Αίτημα στο ελληνικό δημόσιο να μεταβιβάσει άμεσα επιπλέον ποσοστό 16% του ΟΛΠ, όπως προέβλεπε η αρχική συμφωνία, υπέβαλλε η κινεζική Cosco.
Συγκεκριμένα, το ποσοστό 16% του ΟΛΠ, επρόκειτο να μεταβιβαστεί στην Cosco το 2021 με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονταν στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης του Οργανισμού. Με επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ, η Cosco ζητά το ποσοστό να δοθεί άμεσα, επικαλούμενη καθυστερήσεις στις προβλεπόμενες υποχρεωτικές επενδύσεις μέχρι το 2021.
Υπογραμμίζεται ότι η συμφωνία του 2016 προέβλεπε πως η Cosco αποκτά το 51% του OΛΠ έναντι 293,7 εκατ. ευρώ με πρόβλεψη για μεταβίβαση επιπλέον ποσοστού 16% με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων εντός πενταετίας. Για την απόκτηση του επιπλέον ποσοστού, του 16%, έχουν μάλιστα κατατεθεί σε λογαριασμό μεσεγγύησης 88 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν μπορεί να εισπράξει το δημόσιο πριν «κλείσει» η μεταβίβαση.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν γίνει μόνο περίπου 70 εκατ., που αφορούν την αγορά νέας μεγάλης πλωτής δεξαμενής, επισκευές στις σταθερές δεξαμενές, μηχανολογικό και άλλο εξοπλισμό, τον νέο προβλήτα πετρελαιοειδών και μελέτες.
Το συνολικό ύψος των επίμαχων επενδύσεων, που βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημοσιότητας μετά τις καθυστερήσεις και την απόρριψη ενός σημαντικού μέρους των έργων από το υπουργείο Ναυτιλίας (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) και το ΚΑΣ, ανέρχεται σε 612 εκατ. ευρώ.
Τα 293,7 εκατ. ευρώ αφορούν τις λεγόμενες Υποχρεωτικές Επενδύσεις, οι οποίες πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2021. Ο κινεζικός όμιλος έχει προσθέσει στο πρόγραμμα και Πρόσθετες Επενδύσεις 318 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση του OΛΠ να επισημαίνει πως το Master Plan, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων McKinsey, είναι ενιαίο και δεν μπορεί να τεμαχιστεί. Συνεπώς «μερική έγκριση του master plan ισοδυναμεί με μη έγκριση», κατά την πλευρά της Cosco.
mononews
Συγκεκριμένα, το ποσοστό 16% του ΟΛΠ, επρόκειτο να μεταβιβαστεί στην Cosco το 2021 με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονταν στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης του Οργανισμού. Με επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ, η Cosco ζητά το ποσοστό να δοθεί άμεσα, επικαλούμενη καθυστερήσεις στις προβλεπόμενες υποχρεωτικές επενδύσεις μέχρι το 2021.
Υπογραμμίζεται ότι η συμφωνία του 2016 προέβλεπε πως η Cosco αποκτά το 51% του OΛΠ έναντι 293,7 εκατ. ευρώ με πρόβλεψη για μεταβίβαση επιπλέον ποσοστού 16% με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων εντός πενταετίας. Για την απόκτηση του επιπλέον ποσοστού, του 16%, έχουν μάλιστα κατατεθεί σε λογαριασμό μεσεγγύησης 88 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν μπορεί να εισπράξει το δημόσιο πριν «κλείσει» η μεταβίβαση.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν γίνει μόνο περίπου 70 εκατ., που αφορούν την αγορά νέας μεγάλης πλωτής δεξαμενής, επισκευές στις σταθερές δεξαμενές, μηχανολογικό και άλλο εξοπλισμό, τον νέο προβλήτα πετρελαιοειδών και μελέτες.
Το συνολικό ύψος των επίμαχων επενδύσεων, που βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημοσιότητας μετά τις καθυστερήσεις και την απόρριψη ενός σημαντικού μέρους των έργων από το υπουργείο Ναυτιλίας (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) και το ΚΑΣ, ανέρχεται σε 612 εκατ. ευρώ.
Τα 293,7 εκατ. ευρώ αφορούν τις λεγόμενες Υποχρεωτικές Επενδύσεις, οι οποίες πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2021. Ο κινεζικός όμιλος έχει προσθέσει στο πρόγραμμα και Πρόσθετες Επενδύσεις 318 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση του OΛΠ να επισημαίνει πως το Master Plan, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων McKinsey, είναι ενιαίο και δεν μπορεί να τεμαχιστεί. Συνεπώς «μερική έγκριση του master plan ισοδυναμεί με μη έγκριση», κατά την πλευρά της Cosco.
mononews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου