facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2017

Μπαλάκι ευθυνών για τα τρένα που «πάγωσαν» στα χιόνια

Το μπαλάκι ευθυνών για τα ακινητοποιημένα τρένα λόγω της κακοκαιρίας αλλά την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστησαν εκατοντάδες επιβάτες πετούν η μία στην άλλη, οι αρμόδιες εταιρείες, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετά το «ντόμινο» των ακινητοποιήσεων των βαγονιών και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες, αποφάσισε το απόγευμα να ματαιώσει τα δρομολόγιά της, ζητώντας την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία που έχει υποστεί, δηλώνει πως «δεν έχει ευθύνη η ίδια» αφήνοντας αιχμές για το «αλαλούμ» σε ΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ κάνει μόνο χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ η εύρυθμη λειτουργία της υποδομής είναι αρμοδιότητα και ευθύνη άλλου φορέα (βλέπε ΟΣΕ), η δε συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η εταιρεία μας, αποτελεί αντικείμενο τρίτου φορέα (βλέπε ΕΕΣΣΤΥ)» επισημαίνουν στελέχη της.

Μάλιστα, τονίζουν πως η πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2006-2010 από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οδήγησε στη δημιουργία επιμέρους εταιριών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) που ανέλαβαν τμήματα του σιδηροδρομικού αντικειμένου, «σήμερα δείχνει ότι έχει φτάσει στα όρια της».

Τα αποτελέσματα της διάσπασης αυτής, υποστηρίζει η διοίκηση της εταιρείας, όπως εκ του αποτελέσματος προκύπτει, οδήγησαν σε μείωση των διαθέσιμων πόρων για συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και του τροχαίου υλικού, καθώς και στην απομείωση των διαθέσιμων εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων, στο σύνολο των επιμέρους σιδηροδρομικών λειτουργιών. «Για παράδειγμα, αποχώρησαν πάνω από 150 μηχανοδηγοί και πάνω από 250 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών, ενώ εκατοντάδες ήταν οι αποχωρήσεις από τις λοιπές ειδικότητες του ΟΣΕ. Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι αποχωρήσεις αυτές δεν ακολούθησαν ένα ορθολογικό σχέδιο λελογισμένου περιορισμού πιθανού γιγαντισμού του Οργανισμού, αλλά κινήθηκαν στη λογική της εφαρμογής της αρχής της αναλογίας. Αποτέλεσμα είναι η ελλιπής στελέχωση σε κρίσιμες ειδικότητες, που σχετίζονται µε τη συντήρηση της υποδομής και του τροχαίου υλικού, τη λειτουργία της κυκλοφορίας, καθώς και των υποδοµών εξυπηρέτησης των επιβατών».

Τέλος, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ανακοινώνει ότι προτίθεται να αναλάβει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες τόσο στο εσωτερικό του σιδηροδρόμου, όσο και στην πολιτική ηγεσία για την ανάληψη των απαιτούμενων ενεργειών που θα κατατείνουν στη μεσοπρόθεσμη αναβάθμιση της κατάστασης του σιδηροδρόμου συνολικά.
Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών δηλώνει «πως η κατάργηση επιβατικών δρομολογίων λόγω των καιρικών συνθηκών, αποτελεί μαύρη σελίδα στην ιστορία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Αποτελεί το επιστέγασμα και την τελειωτική πράξη επιβεβαίωσης της απαξίωσης σε όλα τα επίπεδα, αποτέλεσμα των διαχρονικών πολιτικών που ασκήθηκαν και σαν κύριο στόχο είχαν και έχουν την ιδιωτικοποίησή του». Και προσθέτει πως οι αγωνιώδεις προσπάθειες των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, δεν στάθηκαν δυστυχώς ικανές από μόνες τους για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Πάντως, για το θέμα διέταξε επείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, για τη διερεύνηση πειθαρχικών και τυχόν ποινικών ευθυνών, για τα αίτια και τους υπευθύνους όσων συνέβησαν χθες σε μέρος της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και των μηχανικών βλαβών που οδήγησαν στην πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών.

Αποκατάσταση δρομολογίων των τρένων

Την αποκατάσταση όλων των δρομολογίων των τρένων από τις 11 το βράδυ της Πέμπτης, ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όπως αναφέρεται, κανονικά αναχωρούν οι αμαξοστοιχίες 600/601 Αθήνα- Θεσσαλονίκη, ενώ από αύριο το πρωί θα εκτελούνται και όλα τα δρομολόγια του προαστιακού Λάρισα-Θεσσαλονίκη.

iefimerida

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news