Υπό κατάρρευση είναι πλέον οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας καθώς ειδικά η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) που διαχειρίζονται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ δεν είναι σε θέση να καταβάλει ούτε τα έξοδα μισθοδοσίας των περίπου 5.000 εργαζομένων τους.
Αυτό καταγγέλλει στην επιστολή απολογισμού που απέστειλε στους υπουργούς Μεταφορών, Οικονομικών και Εσωτερικών και κοινοποίησε και στον Πρωθυπουργό ο έως χθες πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης.
Αυτό καταγγέλλει στην επιστολή απολογισμού που απέστειλε στους υπουργούς Μεταφορών, Οικονομικών και Εσωτερικών και κοινοποίησε και στον Πρωθυπουργό ο έως χθες πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης.
«Η οικονομική κατάσταση του Ομίλου είναι οριακή με κίνδυνο στο εγγύς μέλλον την μη καταβολή της μισθοδοσίας και τη μη πληρωμή άλλων ανελαστικών δαπανών για την ασφαλή κίνηση των Μέσων, η οποία και θα στηρίζεται σε έκτακτες επιδοτήσεις του κεντρικού κράτους» επισημαίνεται στην επιστολή.
Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο οι φορείς έχουν καταθέσει ότι οι ανάγκες επιπλέον κρατικής χρηματοδότησης για να βγει η χρονιά είναι 29 εκατομμύρια ευρώ για την ΟΣΥ και 11 εκατομμύρια ευρώ για τη ΣΤΑΣΥ.
Ουσιαστικά από τον επόμενο μήνα η μισθοδοσία ειδικά της ΟΣΥ, η οποία φτάνει τα 12 εκατομμύρια ευρώ, θα καταβάλλεται από επιπλέον χρηματοδότηση. Ωστόσο, όπως σημειώνουν πηγές κοντά στην απερχόμενη διοίκηση στο «Έθνος» «το ζήτημα θα πρέπει να επιλυθεί συνολικά καθώς πρέπει να αντιμετωπιστούν και τα υπόλοιπα έξοδα λειτουργίας αφού σε αντίθετη περίπτωση το σύστημα θα οδηγηθεί σε αργό θάνατο με λεωφορεία να παροπλίζονται λόγω έλλειψης ανταλλακτικών».
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη ο Όμιλος κατέθεσε σχέδιο προϋπολογισμού με έλλειμμα 100,7 εκατομμυρίων ευρώ για το 2016 στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Τονίζει μάλιστα ότι ενώ τον Σεπτέμβριο του 2013 τα έσοδα ήταν 19,5 εκ. Ευρώ τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαν πέσει στα 17 εκατ.ευρώ.
Όπως σημειώνει στην επιστολή του ο κ. Δημητριάδης, πάντως, έξι είναι οι βασικές αιτίες της οικονομικής κατάρρευσης των αστικών συγκοινωνιών:
- Η μείωση της επιδότησης κατά 14 εκατομμύρια ευρώ.
- Οι απώλειες 1-2 εκατομμυρίων ευρώ το μήνα από την αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%.
- Απώλεια εσόδων 9,5 εκατομμυρίων ευρώ από τις δύο εβδομάδες δωρεάν μετακίνησης του Ιουλίου.
- Λιγότερες κατά 20,5 εκατομμύρια ευρώ εισπράξεις από τις οφειλές των υπουργείων.
- Απώλειες περίπου 3 εκατομμυρίων ευρώ το μήνα από την οριζόντια δωρεάν μετακίνηση ανέργων.
- Αύξηση εισιτηριοδιαφυγής λόγω αδυναμίας ελέγχων από την ΟΣΥ καθώς πλέον έχουν απομείνει 25 ελεγκτές για ένα δίκτυο 272 γραμμών με πάνω από 12.000 δρομολόγια ημερησίως.
Για τον κίνδυνο κατάρρευσης των συγκοινωνιακών εταιριών ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Μανιάτης.
ethnos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου