facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019

Ο Αρκάς ξαναχτυπά με νέα αιχμηρά σκίτσα για τους Έλληνες ψηφοφόρους

Νέα σκίτσα ανάρτησε απόψε στην ιστοσελίδα του ο Αρκάς. 

Ο γνωστός σκιτσογράφος δέκα ημέρες πριν τις εκλογές ξαναχτυπά με αιχμηρά σκίτσα για τους Έλληνες ψηφοφόρους σημειώνοντας ότι «ένας έξυπνος πολιτικός λέει πάντα αυτά που θέλει να ακούσει ο λαός και ένας έξυπνος λαός δεν ψηφίζει ποτέ τέτοιον πολιτικό». 

Σε άλλο σκίτσο του ο Αρκάς, αναφερόμενος εμμέσως πλην σαφώς στον Αλέξη Τσίπρα, σημειώνει ότι κάποιοι έχουν γεννηθεί να λένα ψέματα και κάποιοι έχουν γεννηθεί να τους πιστεύουν»!

Δείτε τα σκίτσα του Αρκά 

65228904_1610661672403322_1266145840485892096_n
65260449_1610651322404357_6471483883538874368_n
66081617_1610674899068666_1442875287925686272_n
protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Ο Αρκάς ξαναχτυπά με νέα αιχμηρά σκίτσα για τους Έλληνες ψηφοφόρους"

Die Welt: Όχι στην προεδρία της ΕΕ από τον Μάνφρεντ Βέμπερ συμφώνησαν οι Ευρωπαίοι ηγέτες

Άκυρο στον Μάνφρεντ Βέμπερ για την προεδρία της Ευρωπαικής Επιτροπής έχουν ρίξει οι Ευρωπαίοι ηγέτες σύμφωνα με την Die Welt.

Συγκεκριμένα σε δημοσίευμα η γερμανική εφημερίδα αναφέρει πως οι Ευρωπαίοι ηγέτες έχουν συμφωνήσει ότι ο υποψήφιος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Μάνφρεντ Βέμπερ δεν θα αναλάβει την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη θέση του Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ.

newsit
Διαβάστε Περισσότερα » "Die Welt: Όχι στην προεδρία της ΕΕ από τον Μάνφρεντ Βέμπερ συμφώνησαν οι Ευρωπαίοι ηγέτες"

ΣΔΟΕ και DEA εντόπισαν 1,6 τόνους χάπια Captagon στο λιμάνι του Πειραιά (φωτογραφίες)

Tρία εμπορευματοκιβώτια με 1,6 τόνους χάπια captagon, προερχόμενα από τη Λαττάκεια της Συρίας και με τελικό προορισμό την Κίνα εντόπισαν και δέσμευσαν  στο λιμάνι του Πειραιά υπάλληλοι του Τμήματος  Δίωξης Ναρκωτικών του Σ.Δ.Ο.Ε σε συνεργασία με το εν Ελλάδι γραφείο της αμερικανικής υπηρεσίας Δίωξης Ναρκωτικών (D.E.A).
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση. τα εμπορευματοκιβώτια ήταν έμφορτα με σανίδες MDF κατανεμημένες σε 20 παλέτες ανά εμπορευματοκιβώτιο.
Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε, στο πρώτο εκ των τριών εμπορευματοκιβωτίων και ο οποίος ολοκληρώθηκε σήμερα, διαπιστώθηκε ότι αυτό περιείχε πράγματι σανίδες MDF  εντός των οποίων είχε αποκρυβεί μεγάλη ποσότητα συνθετικών ναρκωτικών χαπιών Captagon, τα οποία και κατασχέθηκαν.
Το σύνολο της κατασχεθείσας ποσότητας ναρκωτικών δισκίων CAPTAGON, από το πρώτο μέχρι στιγμής εμπορευματοκιβώτιο, ανέρχεται σε 1 τόνο και 590 κιλά, που αντιστοιχεί σε 10.018.260 εκατομμύρια χάπια.
Είναι η μεγαλύτερη ποσότητα που έχει ποτέ κατασχεθεί στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες που έχουν κατασχεθεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Διενεργείται έρευνα για την ανακάλυψη των εμπλεκομένων στην υπόθεση προσώπων, καθώς επίσης και  για να διαπιστωθεί αν ο τελικός προορισμός των εμπορευματοκιβωτίων ήταν η Κίνα.
Οι έρευνες ήδη επεκτείνονται στο δεύτερο εμπορευματοκιβώτιο, όπου αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του Σαββατοκύριακου. Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου και στα τρία εμπορευματοκιβώτια θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση.
kathimerini
Διαβάστε Περισσότερα » "ΣΔΟΕ και DEA εντόπισαν 1,6 τόνους χάπια Captagon στο λιμάνι του Πειραιά (φωτογραφίες)"

Έφη Αχτσιόγλου: Από τις 4 Ιουλίου οι εργαζόμενοι θα έχουν πρόσβαση στην «ΕΡΓΑΝΗ»

«Από τις 4 Ιουλίου, οι εργαζόμενοι θα έχουν πλέον πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ» αναφέρει η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ και υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, σε ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook.

Όπως εξηγεί, έτσι, θα μπορούν να βλέπουν αν είναι δηλωμένοι από τους εργοδότες τους, με ποια σχέση εργασίας, και τι ακριβώς δηλώνεται για τα ωράρια και τους μισθούς τους.

naftemporiki
Διαβάστε Περισσότερα » "Έφη Αχτσιόγλου: Από τις 4 Ιουλίου οι εργαζόμενοι θα έχουν πρόσβαση στην «ΕΡΓΑΝΗ»"

Νέα προκλητική ρητορική από το μειονοτικό κόμμα της Θράκης: «Είμαστε Τούρκοι που ζούμε στην Ελλάδα»

Κριτική στην Αθήνα, μέσω συνέντευξής της στο πρακτορείο Anadolu, ασκεί η επικεφαλής του μειονοτικού Κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας, Σιγκντέμ Ασάφογλου, για το γεγονός ότι δεν συμβουλεύτηκε το κόμμα της για τον διορισμό μουφτήδων στη Θράκη.

