Τη μείωση της έκπτωσης φόρου των 2.100 ευρώ για μισθωτούς και συνταξιούχους, που φτιάχνει το αφορολόγητο των 9.950 ευρώ, ζητούν τώρα οι δανειστές στο πλαίσιο της επανεξέτασης των φοροαπαλλαγών που προβλέπει και το μνημόνιο.
Υπενθυμίζεται ότι το έμμεσο αφορολόγητο ισχύει στο ακέραιο για τα εισοδήματα μέχρι και τα 21.000 ευρώ. Από εκεί και πάνω ακολουθεί μια φθίνουσα κλιμάκωση με την έκπτωση να μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 επιπλέον εισοδήματος. Κατά συνέπεια γίνεται μηδενικό από τα 42.001 ευρώ και πάνω.
Η πρόταση των δανειστών για πιο σίγουρα έσοδα είναι το αφορολόγητο να απαλείφεται για ένα χαμηλότερο εισόδημα (π.χ τα 30.000 ή τα 35.000 ευρώ). Έτσι εκτιμούν ότι θα επιτευχθεί πιο εύκολα ο στόχος για επιπλέον έσοδα 550 εκ. ευρώ που έχει θέσει το οικονομικό επιτελείο με στόχο να ελαφρύνει την πίεση που ασκείται για περικοπές στο ασφαλιστικό.
Εκτός όμως από την επανεξέταση του αφορολόγητου για τα σχετικά υψηλά εισοδήματα, τα τεχνικά κλιμάκια θέλουν να επανεξετάσουν και τις υπόλοιπες φοροαπαλλαγές ύψους 2,2 δισ. ευρώ που βρίσκονται σε ισχύ. Τούτο με την προϋπόθεση ότι δεν θα άπτονται των επενδύσεων και δεν θα περικόπτουν δικαιώματα που έχουν σήμερα ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες όπως οι ανάπηροι και οι πολύτεκνοι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη φοροαπαλλαγή που άρχισε να μειώνεται από πέρσι είναι η κατάργηση της έκπτωσης του 30% στο ΦΠΑ των νησιών. Με αυτά τα δεδομένα θα επανεξεταστούν και οι φοροαπαλλαγές του ΕΝΦΙΑ που δίνονται με εισοδηματικά κριτήρια ή κριτήρια τεκμαρτής αξίας και κοστίζουν στο δημόσιο περίπου 420 εκ. ευρώ φορολογικών δαπανών.
Εκτός από τις φοροαπαλλαγές, οι δανειστές ζητούν να επιταχυνθεί και η εφαρμογή του μέτρου για την επέκταση της χρήσης πλαστικού χρήματος και την σύνδεση του με το αφορολόγητο η οποία έχει κολλήσει στην άρνηση των εμπορικών τραπεζών (πλην της Εθνικής) να μειώσουν τις χρεώσεις τους για αγορές με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα διευκολύνοντας την χρήση τους για καταναλωτές και επιχειρήσεις .
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης
Από την άλλη, δεν είναι κατ αρχήν αρνητικοί και με την πρόταση για την ενσωμάτωση στη βασική φορολογική κλίμακα των συντελεστών της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης με τον ανώτερο συντελεστή να αυξάνεται από το 8% στο 10% έστω και αν οδηγεί τελικά σε οριακά χαμηλότερα έσοδα κατά 46 εκ. ευρώ.
Η αποδοχή της πρότασης έχει την βάση της στο ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση έχει ενταχθεί και στο τρίτο μνημόνιο αν και θέλουν πρώτα να κάνουν τους δικούς τους υπολογισμούς.
Το σύστημα που προτείνεται είναι οι συντελεστές της ειδικής εισφοράς να ακολουθούν την λογική των φορολογικών συντελεστών.Δηλαδή αν κάποιος είχε σήμερα εισόδημα 30.000 ευρώ η ειδική εισφορά αλληλεγγύης θα ήταν 1,4% δηλαδή 420 ευρώ.
Με το νέο σύστημα η εισφορά θα είναι 0,7% για τα εισοδήματα από τα 12.001 ευρώ μέχρι και τα 20.000 ευρώ, δηλαδή 56 ευρώ και για τα υπόλοιπα 10.000 ευρώ μέχρι και τα 30.000 ευρώ θα πληρώσει 1,4% δηλαδή 140 ευρώ. Συνολικά η ειδική εισφορά αλληλεγγύης του ίδιου μισθωτού θα είναι 196 ευρώ, δηλαδή λιγότερο από το μισό από ότι πλήρωνε μέχρι τώρα.
enikonomia
Υπενθυμίζεται ότι το έμμεσο αφορολόγητο ισχύει στο ακέραιο για τα εισοδήματα μέχρι και τα 21.000 ευρώ. Από εκεί και πάνω ακολουθεί μια φθίνουσα κλιμάκωση με την έκπτωση να μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 επιπλέον εισοδήματος. Κατά συνέπεια γίνεται μηδενικό από τα 42.001 ευρώ και πάνω.
Η πρόταση των δανειστών για πιο σίγουρα έσοδα είναι το αφορολόγητο να απαλείφεται για ένα χαμηλότερο εισόδημα (π.χ τα 30.000 ή τα 35.000 ευρώ). Έτσι εκτιμούν ότι θα επιτευχθεί πιο εύκολα ο στόχος για επιπλέον έσοδα 550 εκ. ευρώ που έχει θέσει το οικονομικό επιτελείο με στόχο να ελαφρύνει την πίεση που ασκείται για περικοπές στο ασφαλιστικό.
Εκτός όμως από την επανεξέταση του αφορολόγητου για τα σχετικά υψηλά εισοδήματα, τα τεχνικά κλιμάκια θέλουν να επανεξετάσουν και τις υπόλοιπες φοροαπαλλαγές ύψους 2,2 δισ. ευρώ που βρίσκονται σε ισχύ. Τούτο με την προϋπόθεση ότι δεν θα άπτονται των επενδύσεων και δεν θα περικόπτουν δικαιώματα που έχουν σήμερα ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες όπως οι ανάπηροι και οι πολύτεκνοι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη φοροαπαλλαγή που άρχισε να μειώνεται από πέρσι είναι η κατάργηση της έκπτωσης του 30% στο ΦΠΑ των νησιών. Με αυτά τα δεδομένα θα επανεξεταστούν και οι φοροαπαλλαγές του ΕΝΦΙΑ που δίνονται με εισοδηματικά κριτήρια ή κριτήρια τεκμαρτής αξίας και κοστίζουν στο δημόσιο περίπου 420 εκ. ευρώ φορολογικών δαπανών.
Εκτός από τις φοροαπαλλαγές, οι δανειστές ζητούν να επιταχυνθεί και η εφαρμογή του μέτρου για την επέκταση της χρήσης πλαστικού χρήματος και την σύνδεση του με το αφορολόγητο η οποία έχει κολλήσει στην άρνηση των εμπορικών τραπεζών (πλην της Εθνικής) να μειώσουν τις χρεώσεις τους για αγορές με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα διευκολύνοντας την χρήση τους για καταναλωτές και επιχειρήσεις .
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης
Από την άλλη, δεν είναι κατ αρχήν αρνητικοί και με την πρόταση για την ενσωμάτωση στη βασική φορολογική κλίμακα των συντελεστών της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης με τον ανώτερο συντελεστή να αυξάνεται από το 8% στο 10% έστω και αν οδηγεί τελικά σε οριακά χαμηλότερα έσοδα κατά 46 εκ. ευρώ.
Η αποδοχή της πρότασης έχει την βάση της στο ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση έχει ενταχθεί και στο τρίτο μνημόνιο αν και θέλουν πρώτα να κάνουν τους δικούς τους υπολογισμούς.
Το σύστημα που προτείνεται είναι οι συντελεστές της ειδικής εισφοράς να ακολουθούν την λογική των φορολογικών συντελεστών.Δηλαδή αν κάποιος είχε σήμερα εισόδημα 30.000 ευρώ η ειδική εισφορά αλληλεγγύης θα ήταν 1,4% δηλαδή 420 ευρώ.
Με το νέο σύστημα η εισφορά θα είναι 0,7% για τα εισοδήματα από τα 12.001 ευρώ μέχρι και τα 20.000 ευρώ, δηλαδή 56 ευρώ και για τα υπόλοιπα 10.000 ευρώ μέχρι και τα 30.000 ευρώ θα πληρώσει 1,4% δηλαδή 140 ευρώ. Συνολικά η ειδική εισφορά αλληλεγγύης του ίδιου μισθωτού θα είναι 196 ευρώ, δηλαδή λιγότερο από το μισό από ότι πλήρωνε μέχρι τώρα.
enikonomia
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου