Την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης προκάλεσαν οι νέες αποκαλύψεις για την υπόθεση παραβίασης προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων πολιτών από την Google, οι οποίες εγείρουν σοβαρές ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικότητας στο Ιντερνετ.
Τον Μάιο του 2010 είχε ξεσπάσει παγκόσμιος σάλος όταν αποκαλύφθηκε ότι τα οχήματα της υπηρεσίας Street View της Google - η λειτουργία της οποίας απαγορεύτηκε στην Ελλάδα το 2009 - υπέκλεπταν δεδομένα ανυποψίαστων χρηστών του Διαδικτύου από όλον τον κόσμο.
Κατά τις έρευνες που ακολούθησαν σε διάφορες χώρες, η εταιρεία δεν αρνήθηκε την υποκλοπή, υποστήριξε όμως ότι η συλλογή των δεδομένων έγινε «κατά λάθος» από έναν υπάλληλό της ο οποίος «ενήργησε μόνος του».
Ωστόσο, μια έκθεση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών (FCC) των ΗΠΑ, που διέρρευσε στον αμερικανικό Τύπο πριν από λίγες ημέρες, αποκαλύπτει ότι ο εν λόγω υπάλληλος είχε κατασκευάσει επί τούτου το λογισμικό υποκλοπής, το οποίο ήταν σε γνώση των προϊσταμένων του.
Η αποκάλυψη προκάλεσε την άμεση αντίδραση των ευρωπαϊκών Αρχών Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, οι οποίες ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο επανέναρξης των ερευνών για την υπόθεση. «Είναι ντροπή», δήλωσε οργισμένα ο εκπρόσωπός τους.
Σε δηλώσεις της στο γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel», η Επίτροπος Δικαιοσύνης της ΕΕ Βίβιαν Ρέντινγκ χαρακτήρισε την Google «οργουελική συσκευή παρακολούθησης», προσθέτοντας ότι η εταιρεία «έχει τσαλαπατήσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία».
Το χρονικό.
Το Street View της Google είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία φωτογραφικής απεικόνισης που προβάλλει πανοραμικές φωτογραφίες δρόμων, δημόσιων χώρων και κτιρίων. Εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 2007 στις Ηνωμένες Πολιτείες και έκτοτε η λειτουργία του επεκτάθηκε σε δεκάδες χώρες σε όλο τον κόσμο.
Τον Μάιο του 2010 η γερμανική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων διαπίστωσε ότι τα δεδομένα εκατομμυρίων ανυποψίαστων πολιτών, συνολικού μεγέθους 600 Gigabyte, είχαν υποκλαπεί από τα οχήματα της Google που κυκλοφορούσαν στους δρόμους και τραβούσαν φωτογραφίες για το Street View.
Επρόκειτο για email, φωτογραφίες, διαδικτυακές αναζητήσεις και κωδικούς πρόσβασης που είχαν υποκλαπεί από οικιακά ασύρματα δίκτυα.
Η εταιρεία παραδέχθηκε - εκ των υστέρων - ότι είχε συλλέξει «κατά λάθος» τα δεδομένα πολιτών σε περισσότερες από 30 χώρες, αποκτώντας πρόσβαση σε ξεκλείδωτες συνδέσεις Wi-Fi, γεγονός που αποτέλεσε αφορμή για την έναρξη πολυάριθμων ερευνών σε όλο τον κόσμο από δικαστικές και άλλες Αρχές.
Οι έρευνες σε όλες τις χώρες - πλην της Γερμανίας - τέθηκαν στο αρχείο, μετά τη «συγγνώμη» της Google και τη διαβεβαίωση ότι η υποκλοπή οφειλόταν σε «λάθος» ενός τεχνικού της εταιρείας.
Ωστόσο, η έκθεση της FCC υποστηρίζει ότι τα πράγματα δεν έγιναν έτσι. Ο τεχνικός της Google ο οποίος φέρεται να κατασκεύασε το επίμαχο λογισμικό υποκλοπής ανέφερε ότι δεν έδρασε μόνος, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία. Από τα στοιχεία που συνελέγησαν προκύπτει ότι είχε ενημερώσει επανειλημμένα - προφορικά και γραπτά - τους συναδέλφους του για τη λειτουργία του λογισμικού.
Ειδικότερα, στην έκθεση αναφέρεται ότι το 2007 και το 2008 ο προγραμματιστής της Google ενημέρωσε τους εργαζομένους στο τμήμα του και έναν προϊστάμενό του ότι το πρόγραμμα λογισμικού που είχε κατασκευάσει προορίζεται για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων από ξεκλείδωτα ασύρματα δίκτυα.
Επιπλέον, ανέλυσε το σχέδιό του με κάθε λεπτομέρεια σε έκθεση που απέστειλε προς όλα τα μέλη της ομάδας εργασίας του Street View.
Οι εργαζόμενοι που ρωτήθηκαν από την FCC αρνήθηκαν ότι οι υποκλοπές των προσωπικών δεδομένων ήταν σε γνώση τους.
Ωστόσο, στελέχη της τεχνολογικής αγοράς απέκλεισαν το ενδεχόμενο ο υπάλληλος να έδρασε μόνος του, κατασκευάζοντας ένα τόσο περίπλοκο σύστημα υποκλοπής δεδομένων το οποίο είχε εγκατασταθεί σε εκατοντάδες οχήματα της εταιρείας.
«Είναι σχεδόν αδύνατον να δημιουργήσει κάποιος ένα τέτοιο σύστημα μόνος του, χωρίς κανείς άλλος να μάθει γι’ αυτό», δήλωσε στην αμερικανική εφημερίδα «Los Angeles Times» ο Τεντ Μόργκαν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ασύρματων δικτύων Skyhook.
Οι αντιδράσεις.
«Πολλές ευρωπαϊκές Αρχές Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αισθάνονται ότι παραπλανήθηκαν από την Google», δήλωσε ο Γιάκομπ Κόνσταμν, πρόεδρος της αποκαλούμενης «Ομάδας Εργασίας του Άρθρου 29», του οργάνου που εκπροσωπεί τις Αρχές Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ.
«Είναι καιρός να συνεργαστούμε προκειμένου η Google να καταστεί υπόλογη για τις πράξεις της», είπε στην αμερικανική εφημερίδα «The New York Times», συμπληρώνοντας οργισμένα: «είναι ντροπή».
Στην Ελλάδα, η κυκλοφορία των φωτογραφικών οχημάτων της Google την άνοιξη του 2009 είχε προκαλέσει την παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία τον Μάιο του ίδιου έτους απαγόρευσε τη λήψη φωτογραφιών για το Street View.
«Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη στην Ελλάδα, αλλά οι χρήστες της μπορούν να βλέπουν μόνο φωτογραφίες από χώρες του εξωτερικού», δήλωσε στα «ΝΕΑ» στέλεχος της Google Ελλάς.
tanea.gr
Τον Μάιο του 2010 είχε ξεσπάσει παγκόσμιος σάλος όταν αποκαλύφθηκε ότι τα οχήματα της υπηρεσίας Street View της Google - η λειτουργία της οποίας απαγορεύτηκε στην Ελλάδα το 2009 - υπέκλεπταν δεδομένα ανυποψίαστων χρηστών του Διαδικτύου από όλον τον κόσμο.
Κατά τις έρευνες που ακολούθησαν σε διάφορες χώρες, η εταιρεία δεν αρνήθηκε την υποκλοπή, υποστήριξε όμως ότι η συλλογή των δεδομένων έγινε «κατά λάθος» από έναν υπάλληλό της ο οποίος «ενήργησε μόνος του».
Ωστόσο, μια έκθεση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών (FCC) των ΗΠΑ, που διέρρευσε στον αμερικανικό Τύπο πριν από λίγες ημέρες, αποκαλύπτει ότι ο εν λόγω υπάλληλος είχε κατασκευάσει επί τούτου το λογισμικό υποκλοπής, το οποίο ήταν σε γνώση των προϊσταμένων του.
Η αποκάλυψη προκάλεσε την άμεση αντίδραση των ευρωπαϊκών Αρχών Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, οι οποίες ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο επανέναρξης των ερευνών για την υπόθεση. «Είναι ντροπή», δήλωσε οργισμένα ο εκπρόσωπός τους.
Σε δηλώσεις της στο γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel», η Επίτροπος Δικαιοσύνης της ΕΕ Βίβιαν Ρέντινγκ χαρακτήρισε την Google «οργουελική συσκευή παρακολούθησης», προσθέτοντας ότι η εταιρεία «έχει τσαλαπατήσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία».
Το χρονικό.
Το Street View της Google είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία φωτογραφικής απεικόνισης που προβάλλει πανοραμικές φωτογραφίες δρόμων, δημόσιων χώρων και κτιρίων. Εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 2007 στις Ηνωμένες Πολιτείες και έκτοτε η λειτουργία του επεκτάθηκε σε δεκάδες χώρες σε όλο τον κόσμο.
Τον Μάιο του 2010 η γερμανική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων διαπίστωσε ότι τα δεδομένα εκατομμυρίων ανυποψίαστων πολιτών, συνολικού μεγέθους 600 Gigabyte, είχαν υποκλαπεί από τα οχήματα της Google που κυκλοφορούσαν στους δρόμους και τραβούσαν φωτογραφίες για το Street View.
Επρόκειτο για email, φωτογραφίες, διαδικτυακές αναζητήσεις και κωδικούς πρόσβασης που είχαν υποκλαπεί από οικιακά ασύρματα δίκτυα.
Η εταιρεία παραδέχθηκε - εκ των υστέρων - ότι είχε συλλέξει «κατά λάθος» τα δεδομένα πολιτών σε περισσότερες από 30 χώρες, αποκτώντας πρόσβαση σε ξεκλείδωτες συνδέσεις Wi-Fi, γεγονός που αποτέλεσε αφορμή για την έναρξη πολυάριθμων ερευνών σε όλο τον κόσμο από δικαστικές και άλλες Αρχές.
Οι έρευνες σε όλες τις χώρες - πλην της Γερμανίας - τέθηκαν στο αρχείο, μετά τη «συγγνώμη» της Google και τη διαβεβαίωση ότι η υποκλοπή οφειλόταν σε «λάθος» ενός τεχνικού της εταιρείας.
Ωστόσο, η έκθεση της FCC υποστηρίζει ότι τα πράγματα δεν έγιναν έτσι. Ο τεχνικός της Google ο οποίος φέρεται να κατασκεύασε το επίμαχο λογισμικό υποκλοπής ανέφερε ότι δεν έδρασε μόνος, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία. Από τα στοιχεία που συνελέγησαν προκύπτει ότι είχε ενημερώσει επανειλημμένα - προφορικά και γραπτά - τους συναδέλφους του για τη λειτουργία του λογισμικού.
Ειδικότερα, στην έκθεση αναφέρεται ότι το 2007 και το 2008 ο προγραμματιστής της Google ενημέρωσε τους εργαζομένους στο τμήμα του και έναν προϊστάμενό του ότι το πρόγραμμα λογισμικού που είχε κατασκευάσει προορίζεται για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων από ξεκλείδωτα ασύρματα δίκτυα.
Επιπλέον, ανέλυσε το σχέδιό του με κάθε λεπτομέρεια σε έκθεση που απέστειλε προς όλα τα μέλη της ομάδας εργασίας του Street View.
Οι εργαζόμενοι που ρωτήθηκαν από την FCC αρνήθηκαν ότι οι υποκλοπές των προσωπικών δεδομένων ήταν σε γνώση τους.
Ωστόσο, στελέχη της τεχνολογικής αγοράς απέκλεισαν το ενδεχόμενο ο υπάλληλος να έδρασε μόνος του, κατασκευάζοντας ένα τόσο περίπλοκο σύστημα υποκλοπής δεδομένων το οποίο είχε εγκατασταθεί σε εκατοντάδες οχήματα της εταιρείας.
«Είναι σχεδόν αδύνατον να δημιουργήσει κάποιος ένα τέτοιο σύστημα μόνος του, χωρίς κανείς άλλος να μάθει γι’ αυτό», δήλωσε στην αμερικανική εφημερίδα «Los Angeles Times» ο Τεντ Μόργκαν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ασύρματων δικτύων Skyhook.
Οι αντιδράσεις.
«Πολλές ευρωπαϊκές Αρχές Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αισθάνονται ότι παραπλανήθηκαν από την Google», δήλωσε ο Γιάκομπ Κόνσταμν, πρόεδρος της αποκαλούμενης «Ομάδας Εργασίας του Άρθρου 29», του οργάνου που εκπροσωπεί τις Αρχές Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ.
«Είναι καιρός να συνεργαστούμε προκειμένου η Google να καταστεί υπόλογη για τις πράξεις της», είπε στην αμερικανική εφημερίδα «The New York Times», συμπληρώνοντας οργισμένα: «είναι ντροπή».
Στην Ελλάδα, η κυκλοφορία των φωτογραφικών οχημάτων της Google την άνοιξη του 2009 είχε προκαλέσει την παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία τον Μάιο του ίδιου έτους απαγόρευσε τη λήψη φωτογραφιών για το Street View.
«Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη στην Ελλάδα, αλλά οι χρήστες της μπορούν να βλέπουν μόνο φωτογραφίες από χώρες του εξωτερικού», δήλωσε στα «ΝΕΑ» στέλεχος της Google Ελλάς.
tanea.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου