Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Ηδη εξήγγειλαν απεργία για αύριο Παρασκευή 17 και την Τρίτη 21 Ιουνίου, ενώ για το Σάββατο 18, Κυριακή 19 και Δευτέρα 20 Ιουνίου θα απέχουν από τις εργασίες τους.
Όπως σημειώνουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών «η κυβέρνηση, παρά τις υποσχέσεις και τις δημόσιες δηλώσεις για «νομική θωράκιση» των γενικών και ειδικών ρυθμίσεων στο νέο διαμορφωμένο περιβάλλον, δεν καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις. Μετά από 20 μέρες απεργίας, πρέπει να γνωρίζουν οι πάντες, ότι διέξοδος δεν υπάρχει παρά μόνο η θεσμική θωράκιση – κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων. Το κλειδί της λύσης είναι αποκλειστικά στα χέρια της κυβέρνησης και αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουν οι χρήστες των λιμανιών και η ελληνική κοινωνία. Η πώληση των Ο.Λ.Π και Ο.ΛΘ. με την οποία διαφωνήσαμε και συνεχίζουμε να διαφωνούμε δεν μπορεί να οδηγήσει στην απειλή της ανεργίας τους εργαζόμενους.»
Οι λιμενεργάτες τονίζουν ακόμη ότι «όλο αυτό το χρονικό διάστημα των 3 μηνών, έχουμε καταθέσει σε αυτό το διάλογο υπευθυνότητα, τεκμηριωμένες προτάσεις, ενώ η κυβέρνηση αρκείται σε λόγια και καθόλου έργα. Τα ψέματα τελείωσαν, η μη ανταπόκριση της κυβέρνησης στο αυτονόητο μας οδηγεί στο να συνεχίσουμε με νέο γύρο κινητοποιήσεων, πιο δυναμικών και πιο κινηματικών. Η συσπείρωση και η αγωνιστικότητα των εργαζομένων, μας δείχνει τον δρόμο. Όσοι επενδύουν στην κόπωση των εργαζομένων θα διαψευστούν.»
Εν τω μεταξύ η ομάδα εργασίας του IDC (Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών) συνεδρίασε την Δευτέρα και την Τρίτη στον Πειραιά μαζί με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και την Ένωση Λιμενεργατών ενώ εξέφρασε τη συμπαράστασή του στον αγώνα των εργαζομένων στα ελληνικά λιμάνια.
Την Τρίτη στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν τρία κρουαζιερόπλοια με 7.000 επιβάτες αλλά δεν δημιουργήθηκε κανένα πρόβλημα καθώς οι περισσότεροι από τους επισκέπτες είχαν προορισμό την Ακρόπολη και επιστροφή στο πλοίο. Το προηγούμενο Σάββατο οι εργαζόμενοι του λιμανιού σε ένδειξη καλής θέλησης άφησαν τη τελευταία στιγμή να εισέλθουν φορτηγά προκειμένου να μεταφερθούν οι αποσκευές 3.000 επιβατών αλλά και απαραίτητες προμήθειες για το κρουαζιερόπλοιο «Royal Princess» ωστόσο άγνωστο παραμένει αν αυτό θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες και κυρίως τη Δευτέρα 20 Ιουνίου όπου στο λιμάνι θα προσεγγίσει το κρουαζιερόπλοιο της «Carnival Vista». Ηδη πάντως η εταιρεία σύμφωνα με πληροφορίες είναι σε αναζήτηση εναλλακτικής λύσης.
Τα περισσότερα προβλήματα πάντως αυτή τη στιγμή εστιάζονται στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ όπου παραμένουν εγκλωβισμένα κοντέινερ, ενώ στο car terminal του ΟΛΠ αυτή τη στιγμή είναι «παγιδευμένα» 2.500 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2.000 έχουν προορισμό χώρες της Μέσης Ανατολής και τα 500 την Ελλάδα.
Ήδη πολλές πλοία μεταφοράς οχημάτων με αρχικό προορισμό το Πειραιά λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων προσεγγίζουν σε ανταγωνιστικά λιμάνια γειτονικών χωρών παρακάμπτοντας την Ελλάδα.
tovima
Όπως σημειώνουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών «η κυβέρνηση, παρά τις υποσχέσεις και τις δημόσιες δηλώσεις για «νομική θωράκιση» των γενικών και ειδικών ρυθμίσεων στο νέο διαμορφωμένο περιβάλλον, δεν καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις. Μετά από 20 μέρες απεργίας, πρέπει να γνωρίζουν οι πάντες, ότι διέξοδος δεν υπάρχει παρά μόνο η θεσμική θωράκιση – κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων. Το κλειδί της λύσης είναι αποκλειστικά στα χέρια της κυβέρνησης και αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουν οι χρήστες των λιμανιών και η ελληνική κοινωνία. Η πώληση των Ο.Λ.Π και Ο.ΛΘ. με την οποία διαφωνήσαμε και συνεχίζουμε να διαφωνούμε δεν μπορεί να οδηγήσει στην απειλή της ανεργίας τους εργαζόμενους.»
Οι λιμενεργάτες τονίζουν ακόμη ότι «όλο αυτό το χρονικό διάστημα των 3 μηνών, έχουμε καταθέσει σε αυτό το διάλογο υπευθυνότητα, τεκμηριωμένες προτάσεις, ενώ η κυβέρνηση αρκείται σε λόγια και καθόλου έργα. Τα ψέματα τελείωσαν, η μη ανταπόκριση της κυβέρνησης στο αυτονόητο μας οδηγεί στο να συνεχίσουμε με νέο γύρο κινητοποιήσεων, πιο δυναμικών και πιο κινηματικών. Η συσπείρωση και η αγωνιστικότητα των εργαζομένων, μας δείχνει τον δρόμο. Όσοι επενδύουν στην κόπωση των εργαζομένων θα διαψευστούν.»
Εν τω μεταξύ η ομάδα εργασίας του IDC (Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών) συνεδρίασε την Δευτέρα και την Τρίτη στον Πειραιά μαζί με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και την Ένωση Λιμενεργατών ενώ εξέφρασε τη συμπαράστασή του στον αγώνα των εργαζομένων στα ελληνικά λιμάνια.
Την Τρίτη στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν τρία κρουαζιερόπλοια με 7.000 επιβάτες αλλά δεν δημιουργήθηκε κανένα πρόβλημα καθώς οι περισσότεροι από τους επισκέπτες είχαν προορισμό την Ακρόπολη και επιστροφή στο πλοίο. Το προηγούμενο Σάββατο οι εργαζόμενοι του λιμανιού σε ένδειξη καλής θέλησης άφησαν τη τελευταία στιγμή να εισέλθουν φορτηγά προκειμένου να μεταφερθούν οι αποσκευές 3.000 επιβατών αλλά και απαραίτητες προμήθειες για το κρουαζιερόπλοιο «Royal Princess» ωστόσο άγνωστο παραμένει αν αυτό θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες και κυρίως τη Δευτέρα 20 Ιουνίου όπου στο λιμάνι θα προσεγγίσει το κρουαζιερόπλοιο της «Carnival Vista». Ηδη πάντως η εταιρεία σύμφωνα με πληροφορίες είναι σε αναζήτηση εναλλακτικής λύσης.
Τα περισσότερα προβλήματα πάντως αυτή τη στιγμή εστιάζονται στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ όπου παραμένουν εγκλωβισμένα κοντέινερ, ενώ στο car terminal του ΟΛΠ αυτή τη στιγμή είναι «παγιδευμένα» 2.500 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2.000 έχουν προορισμό χώρες της Μέσης Ανατολής και τα 500 την Ελλάδα.
Ήδη πολλές πλοία μεταφοράς οχημάτων με αρχικό προορισμό το Πειραιά λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων προσεγγίζουν σε ανταγωνιστικά λιμάνια γειτονικών χωρών παρακάμπτοντας την Ελλάδα.
tovima
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου