρόνο οι Εφορίες (στοιχεία ΚΕΠΥΟ). Παράλληλα οι ασφαλιστικές εταιρείες θα ενημερώνουν την ηλεκτρονική βάση με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που εκδίδουν.

Η διασταύρωση θα είναι άμεση και έτσι θα μπορούν να εντοπίζονται όσα οχήματα κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια, και αν ο ιδιοκτήτης δεν συμμορφωθεί σε εύλογο διάστημα η ποινή θα είναι η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν διαρκώς αυτή τη βάση δεδομένων, για κάθε νέο συμβόλαιο που συνάπτουν ή για κάθε συμβόλαιο που καταργείται.

Για να μπει σε εφαρμογή η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα διασταύρωσης των στοιχείων, θα πρέπει να εκδοθεί υπουργική απόφαση, ή να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, κάτι που θα γίνει πιθανόν μέσα στο φθινόπωρο, από τη νέα κυβέρνηση.

Ακόμα ο κ. Μπερτσιάς παραδέχεται ότι τον τελευταίο χρόνο υπάρχει σημαντική επιδείνωση στα ποσοστά των ανασφάλιστων, αφού πολλοί οδηγοί -και κυρίως στην επαρχία- δεν έχουν ανανεώσει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια τους για καθαρά οικονομικούς λόγους.

«Δυστυχώς ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι σε περίπτωση δυστυχήματος (θάνατος), η αποζημίωση έχει οριστεί στο 1εκατ. ευρώ, που σημαίνει οικονομική καταστροφή για τον ανασφάλιστο οδηγό. Το ρίσκο που παίρνει κάποιος που κυκλοφορεί μα ανασφάλιστο ΙΧ είναι τεράστιο μπροστά στο κόστος που έχει σήμερα ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο».

capital.gr

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news