Τέλος στην απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην πρωτεύουσα και στη Θεσσαλονίκη βάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Οι προϋποθέσεις που προβλέπονται
Ξεκινούν οι διαδικασίες για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης των ΙΧ αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με την ψήφιση τροπολογίας, χθες, από την Ολομέλεια της Βουλής.
Ως προϋπόθεση για την ελεύθερη κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων ορίζεται πως αυτά πρέπει να είναι εφοδιασμένα εκ κατασκευής με την κατάλληλη τεχνολογία ώστε να καλύπτουν τα ανώτατα όρια εκπομπών καυσαερίων, τα οποία θα οριστούν με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Με την ίδια απόφαση θα προσδιοριστεί ο λεγόμενος "Πράσινος Δακτύλιος", εντός του οποίου θα κινούνται τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών κυκλοφορίας, καθώς και όλα τα υπόλοιπα μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, έχει ανακοινώσει ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο την αντικατάσταση μέσα στο 2012 του σημερινού Δακτυλίου από ένα νέο σύστημα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, με το οποίο θα πριμοδοτούνται τα "καθαρά" πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα ΙΧ, των οποίων οι εκπομπές ρύπων θα εναρμονίζονται με τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις ("Πράσινος Δακτύλιος").
Μελετάται ειδικότερα να τεθεί το όριο των 135-140 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο στις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούργια οχήματα με άδεια κυκλοφορίας από το 2009 και μετά, τα οποία θα κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στον "Πράσινο Δακτύλιο". Για τα παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα θα τεθούν περιορισμοί στην κυκλοφορία τους, ενδεχομένως να ισχύει το μέτρο των μονών - ζυγών όπως σήμερα.
Υπενθυμίζεται πως η πετρελαιοκίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων απαγορεύεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το 1991.
ethnos.gr
Οι προϋποθέσεις που προβλέπονται
Ξεκινούν οι διαδικασίες για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης των ΙΧ αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με την ψήφιση τροπολογίας, χθες, από την Ολομέλεια της Βουλής.
Ως προϋπόθεση για την ελεύθερη κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων ορίζεται πως αυτά πρέπει να είναι εφοδιασμένα εκ κατασκευής με την κατάλληλη τεχνολογία ώστε να καλύπτουν τα ανώτατα όρια εκπομπών καυσαερίων, τα οποία θα οριστούν με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Με την ίδια απόφαση θα προσδιοριστεί ο λεγόμενος "Πράσινος Δακτύλιος", εντός του οποίου θα κινούνται τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών κυκλοφορίας, καθώς και όλα τα υπόλοιπα μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, έχει ανακοινώσει ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο την αντικατάσταση μέσα στο 2012 του σημερινού Δακτυλίου από ένα νέο σύστημα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, με το οποίο θα πριμοδοτούνται τα "καθαρά" πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα ΙΧ, των οποίων οι εκπομπές ρύπων θα εναρμονίζονται με τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις ("Πράσινος Δακτύλιος").
Μελετάται ειδικότερα να τεθεί το όριο των 135-140 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο στις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούργια οχήματα με άδεια κυκλοφορίας από το 2009 και μετά, τα οποία θα κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στον "Πράσινο Δακτύλιο". Για τα παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα θα τεθούν περιορισμοί στην κυκλοφορία τους, ενδεχομένως να ισχύει το μέτρο των μονών - ζυγών όπως σήμερα.
Υπενθυμίζεται πως η πετρελαιοκίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων απαγορεύεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το 1991.
ethnos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου