facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

«Μπλόκο» από τη ΓΓΔΕ σε όσους προσφεύγουν κατά του ΕΝΦΙΑ

Σε «τοίχο» θα προσκρούσουν όσοι φορολογούμενοι προφεύγουν κατά του ΕΝΦΙΑ. Παρότι τον Οκτώβριο η ΓΓΔΕ θέσπισε μια πιο «φιλική» για τους πολίτες διαδικασία προσφυγής στην Διεύθυνση Φορολογικών Διαφορών, με χθεσινή της εγκύκλιο την καταργεί και πλέον… καλεί τους πολίτες να φροντίσουν μόνοι τους να επιταχύνουν, αν θέλουν, τη διαδικασία προσφυγής, καταθέτοντας σε …ψηφιακή μορφή τα απαραίτητα δικαιολογητικά!

Με ανακοίνωσή της η ΓΓΔΕ ενημερώνει ότι εφεξής, θα ισχύει και για τις προσφυγές κατά του ΕΝΦΙΑ η ίδια διαδικασία που ήδη εφαρμόζεται για το σύνολο των προσφυγών. «Με σκοπό την ταχύτερη εξυπηρέτησή τους, οι πολίτες θα πρέπει να προσκομίζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε ηλεκτρονική μορφή» αν θέλουν «να επιταχύνεται η αξιολόγηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες και να επιτυγχάνεται η τήρηση των προθεσμιών προς όφελός τους».

Το πρόβλημα με τις μαζικές αγωγές κατά του ΕΝΦΙΑ είχε ξεσπάσει τον Σεπτέμβριο. Χιλιάδες προσέφυγαν επικαλούμενοι εξωπραγματικά υψηλές φορολογητές αξίες (επειδή από φέτος πλεόν ο φόρος ακινήτων συνδέεται ευθέως με τις αντικειμενικές τιμές). Ωστόσο καμία προσφυγή δεν μπορεί να πάει στο δκαστηριο, αν δεν περάσει πρώτα από την Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών. Η Διεύθυνση δεν προλαβαίνει όμως να τις εξετάσει, χρόνος χάνεται και σχεδόν πάντα οι αιτήσεις πάντα απορρίπτονται.

Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η ΓΓΔΕ ετοίμασε τον Οκτώβριο μια απλουστευμένη διαδικασία, για να μην ταλαιπωρούνται άδικα οι πολίτες. Τώρα όμως αυτό αλλάζει, αφού με χθεσινή της εγκύκλιο, καταργεί την ειδική διαδικασία και στέλνει τις υποθέσεις αυτές, όπως και όλες τις άλλες προσφυγές, στην παλαιά γραφειοκρατική διαδκασία που ισχύει.

Με τον τρόπο αυτόν όμως πρέπει ο αρμόδιος υπάλληλος της Εφορίας να δημιουργεί και ηλεκτρονικό φάκελο της υπόθεσης, τον οποίο αποστέλλει μέσω της υφιστάμενης ηλεκτρονικής εφαρμογής στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών. Η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρος αφού πρεπει να συγκεντρωθούν και να ψηφιοποηθούν δεκάδες έγραφα.

Για παράδειγμα, στον ηλεκτρονικό φάκελο περιλαμβάνονται σε ψηφιακή μορφή:

α) το διαβιβαστικό έγγραφο του φυσικού φακέλου της υπόθεσης προς την Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, με συνημμένη την κατάσταση των εγγράφων που προβλέπεται

β) η ενδικοφανής προσφυγή,

γ) η αίτηση αναστολής στην περίπτωση υποβολής της,

δ) τα έγγραφα που προσκόμισε ο υπόχρεος σε μαγνητική μορφή,

ε) οι εκθέσεις ελέγχου,

στ) οι προσβαλλόμενες πράξεις,

ζ) οι αιτιολογημένες απόψεις της φορολογικής αρχής επί των ισχυρισμών του υπόχρεου, καθώς και

η) κατάσταση - πίνακας των προσβαλλόμενων πράξεων.

Με την εγκύκλιο που έπαυσε να ισχύει, ο υπάλληλος της Εφορίας δεν χρειαζόταν να συγκροτήσει ηλεκτρονικό φάκελο ούτε να συντάξει έγγραφο με τις αιτιολογημένες απόψεις της Διοίκησης έναντι των ισχυρισμών του φορολογούμενου, που καθυστερούν τις υποθέσεις, μέχρι να απορριφθούν σιωπηρά χωρίς να τις εξετάσει καν η υπηρεσία, λόγω έλλειψης χρόνου.

Επιπλέον, για υποθέσεις με αντικείμενο φορολογικές διαφορές από 583 ευρώ και άνω, απαιτείται να πληρώσει ο φορολογούμενος δικηγόρο και παράβολα, αποθαρρύνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τους πολίτες να αναζητήσουν το δίκιο τους στην υπηρεσία Επίλυσης Διαφορών.

newmoney

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news