Ο Δήμαρχος Σαμοθράκης αναλύει το ακτοπλοϊκό πρόβλημα της Σαμοθράκης με αφορμή τη βλάβη του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Αν κάτι χαρακτηρίζει τον δήμαρχο της Σαμοθράκης, είναι η λακωνικότητα του. Ο κος Θανάσης Βίτσας, δεν μιλάει «εύκολα» στα ΜΜΕ και όλοι το γνωρίζουν αυτό. Ανεξάρτητα από τη διάθεση που έχει κανείς απέναντι του, είναι ή έστω πρέπει να είναι κοινώς παραδεκτό ότι κρατάει το τιμόνι της Σαμοθράκης σε μία από τις πιο δύσκολες περιόδους για το νησί, που συμπίπτει χρονικά με μία γενικότερα δύσκολη κατάσταση για την ελληνική πραγματικότητα.
Παρόλα αυτά, η έκτακτη μηχανολογική βλάβη του ΣΑΟΝΗΣΟΣ, του μοναδικού πλοίου που συνδέει το νησί με την ηπειρωτική Ελλάδα, ήταν ίσως η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι γι’ αυτό και η συνέντευξη που θα διαβάσετε είναι ξεχωριστή. Με 1200 λέξεις, ο κος Θανάσης Βίτσας αναλύει εκτενώς το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης παίρνοντας αφορμή από τη βλάβη του ΣΑΟΝΗΣΟΣ, βάζοντας το δάχτυλό του επί τον τύπον των ήλων και καλώντας και τους συνδήμοτες του, να κάνουν το ίδιο, την ώρα που αυτός περιγράφει το πώς μέσα σε ένα χρόνο «η Σαμοθράκη πέρασε από τον παράδεισο στην κόλαση» και από τα τρία πλοία που είχε στη διάθεσή της, σήμερα τα δύο εξ αυτών αγνοούνται (τα ταχύπλοα ‘Ζέφυρος’ και ‘Σαμοθράκη Ι’) και το τρίτο χάλασε είκοσι μέρες αφότου ξεκινησε δρομολόγια και είχε πάρει τη σχετική έγκριση αξιοπλοΐας από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
• Η συνέντευξή του:
Ενα μεγάλο ερώτημα με το οποίο θα μπορούσα να ξεκινήσω για να βάλω τα πράγματα σε μία διάσταση, δυστυχώς ρεαλιστική, είναι πως από την περσινή προοπτική του παραδείσου, των πολλών πλοίων και ταχύπλοων, βρεθήκαμε σ’ αυτή τη δύσκολη κατάσταση, μεταφορικά θα το πω πως απ’ τον παράδεισο βρεθήκαμε στη σημερινή κόλαση.
Δυστυχώς μια σειρά πολλών παραγόντων και ευθυνών μας οδηγούν σ’ ένα αδιέξοδο με συνέπειες που είναι πολύ σημαντικές και πολύ κακές για τον τόπο, για το νησί. Και οι συνέπειες δεν είναι μόνον η σημερινή δυσκολία των εγκλωβισμένων που πρέπει άμεσα ν’ απεγκλωβιστούν, ένθεν εκείθεν, Σαμοθράκη Αλεξανδρούπολη, που πρέπει να μετακινηθούν για λόγους ανωτέρας βίας και μιλώ για τις συνέπειες που σηματοδοτεί πανελλήνια τουλάχιστον, ένα νησί το οποίο παρουσιάζεται πολλές φορές με προβλήματα τα οποία είναι αποτρεπτικά για τον υποψήφιο επισκέπτη.
Από το Σάββατο έχει βγει μία ανακοίνωση από την εταιρία ΣΑΟΣ ότι υπάρχει μια σημαντική βλάβη στο ΣΑΟΝΗΣΟΣ. Μας αιφνιδίασε δυσάρεστα γιατί είναι ένα πλοίο που βγήκε από ελέγχους και συνεργεία πρόσφατα, έχει ένα μήνα που κάνει δρομολόγια, και βέβαια εκδηλώθηκε ζημιά-πρόβλημα σ’ έναν τομέα στον οποίο δεν γνωρίζαμε εκ των προτέρων ότι ήταν από τους πολλούς προβληματικούς που θα πρεπε να λυθούν σε σχέση με τα πολλά προβλήματα του περσινού καλοκαιριού. Άρα λοιπόν αιφνιδιαστήκαμε, δεν το περιμέναμε και για άλλη μια φορά πληρώνει η Σαμοθράκη τις συνέπειες.
Ήδη από το Σάββατο το πρωί που βγήκε η ανακοίνωση όπου πιστοποιήθηκε η σημαντικότητα της βλάβης, ξεκινήσαμε μια ανοιχτή τηλεφωνική επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας για να βρεθεί λύση. Η λύση θα πρέπει να κινηθεί σε δυο κατευθύνσεις. Αφενός, ο απεγκλωβισμός των ήδη υποψήφιων ταξιδιωτών της Κυριακής που θα πρεπε να επιστρέψουν οι άνθρωποι στους προορισμούς τους, για τους όποιους σοβαρούς λόγους έχει ο καθένας, αλλά αφετέρου πρέπει να εξασφαλίσουμε το υπόλοιπο διάστημα μέχρι να επιστρέψει το ΣΑΟΣ στη δρομολογιακή γραμμή θα πρέπει να εξασφαλιστεί μια απρόσκοπτη, ανεμπόδιστη και αξιόπιστη συγκοινωνία με τη Σαμοθράκη.
Σ’ αυτή την εποχή η οποία είναι μεγάλου οικονομικού ενδιαφέροντος, δεν μπορούμε να χουμε απρόβλεπτες καταστάσεις αυτού του είδους. Πρέπει να υπάρχει μια ομαλότητα, μία συνέπεια και μία εξυπηρέτηση ώστε να μπορεί να αναβλέψει οικονομικά το νησί, το οποίο ήδη ζει δύσκολες οικονομικές καταστάσεις, για μια σειρά λόγους που είναι γνωστοί.
Θέλω να πιστεύω ότι και το ενδιαφέρον που υπάρχει από πλευράς υπουργείου το οποίο καταγράφω, γιατί μιλούμε συνέχεια, αναζητούνται λύσεις, ότι αυτές οι λύσεις θα βρεθούν σήμερα. Επιδιώκουμε λύσεις σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα αναβολής για αύριο. Τα πράγματα είναι οριακά. Υπάρχει κόσμος με σοβαρότατα προβλήματα υγείας, προμήθειας αγαθών, φαρμάκων, για χίλιους δυο λόγους πρέπει να υπάρξει σήμερα μια εκτόνωση της κατάστασης και από αύριο ένας προγραμματισμός αντικατάστασης. Αν δεν πρόκειται το ΣΑΟΝΗΣΟΣ να επανέλθει, ή μια γρήγορη επάνοδο του ΣΑΟΝΗΣΟΣ σε περίπτωση που η βλάβη θ’ αποκατασταθεί σίγουρα και αξιόπιστα για το επόμενο διάστημα, όσο τουλάχιστον εξυπηρετεί την ακτοπλοϊκή γραμμή.
Εγώ τη μηχανική βλάβη δεν την γνωρίζω στους παράγοντες οι οποίοι ήταν προβληματικοί το προηγούμενο διάστημα, γιατί θυμάμαι ότι από πέρυσι το καλοκαίρι μιλούσαμε για 48 προβλήματα -μικρά ή μεγάλα- που θα πρεπε να ξεπεραστούν, απ’ τα οποία τελικά φτάσαμε στο σημείο, από τα τέλη Μαρτίου που δρομολογήθηκε το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ελάχιστα μείναν ως σοβαρά προβλήματα, για επίλυση, αλλά σε καμία περίπτωση σε κανένα απ’ αυτά δεν ανήκει η μηχανική βλάβη. Δεν θα πρεπε να υπάρχει, και δεν θα πρεπε να εκδηλωθεί τουλάχιστον τόσο σύντομα. Δηλαδή έχουμε ένα πλοίο που λειτουργεί μία φορά την ημέρα, κάνει ένα δρομολόγιο την ημέρα και αν αύριο χρειαστεί να κάνει περισσότερα δρομολόγια τι θα κάνει; Πόσο μπορεί να ‘μαστε σίγουροι;
Όλοι πρέπει ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους είτε αυτή είναι η εταιρία, είτε είναι το υπουργείο ή οποιοσδήποτε άλλος παράγοντας εμπλέκεται στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Δεν αντέχουμε σαν νησί της Σαμοθράκης παρατεταμένα προβλήματα. Το ακτοπλοϊκό πρόβλημα δυστυχώς με διαφορετικές μορφές, εγώ δεν θα επικαλεστώ γιατί πάντα ήταν ανοιχτό και πάντα ήταν ζήτημα στην ημερήσια διάταξη των προβλημάτων μας. Όμως σας θυμίζω από πέρυσι το καλοκαίρι πόσες φορές παρουσιάστηκε ακτοπλοϊκό πρόβλημα με πόσες διαφορετικές μορφές.
Πέρυσι το καλοκαίρι υπήρχε η ευφορία, η ανυπομονησία ενός μεγάλου αριθμού πλοίων. Που είναι αυτά τα πλοία σήμερα; Το ΖΕΦΥΡΟΣ θα πρεπε να ναι δρομολογημένο σήμερα σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρίας από το Πάσχα. Το δε ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 μάθαμε ότι πουλήθηκε, ήδη υπάρχει θέμα στο Σ.Α.Σ. για απεμπλοκή από τα δρομολόγιά του, τα εγκεκριμένα για τη Σαμοθράκη, και αυτή η εταιρία δεν έβγαλε ούτε μία επίσημη ανακοίνωση, ούτε μια επιστολή στο Δημοτικό Συμβούλιο, να μας ενημερώσει για ποιους λόγους αποχώρησαν. Φοβάμαι ότι χρησιμοποιηθήκαμε για άλλη μια φορά για σχεδιασμούς άλλους. Δηλαδή χρησιμοποίησαν το πρόβλημα της Σαμοθράκης για να δρομολογήσουν ένα πλοίο, μέσα σε μήνες το πήραν πριν καν δοκιμαστεί. Μία σεζόν, δεν έβγαλε.
Εγώ δεν υποστηρίζω την άποψη ότι θα πρέπει μια εταιρία να λειτουργεί προβληματικά οικονομικά και να ‘ναι μέσα, πρέπει να ναι υγιής. Όχι όμως πριν ολοκληρωθεί ο κύκλος πειραματισμού δοκιμής. Αποχωρεί, εξαφανίζεται και μάλιστα «κρυφά». Το μάθαμε ότι έφυγε, ανακοίνωση δεν υπήρξε. Ξέρετε πόσες ανακοινώσεις και πόσες δηλώσεις ήρθαν πέρυσι στο Δημοτικό Συμβούλιο για βοήθεια και υποτίθεται ότι δεν βοηθούσαμε αλλά όλοι βοηθήσαμε πάρα πολύ, γιατί εμείς θα βοηθούσαμε οποιαδήποτε εταιρία θέλει να δρομολογήσει πλοίο στη Σαμοθράκη. Ποιος στραβός δεν θέλει το φως του, θα πω σχηματικά. Και όμως απ’ αυτόν τον παράδεισο τον περσινό βρεθήκαμε σήμερα να χουμε εγκλωβισμένο κόσμο λόγω απουσίας πλοίου.
Απ’ την πρώτη στιγμή ζητήσαμε από την πλοιοκτήτρια εταιρία τη δρομολόγηση του ΖΕΦΥΡΟΣ αλλά μας απάντησε ότι αυτό δεν είναι εφικτό, δεν μπορεί να γίνει τώρα. Προφανώς δεν είναι έτοιμο. Όλες τις λύσεις τις έχουμε αναζητήσει.
Ήδη από χθες εμείς αναζητούσαμε κατάλληλα πλοία, γιατί μην ξεχνάτε και το μεγάλο πρόβλημα -γιατί νομίζω ότι εκεί είναι και η ρίζα του προβλήματος- του λιμανιού μας, που δεν μπορεί οποιοδήποτε πλοίο να προσεγγίσει το λιμάνι. Βρήκαμε ονόματα πλοίων τα οποία ξέρω ότι είναι δρομολογημένα, τα υποδείξαμε στο υπουργείο για να βοηθήσουμε στην αναζήτηση, η απάντηση βέβαια που είναι λογική είναι ότι είναι δρομολογημένα και ότι η αποχώρησή τους από τα ήδη προγραμματισμένα δρομολόγια θα δημιουργήσει πρόβλημα σε κάποιους άλλους επιβάτες σε κάποιες άλλες περιοχές.
Όπως και να χει όμως, πρέπει να βρεθεί λύση και η λύση αυτή τη στιγμή είναι στο υπουργείο, γιατί κανένας άλλος παράγοντας δεν μπορεί να βρει λύση. Εργαζόμαστε σ’ αυτή την κατεύθυνση εντατικά, αδιάλειπτα, όλο το 24ωρο.
Όταν δημοσιοποιείται και λογικά συμβαίνει γιατί είναι ένα γεγονός, ότι ένας τόπος είναι προβληματικός στη συγκοινωνία του, αυτό δουλεύει σαν αποτρεπτικός παράγοντας. Βεβαίως έχει και άμεσα αποτελέσματα και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κακές επιπτώσεις η ύπαρξη ενός ατελείωτου προβλήματος. Γιατί, αν ζούσαμε μία φορά ένα πρόβλημα λογικό είναι γιατί προβλήματα υπάρχουν πάντα και αντιμετωπίζονται. Εδώ βλέπετε ότι το πρόβλημά μας είναι διαρκές και ανοιχτό με διαφορετικές μορφές κάθε φορά. Δεν μπορεί να σηματοδοτούμε προς τον έξω κόσμο -εκτός Σαμοθράκης- ότι συνεχώς είμαστε μ’ ένα πρόβλημα και σ’ αυτό τον τομέα.
Δυστυχώς είμαστε ένας τόπος που δεν έχει λύσει διαχρονικά κανένα πρόβλημα γιατί ποτέ δεν αναζητήθηκε η ρίζα του προβλήματος, ποτέ. Πάντα πυροσβεστικά και κάτω από την πίεση του κόσμου.
Παρατηρούμε αυτή τη στιγμή μια κριτική που γίνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το Δήμο. Δεν είναι ο Δήμος υπεύθυνος για τα πλοία. Ο Δήμος ενδιαφέρεται για το τοπικό συμφέρον, κάνει ότι είναι δυνατό και μάλιστα χωρίς τυμπανοκρουσίες και χωρίς καλλιέργεια δημόσιας εικόνας, χωρίς δημοσιότητα. Γιατί πιστεύω ότι άλλο είναι να δουλεύεις κι άλλο να φαίνεται ότι δουλεύεις. Προτιμώ το πρώτο. Επιτέλους ας ενδιαφερθούμε για την ουσία και όχι για το φαίνεσθαι, γιατί το φαίνεσθαι δεν λύνει προβλήματα.-
//Ο κος Βίτσας παραχώρησε τη συνέντευξη αυτή ενώπιον δημοσιογράφων του reportal.gr και του ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αν κάτι χαρακτηρίζει τον δήμαρχο της Σαμοθράκης, είναι η λακωνικότητα του. Ο κος Θανάσης Βίτσας, δεν μιλάει «εύκολα» στα ΜΜΕ και όλοι το γνωρίζουν αυτό. Ανεξάρτητα από τη διάθεση που έχει κανείς απέναντι του, είναι ή έστω πρέπει να είναι κοινώς παραδεκτό ότι κρατάει το τιμόνι της Σαμοθράκης σε μία από τις πιο δύσκολες περιόδους για το νησί, που συμπίπτει χρονικά με μία γενικότερα δύσκολη κατάσταση για την ελληνική πραγματικότητα.
Παρόλα αυτά, η έκτακτη μηχανολογική βλάβη του ΣΑΟΝΗΣΟΣ, του μοναδικού πλοίου που συνδέει το νησί με την ηπειρωτική Ελλάδα, ήταν ίσως η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι γι’ αυτό και η συνέντευξη που θα διαβάσετε είναι ξεχωριστή. Με 1200 λέξεις, ο κος Θανάσης Βίτσας αναλύει εκτενώς το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης παίρνοντας αφορμή από τη βλάβη του ΣΑΟΝΗΣΟΣ, βάζοντας το δάχτυλό του επί τον τύπον των ήλων και καλώντας και τους συνδήμοτες του, να κάνουν το ίδιο, την ώρα που αυτός περιγράφει το πώς μέσα σε ένα χρόνο «η Σαμοθράκη πέρασε από τον παράδεισο στην κόλαση» και από τα τρία πλοία που είχε στη διάθεσή της, σήμερα τα δύο εξ αυτών αγνοούνται (τα ταχύπλοα ‘Ζέφυρος’ και ‘Σαμοθράκη Ι’) και το τρίτο χάλασε είκοσι μέρες αφότου ξεκινησε δρομολόγια και είχε πάρει τη σχετική έγκριση αξιοπλοΐας από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
• Η συνέντευξή του:
Ενα μεγάλο ερώτημα με το οποίο θα μπορούσα να ξεκινήσω για να βάλω τα πράγματα σε μία διάσταση, δυστυχώς ρεαλιστική, είναι πως από την περσινή προοπτική του παραδείσου, των πολλών πλοίων και ταχύπλοων, βρεθήκαμε σ’ αυτή τη δύσκολη κατάσταση, μεταφορικά θα το πω πως απ’ τον παράδεισο βρεθήκαμε στη σημερινή κόλαση.
Δυστυχώς μια σειρά πολλών παραγόντων και ευθυνών μας οδηγούν σ’ ένα αδιέξοδο με συνέπειες που είναι πολύ σημαντικές και πολύ κακές για τον τόπο, για το νησί. Και οι συνέπειες δεν είναι μόνον η σημερινή δυσκολία των εγκλωβισμένων που πρέπει άμεσα ν’ απεγκλωβιστούν, ένθεν εκείθεν, Σαμοθράκη Αλεξανδρούπολη, που πρέπει να μετακινηθούν για λόγους ανωτέρας βίας και μιλώ για τις συνέπειες που σηματοδοτεί πανελλήνια τουλάχιστον, ένα νησί το οποίο παρουσιάζεται πολλές φορές με προβλήματα τα οποία είναι αποτρεπτικά για τον υποψήφιο επισκέπτη.
Από το Σάββατο έχει βγει μία ανακοίνωση από την εταιρία ΣΑΟΣ ότι υπάρχει μια σημαντική βλάβη στο ΣΑΟΝΗΣΟΣ. Μας αιφνιδίασε δυσάρεστα γιατί είναι ένα πλοίο που βγήκε από ελέγχους και συνεργεία πρόσφατα, έχει ένα μήνα που κάνει δρομολόγια, και βέβαια εκδηλώθηκε ζημιά-πρόβλημα σ’ έναν τομέα στον οποίο δεν γνωρίζαμε εκ των προτέρων ότι ήταν από τους πολλούς προβληματικούς που θα πρεπε να λυθούν σε σχέση με τα πολλά προβλήματα του περσινού καλοκαιριού. Άρα λοιπόν αιφνιδιαστήκαμε, δεν το περιμέναμε και για άλλη μια φορά πληρώνει η Σαμοθράκη τις συνέπειες.
Ήδη από το Σάββατο το πρωί που βγήκε η ανακοίνωση όπου πιστοποιήθηκε η σημαντικότητα της βλάβης, ξεκινήσαμε μια ανοιχτή τηλεφωνική επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας για να βρεθεί λύση. Η λύση θα πρέπει να κινηθεί σε δυο κατευθύνσεις. Αφενός, ο απεγκλωβισμός των ήδη υποψήφιων ταξιδιωτών της Κυριακής που θα πρεπε να επιστρέψουν οι άνθρωποι στους προορισμούς τους, για τους όποιους σοβαρούς λόγους έχει ο καθένας, αλλά αφετέρου πρέπει να εξασφαλίσουμε το υπόλοιπο διάστημα μέχρι να επιστρέψει το ΣΑΟΣ στη δρομολογιακή γραμμή θα πρέπει να εξασφαλιστεί μια απρόσκοπτη, ανεμπόδιστη και αξιόπιστη συγκοινωνία με τη Σαμοθράκη.
Σ’ αυτή την εποχή η οποία είναι μεγάλου οικονομικού ενδιαφέροντος, δεν μπορούμε να χουμε απρόβλεπτες καταστάσεις αυτού του είδους. Πρέπει να υπάρχει μια ομαλότητα, μία συνέπεια και μία εξυπηρέτηση ώστε να μπορεί να αναβλέψει οικονομικά το νησί, το οποίο ήδη ζει δύσκολες οικονομικές καταστάσεις, για μια σειρά λόγους που είναι γνωστοί.
Θέλω να πιστεύω ότι και το ενδιαφέρον που υπάρχει από πλευράς υπουργείου το οποίο καταγράφω, γιατί μιλούμε συνέχεια, αναζητούνται λύσεις, ότι αυτές οι λύσεις θα βρεθούν σήμερα. Επιδιώκουμε λύσεις σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα αναβολής για αύριο. Τα πράγματα είναι οριακά. Υπάρχει κόσμος με σοβαρότατα προβλήματα υγείας, προμήθειας αγαθών, φαρμάκων, για χίλιους δυο λόγους πρέπει να υπάρξει σήμερα μια εκτόνωση της κατάστασης και από αύριο ένας προγραμματισμός αντικατάστασης. Αν δεν πρόκειται το ΣΑΟΝΗΣΟΣ να επανέλθει, ή μια γρήγορη επάνοδο του ΣΑΟΝΗΣΟΣ σε περίπτωση που η βλάβη θ’ αποκατασταθεί σίγουρα και αξιόπιστα για το επόμενο διάστημα, όσο τουλάχιστον εξυπηρετεί την ακτοπλοϊκή γραμμή.
Εγώ τη μηχανική βλάβη δεν την γνωρίζω στους παράγοντες οι οποίοι ήταν προβληματικοί το προηγούμενο διάστημα, γιατί θυμάμαι ότι από πέρυσι το καλοκαίρι μιλούσαμε για 48 προβλήματα -μικρά ή μεγάλα- που θα πρεπε να ξεπεραστούν, απ’ τα οποία τελικά φτάσαμε στο σημείο, από τα τέλη Μαρτίου που δρομολογήθηκε το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ελάχιστα μείναν ως σοβαρά προβλήματα, για επίλυση, αλλά σε καμία περίπτωση σε κανένα απ’ αυτά δεν ανήκει η μηχανική βλάβη. Δεν θα πρεπε να υπάρχει, και δεν θα πρεπε να εκδηλωθεί τουλάχιστον τόσο σύντομα. Δηλαδή έχουμε ένα πλοίο που λειτουργεί μία φορά την ημέρα, κάνει ένα δρομολόγιο την ημέρα και αν αύριο χρειαστεί να κάνει περισσότερα δρομολόγια τι θα κάνει; Πόσο μπορεί να ‘μαστε σίγουροι;
Όλοι πρέπει ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους είτε αυτή είναι η εταιρία, είτε είναι το υπουργείο ή οποιοσδήποτε άλλος παράγοντας εμπλέκεται στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Δεν αντέχουμε σαν νησί της Σαμοθράκης παρατεταμένα προβλήματα. Το ακτοπλοϊκό πρόβλημα δυστυχώς με διαφορετικές μορφές, εγώ δεν θα επικαλεστώ γιατί πάντα ήταν ανοιχτό και πάντα ήταν ζήτημα στην ημερήσια διάταξη των προβλημάτων μας. Όμως σας θυμίζω από πέρυσι το καλοκαίρι πόσες φορές παρουσιάστηκε ακτοπλοϊκό πρόβλημα με πόσες διαφορετικές μορφές.
Πέρυσι το καλοκαίρι υπήρχε η ευφορία, η ανυπομονησία ενός μεγάλου αριθμού πλοίων. Που είναι αυτά τα πλοία σήμερα; Το ΖΕΦΥΡΟΣ θα πρεπε να ναι δρομολογημένο σήμερα σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρίας από το Πάσχα. Το δε ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 1 μάθαμε ότι πουλήθηκε, ήδη υπάρχει θέμα στο Σ.Α.Σ. για απεμπλοκή από τα δρομολόγιά του, τα εγκεκριμένα για τη Σαμοθράκη, και αυτή η εταιρία δεν έβγαλε ούτε μία επίσημη ανακοίνωση, ούτε μια επιστολή στο Δημοτικό Συμβούλιο, να μας ενημερώσει για ποιους λόγους αποχώρησαν. Φοβάμαι ότι χρησιμοποιηθήκαμε για άλλη μια φορά για σχεδιασμούς άλλους. Δηλαδή χρησιμοποίησαν το πρόβλημα της Σαμοθράκης για να δρομολογήσουν ένα πλοίο, μέσα σε μήνες το πήραν πριν καν δοκιμαστεί. Μία σεζόν, δεν έβγαλε.
Εγώ δεν υποστηρίζω την άποψη ότι θα πρέπει μια εταιρία να λειτουργεί προβληματικά οικονομικά και να ‘ναι μέσα, πρέπει να ναι υγιής. Όχι όμως πριν ολοκληρωθεί ο κύκλος πειραματισμού δοκιμής. Αποχωρεί, εξαφανίζεται και μάλιστα «κρυφά». Το μάθαμε ότι έφυγε, ανακοίνωση δεν υπήρξε. Ξέρετε πόσες ανακοινώσεις και πόσες δηλώσεις ήρθαν πέρυσι στο Δημοτικό Συμβούλιο για βοήθεια και υποτίθεται ότι δεν βοηθούσαμε αλλά όλοι βοηθήσαμε πάρα πολύ, γιατί εμείς θα βοηθούσαμε οποιαδήποτε εταιρία θέλει να δρομολογήσει πλοίο στη Σαμοθράκη. Ποιος στραβός δεν θέλει το φως του, θα πω σχηματικά. Και όμως απ’ αυτόν τον παράδεισο τον περσινό βρεθήκαμε σήμερα να χουμε εγκλωβισμένο κόσμο λόγω απουσίας πλοίου.
Απ’ την πρώτη στιγμή ζητήσαμε από την πλοιοκτήτρια εταιρία τη δρομολόγηση του ΖΕΦΥΡΟΣ αλλά μας απάντησε ότι αυτό δεν είναι εφικτό, δεν μπορεί να γίνει τώρα. Προφανώς δεν είναι έτοιμο. Όλες τις λύσεις τις έχουμε αναζητήσει.
Ήδη από χθες εμείς αναζητούσαμε κατάλληλα πλοία, γιατί μην ξεχνάτε και το μεγάλο πρόβλημα -γιατί νομίζω ότι εκεί είναι και η ρίζα του προβλήματος- του λιμανιού μας, που δεν μπορεί οποιοδήποτε πλοίο να προσεγγίσει το λιμάνι. Βρήκαμε ονόματα πλοίων τα οποία ξέρω ότι είναι δρομολογημένα, τα υποδείξαμε στο υπουργείο για να βοηθήσουμε στην αναζήτηση, η απάντηση βέβαια που είναι λογική είναι ότι είναι δρομολογημένα και ότι η αποχώρησή τους από τα ήδη προγραμματισμένα δρομολόγια θα δημιουργήσει πρόβλημα σε κάποιους άλλους επιβάτες σε κάποιες άλλες περιοχές.
Όπως και να χει όμως, πρέπει να βρεθεί λύση και η λύση αυτή τη στιγμή είναι στο υπουργείο, γιατί κανένας άλλος παράγοντας δεν μπορεί να βρει λύση. Εργαζόμαστε σ’ αυτή την κατεύθυνση εντατικά, αδιάλειπτα, όλο το 24ωρο.
Όταν δημοσιοποιείται και λογικά συμβαίνει γιατί είναι ένα γεγονός, ότι ένας τόπος είναι προβληματικός στη συγκοινωνία του, αυτό δουλεύει σαν αποτρεπτικός παράγοντας. Βεβαίως έχει και άμεσα αποτελέσματα και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κακές επιπτώσεις η ύπαρξη ενός ατελείωτου προβλήματος. Γιατί, αν ζούσαμε μία φορά ένα πρόβλημα λογικό είναι γιατί προβλήματα υπάρχουν πάντα και αντιμετωπίζονται. Εδώ βλέπετε ότι το πρόβλημά μας είναι διαρκές και ανοιχτό με διαφορετικές μορφές κάθε φορά. Δεν μπορεί να σηματοδοτούμε προς τον έξω κόσμο -εκτός Σαμοθράκης- ότι συνεχώς είμαστε μ’ ένα πρόβλημα και σ’ αυτό τον τομέα.
Δυστυχώς είμαστε ένας τόπος που δεν έχει λύσει διαχρονικά κανένα πρόβλημα γιατί ποτέ δεν αναζητήθηκε η ρίζα του προβλήματος, ποτέ. Πάντα πυροσβεστικά και κάτω από την πίεση του κόσμου.
Παρατηρούμε αυτή τη στιγμή μια κριτική που γίνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το Δήμο. Δεν είναι ο Δήμος υπεύθυνος για τα πλοία. Ο Δήμος ενδιαφέρεται για το τοπικό συμφέρον, κάνει ότι είναι δυνατό και μάλιστα χωρίς τυμπανοκρουσίες και χωρίς καλλιέργεια δημόσιας εικόνας, χωρίς δημοσιότητα. Γιατί πιστεύω ότι άλλο είναι να δουλεύεις κι άλλο να φαίνεται ότι δουλεύεις. Προτιμώ το πρώτο. Επιτέλους ας ενδιαφερθούμε για την ουσία και όχι για το φαίνεσθαι, γιατί το φαίνεσθαι δεν λύνει προβλήματα.-
//Ο κος Βίτσας παραχώρησε τη συνέντευξη αυτή ενώπιον δημοσιογράφων του reportal.gr και του ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου