facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

ΕΕ: Όχι στα ολόσωμα σκάνερ ακτίνων Χ

Η Ευρώπη απαγόρευσε προσωρινά τα αμφιλεγόμενα σκάνερ των αεροδρομίων που ξεγυμνώνουν τους επιβάτες με τη βοήθεια ακτινών Χ, λόγω του φόβου ότι η τεχνολογία στην οποία βασίζονται μπορεί να προκαλέσει καρκίνο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα κράτη-μέλη της Ένωσης
δεν πρέπει να εγκαταστήσουν αυτού του είδους του σαρωτές στα αεροδρόμιά τους έως ότου αξιολογηθούν πλήρως οι δυνητικοί κίνδυνοι.

Εάν οι ειδικοί αποφανθούν πως υπάρχει κίνδυνος, θα απαγορευτούν εντελώς τον Απρίλιο.

Εκατομμύρια επιβάτες σε όλο τον κόσμο, κυρίως όσοι ταξιδεύουν στις ΗΠΑ, έχουν περάσει από αυτά τα σκάνερ τα οποία εκπέμπουν μικρή δόση ακτινοβολίας Χ. Η τοποθέτησή τους στα αεροδρόμια άρχισε πριν από λίγα χρόνια, ώστε να βλέπει η ασφάλεια του αεροδρομίου κάθε πτυχή του σώματος.

Οι ειδικοί έχουν υπολογίσει πως επειδή εκατομμύρια άνθρωποι περνούν καθημερινά από αυτά, θα μπορούσαν ετησίως να προκαλούνται έως 100 κρούσματα καρκίνου εξαιτίας τους.

Η χώρα με τους περισσότερους ολόσωμους σαρωτές είναι οι ΗΠΑ, στις οποίες έχουν ήδη τοποθετηθεί 250.

Στη Βρετανία, μόνο το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ έχει ολόσωμους σαρωτές (συνολικά 16), και έλαβε την άδεια να τους χρησιμοποιήσει για ακόμα ένα χρόνο, έως το Νοέμβριο του 2012. Ωστόσο, δεν μπορεί να τοποθετήσει νέους, διότι προέχει «η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών».

Τα ίδια σκάνερ είχαν τοποθετηθεί και στο αεροδρόμιο Χήθροου, αλλά αφαιρέθηκαν λόγω παραπόνων για παραβίαση της ιδιωτικότητάς.

Έχουν επίσης δοκιμαστεί σε αεροδρόμια της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Φινλανδίας και της Ολλανδίας.

Η Βρετανία, που υποστηρίζει ότι οι ολόσωμοι σαρωτές αποτελούν «λογική αντίδραση σε μία πολύ αληθινή τρομοκρατική απειλή», μπορεί να έρθει αντιμέτωπη με πρόστιμα από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια, εάν αγνοήσει την απαγόρευση.

Η απόφαση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι προς το παρόν μόνον τα σκάνερ που δεν χρησιμοποιούν τεχνολογία ακτίνων Χ εγκρίνονται για χρήση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Επιπλέον, η χρήση οποιουδήποτε σαρωτή επιτρέπεται μόνον εφ’ όσον δεν αποθηκεύει, κατακρατά, αντιγράφει, τυπώνει ή ανακτά φωτογραφίες.

«Οι σαρωτές ασφαλείας δεν αποτελούν πανάκει, αλλά φέρουν την αληθινή πιθανότητα της ενίσχυσης της ασφάλειας των επιβατών», δήλωσε ο ευρωπαίος επίτροπος Μεταφορών κ. Σίιμ Κάλλας.

«Οι νέοι κανόνες εξασφαλίζουν ότι όπου χρησιμοποιηθεί η νέα τεχνολογία, θα καλύπτεται από πανευρωπαϊκές προδιαγραφές για την ικανότητα ανίχνευσης, καθώς και από αυστηρές δικλείδες ασφαλείας για την προστασία της υγείας και ουσιωδών δικαιωμάτων».

Από το 1998

Ο πρώτος ολόσωμος σαρωτής ακτινών Χ δημιουργήθηκε το 1992, ενώ οι πρώτες ανησυχίες για τους δυνητικούς κινδύνους στην υγεία εκφράστηκαν το 1998, όταν η Υπηρεσία Τροφίμων & Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ συγκάλεσε ομάδα ειδικών στις ακτινοβολίες για να αξιολογήσουν την ασφάλειά του.

Ομόφωνα η ομάδα αυτή εξέφρασε ανησυχίες, επειδή η χρήση του σαρωτή παραβιάζει μια βασική αρχή: οι άνθρωποι δεν θα εκτίθενται στην ακτινοβολία Χ, εάν δεν υπάρχει ιατρικός λόγος.

Το πρώτο αεροδρόμιο που εγκατέστηκε ολόσωμο σαρωτή ακτίνων Χ ήταν το Σίπχολ στο Άμστερνταμ (τοποθετήθηκε το 2007). Στα αεροδρόμια των ΗΠΑ, οι ολόσωμοι σαρωτές άρχισαν να τοποθετούνται το φθινόπωρο του 2010, ενώ μερικοί έχουν τοποθετηθεί πλέον και σε δικαστήρια.

tanea.gr
Γνωρίζατε ότι υπάρχουν περισσότερα από 2.5 εκατομμύρια Έλληνες που ροχαλίζουν? Το Snore Defense είναι μία από τις λίγες αγωγές κατά του ροχαλητού, οι οποίες πραγματικά δουλεύουν! Πατήστε εδώ

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news