facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Αύξηση 10% στα εισιτήρια προανήγγειλε ο Σπίρτζης

Αύξηση κατά 10% στος κόστος του απλού εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών, λόγω του ότι ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Συγκεκριμένα, ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας στον Βήμα fm, είπε για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών:
Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές και τις μετακινήσεις τους με τα Μέσα Μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι.
Αυτό έγινε από την κυβέρνηση Σαμαρά (σ.σ.: η μείωση της τιμής του εισιτηρίου), το Σεπτέμβριο-Οκτώβριο και δημιούργησε πολύ μεγάλη υστέρηση εσόδων και ελλείμματα στον ΟΑΣΑ. Οι δύο εβδομάδες δωρεάν μετακινήσεων για τους πολίτες (σ.σ.: κατά την περίοδο των capital controls) στοίχισαν 10 εκατ. ευρώ, ενώ τα ελλείμματα στο σύνολό τους ήταν 50 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εισιτηρίων εκείνη τη χρονιά. Δεν μπαίνει θέμα, αν ήταν υγιές το σκηνικό στον ΟΑΣΑ και στις αστικές μεταφορές δεν θα είχαμε πρόβλημα με τις δύο εβδομάδες ή δύο μήνες.
Για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων ανέφερε:
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ και των περιφερειακών αεροδρομίων που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία.
Προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων, ο οποίος είναι στην ολοκλήρωσή του, γιατί έχει βγει η ανάδοχη, πλειοψηφούσα κοινοπραξία, η οποία είναι η Fraport, και πρέπει να γίνουν οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη συνταχθεί το σχέδιό της. Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.
Ο Όμιλος ΟΣΕ χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει. Αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δις + 800 εκατ. ευρώ. Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο.
Μάλλον το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να ερωτηθεί για τη διαγωνιστική διαδικασία… Να προβληματίσει αυτό όποιον πρέπει να προβληματίσει. Αυτή τη μορφή ιδιωτικοποιήσεων συμφωνήθηκε και ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό που μπήκε στη συμφωνία είναι για εννέα ιδιωτικοποίησεις να συνεχίσει το ΤΑΙΠΕΔ όπως είχε συμφωνηθεί, και για τους διαγωνισμούς που είχαν συμφωνηθεί. Αυτό έχει επιβληθεί στη χώρα και το σχόλιο το δικό μου – τα έλεγα στο παρελθόν και τα λέω και σήμερα – είναι πως δεν είναι ο βέλτιστος τρόπος διαγωνισμού και για να πάρει χρήματα η χώρα και για να γίνει αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
ethnos

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news