«Ήταν που ήταν πολύ χαμηλά τα ασφάλιστρα, έχοντας πέσει περίπου κατά 40%-45% από τα επίπεδα του 2010, ήρθε και η άρση των περιοριστικών μέτρων να ανεβάσει κατακόρυφα την κυκλοφοριακή κίνηση στου ελληνικούς δρόμους και τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. Τόσο η ανάγκη των πολιτών να κυκλοφορήσουν μετά από πολύμηνους περιορισμούς, όσο και ο φόβος για διάδοση της πανδημίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αύξησαν την κυκλοφοριακή κίνηση και περιόρισαν δραστικά τα περιθώρια κέρδους όλων των ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο αυτοκινήτου, οδηγώντας μάλιστα αρκετές από αυτές σε ζημιογόνο αποτέλεσμα».
Με αυτό τον τρόπο περιγράφει την τρέχουσα κατάσταση, γνωστός παράγοντας του κλάδου, συμπληρώνοντας:
«Μέχρι σήμερα, αλλά και για λίγους ακόμη μήνες, εκτιμώ ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα συνεχίσουν να απορροφούν το αυξημένο κόστος των αποζημιώσεων που καταβάλουν υπό το φόβο της απώλειας μεριδίων αγοράς. Αυτό όμως δεν θα μπορέσει να κρατήσει για πολύ, γιατί θα υπάρξουν τόσο εταιρείες, όσο και ΕΠΥ που δεν θα αντέξουν. Μιλώντας με συναδέλφους μου, θεωρούμε ότι από το Μάρτιο του 2022 θα αρχίσουμε να βλέπουμε αξιοσημείωτες αυξήσεις τιμολογίων και όχι μόνο κάποιες αποσπασματικές κινήσεις που έχουμε δει από συγκεκριμένες εταιρείες το τελευταίο χρονικό διάστημα».
«Η συχνότητα των ζημιών ξεπέρασε κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, όχι μόνο αυτή του πρώτου μισού του 2020, αλλά και την αντίστοιχη του 2019» υποστήριξε ο Στέφανος Βερζοβίτης, διευθυντής Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Πίστης σε conference call προς τους χρηματιστηριακούς αναλυτές, σημειώνοντας ωστόσο πως η κατάσταση ομαλοποιήθηκε σχετικά και επέστρεψε στα επίπεδα του 2019 κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Άλλος παράγοντας της αγοράς, θεωρεί πως αυτή τη φορά, θα είναι και τα δίκτυα των διαμεσολαβούντων που είτε δεν θα αντιδράσουν σε αυξήσεις τιμολογίων, είτε θα πιέσουν προκειμένου να γίνει κάτι τέτοιο. «Οι αμοιβές των διαμεσολαβούντων εξαρτώνται τόσο από το ύψος της παραγωγής τους, όσο και από το αν ο συντελεστής ζημιών (loss ratio) του κλάδου οχημάτων είναι χαμηλότερος από ένα συγκεκριμένο ποσοστό. Φέτος λοιπόν, τα χαμηλά τιμολόγια σε συνδυασμό με την αυξημένη συχνότητα των ατυχημάτων, θα ανεβάσουν δραστικά τα loss ratio των ασφαλιστικών εταιρειών στις καλύψεις οχημάτων, με αποτέλεσμα να ψαλιδιστούν και οι προμήθειες πολλών διαμεσολαβούντων.
Ενδεικτική εικόνα για την πορεία των τιμολογίων κατά τα προηγούμενα χρόνια, προκύπτει από τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα (πηγή Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος), όπου η παραγωγή του κλάδου οχημάτων σημειώνει δραστική υποχώρηση από έτος σε έτος, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων κατά τη συγκεκριμένη περίοδο έχει αυξηθεί.
Ειδικότερα, κατά το πρώτο φετινό οκτάμηνο, η παραγωγή υποχρεώθηκε σε νέα πτώση 2,2%, παρά το γεγονός ότι για τρεις περίπου μήνες το 2020 αρκετοί οδηγοί είχαν αφήσει (παράνομα) τα αυτοκίνητά τους ακάλυπτα, με την αιτιολογία ότι δεν τα κινούσαν εξ’ αιτίας των περιοριστικών μέτρων.
Αίσθηση προκάλεσε στην αγορά η κίνηση της Interamerican να ανεβάσει από το 48% στο 100% το ποσοστό συμμετοχής της στην εταιρεία Moneymarket, κάτοχο της ιστοσελίδας σύγκρισης και αγοράς ασφαλιστικών υπηρεσιών insurancemarket.gr
Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η συγκεκριμένη κίνηση δείχνει τη σπουδαιότητα που δίνει η Interamerican στις πωλήσεις του κλάδου οχημάτων μέσω ψηφιακών δικτύων, καθώς στον τομέα αυτό κατέχει ήδη πολύ σημαντική θέση μέσω της Anytime.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας, «Η Interamerican, με την επένδυση αυτή, υπογραμμίζει τη μακρόχρονη δέσμευσή της στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών και στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ασφαλιστικού κλάδου και δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα ψηφιακά κανάλια διανομής, που έχουν κυριαρχήσει στις πιο ανεπτυγμένες αγορές της Ευρώπης».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου