«Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε την προνομία να λάβει από τη δικιά μας κυβέρνηση, του Αντώνη Σαμαρά, ένα σαφές θεσμικό πλαίσιο σχετικά με τα αυθαίρετα, που ουσιαστικά έλυνε τα χέρια της να πράξει πολλά στο κομμάτι των αυθαιρέτων», δήλωσε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», σχετικά με τον νόμο 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης- Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις», που φέρει τη δική του υπογραφή ως -τότε- αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
«Ο νόμος 4178/2013 είναι και ο μόνος που κρίθηκε συνταγματικός σε σχέση με τα αυθαίρετα, μετά το 1983 από τον Νόμο Τρίτση, άρα ουσιαστικά έδινε τη δυνατότητα και την ασφάλεια στην κυβέρνηση να εφαρμόσει τον νόμο ανεπηρέαστη και χωρίς να έχει ζητήματα συνταγματικότητας -να μη φοβάται η κυβέρνηση ότι θα τεθούν θέματα αντισυνταγματικότητας από προσφυγές πολιτών όπως είχαμε σε προηγούμενες νομοθετικές προσπάθειες- και βεβαίως υπήρχαν συγκεκριμένα εργαλεία μέσα σε αυτό το νομοθετικό πλαίσιο και δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επτά φορές ουσιαστικά έδωσε παράταση, ανανέωσε τον ισχύοντα νόμο και ο νόμος, τον οποίο κατέβασε πριν από λίγους μήνες, κατά ένα συντριπτικό ποσοστό είναι ίδιος με τον νόμο 4178», διευκρίνισε ο κ. Καλαφάτης.
«Αυτός ο νόμος», συνέχισε ο πρώην υπουργός, «έδινε τη δυνατότητα στην κυβέρνηση τα προηγούμενα 3,5 χρόνια να προχωρήσει και στην κατεδάφιση και στις μπουλντόζες και να μην υπάρξει αυτή η κωλυσιεργία, που παρατηρήθηκε τα τελευταία 3,5 χρόνια, αφού μέσα από τον νόμο 4178/2013 δόθηκε το απαραίτητο εργαλείο, που είναι το Πράσινο Ταμείο, θεσμοθετήθηκαν και διασφαλίστηκαν οι απαραίτητοι πόροι για να προχωρήσει το γκρέμισμα των αυθαιρέτων, ιδιαίτερα μέσα σε δασικές εκτάσεις, αιγιαλούς και αρχαιολογικούς χώρους, όπου το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο απαγόρευε ρητά οποιοδήποτε κτίσιμο σε αυτές τις περιοχές, απαγόρευε ρητά την οποιαδήποτε μεταβίβαση αυθαίρετου και απαιτούσε κατεδάφιση αυθαιρέτων, που είναι μέσα σε αυτές τις περιοχές».
Σε ό,τι αφορά την προετοιμασία της αντιπυρικής προστασίας σημείωσε: «Όταν ήμουν αν. υπουργός Περιβάλλοντος είχα ξεκινήσει με εντολή του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά έναν σχεδιασμό, τον οποίο επόπτευε προσωπικά ο ίδιος ο υπουργός, εγώ προσωπικά είχα γυρίσει όλη την Ελλάδα με εντολή του πρωθυπουργού τότε και υπήρχε ένας συντονισμός μέσα από συσκέψεις με τους τοπικούς περιφερειάρχες, δημάρχους, υπηρεσίες ανά περιφέρεια, σε ανύποπτο χρόνο -από Μάρτιο με Μάιο, 3-4 μήνες προτού έλθει η επικίνδυνη περίοδος- υπήρχε ένας συντονισμός, μία ενημέρωση και μια καταγραφή των ενδεχόμενων προβλημάτων, υπήρχε μία εγρήγορση, μία μέριμνα».
"Ολοκληρωτικές οι ευθύνες της κυβέρνησης" για τις πυρκαγιές στην Αν. Αττική
Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης στην Ανατολική Αττική την 23η Ιουλίου ο βουλευτής της ΝΔ επισήμανε: «Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι ολοκληρωτικές και μάλιστα αυτό φάνηκε από την πρώτη μέρα της 23ης Ιουλίου, όπου στην πρώτη της ενέργεια η κυβέρνηση με επικεφαλής τον πρωθυπουργό, όχι μονάχα έδειξε ότι δεν αντιλήφθηκε την κατάσταση σε όλη της τη διάσταση, αλλά προσπάθησε με κάποιον τρόπο να τη διαχειριστεί κυρίως επικοινωνιακά ειδικά τις πρώτες ώρες της κρίσης [...]
Το ένα ζήτημα είναι σίγουρα η αναποτελεσματική διαχείριση -ειδικά τις πρώτες μέρες- το δεύτερο ακόμη εξίσου σημαντικό ο τρόπος και ο κυνισμός και η αναλγησία, με την οποία αντιμετώπισαν μετά την τραγωδία οι άνθρωποι της κυβέρνησης [... ] Τα κρίσιμα λεπτά που δεκάδες συμπολίτες μας υπέφεραν και πολλοί από αυτούς έχαναν τη ζωή τους ο μηχανισμός έπρεπε να ήταν σε πλήρη εξέλιξη και να είχε επικεντρωθεί στο επιχειρησιακό κομμάτι, να σωθούν ζωές. Αντ' αυτού είδαμε μια προσπάθεια από την πρώτη στιγμή να γίνει μια επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας, ξεκίνησε από την σύσκεψη του πρωθυπουργού με τους αρμόδιους υπουργούς και προχώρησε βεβαίως με συνεντεύξεις Τύπου, όπου είδαμε υπουργούς να αλληλοσυγχαιρνται, να δηλώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν τίποτε καλύτερο, τη στιγμή που είχαν χαθεί ήδη και το ξέραμε δεκάδες συμπολίτες μας και τελείωσε και με το υπουργικό συμβούλιο η θλιβερή παράσταση, όπου ο πρωθυπουργός ανέλαβε μεν την πολιτική ευθύνη, όμως δεν υπήρχε ένα διά ταύτα».
euro2day
«Ο νόμος 4178/2013 είναι και ο μόνος που κρίθηκε συνταγματικός σε σχέση με τα αυθαίρετα, μετά το 1983 από τον Νόμο Τρίτση, άρα ουσιαστικά έδινε τη δυνατότητα και την ασφάλεια στην κυβέρνηση να εφαρμόσει τον νόμο ανεπηρέαστη και χωρίς να έχει ζητήματα συνταγματικότητας -να μη φοβάται η κυβέρνηση ότι θα τεθούν θέματα αντισυνταγματικότητας από προσφυγές πολιτών όπως είχαμε σε προηγούμενες νομοθετικές προσπάθειες- και βεβαίως υπήρχαν συγκεκριμένα εργαλεία μέσα σε αυτό το νομοθετικό πλαίσιο και δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επτά φορές ουσιαστικά έδωσε παράταση, ανανέωσε τον ισχύοντα νόμο και ο νόμος, τον οποίο κατέβασε πριν από λίγους μήνες, κατά ένα συντριπτικό ποσοστό είναι ίδιος με τον νόμο 4178», διευκρίνισε ο κ. Καλαφάτης.
«Αυτός ο νόμος», συνέχισε ο πρώην υπουργός, «έδινε τη δυνατότητα στην κυβέρνηση τα προηγούμενα 3,5 χρόνια να προχωρήσει και στην κατεδάφιση και στις μπουλντόζες και να μην υπάρξει αυτή η κωλυσιεργία, που παρατηρήθηκε τα τελευταία 3,5 χρόνια, αφού μέσα από τον νόμο 4178/2013 δόθηκε το απαραίτητο εργαλείο, που είναι το Πράσινο Ταμείο, θεσμοθετήθηκαν και διασφαλίστηκαν οι απαραίτητοι πόροι για να προχωρήσει το γκρέμισμα των αυθαιρέτων, ιδιαίτερα μέσα σε δασικές εκτάσεις, αιγιαλούς και αρχαιολογικούς χώρους, όπου το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο απαγόρευε ρητά οποιοδήποτε κτίσιμο σε αυτές τις περιοχές, απαγόρευε ρητά την οποιαδήποτε μεταβίβαση αυθαίρετου και απαιτούσε κατεδάφιση αυθαιρέτων, που είναι μέσα σε αυτές τις περιοχές».
Σε ό,τι αφορά την προετοιμασία της αντιπυρικής προστασίας σημείωσε: «Όταν ήμουν αν. υπουργός Περιβάλλοντος είχα ξεκινήσει με εντολή του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά έναν σχεδιασμό, τον οποίο επόπτευε προσωπικά ο ίδιος ο υπουργός, εγώ προσωπικά είχα γυρίσει όλη την Ελλάδα με εντολή του πρωθυπουργού τότε και υπήρχε ένας συντονισμός μέσα από συσκέψεις με τους τοπικούς περιφερειάρχες, δημάρχους, υπηρεσίες ανά περιφέρεια, σε ανύποπτο χρόνο -από Μάρτιο με Μάιο, 3-4 μήνες προτού έλθει η επικίνδυνη περίοδος- υπήρχε ένας συντονισμός, μία ενημέρωση και μια καταγραφή των ενδεχόμενων προβλημάτων, υπήρχε μία εγρήγορση, μία μέριμνα».
"Ολοκληρωτικές οι ευθύνες της κυβέρνησης" για τις πυρκαγιές στην Αν. Αττική
Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης στην Ανατολική Αττική την 23η Ιουλίου ο βουλευτής της ΝΔ επισήμανε: «Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι ολοκληρωτικές και μάλιστα αυτό φάνηκε από την πρώτη μέρα της 23ης Ιουλίου, όπου στην πρώτη της ενέργεια η κυβέρνηση με επικεφαλής τον πρωθυπουργό, όχι μονάχα έδειξε ότι δεν αντιλήφθηκε την κατάσταση σε όλη της τη διάσταση, αλλά προσπάθησε με κάποιον τρόπο να τη διαχειριστεί κυρίως επικοινωνιακά ειδικά τις πρώτες ώρες της κρίσης [...]
Το ένα ζήτημα είναι σίγουρα η αναποτελεσματική διαχείριση -ειδικά τις πρώτες μέρες- το δεύτερο ακόμη εξίσου σημαντικό ο τρόπος και ο κυνισμός και η αναλγησία, με την οποία αντιμετώπισαν μετά την τραγωδία οι άνθρωποι της κυβέρνησης [... ] Τα κρίσιμα λεπτά που δεκάδες συμπολίτες μας υπέφεραν και πολλοί από αυτούς έχαναν τη ζωή τους ο μηχανισμός έπρεπε να ήταν σε πλήρη εξέλιξη και να είχε επικεντρωθεί στο επιχειρησιακό κομμάτι, να σωθούν ζωές. Αντ' αυτού είδαμε μια προσπάθεια από την πρώτη στιγμή να γίνει μια επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας, ξεκίνησε από την σύσκεψη του πρωθυπουργού με τους αρμόδιους υπουργούς και προχώρησε βεβαίως με συνεντεύξεις Τύπου, όπου είδαμε υπουργούς να αλληλοσυγχαιρνται, να δηλώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να κάνουν τίποτε καλύτερο, τη στιγμή που είχαν χαθεί ήδη και το ξέραμε δεκάδες συμπολίτες μας και τελείωσε και με το υπουργικό συμβούλιο η θλιβερή παράσταση, όπου ο πρωθυπουργός ανέλαβε μεν την πολιτική ευθύνη, όμως δεν υπήρχε ένα διά ταύτα».
euro2day
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου