Κινητοποιήσεις αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ζητώντας την επίλυση ζητημάτων που απασχολούν τους ναυτικούς.
Ειδικότερα αποφασίστηκε 48ωρη πανελλαδική απεργία το διήμερο 2-4 Νοεμβρίου με προοπτική κλιμάκωσης και 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 12 Νοεμβρίου (ανήμερα της απεργίας της ΓΣΕΕ) σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες ημέρες αντιπροσωπεία της ΠΝΟ είχε συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα κυρίως για το θέμα των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων.
Ο υπουργός είχε τονίσει για το θέμα αυτό ότι «η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε αυτή η μνημονιακή δέσμευση να επανεξεταστεί και να μετατεθεί χρονικά».
Υπενθυμίζεται ότι ζητείται από την ελληνική κυβέρνηση να εφαρμοστεί το μοντέλο των πλοίων που ταξιδεύουν στην Αδριατική, κάτι σημαίνει μείωση του αριθμού των ελλήνων ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοΐας κατά περίπου 10%.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ σημείωναν ότι το συγκεκριμένο μέτρο που απαιτούν να εφαρμοστεί οι δανειστές δεν έχει δημοσιονομικό χαρακτήρα και αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο, το κράτος και συγκεκριμένα το ΝΑΤ θα έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες, ενώ κέρδη, και μάλιστα μεγάλα, θα έχουν μόνο οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας.
Τόνισαν επιπλέον ότι η μείωση των συνθέσεων των πληρωμάτων θα έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια των επιβατών αλλά και τους πληρώματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.
Σε ανακοίνωση που είχε εκδώσει το υπουργείο μετά τη συνάντηση αναφέρονταν ακόμη ο γγ της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, και τα μέλη της διοίκησης παρουσίασαν στον υπουργό τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και συγκεκριμένα:
«Προστασία εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων, αντιμετώπιση της ανεργίας στους έλληνες ναυτικούς, καταπολέμηση της 'μαύρης' ανασφάλιστης εργασίας, επανεξέταση των διατάξεων και αποφάσεων για τη μείωση των συνθέσεων πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα και στα πλοία των γραμμών Ελλάδας-Ιταλίας, υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, μείωση της φορολόγησης των ελλήνων ναυτικών, ανακούφιση των συνταξιούχων ναυτικών από τις περικοπές στις συντάξεις, θέματα που αφορούν στον Οίκο Ναύτου, Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας - αναδιοργάνωση και επιτέλεση του σκοπού του, διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ναυτικής εκπαίδευσης και αναβάθμιση της λειτουργίας της και υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα της ακτοπλοΐας.»
Σύμφωνα με πληροφορίες αντιπροσωπεία της ΠΝΟ αναμένεται να έχει την Παρασκευή το πρωί συνάντηση με τον κ. Δρίτσα και τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο.
Newsroom ΔΟΛ
Ειδικότερα αποφασίστηκε 48ωρη πανελλαδική απεργία το διήμερο 2-4 Νοεμβρίου με προοπτική κλιμάκωσης και 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 12 Νοεμβρίου (ανήμερα της απεργίας της ΓΣΕΕ) σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες ημέρες αντιπροσωπεία της ΠΝΟ είχε συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα κυρίως για το θέμα των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων.
Ο υπουργός είχε τονίσει για το θέμα αυτό ότι «η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε αυτή η μνημονιακή δέσμευση να επανεξεταστεί και να μετατεθεί χρονικά».
Υπενθυμίζεται ότι ζητείται από την ελληνική κυβέρνηση να εφαρμοστεί το μοντέλο των πλοίων που ταξιδεύουν στην Αδριατική, κάτι σημαίνει μείωση του αριθμού των ελλήνων ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοΐας κατά περίπου 10%.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ σημείωναν ότι το συγκεκριμένο μέτρο που απαιτούν να εφαρμοστεί οι δανειστές δεν έχει δημοσιονομικό χαρακτήρα και αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο, το κράτος και συγκεκριμένα το ΝΑΤ θα έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες, ενώ κέρδη, και μάλιστα μεγάλα, θα έχουν μόνο οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας.
Τόνισαν επιπλέον ότι η μείωση των συνθέσεων των πληρωμάτων θα έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια των επιβατών αλλά και τους πληρώματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.
Σε ανακοίνωση που είχε εκδώσει το υπουργείο μετά τη συνάντηση αναφέρονταν ακόμη ο γγ της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, και τα μέλη της διοίκησης παρουσίασαν στον υπουργό τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και συγκεκριμένα:
«Προστασία εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων, αντιμετώπιση της ανεργίας στους έλληνες ναυτικούς, καταπολέμηση της 'μαύρης' ανασφάλιστης εργασίας, επανεξέταση των διατάξεων και αποφάσεων για τη μείωση των συνθέσεων πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα και στα πλοία των γραμμών Ελλάδας-Ιταλίας, υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, μείωση της φορολόγησης των ελλήνων ναυτικών, ανακούφιση των συνταξιούχων ναυτικών από τις περικοπές στις συντάξεις, θέματα που αφορούν στον Οίκο Ναύτου, Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας - αναδιοργάνωση και επιτέλεση του σκοπού του, διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ναυτικής εκπαίδευσης και αναβάθμιση της λειτουργίας της και υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα της ακτοπλοΐας.»
Σύμφωνα με πληροφορίες αντιπροσωπεία της ΠΝΟ αναμένεται να έχει την Παρασκευή το πρωί συνάντηση με τον κ. Δρίτσα και τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο.
Newsroom ΔΟΛ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου