Συγκεκριμένα η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών διέταξε εισαγγελική έρευνα προκειμένου να διερευνηθεί η βασιμότητα δημοσιευμάτων για εμπλοκή τουλάχιστον τριών δομών ανήλικων προσφύγων που φέρονται να μετείχαν σε πρόγραμμα μαθημάτων θεάτρου με τον Δημήτρη Λιγνάδη, στο Εθνικό Θέατρο.
Η Εισαγγελία παρενέβη καθώς σύμφωνα με μαρτυρίες γειτόνων πολλά προσφυγόπουλα φέρονται ότι αρνήθηκαν να πάνε ξανά εκεί.
Σήμερα πάντως το πρωί η Ειδική Γραμματέας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του υπουργείου Μετανάστευσης Ειρήνη Αγαπηδάκη κατέθεσε υπόμνημα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών με το οποίο ζητούσε να διερευνηθούν οι καταγγελίες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας.
Η κ. Ειρήνη Αγαπηδάκη δήλωσε: «Ήρθα σήμερα στην Εισαγγελέα Πρωτοδικών για να ζητήσω την πλήρη διερεύνηση των καταγγελιών που προκύπτουν από πρόσφατα δημοσιεύματα και αφορούν ενδεχόμενες εκνομες πράξεις που τελέστηκαν κατά την περίοδο 2017-2018 σε βάρος ασυνόδευτων ανηλίκων. Δεν πρέπει να μείνει τίποτε στο σκοτάδι, χωρίς διερεύνηση».
Λυμπεράκη για εμπλοκή ΜΚΟ στην υπόθεση Λιγνάδη: Τα fake news δεν θα μας τρομάξουν
Η γενική διευθύντρια της ΜΚΟ SolidarityNow, Αντιγόνη Λυμπεράκη, με ανάρτησή της στο Facebook, τοποθετείται επί του θέματος κάνοντας λόγο για ψευδώνυμους λογαριασμούς στα social media οι οποίοι «διασπείρουν φήμες ότι η οργάνωση μας και εγώ προσωπικά είχαμε σχέσεις με τον Δημήτρη Λιγνάδη».
Σημειώνει δε πως «τα fake news τους δεν θα μας τρομάξουν. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε, μαζί με άλλες οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, να καλυτερέψουμε τις ζωές των παιδιών».
Η ανάρτηση της Αντιγόνης Λυμπεράκη:
Το Σάββατο η οργάνωσή μας, το SolidarityNow έβγαλε μια ξεκάθαρη ανακοίνωση όπου δηλώνει κατηγορηματικά ότι ουδέποτε είχε εμπλοκή με θεατρικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχε ο κατηγορούμενος για βιασμούς κατά συρροή Δημήτρης Λιγνάδης. Και, κυρίως, ότι τηρεί με σχολαστικότητα τα διεθνή πρωτόκολλα παιδικής προστασίας (τόσο σε προληπτική όσο και σε απολογιστική βάση).
Παρά την κατηγορηματική διάψευση, κάποιοι ψευδώνυμοι λογαριασμοί στα social media συνεχίζουν να διασπείρουν φήμες ότι η οργάνωση μας και εγώ προσωπικά είχαμε σχέσεις με τον Δημήτρη Λιγνάδη. Δεν ξέρουμε ποια είναι τα κίνητρα τους. Πιθανόν να εχθρεύονται τις ΜΚΟ, πιθανόν να θέλουν να καλύψουν άλλες σχέσεις και να αποπροσανατολίσουν τις έρευνες της δικαιοσύνης. Σε κάθε περίπτωση να ξέρουν ότι τα fake news τους δεν θα μας τρομάξουν. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε, μαζί με άλλες οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, να καλυτερέψουμε τις ζωές των παιδιών σε ένα κόσμο κατανόησης, ανοχής και σεβασμού του διπλανού μας.
Το πρόγραμμα με τους ανήλικους πρόσφυγες στο Εθνικό Θέατρο και ο ρόλος των ΜΚΟ
Οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις σχετικά με τον μέχρι πρότινος καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Δημήτρη Λιγνάδη, που κατηγορείται για βιασμό κατά συρροή, ανήλικων και ενήλικων, αλλά και οι πληροφορίες που ήρθαν στη δημοσιότητα και κάνουν λόγο για ανήλικους πρόσφυγες μεταξύ των θυμάτων του, επιβάλλουν την διερεύνηση των συνθηκών που επικρατούσαν στην πρώτη θεατρική σκηνή της χώρας το επίμαχο χρονικό διάστημα, και την ενδεχόμενη σχέση του κατηγορούμενου για αποτροπιαστικά εγκλήματα ηθοποιού – σκηνοθέτη με συγκεκριμένες δραστηριότητες.
Η πλέον αρμόδια για να δώσει απαντήσεις στα σημαντικά αυτά ερωτήματα, όσον αφορά τουλάχιστον για τις δράσεις της τελευταίας τριετίας, είναι η υπεύθυνη, από το 2017, του Μικρού Εθνικού αλλά και του προγράμματος στο οποίο συμμετείχαν οι ανήλικοι πρόσφυγες, Σοφία Βγενοπούλου. Η ίδια, μίλησε στο protothema.gr για τις λεπτομέρειες της υπόθεσης, αρνούμενη κατηγορικά οποιαδήποτε σχέση του Δημήτρη Λιγνάδη σε πρόγραμμα που ανέλαβε ενώ αποκάλυψε πως υπάρχει πλήρες και λεπτομερές αρχείο σχετικά με τα παιδιά που συμμετείχαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, που διήρκεσε συνολικά περί τα δύο χρόνια, των συνοδών τους αλλά και των ΜΚΟ που ενεπλάκησαν κατά την διάρκειά του.
Ποιοι επέλεγαν τους μικρούς πρόσφυγες και ο ρόλος των ΜΚΟ
Όπως εξήγησε η Σοφία Βγενοπούλου μιλώντας στο protothema.gr το σύνολο των δράσεων διοργανωνόταν υπό την αυστηρή εποπτεία της Unicef ενώ υπάρχει αρχείο με τα πλήρη στοιχεία των παιδιών, των συνοδών τους, τις δομές από τα τις οποίες έρχονταν αλλά και των ΜΚΟ που συμμετείχαν: «Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την συμμετοχή παιδιών από την δομή του Ελαιώνα και στην πορεία, με επιθυμία και καθοδήγηση της Unicef, άνοιξε σε όλες τις δομές της Αθήνας. Εμείς στέλναμε μια πρόσκληση ενδιαφέροντος και δεχόμασταν απαντήσεις από πολλές δομές. Τα παιδιά συνοδεύονταν πάντα, είχαμε στην διάθεση μας τα τηλέφωνα των συνοδών ενώ στο θυρωρείο μας υπήρχε παρουσιολόγιο. Την απόφαση σχετικά με το ποια παιδιά θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα την έπαιρναν οι υπεύθυνοι της εκάστοτε δομής. Δεν έγινε ποτέ οποιουδήποτε είδους επιλογή από το Εθνικό Θέατρο» αναφέρει και προσθέτει: «Δεν θυμάμαι να σάς πω όλες τις ΜΚΟ που συνέπραξαν στην διάρκεια των δύο αυτών ετών, όλα τα στοιχεία ωστόσο, με ονόματα και λεπτομέρειες, είναι καταγεγραμμένα αναλυτικά στα πρακτικά μας και είναι απολύτως διαθέσιμα σε οποιονδήποτε επιθυμεί να τα ελέγξει. Το Εθνικό Θέατρο είναι διαυγές και ανοιχτό σε κάθε διερεύνηση».
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου