Μετά και από την χθεσινή παρουσιάση στον Ευρωπαίο Επίτροπο για θέματα Ενέργειας Μάρος Σέφκοβιτς εκ μέρους του Υπουργού Ενέργειας Γιώργου Λακκοτρύπη και του Έλληνα ομολόγου του, Γιάννη Μανιάτη για την υλοποίηση του διαδρόμου φυσικού αερίου Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας - Ιταλίας (East Med Corridor) ο διεθνής Τύπος, πλην του τουρκικού φυσικά, έχει αρχίσει να αναφέρεται με εγκωμιαστικά σχόλια αναφορικά με την πρόταση των τριών αυτών χωρών.
Άλλωστε με την κρίση στην Ανατολική Ουκρανία να συνεχίζεται η Ε.Ε. είναι πλέον ανυπόμονη να αποκτήσει σε βάθος χρόνου εναλλακτικούς διαδρόμους εφοδιασμού της με Φυσικό Αέριο, εξαιρώντας την Ρωσία του Πούτιν και τα καπρίτσια της, οπότε σχέδια όπως αυτό του East Med Corridor είναι καλοδεχούμενα, ειδικά άμα πληρούν και τις οικονομικοτεχνικές προδιαγραφές.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και δημοσίευμα του αμερικανικού CNBC, το οποίο αναφερόμενο στον East Med, τον χαρακτηρίζει ως την επί του παρόντος καλύτερη εναλλακτική της Ευρώπης, μετά τη στροφή της Ρωσίας προς την Τουρκία.
Μάλιστα, σε μια μάλλον υπερεκτιμημένη προσέγγιση η δημοσιογράφος αναφέρει ότι ο East Med ενδέχεται να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα αλλαγής του παιχνιδιού στην αγορά ενέργειας.
Ως προσχέδιο, θα πρόκειται για τον μεγαλύτερου μήκους αγωγό που θα έχει ποτέ κατασκευαστεί, καθώς θα εκτείνεται σε μια απόσταση άνω των 1.530 χιλιόμετρα, κυρίως υποθαλασσίως, τροφοδοτώντας μέρος της Ευρώπης με 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως.
Το δημοσίευμα προς ενίσχυση των εκτιμήσεων της δημοσιογράφου αναφέρεται σε μετρήσεις της αμερικανικής γεωλογικής υπηρεσίας, σύμφωνα με την οποία η λεκάνη της Λεβαντίνης ( ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ) ενδεχομένως να διαθέτει 3,455 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.
Κατόπιν και της χθεσινής τριμερούς συνάντησης στις Βρυξέλλες και με το θέμα του εν λόγω αγωγού να τίθεται εκ νέου σήμερα επί τάπητος στην ευρωπαϊκή Σύνοδο για την Ενέργεια ο πλέον καθοριστικός παράγοντας για την υλοποίηση του East Med Corridor είναι πρωτίστως η οικονομικοτεχνική βιωσιμότητα του αγωγού και δευτερευόντως αυτό που ανέφερε χθες στο ΡΙΚ ο Υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, δηλαδή η διασύνδεση των περιφερειακών κοιτασμάτων της λεκάνης της Ν.Α. Μεσογείου με την Κύπρο, κάτι που θα ενισχύσει την βιωσιμότητα τόσο ενός χερσαίου τερματικού όσο και του East Med.
newsit
Άλλωστε με την κρίση στην Ανατολική Ουκρανία να συνεχίζεται η Ε.Ε. είναι πλέον ανυπόμονη να αποκτήσει σε βάθος χρόνου εναλλακτικούς διαδρόμους εφοδιασμού της με Φυσικό Αέριο, εξαιρώντας την Ρωσία του Πούτιν και τα καπρίτσια της, οπότε σχέδια όπως αυτό του East Med Corridor είναι καλοδεχούμενα, ειδικά άμα πληρούν και τις οικονομικοτεχνικές προδιαγραφές.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και δημοσίευμα του αμερικανικού CNBC, το οποίο αναφερόμενο στον East Med, τον χαρακτηρίζει ως την επί του παρόντος καλύτερη εναλλακτική της Ευρώπης, μετά τη στροφή της Ρωσίας προς την Τουρκία.
Μάλιστα, σε μια μάλλον υπερεκτιμημένη προσέγγιση η δημοσιογράφος αναφέρει ότι ο East Med ενδέχεται να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα αλλαγής του παιχνιδιού στην αγορά ενέργειας.
Ως προσχέδιο, θα πρόκειται για τον μεγαλύτερου μήκους αγωγό που θα έχει ποτέ κατασκευαστεί, καθώς θα εκτείνεται σε μια απόσταση άνω των 1.530 χιλιόμετρα, κυρίως υποθαλασσίως, τροφοδοτώντας μέρος της Ευρώπης με 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως.
Το δημοσίευμα προς ενίσχυση των εκτιμήσεων της δημοσιογράφου αναφέρεται σε μετρήσεις της αμερικανικής γεωλογικής υπηρεσίας, σύμφωνα με την οποία η λεκάνη της Λεβαντίνης ( ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ) ενδεχομένως να διαθέτει 3,455 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.
Κατόπιν και της χθεσινής τριμερούς συνάντησης στις Βρυξέλλες και με το θέμα του εν λόγω αγωγού να τίθεται εκ νέου σήμερα επί τάπητος στην ευρωπαϊκή Σύνοδο για την Ενέργεια ο πλέον καθοριστικός παράγοντας για την υλοποίηση του East Med Corridor είναι πρωτίστως η οικονομικοτεχνική βιωσιμότητα του αγωγού και δευτερευόντως αυτό που ανέφερε χθες στο ΡΙΚ ο Υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, δηλαδή η διασύνδεση των περιφερειακών κοιτασμάτων της λεκάνης της Ν.Α. Μεσογείου με την Κύπρο, κάτι που θα ενισχύσει την βιωσιμότητα τόσο ενός χερσαίου τερματικού όσο και του East Med.
newsit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου