- Χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων βρίσκουν στο ΤΑΧΙS άλλα στοιχεία από εκείνα που είχαν δηλώσει!
- Τέλος οι φοροαπαλλαγές – πόσο κοστίζει η κατάργησή τους
- Οι κλίμακες και πως υπολογίζεται ο φόρος
- Μόνο ηλεκτρονικά η δήλωση για 700.000 πολίτες
- Τι πρέπει να κάνετε με τις αποδείξεις
Το γιοφύρι της Αρτας θυμίζει το ηλεκτρονικό Περιουσιολόγιο που προσπαθεί να ολοκληρώσει το υπουργείο Οικονομικών τα τελευταία χρόνια καθώς, εκεί που νομίζουν οι φορολογούμενοι ότι έχουν ξεμπερδέψει και δεν χρειάζεται να κάνουν κάτι άλλο για να δηλώσουν την περιουσιακή τους κατάσταση, διαπιστώνουν ότι υπάρχουν λάθη, παραλείψεις, διαγραφές ή διπλοεγγραφές, χωρίς να έχουν καμία ευθύνη.
Τις τελευταίες ημέρες αρκετοί είναι αυτοί που επισκέπτονται την ηλεκτρονική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών μέσω της διεύθυνσης www.gsis.gr και βλέποντας τα στοιχεία για τα ακίνητα που έχουν συμπληρώσει τα προηγούμενα χρόνια μέσω των εντύπων Ε9, διαπιστώνουν ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές με τις αρχικές δηλώσεις.
Μάλιστα, ο σύλλογος αδειούχων λογιστών - φοροτεχνικών ελεύθερων επαγγελματιών του Νομού Χανίων απέστειλε πρόσφατα επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, στην οποία επισημαίνει μία σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής καταγραφής και διόρθωσης των στοιχείων ακινήτων, χαρακτηρίζοντας το Ε9 «μία ιστορία καθημερινής τρέλας».
Οπως αναφέρεται στην επιστολή τους, με έκπληξη διαπίστωσαν ότι η περιουσιακή κατάσταση των πελατών τους δεν απεικονίζεται σωστά στην εφαρμογή που υπάρχει στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών, τη στιγμή μάλιστα που έχουν στα χέρια τους αντίγραφα των φορολογικών δηλώσεων Ε9 που έχουν υποβληθεί στην αρμόδια ΔΟΥ ή ηλεκτρονικά στην ειδική εφαρμογή που υπάρχει στην ιστοσελίδα www.gsis.gr.
Οι λογιστές διαμαρτύρονται και ζητούν την άμεση αποκατάσταση της περιουσιακής κατάστασης των πελατών τους σύμφωνα με τις έως σήμερα υποβληθείσες δηλώσεις, ειδάλλως θα ενημερώσουν τους πελάτες τους ώστε να κινηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες για παραβίαση και αντιποίηση των προσωπικών τους στοιχείων!
Ουσιαστικά δηλαδή οι πολίτες θα κατηγορήσουν το υπουργείο Οικονομικών ότι άλλαξε τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων που αφορούν την περιουσιακή τους κατάσταση.
Η αποκατάσταση των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων Ε9 θα πρέπει να γίνει με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών και όχι να ταλαιπωρηθούν ακόμη μία φορά οι πολίτες, επισημαίνουν φοροτέχνες, οι οποίοι δέχονται καθημερινά στο γραφείο τους πολίτες που διαπιστώνουν ότι άλλα στοιχεία έχουν δηλώσει στην Εφορία και άλλα έχουν «περάσει» τα προηγούμενα χρόνια στο ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει ζητήσει από περίπου 250.000 ιδιοκτήτες ακινήτων να επισκεφθούν την ηλεκτρονική ιστοσελίδα www.gsis.gr και μέσω των προσωπικών κωδικών που τους έχουν χορηγηθεί να προβούν στις διορθώσεις των εντύπων Ε9 ώστε να προχωρήσει η αποστολή των εκκαθαριστικών ΕΤΑΚ των προηγούμενων ετών.
Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις διαπιστώνουν ότι τα στοιχεία του ακινήτου που τους ζητείται να διορθωθούν είναι διαφορετικά από αυτά που υπήρχαν στο αρχικό χειρόγραφο έντυπο Ε9, ενώ σύνηθες είναι το φαινόμενο ένα ακίνητο να απεικονίζεται πάνω από μία φορά. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν γίνει η απαραίτητη διόρθωση, μπορεί να πληρωθεί φόρος εις διπλούν. Επίσης, υπάρχουν καταγγελίες από φορολογούμενους πολίτες ότι δεν μπορούν να διορθώσουν λανθασμένες δηλώσεις, γιατί δεν τις δέχεται το σύστημα.
Αξίζει να τονιστεί ότι η διόρθωση των λαθών στα στοιχεία ακινήτων παλαιότερων ετών μπορεί να πραγματοποιηθεί για μερικές ημέρες ακόμη, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, καθώς η προθεσμία έληξε την περασμένη Παρασκευή 30 Μαρτίου.
Μόνο ηλεκτρονικά και μόνο μέσω TAXISnet θα γίνονται δεκτές οι δηλώσεις των 700.000 φορολογούμενων που είναι...μισθωτοί και έχουν εισόδημα πάνω από 12.000 ευρώ τον χρόνο. Τα “ραβασάκια” θα αρχίσουν να αποστέλλονται αμέσως μετά το Πάσχα.
Οσοι δεν έχουν αποκτήσει κωδικούς πρόσβασης, το υπουργείο Οικονομικών θα τους ενημερώσει με συστημένη επιστολή προκειμένου να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα taxisnet και να υποβάλλουν τις δηλώσεις ηλεκτρονικά.
Μετά και από αυτό, όπως υπολογίζει το υπουργείο 3,5 εκατομμύρια άνθρωποι θα υποβάλλουν φέτος ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους ώστε να γίνει πιο εύκολο το έργο των ελεγκτών.
Οι φορολογικές δηλώσεις πρέπει να υποβληθούν έως τις 15 Ιουνίου 2012.
Πληρώνουν όλοι από φέτος – Τέλος οι φοροαπαλλαγές
Όλοι όσοι έχουν εισόδημα έστω και ένα ευρώ πάνω από τις 5.000 ευρώ πληρώνουν φόρο από φέτος, ενώ όλοι, ακόμη και για εισόδημα 1.000 ευρώ, θα πρέπει μαζί με τη φορολογική δήλωση να συγκεντρώσουν και αποδείξεις ίσες με το 25% του εισοδήματος (2.500 για εισόδημα 10.000 ευρώ για παράδειγμα).
Ταυτόχρονα μειώνεται το αφορολόγητο στις 5.000 ευρώ ενώ αλλάζουν και οι κλίμακες, ενώ μπαίνει ανώτατο πλαφόν 10% στις φοροαπαλλαγές που απομένουν.
Δείτε εδώ πως θα υπολογίσετε τον φόρο βάσει κλίμακας - Τα ποσά μείωσης του φόρου από τις απαλλαγές
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ
Μόνο ηλεκτρονικά και μόνο μέσω TAXISnet θα γίνονται δεκτές οι δηλώσεις των 700.000 φορολογούμενων που είναι...μισθωτοί και έχουν εισόδημα πάνω από 12.000 ευρώ τον χρόνο. Τα “ραβασάκια” θα αρχίσουν να αποστέλλονται αμέσως μετά το Πάσχα.
Οσοι δεν έχουν αποκτήσει κωδικούς πρόσβασης, το υπουργείο Οικονομικών θα τους ενημερώσει με συστημένη επιστολή προκειμένου να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα taxisnet και να υποβάλλουν τις δηλώσεις ηλεκτρονικά.
Μετά και από αυτό, όπως υπολογίζει το υπουργείο 3,5 εκατομμύρια άνθρωποι θα υποβάλλουν φέτος ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους ώστε να γίνει πιο εύκολο το έργο των ελεγκτών.
Οι φορολογικές δηλώσεις πρέπει να υποβληθούν έως τις 15 Ιουνίου 2012.
Πληρώνουν όλοι από φέτος – Τέλος οι φοροαπαλλαγές
Όλοι όσοι έχουν εισόδημα έστω και ένα ευρώ πάνω από τις 5.000 ευρώ πληρώνουν φόρο από φέτος, ενώ όλοι, ακόμη και για εισόδημα 1.000 ευρώ, θα πρέπει μαζί με τη φορολογική δήλωση να συγκεντρώσουν και αποδείξεις ίσες με το 25% του εισοδήματος.
Ταυτόχρονα μειώνεται το αφορολόγητο στις 5.000 ευρώ ενώ αλλάζουν και οι κλίμακες, ενώ μπαίνει ανώτατο πλαφόν 10% στις φοροαπαλλαγές που απομένουν.
Πως θα υπολογίσετε τον φόρο βάσει κλίμακας
Κλιμάκιο εισοδήματος -συντελεστής φόρου
5.000 0
7.000 10
10.000 25
14.000 35
20.000 38
40.000 40
Εισόδημα – φόρος
5.000 0 ευρώ
12.000 700 ευρώ
16.000 1.420 ευρώ
26.000 3.920 ευρώ
40.000 8.820 ευρώ
Τα ποσά των αποδείξεων με βάση το εισόδημα
Εισόδημα – ποσό αποδείξεων
1.000 250
5.000 1.250
8.000 2.000
12.000 3.000
15.000 3.750
20.000 5.000
25.000 6.250
Παράδειγμα φόρου:
Για εισόδημα 12.000 με το αφορολόγητο στα 5.000 ο φόρος είναι 700 ευρώ.
Για το ίδιο εισόδημα πρέπει να συγκεντρωθούν αποδείξεις αξίας 3.000 ευρώ (το 25%).
Τα ποσά μείωσης του φόρου από τις απαλλαγές
Ιατρικά και νοσοκομειακά έξοδα αφαιρούν από το φόρο το 10% του ποσού που δαπανήθηκε, αλλά για ποσά ως 3.000 ευρώ και όχι παραπάνω
Ενοίκιο κύριας κατοικίας αφαιρεί από το φόρο το 10% του ποσού, αλλά μόνο μέχρι τα 1.000 ευρώ (100 ευρώ η ανώτατη έκπτωση φόρου).
Για δίδακτρα για ιδιαίτερα και φροντιστήρια. Το ανώτατο όριο είναι τα χίλια ευρώ και η ανώτατη φοροελάφρυνση 100 ευρώ.
Όσοι πληρώνουν τόκους δανείων για σπίτι μέχρι 120 τ.μ. και αξίας ως 200.000 ευρώ έχουν έκπτωση φόρου 10% επί των τόκων.
10% είναι και η έκπτωση φόρου για τις ασφαλιστικές εισφορές, αλλά και για τις δαπάνες για ασφάλιστρα ζωής και ατυχημάτων. Στη δεύτερη περίπτωση όμως το ποσό που δικαιολογείται δεν υπολογίζεται πάνω από τα 1.200 το άτομο ή 2.400 για ένα ζεύγος και έτσι η φοροελάφρυνση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 120 και 240 ευρώ αντίστοιχα.
300 ευρώ μπορεί να είναι η ανώτατη έκπτωση φόρου για την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτου καθώς και εδώ το ποσό που υπολογίζεται δεν υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ.
Από πέρυσι μέχρι φέτος μπορείτε να δείτε με ένα απλό παράδειγμα πως ένας μέσος μισθωτός με εισόδημα 15.000 ευρώ το χρόνο χάνει χρήματα σε κάθε στάδιο της φορολόγησης
Για το ενοίκιο η φοροελάφρυνση πέφτει εφέτος από 240 ευρώ στα 100 ευρώ.
Οι αποδείξεις για να μην πληρώσετε επιπλέον φόρο
Οι αποδείξεις πρέπει να είναι ίσες με το 25% του εισοδήματός σας, αλλά ενώ έχετε το δικαίωμα να καταθέσετε αποδείξεις αξίας μέχρι και 15.000 ευρώ το επιπλέον ποσό δεν σας εξασφαλίζει καμία έκπτωση στον φόρο.
Για παράδειγμα για φορολογούμενο με εισόδημα 10.000 ευρώ χρειάζονται αποδείξεις 2.500 ευρώ. Αν ο φορολογούμενος υποβάλει αποδείξεις 3.000 ευρώ δεν έχει κανένα κέρδος, αν όμως υποβάλει λιγότερες, 2.000 ευρώ για παράδειγμα, θα πληρώσει επιπλέον φόρο ίσο με το 10% των αποδείξεων που λείπουν, δηλαδή 50 ευρώ.
Οι αποδείξεις είτε υποβάλετε γραπτώς, είτε ηλεκτρονικώς τη δήλωση θα πρέπει να φυλαχθούν στο σπίτι ώστε σε περίπτωση ελέγχου να έχετε τη δυνατότητα να τις προσκομίσετε στην εφορία.
Πού θα συμπληρωθούν οι αποδείξεις στη δήλωση:
Πρέπει να γράψετε το ποσό των αποδείξεων στο έντυπο Ε1 στον κωδικό 049
Αν έχετε δαπάνες με τη λεγόμενη φοροκάρτα θα πρέπει να συμπληρώσετε το ποσό στον κωδικό 341 του πίνακα 10 της δήλωσης.
Οι αποδείξεις εξασφαλίζουν μόνο το αφορολόγητο που προβλέπεται ανάλογα με το εισόδημά σας.
Οι αποδείξεις είτε υποβάλετε γραπτώς, είτε ηλεκτρονικώς τη δήλωση θα πρέπει να φυλαχθούν στο σπίτι ώστε σε περίπτωση ελέγχου να έχετε τη δυνατότητα να τις προσκομίσετε στην εφορία.
Πού θα συμπληρωθούν οι αποδείξεις στη δήλωση
Πρέπει να γράψετε το ποσό των αποδείξεων στο έντυπο Ε1 στον κωδικό 049
Αν έχετε δαπάνες με τη λεγόμενη φοροκάρτα θα πρέπει να συμπληρώσετε το ποσό στον κωδικό 341 του πίνακα 10 της δήλωσης.
Ποιες αποδείξεις είναι “άκυρες”
Πρέπει οπωσδήποτε να φαίνεται η επωνυμία της επιχείρησης, το ΑΦΜ, η ημερομηνία και το ποσό. Αλλιώς δεν λαμβάνεται υπόψη ως έγκυρη η απόδειξη.
Ποιες αποδείξεις “δεν περνάνε”
Δεν λαμβάνονται υπόψη οι δαπάνες για απόκτηση περιουσιακών στοιχείων, οι δαπάνες για ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτρισμό, τηλεπικοινωνίες γενικά, για εισιτήρια σε κάθε είδους μεταφορικό μέσο και όσες δαπάνες με βάση άλλες φορολογικές διατάξεις λαμβάνονται υπόψη για φορολογικές ελαφρύνσεις.
newsit.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου