Στις βραχυχρόνιες μισθώσεις θα ισχύσουν τα εξής:
Ειδικότερα για τα ακίνητα μικρότερου μεγέθους, το ύψος του τέλους αυξάνεται και για τη χαμηλή περίοδο, από 0,5 σε 2 ευρώ ανά ημερήσια χρήση, ενώ σε 8 ευρώ ανα ημερήσια χρήση αυξάνεται κατά τους μήνες από Απρίλιο έως και Οκτώβριο.
Επιπλέον λαμβάνεται ένα ακόμα μέτρο: Στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στο 1ο, 2ο και 3ο δημοτικό διαμέρισμα, δεν θα επιτρέπεται νέα βραχυχρόνια μίσθωση για ένα έτος, με δυνατότητα παράτασης του μέτρου αυτού.
Τέλος το υπουργείο Τουρισμού επεξεργάζεται ένα σχέδιο πλαισίου που αφορά στη θέσπιση λειτουργικών προδιαγραφών και αντίστοιχων προδιαγραφών ασφαλείας. Κριτήριο είναι η διασφάλιση της ποιότητας της φιλοξενίας, και τελικά της ποιότητας της τουριστικής προσφοράς στη χώρα μας, επεσήμανε.
Το χρονικό διάστημα ισχύος του μειωμένου τέλους επεκτείνεται κατά ένα μήνα, και περιλαμβάνει πλέον και τον Μάρτιο. Δηλαδή το μειωμένο τέλος, εφαρμόζεται για πέντε (5) μήνες αντί τεσσάρων που ισχύει μέχρι σήμερα.
Το τέλος ανθεκτικότητας που επιβάλλεται σήμερα ανά ημερήσια χρήση
και ανά δωμάτιο ή διαμέρισμα, κατά τους μήνες Μάρτιο έως Οκτώβριο, έχει
ως εξής:
Για κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα:
-1-2 αστέρων, ενάμιση (1,50) ευρώ,
-3 αστέρων, τρία (3,00) ευρώ,
-4 αστέρων, εφτά (7,00) ευρώ,
-5 αστέρων, δέκα (10,00) ευρώ,
-σε ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα ενάμιση (1,50) ευρώ,
-σε ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης ενάμιση (1,50) ευρώ.
-σε αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις (βίλες) δέκα (10) ευρώ.
Στην Μύκονο και την Σαντορίνη το τέλος θα είναι 20 ευρώ ανά επιβάτη από την 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου. Το τέλος θα είναι μειωμένο κατά 40%, δηλαδή 12 και 3 ευρώ αντίστοιχα, τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο και κατά 80% για τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο, δηλαδή 4 ευρώ και 1 ευρώ αντίστοιχα.
Όπως είπε η κυρία Κεφαλογιάννη, το τέλος κρουαζιέρας θα είναι αυξημένο για προορισμούς που δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση, ιδίως κατά τους μήνες αιχμής, δηλαδή για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, και χαμηλότερο στα υπόλοιπα λιμάνια, με κλιμάκωση ανά χρονική περίοδο.
Αυτό, ορίζεται σε 20 ευρώ ανα επιβάτη κρουζιέρας που θα αποβιβάζεται στην Μύκονο και την Σαντορίνη. Την ίδια στιγμή για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας ορίζεται στα 5 ευρώ. για την περίοδο 1 ιουνίου εως 30 Σεπτεμβρίου, 40% μειωμένο τους μήνες Απρίλιο εως Μάιο και 80% μειωμένο από τον μήνα Νοέμβριο και Μάρτιο.
Συνολικά το ετήσιο όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ.
Μέρος του εσόδου αυτού, θα εγγράφεται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού με σκοπό την βελτίωση των τουριστικών υποδομών για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Επιπλέον βεβαίως το Υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία – επεξεργάζεται ένα σχέδιο ρυθμίσεων και δράσεων για τη συνολική διαχείριση της κρουαζιέρας στην χώρα μας.
Συνοπτικά, το εν λόγω μέτρο, όπως είπε η Ολγα Κεφαλογιάννη στοχεύει στα εξής:
– Στην ανάπτυξη του homeporting
– Την ανάπτυξη υποδομών στους λιμένες για την ορθή διαχείριση τόσο του berth allocation, όσο και για τον έλεγχο των ροών στην ξηρά.
– Σε κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων, με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου- Καθώς επίσης και μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματος για τις τοπικές κοινωνίες.
Με φόντο τις προκλήσεις της βιωσιμότητας των τουριστικών περιοχών το αρμόδιο υπουργείο θέτει ως ύψιστη προτεραιότητα την κατάρτιση ενός χωροταξικού που θα είναι σύμφωνο με τις αρχές του μέτρου και της ισορροπίας, πυρνήνα της στρατηγικής που διέπει κάθε δράση του υπουργείου.
Κατά συνέπεια όποια βελτίωση που θα προτείνουν τα εμπλεκόμενα μέρη θα ληφθεί σοβαρά προς την τελική του διαμόρφωση, από τα αρμόδια υπουργεία.
ertnews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου