facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Πικάσο, Μοντριάν και Κάτσια η λεία στην Εθνική Πινακοθήκη

Ένας Πικάσο, ένας Μοντριάν και ένας Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο) του 17ου αιώνα, εκλάπησαν τα ξημερώματα από την Εθνική Πινακοθήκη, τελευταία ημέρα της έκθεσής τους, στο πλαίσιο της έκθεσης «Στα Άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης». Ο τέταρτος πίνακας, επίσης του Μοντριάν το 1905, λάδι με θέμα «Τυπικό Αγρόκτημα κοντά στο Άμστερνταμ», γλίτωσε από την κλοπή καθώς οι δράστες εγκατέλειψαν τον πίνακα στο χώρο, κατά τη διαφυγή τους.

Συγκεκριμένα, από τις αίθουσες της Εθνικής Πινακοθήκης εκλάπη το έργο «Γυναικείο κεφάλι» της Ντόρα Μάαρ, που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939 και δώρισε στον ελληνικό λαό, ως τιμητική προσφορά για τη γενναία αντίστασή του κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής. Το έργο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιτ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια και εμφανιζόταν για πρώτη φορά από το 1907, οπότε αποκτήθηκε.

Νωρίτερα το απόγευμα, η Ελληνική Αστυνομία εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:

«Στις 04.30πμ ώρα περίπου σήμερα (9-1-2012) στο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 50, άγνωστος ή άγνωστοι δράστες, αφού απενεργοποίησαν το συναγερμό και παραβίασαν πόρτα αλουμινίου εξωτερικού χώρου (μπαλκόνι), εισήλθαν στον εσωτερικό χώρο της έκθεσης από τον οποίο αφαίρεσαν:

Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 Χ 40, του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι.

Το έργο αυτό αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τον Ελληνικό λαό, σαν τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση του κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, στο πλαίσιο της δωρεάς έργων Γάλλων καλλιτεχνών.

Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44, του Ολλανδού ζωγράφου Μοντριάν που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού.

Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 Χ 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον 'Αγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους.

Το έργο αποτέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης, ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στο χώρο των περιοδικών εκθέσεων, στον οποίο έσπευσε αμέσως ο φύλακας, εντοπίζοντας ένα δράστη τον οποίο και καταδίωξε.

Κατά τη διαφυγή του ο δράστης εγκατέλειψε στο χώρο έναν επίσης σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Μοντριάν, που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα.

Ο χρόνος, που μεσολάβησε από την είσοδο του δράστη στο χώρο της Πινακοθήκης μέχρι την αποχώρησή του, υπολογίζεται σε περίπου επτά λεπτά.

Στη συνέχεια, ο φύλακας ενημέρωσε την ιδιωτική εταιρία διαχείρισης των ηλεκτρονικών συστημάτων συναγερμών και ενημερώθηκε το κέντρο της Άμεσης Δράσης.

Ειδικότερα όπως προέκυψε, ο άγνωστος ή οι άγνωστοι δράστες, την 19.58 ώρα χθες (8-1-2012) απενεργοποίησαν δέσμη συναγερμού και παραβίασαν μπαλκονόπορτα, χωρίς όμως να την ανοίξουν, με αποτέλεσμα όταν ήχησε ο συναγερμός και ο φύλακας ήλεγξε εσωτερικά το χώρο, να μη διαπιστώσει παρουσία ατόμων ή ίχνη διάρρηξης και να απενεργοποιήσει το συναγερμό.

Στη συνέχεια και άλλες φορές ο άγνωστος δράστης ή οι δράστες, ενεργοποίησαν διαφορετικές δέσμες συναγερμού, χωρίς να εισέρχονται στο χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις ο φύλακας δεν διαπίστωνε παρουσία προσώπων.

Οι άγνωστοι δράστες στο τελικό στάδιο της επιχείρησης διάρρηξης, αφού άνοιξαν την πόρτα που ήδη είχαν παραβιάσει, εισήλθαν στο εσωτερικό και από το χώρο της έκθεσης αφαίρεσαν τα έργα τέχνης, βγάζοντάς τα από τις κορνίζες τους.

Ενεργείται προανάκριση από την Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής, εκδόθηκαν διεθνείς αναζητήσεις για τον εντοπισμό των έργων τέχνης και διενεργούνται εκτεταμένες έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών».

Χρ. Παπουτσής: Ανύπαρκτοι οι κανόνες ασφαλείας στην Πινακοθήκη

Ανύπαρκτους χαρακτήρισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής τους κανόνες ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης, με αφορμή την κλοπή τριών έργων ζωγραφικής.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων, έκανε λόγο για καθυστέρηση ωρών στην αντίδραση των επιφορτισμένων με τη φύλαξη της Πινακοθήκης. Όπως ανέφερε, ενημερώθηκε ότι κατά τη διάρκεια της διάρρηξης «υπήρξε μόνο ο ένας φύλακας, ο οποίος ήταν μέσα στο Μουσείο κι ότι ενώ άκουσε τέσσερις με πέντε φορές το συναγερμό να χτυπάει, ενημέρωσε την αρμόδια ιδιωτική ασφάλεια που φυλάσσει το Μουσείο και προφανώς η αντίδρασή τους ήταν πάρα πολύ καθυστερημένη».

Καταλήγοντας, τόνισε την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των όρων ασφάλειας της Εθνικής Πινακοθήκης.

tvxs.gr

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news