Στο τέλος του 2016 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες προκειμένου τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια να περάσουν και επίσημα στα χέρια της Fraport, η οποία και θα αναλάβει τη διαχείρισή τους για τα επόμενα 40 έτη μαζί με την εταιρεία Slentel, θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Fraport, Στέφαν Σούλτε, η συμμετοχή του γερμανικού ομίλου στο διαγωνισμό δείχνει πίστη στις προοπτικές της χώρας και του τουρισμού ειδικότερα, ενώ η συμφωνία παραχώρησης των αεροδρομίων θα βελτιώσει σημαντικά τόσο τις υποδομές των αερολιμένων όσο και την εμπειρία των επιβατών.
Ο κος Σούλτε τόνισε επίσης ότι η ετήσια αύξηση που αναμένεται στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, θα είναι της τάξεως του 3% ετησίως, πρόβλεψη που εάν επιβεβαιωθεί, θα σημαίνει ουσιαστικά πως περίπου 700.000 επιπλέον επιβάτες θα χρησιμοποιούν τα περιφερειακά αεροδρόμια μέσω των οποίων διακινήθηκαν το 2015 περίπου 23 εκατομμύρια επιβάτες.
Σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας, περίπου 20.000 εργαζόμενοι αναμένεται να απασχοληθούν στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ όπως ξεκαθάρισε ο κος Σούλτε, δεν προβλέπεται να γίνουν απολύσεις στο προσωπικό που απασχολείται τώρα.
Ο κος Σούλτε αποκάλυψε επίσης πως η Fraport ήδη βρίσκεται σε επικοινωνία με αεροπορικές εταιρείες από τη Γερμανία αλλά και Tour operators τόσο από τη Γερμανία όσο και από τη Βρετανία που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στη χώρα μας, μετά την παραχώρηση των αεροδρομίων.
Το εφάπαξ τίμημα, ύψους 1,23 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα καταβληθεί μόλις οριστικοποιηθεί η συμφωνία παραχώρησης, δηλαδή στα τέλη του έτους, ενώ σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση η Fraport είναι σε επαφή με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για τη σύναψη δανείων με τα μηνύματα να είναι θετικά. Σε κάθε περίπτωση, ο κος Σούλτε τόνισε ότι δεν υπάρχει ανησυχία σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση, καθώς ο γερμανικός όμιλος διαθέτει αποθέματα ρευστού ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αναφορικά με το ενδεχόμενο αύξησης των εισιτηρίων, λόγω αύξησης των τελών των περιφερειακών αεροδρομίων, ο Στέφαν Σούλτε, ανέφερε ότι δεν είναι απαραίτητο να συμβεί αυτό.
Το τέλος στα 14 αεροδρόμια για επιβάτες εντός ζώνης Σένγκεν είναι 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη αυτή τη στιγμή, με τη χρέωση να ανεβαίνει στα 22 ευρώ για επιβάτες εκτός Σένγκεν.
Όταν αναλάβει η κοινοπραξία Fraport - Slentel τη διαχείρισή τους το τέλος θα διαμορφωθεί στα 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ανεξαρτήτως εαν θα ταξιδεύει εντός ή εκτός συνθήκης Σένγκεν. Όταν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση επενδύσεων στα αεροδρόμια, ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αναμένεται να έχει χρονική διάρκεια περίπου 4 ετών, τότε η κοινοπραξία θα έχει το δικαίωμα να ανεβάσει το τέλος στο 18 ευρώ.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Στέφαν Σούλτε, δεν είναι σίγουρο ότι το τέλος θα αυξηθεί. Θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στην αγορά τη δεδομένη χρονική στιγμή. Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport τόνισε επίσης ότι ακόμα κι αν το τέλος ανέβει στα 18 ευρώ, θα εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τις χρεώσεις ανταγωνιστικών αεροδρομίων στην Τουρκία και την Ισπανία.
Ο κος Σούλτε ξεκαθάρισε επίσης ότι δεν υπάρχει καμία μεταβολή στους όρους της σύμβασης παρά τα λεγόμενα του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη.
Για τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει στην Ελλάδα έκανε λόγο ο επικεφαλής του ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος. Πρόσθεσε ότι η συνεισφορά της επένδυσης στην εθνική οικονομία θα είναι ιδιαίτερα σημαντική και πως το μήνυμα που εκπέμπεται από την παραχώρηση των αεροδρομίων είναι πως η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ελκυστικό προορισμό για διεθνείς επενδυτές.
Αναφορικά με το δημοψήφισμα που διεξήχθη στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων και στο οποίο το αποτέλεσμα ήταν κατά της παραχώρησης, ο κος Κοπελούζος τόνισε πως "στο δημοψήφισμα συμμετείχαν μόλις 6.000 πολίτες, ενώ η περιφέρεια Ιονίων Νήσων έχει πληθυσμό που υπερβαίνει τις 280.000," υποστηρίζοντας ότι το δημοψήφισμα δεν εξέφρασε το σύνολο των κατοίκων της περιοχής.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες η αρχική στάση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία εμφανιζόταν αντίθετη με την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, προκάλεσε έντονο προβληματισμό και δημιούργησε μεγάλες αμφιβολίες στα στελέχη της κοινοπραξίας αναφορικά με το εάν θα προχωρήσει τελικά η επένδυση.
skai
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Fraport, Στέφαν Σούλτε, η συμμετοχή του γερμανικού ομίλου στο διαγωνισμό δείχνει πίστη στις προοπτικές της χώρας και του τουρισμού ειδικότερα, ενώ η συμφωνία παραχώρησης των αεροδρομίων θα βελτιώσει σημαντικά τόσο τις υποδομές των αερολιμένων όσο και την εμπειρία των επιβατών.
Ο κος Σούλτε τόνισε επίσης ότι η ετήσια αύξηση που αναμένεται στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, θα είναι της τάξεως του 3% ετησίως, πρόβλεψη που εάν επιβεβαιωθεί, θα σημαίνει ουσιαστικά πως περίπου 700.000 επιπλέον επιβάτες θα χρησιμοποιούν τα περιφερειακά αεροδρόμια μέσω των οποίων διακινήθηκαν το 2015 περίπου 23 εκατομμύρια επιβάτες.
Σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας, περίπου 20.000 εργαζόμενοι αναμένεται να απασχοληθούν στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ όπως ξεκαθάρισε ο κος Σούλτε, δεν προβλέπεται να γίνουν απολύσεις στο προσωπικό που απασχολείται τώρα.
Ο κος Σούλτε αποκάλυψε επίσης πως η Fraport ήδη βρίσκεται σε επικοινωνία με αεροπορικές εταιρείες από τη Γερμανία αλλά και Tour operators τόσο από τη Γερμανία όσο και από τη Βρετανία που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στη χώρα μας, μετά την παραχώρηση των αεροδρομίων.
Το εφάπαξ τίμημα, ύψους 1,23 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα καταβληθεί μόλις οριστικοποιηθεί η συμφωνία παραχώρησης, δηλαδή στα τέλη του έτους, ενώ σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση η Fraport είναι σε επαφή με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για τη σύναψη δανείων με τα μηνύματα να είναι θετικά. Σε κάθε περίπτωση, ο κος Σούλτε τόνισε ότι δεν υπάρχει ανησυχία σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση, καθώς ο γερμανικός όμιλος διαθέτει αποθέματα ρευστού ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αναφορικά με το ενδεχόμενο αύξησης των εισιτηρίων, λόγω αύξησης των τελών των περιφερειακών αεροδρομίων, ο Στέφαν Σούλτε, ανέφερε ότι δεν είναι απαραίτητο να συμβεί αυτό.
Το τέλος στα 14 αεροδρόμια για επιβάτες εντός ζώνης Σένγκεν είναι 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη αυτή τη στιγμή, με τη χρέωση να ανεβαίνει στα 22 ευρώ για επιβάτες εκτός Σένγκεν.
Όταν αναλάβει η κοινοπραξία Fraport - Slentel τη διαχείρισή τους το τέλος θα διαμορφωθεί στα 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ανεξαρτήτως εαν θα ταξιδεύει εντός ή εκτός συνθήκης Σένγκεν. Όταν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση επενδύσεων στα αεροδρόμια, ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αναμένεται να έχει χρονική διάρκεια περίπου 4 ετών, τότε η κοινοπραξία θα έχει το δικαίωμα να ανεβάσει το τέλος στο 18 ευρώ.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Στέφαν Σούλτε, δεν είναι σίγουρο ότι το τέλος θα αυξηθεί. Θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στην αγορά τη δεδομένη χρονική στιγμή. Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport τόνισε επίσης ότι ακόμα κι αν το τέλος ανέβει στα 18 ευρώ, θα εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τις χρεώσεις ανταγωνιστικών αεροδρομίων στην Τουρκία και την Ισπανία.
Ο κος Σούλτε ξεκαθάρισε επίσης ότι δεν υπάρχει καμία μεταβολή στους όρους της σύμβασης παρά τα λεγόμενα του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη.
Για τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει στην Ελλάδα έκανε λόγο ο επικεφαλής του ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος. Πρόσθεσε ότι η συνεισφορά της επένδυσης στην εθνική οικονομία θα είναι ιδιαίτερα σημαντική και πως το μήνυμα που εκπέμπεται από την παραχώρηση των αεροδρομίων είναι πως η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ελκυστικό προορισμό για διεθνείς επενδυτές.
Αναφορικά με το δημοψήφισμα που διεξήχθη στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων και στο οποίο το αποτέλεσμα ήταν κατά της παραχώρησης, ο κος Κοπελούζος τόνισε πως "στο δημοψήφισμα συμμετείχαν μόλις 6.000 πολίτες, ενώ η περιφέρεια Ιονίων Νήσων έχει πληθυσμό που υπερβαίνει τις 280.000," υποστηρίζοντας ότι το δημοψήφισμα δεν εξέφρασε το σύνολο των κατοίκων της περιοχής.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες η αρχική στάση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία εμφανιζόταν αντίθετη με την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, προκάλεσε έντονο προβληματισμό και δημιούργησε μεγάλες αμφιβολίες στα στελέχη της κοινοπραξίας αναφορικά με το εάν θα προχωρήσει τελικά η επένδυση.
skai
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου