Φόρο πολυτελείας στους Έλληνες φορολογούμενους που κυκλοφορούν στη χώρα μας οχήματα με ξένες πινακίδες επιβάλλει η ΑΑΔΕ, ενώ, σύμφωνα με την απόφαση, η αξία των αυτοκινήτων θα υπολογίζεται πλέον και στα τεκμήρια.
Στόχος της ΑΑΔΕ να βάλει ένα φρένο στην μαζική χρήση αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες που επιλέγουν πολλοί, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη χαμηλή φορολογία.
Όπως γράφει ο Ελεύθερος Τύπος, σε τέτοιου είδους περιπτώσεις δεν υπολογίζεται καν χρόνος παλαιότητας και το τεκμήριο διαβίωσης δεν μειώνεται.
Στην απόφαση αυτή κατέληξε η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) αφού εξέτασε και απέρριψε ενδικοφανή προσφυγή φορολογούμενου κατοίκου Καβάλας, ο οποίος κυκλοφορούσε στην Ελλάδα Ι.Χ. αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού με βουλγαρικές πινακίδες. Ο εν λόγω φορολογούμενος είχε δηλώσει ότι το όχημα αυτό ανήκει σε εταιρία που είχε συστήσει και λειτουργούσε στην γείτονα χώρα κι ότι ήταν σε ακινησία.
Συγκεκριμένα, μετά από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στον συγκεκριμένο φορολογούμενο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. Καβάλας διαπιστώθηκε ότι ο φορολογούμενος είναι διαχειριστής και μοναδικός εταίρος μονοπρόσωπης Ε.Π.Ε. με έδρα στη Βουλγαρία στην ιδιοκτησία της οποίας βρίσκεται και το Ι.Χ., τύπου Mercedes ML 400 CDI, με αριθμό κυκλοφορίας Βουλγαρίας. Εν συνεχεία, η Δ.Ο.Υ. ενημερώθηκε ότι η βουλγάρικη επιχείρηση ουδεμία δραστηριότητα είχε τα έτη 2012 και 2013. Επίσης από τον διενεργηθέντα έλεγχο προέκυψε ότι πρόκειται για φορολογικό κάτοικο Ελλάδας και ως εκ τούτου δεν εμπίπτει στις κατηγορίες προσώπων που δικαιούνται να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες. Επιπροσθέτως, ο εν λόγω φορολογούμενος δεν προσκόμισε κανένα στοιχείο για την απόδειξη του ισχυρισμού του ότι το όχημα ήταν σε ακινησία.
Η Δ.Ο.Υ. Καβάλας τού καταλόγισε τόσο τεκμήριο διαβίωσης για την κατοχή των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, όσο και φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα έτη 2012 και 2013. Το αποτέλεσμα ήταν ο εν λόγω φορολογούμενος να κληθεί να πληρώσει φόρους και πρόστιμα συνολικού ύψους 11.500 ευρώ για το 2012 και 8.500 ευρώ για το 2013.
Με την προσφυγή του στη Δ.Ε.Δ. ο φορολογούμενος ζήτησε την ακύρωση και τη διαγραφή των ποσών που του καταλογίστηκαν, υποστηρίζοντας ότι το αυτοκίνητο ανήκει σε ενεργό εταιρεία του, η οποία έχει έδρα στην Βουλγαρία κι ότι το είχε σε ακινησία.
Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς του και επικύρωσε τους φόρους και τα πρόστιμα που είχε επιβάλει η αρμόδια Δ.Ο.Υ. καθώς δέχθηκε τα ευρήματα των ελεγκτών σύμφωνα με τα οποία η εταιρεία την οποία επικαλείτο δεν είχε δραστηριότητα, ενώ τα αυτοκίνητά του δεν ήταν σε ακινησία.
newmoney
Στόχος της ΑΑΔΕ να βάλει ένα φρένο στην μαζική χρήση αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες που επιλέγουν πολλοί, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη χαμηλή φορολογία.
Όπως γράφει ο Ελεύθερος Τύπος, σε τέτοιου είδους περιπτώσεις δεν υπολογίζεται καν χρόνος παλαιότητας και το τεκμήριο διαβίωσης δεν μειώνεται.
Στην απόφαση αυτή κατέληξε η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) αφού εξέτασε και απέρριψε ενδικοφανή προσφυγή φορολογούμενου κατοίκου Καβάλας, ο οποίος κυκλοφορούσε στην Ελλάδα Ι.Χ. αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού με βουλγαρικές πινακίδες. Ο εν λόγω φορολογούμενος είχε δηλώσει ότι το όχημα αυτό ανήκει σε εταιρία που είχε συστήσει και λειτουργούσε στην γείτονα χώρα κι ότι ήταν σε ακινησία.
Συγκεκριμένα, μετά από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στον συγκεκριμένο φορολογούμενο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. Καβάλας διαπιστώθηκε ότι ο φορολογούμενος είναι διαχειριστής και μοναδικός εταίρος μονοπρόσωπης Ε.Π.Ε. με έδρα στη Βουλγαρία στην ιδιοκτησία της οποίας βρίσκεται και το Ι.Χ., τύπου Mercedes ML 400 CDI, με αριθμό κυκλοφορίας Βουλγαρίας. Εν συνεχεία, η Δ.Ο.Υ. ενημερώθηκε ότι η βουλγάρικη επιχείρηση ουδεμία δραστηριότητα είχε τα έτη 2012 και 2013. Επίσης από τον διενεργηθέντα έλεγχο προέκυψε ότι πρόκειται για φορολογικό κάτοικο Ελλάδας και ως εκ τούτου δεν εμπίπτει στις κατηγορίες προσώπων που δικαιούνται να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες. Επιπροσθέτως, ο εν λόγω φορολογούμενος δεν προσκόμισε κανένα στοιχείο για την απόδειξη του ισχυρισμού του ότι το όχημα ήταν σε ακινησία.
Η Δ.Ο.Υ. Καβάλας τού καταλόγισε τόσο τεκμήριο διαβίωσης για την κατοχή των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, όσο και φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα έτη 2012 και 2013. Το αποτέλεσμα ήταν ο εν λόγω φορολογούμενος να κληθεί να πληρώσει φόρους και πρόστιμα συνολικού ύψους 11.500 ευρώ για το 2012 και 8.500 ευρώ για το 2013.
Με την προσφυγή του στη Δ.Ε.Δ. ο φορολογούμενος ζήτησε την ακύρωση και τη διαγραφή των ποσών που του καταλογίστηκαν, υποστηρίζοντας ότι το αυτοκίνητο ανήκει σε ενεργό εταιρεία του, η οποία έχει έδρα στην Βουλγαρία κι ότι το είχε σε ακινησία.
Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς του και επικύρωσε τους φόρους και τα πρόστιμα που είχε επιβάλει η αρμόδια Δ.Ο.Υ. καθώς δέχθηκε τα ευρήματα των ελεγκτών σύμφωνα με τα οποία η εταιρεία την οποία επικαλείτο δεν είχε δραστηριότητα, ενώ τα αυτοκίνητά του δεν ήταν σε ακινησία.
newmoney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου