Κενά και έλλειμμα ενημέρωσης εμφανίζει στο δημόσιο λόγο του τελευταία ο απερχόμενος πρωθυπουργός. Αν και πολιτικός μηχανικός με προσήλωση κατά την επτάμηνη θητεία του στην κυβέρνηση στις σχέσεις κράτους-εργολάβων, ο κ. Αλέξης Τσίπρας τα έχει κάνει θάλασσα στις εξαγγελίες για τα μεγάλα έργα με αποκορύφωμα την χθεσινή ομιλία του στην ΔΕΘ, όπου μνημόνευσε ένα έργο που οι Θεσσαλονικείς έχουν ξεχάσει προ πολλού. Πρόκειται για την Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης (οδικό έργο που θα συνέδεε την δυτική είσοδο της πόλης με την ανατολική πλευρά), που στοιχειώνει την περίοδο Σουφλιά στο ΥΠΕΧΩΔΕ αφού για ένα έργο συνολικής αξίας 470 εκ. ευρώ ο ανάδοχος πριν καν ξεκινήσει, κατήγγειλε την σύμβαση και η διαιτησία του επιδίκασε το ποσό των 70 εκ. ευρώ. Σήμερα, μαζί με τους τόκους το ελληνικό δημόσια καλείται να πληρώσει 130 εκ. ευρώ, που όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο τέως αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζης πρόθεση της απελθούσας κυβέρνησης ήταν να διαπραγματευτεί με την κοινοπραξία «Θερμαϊκής Οδός» (Άκτωρ, Boskalis, Αρχιρόδον) που είχε κερδίσει το έργο, προκειμένου να μην καταβληθούν οι τόκοι. Ο κ. Τσίπρας στην συνέντευξή του χθες ανακοίνωσε ότι η Υποθαλάσσια
Αρτηρία είναι ένα έργο σημαντικό που έχει ανάγκη η πόλη! Ένα βήμα μπροστά έκανε και για το στοιχειωμένο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, ανακοινώνοντας ότι η κυβέρνηση ήταν λίγο πριν την συμφωνία για την επανεκκίνηση του έργου που βρίσκεται καθηλωμένο επί μήνες. Πριν δέκα μέρες ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών σε συνέντευξή του είχε αναφερθεί στο μετρό και είχε αποκαλύψει ότι υπήρξαν επαφές με την κοινοπραξία του έργου που ανοίγουν παράθυρο αισιοδοξίας αλλά η συμφωνία δεν έχει κλείσει. "Εμείς παραλάβαμε το μετρό σε αυτή την κατάσταση, ωστόσο διαπραγματευτήκαμε, καταφέραμε να πάρει πίσω η Κοινοπραξία τις υπερβολικές της αξιώσεις και ήμασταν έτοιμοι να καταλήξουμε σε συμφωνία, αλλά προέκυψαν οι εκλογές. Θα καταλήγαμε σε συμφωνία με όρους που θα ωφελούν το δημόσιο συμφέρον". Είναι προφανές πάντως ότι ο σχεδιασμός του πρώην κυβερνητικού επιτελείου ήταν να προαναγγελθεί θετική είδηση για το πολύπαθο έργο κατά την διάρκεια της ΔΕΘ, καθώς στο μεταξύ –εάν δεν προκηρύσσονταν οι εκλογές- θα είχε μεσολαβήσει ικανό διάστημα για να ωριμάσουν οι διαπραγματεύσεις.
Προεκλογικού άλλωστε ύφους ήταν και η αναφορά σε μελλοντικές επεκτάσεις του έργου προς Αεροδρόμιο κ.α που οι Θεσσαλονικείς με τα όσα έχουν περάσει τα τελευταία δέκα χρόνια με την βασική γραμμή του μετρό μόνο ως ανέκδοτο μπορούν να εκλάβουν! Είναι χαρακτηριστικές άλλωστε οι αναφορές των τοπικών μέσων χθες που επισήμαιναν ότι ο πρώην Πρωθυπουργός «όχι μόνο τελείωσε το μετρό Θεσσαλονίκης αλλά το επέκτεινε κιόλας»! Βεβιασμένη ήταν και η δήλωση για το Καστέλι για το οποίο ο κ. Τσίπρας σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του δεν δίστασε να ανακοινώσει ότι η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με τους ιδιώτες για να έχει το δημόσιο την πλειοψηφία των μετοχών!
Στην πραγματικότητα ο διαγωνισμός προβλέπεται να προκηρυχθεί τους επόμενους μήνες με τον κ. Σπίρτζη να ανακοινώνει πρόσφατα ότι το ποσοστό του ιδιώτη θα κυμανθεί από 45% έως 55%. Όπως είπε στόχος είναι το δημόσιο να έχει πλειοψηφικό πακέτο αλλά συμφωνία για κάτι τέτοιο είναι τουλάχιστον άστοχο να πούμε ότι έχει επιτευχθεί. Αρμόδιες πηγές με γνώση του έργου υπογραμμίζουν μάλιστα ότι ελάχιστες από τις αλλαγές που εξήγγειλε προεκλογικά ο κ. Σπίρτζης μπορούν να προχωρήσουν για το Καστέλι. Κατά πληροφορίες μάλιστα υπήρξαν παραινέσεις –που δεν εισακούστηκαν- προς τον πρώην υπουργό να είναι πολύ προσεχτικός στις δημόσιες ανακοινώσεις του για τον επικείμενο διαγωνισμό.
newmoney
Αρτηρία είναι ένα έργο σημαντικό που έχει ανάγκη η πόλη! Ένα βήμα μπροστά έκανε και για το στοιχειωμένο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, ανακοινώνοντας ότι η κυβέρνηση ήταν λίγο πριν την συμφωνία για την επανεκκίνηση του έργου που βρίσκεται καθηλωμένο επί μήνες. Πριν δέκα μέρες ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών σε συνέντευξή του είχε αναφερθεί στο μετρό και είχε αποκαλύψει ότι υπήρξαν επαφές με την κοινοπραξία του έργου που ανοίγουν παράθυρο αισιοδοξίας αλλά η συμφωνία δεν έχει κλείσει. "Εμείς παραλάβαμε το μετρό σε αυτή την κατάσταση, ωστόσο διαπραγματευτήκαμε, καταφέραμε να πάρει πίσω η Κοινοπραξία τις υπερβολικές της αξιώσεις και ήμασταν έτοιμοι να καταλήξουμε σε συμφωνία, αλλά προέκυψαν οι εκλογές. Θα καταλήγαμε σε συμφωνία με όρους που θα ωφελούν το δημόσιο συμφέρον". Είναι προφανές πάντως ότι ο σχεδιασμός του πρώην κυβερνητικού επιτελείου ήταν να προαναγγελθεί θετική είδηση για το πολύπαθο έργο κατά την διάρκεια της ΔΕΘ, καθώς στο μεταξύ –εάν δεν προκηρύσσονταν οι εκλογές- θα είχε μεσολαβήσει ικανό διάστημα για να ωριμάσουν οι διαπραγματεύσεις.
Προεκλογικού άλλωστε ύφους ήταν και η αναφορά σε μελλοντικές επεκτάσεις του έργου προς Αεροδρόμιο κ.α που οι Θεσσαλονικείς με τα όσα έχουν περάσει τα τελευταία δέκα χρόνια με την βασική γραμμή του μετρό μόνο ως ανέκδοτο μπορούν να εκλάβουν! Είναι χαρακτηριστικές άλλωστε οι αναφορές των τοπικών μέσων χθες που επισήμαιναν ότι ο πρώην Πρωθυπουργός «όχι μόνο τελείωσε το μετρό Θεσσαλονίκης αλλά το επέκτεινε κιόλας»! Βεβιασμένη ήταν και η δήλωση για το Καστέλι για το οποίο ο κ. Τσίπρας σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του δεν δίστασε να ανακοινώσει ότι η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με τους ιδιώτες για να έχει το δημόσιο την πλειοψηφία των μετοχών!
Στην πραγματικότητα ο διαγωνισμός προβλέπεται να προκηρυχθεί τους επόμενους μήνες με τον κ. Σπίρτζη να ανακοινώνει πρόσφατα ότι το ποσοστό του ιδιώτη θα κυμανθεί από 45% έως 55%. Όπως είπε στόχος είναι το δημόσιο να έχει πλειοψηφικό πακέτο αλλά συμφωνία για κάτι τέτοιο είναι τουλάχιστον άστοχο να πούμε ότι έχει επιτευχθεί. Αρμόδιες πηγές με γνώση του έργου υπογραμμίζουν μάλιστα ότι ελάχιστες από τις αλλαγές που εξήγγειλε προεκλογικά ο κ. Σπίρτζης μπορούν να προχωρήσουν για το Καστέλι. Κατά πληροφορίες μάλιστα υπήρξαν παραινέσεις –που δεν εισακούστηκαν- προς τον πρώην υπουργό να είναι πολύ προσεχτικός στις δημόσιες ανακοινώσεις του για τον επικείμενο διαγωνισμό.
newmoney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου