Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το νέο Taxis, όπως προκύπτει από την προκήρυξη, θα είναι σε απευθείας σύνδεση με τράπεζες, Κτηματολόγιο, Αστυνομία, Αρχή για το ξέπλυμα χρήματος, ΓΕΜΗ, ΕΦΚΑ, ΚΕΑΟ, δικαστήρια κ.λπ.
Στο νέο σύστημα θα μεταφερθεί και το παλαιό αρχείο της εφορίας, το έγχαρτο, που βρίσκεται στις εφορίες οι οποίες σταδιακά καταργούνται.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει η ΑΑΔΕ στην προκήρυξη, το νέο σύστημα Taxis εγγράφει στο φορολογικό μητρώο φυσικά και νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες και τηρεί όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Οπως για παράδειγμα:
– Δημογραφικά στοιχεία και στοιχεία ταυτοποίησης φυσικών προσώπων από
το μητρώο πολιτών, το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και τις
αστυνομικές αρχές (ενδεικτικά: αστυνομικές ταυτότητες, διαβατήρια,
άδειες παραμονής κ.λπ.).
– Στοιχεία νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων από τα ενδεδειγμένα μητρώα, όπως το Γενικό Εμπορικό Μητρώο.
– Στοιχεία έδρας και επαγγελματικών εγκαταστάσεων, εσωτερικού και
εξωτερικού, με επισήμανση ως προς το εάν συνιστούν (α) μόνιμη
εγκατάσταση για σκοπούς ΦΠΑ και (β) μόνιμη εγκατάσταση για σκοπούς
εισοδήματος, διευθύνσεις με γεωπροσδιορισμό.
– Στοιχεία ΦΠΑ (υπαγωγή στον ΦΠΑ γενικά –απαλλασσόμενοι και μη–, υπαγωγή στο κανονικό ή κάποιο από τα ειδικά καθεστώτα).
– Πληροφορίες για τυχόν ειδικά καθεστώτα φορολόγησης (π.χ. μεταφορά
φορολογικής κατοικίας στην Ελλάδα, υπαγωγή σε αναπτυξιακούς νόμους ή
προγράμματα επιδοτήσεων) ή για ειδικές διατάξεις-αποφάσεις (π.χ.
απαγόρευση πώλησης ακινήτων).
– Οικογενειακή κατάσταση και προστατευόμενα μέλη, σχέσεις μελών.
– Ιδιότητες φυσικών προσώπων και προστατευόμενων μελών που σχετίζονται με προνοιακά επιδόματα ή παροχές.
– Κατάσταση φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων (π.χ.
εξαφάνιση, αφάνεια, πτώχευση, εκκαθάριση, αναστολή λειτουργίας, αναστολή
χρήσης ΑΦΜ, έλεγχος).
– Τραπεζικούς λογαριασμούς, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών, σε διασύνδεση με τα πιστωτικά ιδρύματα.
Στις βασικές δράσεις του νέου Taxis περιλαμβάνονται τα εξής:
1. Ψηφιακός φάκελος φορολογούμενου. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ηλεκτρονικές και μη, θα ψηφιοποιηθούν πλήρως και θα είναι διαθέσιμες «πρωτίστως ψηφιακά» μέσω ποικίλων μέσων ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης χωρίς τη φυσική παρουσία του φορολογούμενου, παρέχοντας στους πολίτες διαχείριση και από «άκρο σε άκρο» ενημέρωση της πορείας των υποθέσεων τους. Η πληροφορία θα περιλαμβάνει και τον ψηφιοποιημένο φάκελο του φορολογουμένου που σήμερα βρίσκεται σε έγχαρτη μορφή στα αρχεία των κατά τόπους Δ.Ο.Υ.
2. «Once Only». Η αρχή «μόνον άπαξ», σύμφωνα με την οποία πολίτες και επιχειρήσεις θα εισάγουν μόνο μια φορά τα στοιχεία τους στις συναλλαγές τους, θα επεκταθεί, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των φυσικών και των νομικών προσώπων, καθώς και την περεταίρω ανάπτυξη διαλειτουργικότητας για όλο το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις.
3. Online διασύνδεση με τρίτα ηλεκτρονικά συστήματα. Θα ενισχυθεί η διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με τρίτα συστήματα, όπως ηλεκτρονικής τιμολόγησης, ταμειακών μηχανών, ERP επιχειρήσεων, τράπεζες, με στόχο τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και του εμπορίου και την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης.
4. Προφίλ φορολογούμενου – ανάλυση συμπεριφορών. Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης θα αξιοποιηθούν εργαλεία δημιουργίας προφίλ φορολογουμένων και υποθέσεων, μέθοδοι αποτίμησης κινδύνου, και ανάλυσης συμπεριφορών, εκτεταμένες διασταυρώσεις, διαδικασίες ανταλλαγής δεδομένων με τρίτους φορείς καθώς και με άλλες χώρες.
5. Κατάργηση χωρικής αρμοδιότητας. Θα καταργηθεί η γεωγραφική διάσταση (χωρική αρμοδιότητα) παρέχοντας ευελιξία κατά την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων. Επίσης μέσω αναδιοργάνωσης, θα «κεντρικοποιηθούν» οι φορολογικές λειτουργίες στο σύνολό τους, ειδικότερα της λογιστικής και της είσπραξης οφειλών περιλαμβάνοντας αναθέσεις εργασιών σε επίπεδο υπαλλήλου και διαχειρίσεις ροών διαδικασιών με εποπτεία από «άκρο σε άκρο» των υποθέσεων.
6. Νέα ελεγκτικά κέντρα. Θα υποστηριχθεί με πληροφοριακές υποδομές η δημιουργία ελεγκτικών κέντρων σε γεωγραφικό-περιφερειακό επίπεδο. Θα αξιοποιηθούν μέθοδοι διαστρωμάτωσης κινδύνου, και αξιολόγησης υποθέσεων καθώς και μηχανισμοί υποδοχής καταγγελιών για φορολογικές παραβάσεις, και θα υποστηριχθεί ο επιτόπιος έλεγχος με πληροφοριακές υποδομές.
7. Ανάλυση πληροφοριών – δεδομένων. Ανάπτυξη μέσων και ικανότητας για τη βελτίωση της ποιότητας, της διαθεσιμότητας και της ευχρηστίας τους με σκοπό την αξιοποίησης τους με εργαλεία αναλυτικής δεδομένων, από τη φορολογική διοίκηση, αποτελεί μονόδρομο.
8. Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Θα υιοθετηθούν από τη διεθνή πρακτική έτοιμα πακέτα λογισμικού, υπαγορεύοντας τον ανασχεδιασμό ή και τον εκ νέου σχεδιασμό νέων επιχειρησιακών λειτουργικών διαδικασιών. Θα αξιοποιηθούν δυνατότητες πακέτων και εργαλείων για την αυτοματοποιημένη και ταχεία επέκταση υφισταμένων και τη διάθεση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες.
9. Ευέλικτες εφαρμογές. Θα λειτουργεί ένα οικοσύστημα ευέλικτης ανάπτυξης εφαρμογών παρέχοντας άμεσες λύσεις σε επείγουσες ανάγκες που προκύπτουν, καθώς και αιτήματα διαλειτουργικότητας και γέφυρες με τρίτα συστήματα.
10. Αξιοποίηση πόρων. Κοινά χρησιμοποιούμενοι πόροι θα αξιοποιούνται και θα επιδιώκεται η επαναχρησιμοποίηση των δομικών στοιχείων των λύσεων.
newmoney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου