Η μη έγκαιρη εκτίμηση του σκηνικού έντασης που η Τουρκία «έστηνε» το βράδυ της Δευτέρας στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων οδήγησε στο επεισόδιο εμβολισμού του ελληνικού περιπολικού ανοικτής θαλάσσης (ΠΑΘ) από την τουρκική ακταιωρό «UMUT». Αυτό τονίζουν πηγές εντός και εκτός Λιμενικού Σώματος με γνώση του θέματος, επισημαίνοντας ότι τη νύχτα της Δευτέρας γύρω και κοντά από τα Ιμια έπλεαν συνολικά 7 τουρκικά σκάφη αντί μόλις ενός ελληνικού. Το πρωτοφανές περιστατικό σημειώθηκε 20 λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα και είχε ως συνέπεια να υποστεί ζημιές η «ναυαρχίδα» της Ελληνικής Ακτοφυλακής, το μήκους 68 μέτρων πλοίο με κωδική ονομασία «090 Γαύδος».
Πηγές με γνώση του θέματος περιγράφουν στην «Κ» ότι η ένταση ξεκίνησε όταν οι τουρκικές ακταιωροί άρχισαν να παρενοχλούν το ΠΑΘ «060 Φούρνοι», που έπλεε ανοικτά των Ιμίων. Στο περιστατικό μετείχαν αρχικά τέσσερα περιπολικά σκάφη της τουρκικής ακτοφυλακής, καθώς και το μήκους 88 μέτρων πλοίο «UMUT». Στην εξέλιξη του επεισοδίου πήρε εντολή να σπεύσει σε βοήθεια και το ΠΑΘ «Γαύδος», που αυτή την περίοδο εκτελεί περιπολίες στην περιοχή των Ιμίων. Εν μέσω ελιγμών από τα τουρκικά και ελληνικά σκάφη, το «UMUT» (στα τουρκικά σημαίνει «Ελπίδα») εμβόλισε το μήκους 68 μέτρων ελληνικό πλοίο στο πίσω αριστερό μέρος του προκαλώντας εκτεταμένες υλικές ζημιές στο μεταλλικό κύτος του σκάφους.
Πηγές με γνώση όσων εκτυλίχθηκαν τη νύχτα της Δευτέρας στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων αναφέρουν ότι τη στιγμή της σύγκρουσης το «Γαύδος» ήταν σχεδόν ακινητοποιημένο, καθώς και ότι ο κυβερνήτης της τουρκικής ακταιωρού ήταν σαφές ότι είχε πάρει εντολή να εμβολίσει το ελληνικό σκάφος. «Το βλέπαμε να έρχεται κατά πάνω μας και περιμέναμε ότι έστω και την τελευταία στιγμή θα άλλαζε πορεία. Αυτό, τελικά, δεν συνέβη. Αν μάλιστα ο κυβερνήτης του πλοίου δεν έβαζε πρόσω, το τουρκικό σκάφος θα μας είχε χτυπήσει στο μέσον του σκάφους με κίνδυνο ακόμα και να μας βυθίσει», φέρονται να είπαν σε συνομιλητές τους μέλη του πληρώματος του «Γαύδος».
Στην ανακοίνωσή του το Αρχηγείο του Λιμενικού ανέφερε ότι «στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Ιμίων, εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, τουρκική ακταιωρός πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς και προσέκρουσε στην πρυμναία αριστερή πλευρά του ΠΑΘ “090”, το οποίο εκτελούσε διατεταγμένη περιπολία στην περιοχή».
Στη Σαλαμίνα
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά το συμβάν, το ΠΑΘ «060 Φούρνοι» παρέμεινε στην περιοχή, ενώ το «πληγωμένο» «090 Γαύδος» αποχώρησε από το σημείο και αντικαταστάθηκε από ένα μικρό περιπολικό σκάφος και ένα ακόμα περιπολικό ανοικτής θαλάσσης («070»). Αλλες πηγές ανέφεραν ότι στην περιοχή έσπευσαν και άλλα ελληνικά σκάφη, καθώς και ότι η ένταση μεταξύ των πλωτών Ελλάδας και Τουρκίας διατηρήθηκε αρκετή ώρα ακόμα. Το «Γαύδος» κατέπλευσε αρχικά σε βάση που διατηρεί το Πολεμικό Ναυτικό στη Λέρο προκειμένου να γίνει μια πρώτη αξιολόγηση της ζημιάς και νωρίς το πρωί αποφασίστηκε να αποπλεύσει με προορισμό τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ζημιές υπέστησαν τα κάγκελα του πλοίου στο σημείο της πρόσκρουσης, ένας αεραγωγός που οδηγεί στο μηχανοστάσιο καθώς και οι κεραίες ασυρμάτου.
Με αφορμή το συμβάν, αξιωματούχοι του Λιμενικού επισήμαναν ότι στο πρόσφατο παρελθόν λειτουργούσε δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των επικεφαλής των ακτοφυλακών Ελλάδας και Τουρκίας, ώστε την τελευταία στιγμή να αποφεύγονται περιστατικά σαν και το χθεσινό και σχολίαζαν δηκτικά το γεγονός ότι από το 2015 κι έπειτα δεν έχει υπάρξει συνάντηση της ηγεσίας των δύο σωμάτων.
kathimerini
Πηγές με γνώση του θέματος περιγράφουν στην «Κ» ότι η ένταση ξεκίνησε όταν οι τουρκικές ακταιωροί άρχισαν να παρενοχλούν το ΠΑΘ «060 Φούρνοι», που έπλεε ανοικτά των Ιμίων. Στο περιστατικό μετείχαν αρχικά τέσσερα περιπολικά σκάφη της τουρκικής ακτοφυλακής, καθώς και το μήκους 88 μέτρων πλοίο «UMUT». Στην εξέλιξη του επεισοδίου πήρε εντολή να σπεύσει σε βοήθεια και το ΠΑΘ «Γαύδος», που αυτή την περίοδο εκτελεί περιπολίες στην περιοχή των Ιμίων. Εν μέσω ελιγμών από τα τουρκικά και ελληνικά σκάφη, το «UMUT» (στα τουρκικά σημαίνει «Ελπίδα») εμβόλισε το μήκους 68 μέτρων ελληνικό πλοίο στο πίσω αριστερό μέρος του προκαλώντας εκτεταμένες υλικές ζημιές στο μεταλλικό κύτος του σκάφους.
Πηγές με γνώση όσων εκτυλίχθηκαν τη νύχτα της Δευτέρας στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων αναφέρουν ότι τη στιγμή της σύγκρουσης το «Γαύδος» ήταν σχεδόν ακινητοποιημένο, καθώς και ότι ο κυβερνήτης της τουρκικής ακταιωρού ήταν σαφές ότι είχε πάρει εντολή να εμβολίσει το ελληνικό σκάφος. «Το βλέπαμε να έρχεται κατά πάνω μας και περιμέναμε ότι έστω και την τελευταία στιγμή θα άλλαζε πορεία. Αυτό, τελικά, δεν συνέβη. Αν μάλιστα ο κυβερνήτης του πλοίου δεν έβαζε πρόσω, το τουρκικό σκάφος θα μας είχε χτυπήσει στο μέσον του σκάφους με κίνδυνο ακόμα και να μας βυθίσει», φέρονται να είπαν σε συνομιλητές τους μέλη του πληρώματος του «Γαύδος».
Στην ανακοίνωσή του το Αρχηγείο του Λιμενικού ανέφερε ότι «στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Ιμίων, εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, τουρκική ακταιωρός πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς και προσέκρουσε στην πρυμναία αριστερή πλευρά του ΠΑΘ “090”, το οποίο εκτελούσε διατεταγμένη περιπολία στην περιοχή».
Στη Σαλαμίνα
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά το συμβάν, το ΠΑΘ «060 Φούρνοι» παρέμεινε στην περιοχή, ενώ το «πληγωμένο» «090 Γαύδος» αποχώρησε από το σημείο και αντικαταστάθηκε από ένα μικρό περιπολικό σκάφος και ένα ακόμα περιπολικό ανοικτής θαλάσσης («070»). Αλλες πηγές ανέφεραν ότι στην περιοχή έσπευσαν και άλλα ελληνικά σκάφη, καθώς και ότι η ένταση μεταξύ των πλωτών Ελλάδας και Τουρκίας διατηρήθηκε αρκετή ώρα ακόμα. Το «Γαύδος» κατέπλευσε αρχικά σε βάση που διατηρεί το Πολεμικό Ναυτικό στη Λέρο προκειμένου να γίνει μια πρώτη αξιολόγηση της ζημιάς και νωρίς το πρωί αποφασίστηκε να αποπλεύσει με προορισμό τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ζημιές υπέστησαν τα κάγκελα του πλοίου στο σημείο της πρόσκρουσης, ένας αεραγωγός που οδηγεί στο μηχανοστάσιο καθώς και οι κεραίες ασυρμάτου.
Με αφορμή το συμβάν, αξιωματούχοι του Λιμενικού επισήμαναν ότι στο πρόσφατο παρελθόν λειτουργούσε δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των επικεφαλής των ακτοφυλακών Ελλάδας και Τουρκίας, ώστε την τελευταία στιγμή να αποφεύγονται περιστατικά σαν και το χθεσινό και σχολίαζαν δηκτικά το γεγονός ότι από το 2015 κι έπειτα δεν έχει υπάρξει συνάντηση της ηγεσίας των δύο σωμάτων.
kathimerini
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου