facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Οι τρομοκράτες ήθελαν να γίνει η έκρηξη μέσα στο σταθμό του Αιγάλεω

Η βόμβα ήταν προγραμματισμένη να εκραγεί όταν ο μηχανοδηγός θα έκανε την μανούβρα του συρμού και θα ήταν μόνος του. Τι έχουν καταγράψει οι κάμερες.

Συνεχίζονται οι έρευνες της αστυνομίας για να εντοπιστούν οι δράστες της βόμβας που είχε τοποθετηθεί σε συρμό του Μετρό χωρίς ευτυχώς να εκραγεί.

Οι κάμερες είναι πλέον τα “μάτια” των αστυνομικών που έχουν εστιάσει σε μια ομάδα ατόμων που βγήκε από το τρένο την “ύποπτη” ώρα. Τα άτομα αυτά έχουν μπει στο στόχαστρο των αστυνομικών που με βάση το προφίλ που πιστεύουν ότι έχουν οι δράστες προσπαθούν να εντοπίσουν τον δράστη ή τους δράστες που άφησαν την διαβόητη πράσινη σακούλα με τον ενεργοποιημένο εμπρηστικό μηχανισμό στο τελευταίο βαγόνι του μετρό στο Αιγάλεω.

Σε νέα όμως στοιχεία φαίνεται πως έχουν καταλήξει οι αστυνομικοί της Αντιτρομοκρατικής αλλά και τον Εγκληματολογικών Εργαστηρίων.

Σε δηλώσεις του στο “Βήμα”, ανώτατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ που ασχολείται με τη βόμβα είπε: «Η έκρηξη της βόμβας στον σταθμό του Αιγάλεω είχε προγραμματισθεί να γίνει την ώρα της "μανούβρας" του συρμού προκειμένου να κινηθεί πάλι προς αεροδρόμιο. Σε αυτήν την περίπτωση όμως θα κινδύνευε η ζωή του μηχανοδηγού που θα βρισκόταν σε απόσταση λίγων μέτρων. Η έκρηξη δεν σημειώθηκε επειδή η βενζίνη είχε πρόσμιξη με κάποιο άλλο υγρό. Εχουμε μια πολύ καλή εικόνα του μεταφορέα της βόμβας από τις κάμερες στην πλατφόρμα αλλά και στο "λόμπι" του σταθμού, ενώ εξετάζουμε και το ενδεχόμενο να υπήρχε και άλλο άτομο μαζί του. Δεν θεωρούμε, προς το παρόν, σοβαρή την ανάληψη ευθύνης από την οργάνωση "Αντάρτικο Πόλεων" κι εξετάζουμε σχέση των υποψηφίων βομβιστών με ομάδα σχετιζόμενη με την "Συνωμοσία των Πυρήνων της Φωτιάς". Σημειώνεται ότι τους τελευταίους μήνες ανέκυψε η εμπλοκή στην οργάνωση δύο νεαρών αντεξουσιαστών, του 21χρονου Δημήτρη Π και του 23 χρόνου Γιάννη Μ. Ο τελευταίος είχε κατηγορηθεί ως ο "τοξοβόλος" στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας, πριν από έναν χρόνο, στην πλατεία Συντάγματος" ».

Παράλληλα αποκαλύπτεται ότι το 2007 είχε συνταχθεί μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου σε συνεργασία με την διοίκηση του Μετρό για την τοποθέτηση καμερών μέσα στους συρμούς που ουδέποτε υλοποιήθηκε. Επιπλέον τον Ιούνιο του 2009 αποπέμφθηκε ο επικεφαλής της ομάδας ασφαλείας του Μετρό και διαλύθηκε η ομάδα ασφαλείας του δικτύου του μετρό που πλαισίωναν 43 άτομα.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα ευρήματα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων η έκρηξη είχε προγραμματισθεί να γίνει από ένα έως πέντε λεπτά από την στιγμή που ο δράστης ή δράστες άφησαν την βόμβα, οι οποίοι μάλιστα κάθονταν στο τελευταίο βαγόνι του συρμού, ακριβώς απέναντι από την πόρτα εισόδου.

Όπως προκύπτει, οι δράστες είχαν υπολογίσει και χρονομετρήσει ότι η μανούβρα του άδειου συρμού, για να βρεθεί στην απέναντι πλατφόρμα με κατεύθυνση στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος", διαρκεί έξι περίπου λεπτά. Ετσι, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το σχέδιό τους ήταν η έκρηξη να σημειωνόταν σ' εκείνη τη φάση, όπου ο συρμός ήταν άδειος. Ομως τότε θα κινδύνευε άμεσα η ζωή του μηχανοδηγού ο οποίος πλέον λόγω αλλαγής κατεύθυνσης -το τελευταίο βαγόνι γίνεται πρώτο του συρμού- θα βρίσκονταν σε απόσταση λίγων μέτρων από την έκρηξη που θα σημειωνόταν ακριβώς πίσω από την πλάτη του, και ενώ αυτός θα ήταν εγκλωβισμένος στη στοά!

Το λάθος των εμπρηστών φαίνεται ότι ήταν οι προσμίξεις -με άγνωστο υγρό- των δύο περίπου λίτρων βενζίνης που είχε προγραμματισθεί να πυρπολήσουν τον συρμό. Η πρόσμιξη αυτή φαίνεται ότι έγινε προκειμένου να γίνει ισχυρότερη έκρηξη και να προκληθούν μεγαλύτερες ζημιές. Ομως έτσι μειώθηκαν και άλλαξαν σύνθεση τα αέρια καύσιμα του εύφλεκτου υγρού που θα χρησιμοποιούντο για την πυροδότηση της βόμβας. Εξετάζεται το ενδεχόμενο το λάθος των βομβιστών να ήταν ότι είχαν εμβαπτίσει στο εύφλεκτο υγρό μικρή αντίσταση από λαμπτήρα με σπασμένο γυαλί που είχε συνδεθεί με μπαταρίες. Πάντως οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ αποφεύγουν να δίνουν περισσότερες λεπτομέρειες μετά από εντολές για να μη αντλήσουν σχετικές πληροφορίες οι δράστες.

Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ έχουν ακόμη πολλές αμφιβολίες για το τηλεφώνημα ανάληψης της ευθύνης από την οργάνωση «Αντάρτικο Πόλεων». Οπως αναφέρουν «μέχρι τώρα οι ένοπλες οργανώσεις όπως η "Συνωμοσία των Πυρήνων της Φωτιάς" και άλλες που προχωρούν σε εμπρηστικές επιθέσεις, συνήθως κάνουν προειδοποιητικά τηλεφωνήματα ή αναλαμβάνουν την ευθύνη κατευθείαν με ηλεκτρονική προκήρυξη. Το φαινόμενο τηλεφωνήματος σε ΜΜΕ χωρίς προκήρυξη, μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Οπως εξάλλου και τ΄ όνομα της οργάνωσης που είναι "γενικό" και... "ύποπτα αόριστο"».

Καθοριστικό, ίσως, ρόλο στη στόχευση του μετρό από βομβιστές αλλά ακόμη και από ληστές, όπως είχε γίνει τον Φεβρουάριο του 2010 στο μετρό της Εθνικής Άμυνας, διαδραματίζει η διάλυση της υπηρεσίας ασφαλείας του που απαριθμούσε παλαιότερα 43 άτομα. Τον Ιούνιο του 2009 εκδιώχθηκε ο μέχρι τότε προϊστάμενος ασφαλείας του Μετρό κ. Διονύσης Γιαννησόπουλος που κατήγγειλε ότι αυτό συνέβη γιατί δεν δέχθηκε τους διορισμούς ημετέρων γιατί «έγιναν μόνο με κομματικά πιστοποιητικά». Επιπλέον διαλύθηκε η πολυμελής ομάδα ασφαλείας που επόπτευε τους σταθμούς κι οι οποίοι τώρα έχουν μετατεθεί σε θέσεις ελεγκτών εισιτηρίων στον ΟΑΣΑ. Ακόμη στις αποθήκες βρίσκονται έξι συσκευές ανίχνευσης εκρηκτικών, κόστους 525.000 ευρώ που είχαν αγορασθεί εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Επίσης προ μερικών ετών είχε χρησιμοποιηθεί, πιλοτικά, πρόγραμμα εντοπισμού δεμάτων με ύποπτο περιεχόμενο στο σταθμό του Συντάγματος το οποίο έμεινε στα χαρτιά.

Παράλληλα αποκαλύπτεται ότι πριν από μερικά χρόνια είχε εκπονηθεί ειδική μελέτη για να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς του μετρό, όπως υπάρχει και στο εξωτερικό, η οποία πότε δεν υλοποιήθηκε. Η ύπαρξη αυτών των καμερών υπολογίζεται ότι θα αποθάρρυνε τους υποψήφιους βομβιστές του Μετρό. Η μελέτη για την τοποθέτησή τους είχε γίνει από τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Δημήτρη Γκρίζαλη σε συνεργασία με τους υπευθύνους ασφαλείας του μετρό. Ομως ποτέ δεν υπήρξε υλοποίηση αυτού του σχεδίου.

newsit.gr

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news