«Ελπίζω η κυβέρνηση της χώρας να δει την αλήθεια και από εδώ και πέρα να αναγνωρίσει το ρόλο του ΚΙΕΦ», μεταξύ άλλων, αναφέρει η Ασάφογλου.

«Αν μας είχαν συμβουλευθεί ίσως να είχαμε βρει κοινό έδαφος», πρόσθεσε, εκφράζοντας παράλληλα την επιθυμία του μειονοτικού κόμματος να αποκτήσει ρόλο μεσάζοντα στο συγκεκριμένο ζήτημα.

«Σε όσους μας λένε “αν είστε Τούρκοι, πηγαίνετε στην Τουρκία” απαντώ κάθε φορά με την ίδια απάντηση: Όχι, δεν θα πάμε, γιατί αυτό το μέρος μας ανήκει όσο και σε εσάς», αναφέρει η ίδια σε άλλο σημείο της συνέντευξής της.

Σημειώνει ακόμη ότι το ΚΙΕΦ «δεν αποτελεί απειλή, αλλά πηγή πλούτου για την Ελλάδα», υποστηρίζοντας την ίδια στιγμή, ότι «δεν πάμε πουθενά, ζούμε στη Δυτική Θράκη, στην Ελλάδα, αλλά είμαστε Τούρκοι που προσπαθούν να συνεισφέρουν στην Ελληνική Δημοκρατία».

Υπενθυμίζεται ότι το μειονοτικό κόμμα αναδείχθηκε πρώτο σε Ξάνθη και Ροδόπη στις πρόσφατες ευρωεκλογές.

pronews
Διαβάστε Περισσότερα » "Νέα προκλητική ρητορική από το μειονοτικό κόμμα της Θράκης: «Είμαστε Τούρκοι που ζούμε στην Ελλάδα»"

Κυβέρνηση εναντίον δημάρχου Θερμαϊκού: Υποκινεί ρατσιστικό μίσος

Η Ειδική Γραμματέας Κοινωνικής Ένταξης των Ρομά, Αικατερίνη Γιάντσιου, σε απάντηση δήλωσης του δημάρχου Θερμαϊκού, Τσαμασλή Γεώργιου, για την πρόθεση ανέγερσης τείχους σε καταυλισμό Ρομά, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Εκφράζω τη βαθιά ανησυχία μου για την άνοδο της ρητορικής του μίσους εις βάρος των Ρομά. Οι συνεχείς αναφορές, τόσο στον επίσημο τύπο όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από πολιτικά πρόσωπα και ήδη εκλεγμένους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υποκινούν το ρατσιστικό μίσος και εδραιώνουν τον διχασμό μεταξύ των πολιτών του κράτους.

Κρίνεται απαραίτητο, για τη διασφάλιση των δημοκρατικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το σύνολο του πολιτικού κόσμου να καταδικάσει ρατσιστικές αναφορές και σχόλια που προτρέπουν σε έκνομες ενέργειες. Τα προβλήματα που συναντώνται στους καταυλισμούς Ρομά αντιμετωπίζονται μέσω δράσεων που οδηγούν στην κοινωνική ένταξη και ομαλή συνύπαρξη και όχι στήνοντας τοίχους και αποκλείοντας περαιτέρω τους ήδη αποκλεισμένους.

Οι θεσμικοί εγγυητές της ασφάλειας των πολιτών και της λειτουργίας του κράτους δικαίου είναι οι αιρετοί, σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο. Η συνειδητή καταστρατήγηση του ρόλου αυτού εκθέτει την Πολιτεία και εγκυμονεί κινδύνους».

aftodioikisi
Διαβάστε Περισσότερα » "Κυβέρνηση εναντίον δημάρχου Θερμαϊκού: Υποκινεί ρατσιστικό μίσος"

Τι ζητάει από το ΣτΕ η Εθνική Τράπεζα

Στις 2 το μεσημέρι της Πέμπτης, 27 Ιουνίου, κατατέθηκε από την Εθνική Τράπεζα στο Συμβούλιο της Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης για τον νόμο Πετρόπουλου που αφορά στην καταβολή των επικουρικών συντάξεων του ΛΕΠΕΤΕ σε περίπου 17.500 συνταξιούχους της τράπεζας.

Σύμφωνα με το δικόγραφο, η Εθνική Τράπεζα υποστηρίζει πως οι επίμαχες ρυθμίσεις του νόμου, αφενός για την καταβολή στο ταμείο επικούρησης ΕΤΕΑΕΠ 36 εκατ. ευρώ (από τα 40 εκατ. ευρώ συνολικά για το 2019) και αφετέρου για την καταβολή των συντάξεων και των αναδρομικών στις 2 Ιουλίου, είναι παράνομες και πρέπει να ακυρωθούν. Κι αυτό γιατί αντιμετωπίζουν την Εθνική Τράπεζα σαν φορέα κοινωνικής ασφάλισης και, επιπλέον, είναι αντίθετες με την αρχή της ίσης κατανομής των δημοσιονομικών βαρών. Παραβιάζουν δε την οικονομική ελευθερία της τράπεζας καθώς και το δικαίωμα στην περιουσία της.

Όπως επισημαίνεται στο δικόγραφο, ο επίμαχος νόμος 4618 ψηφίστηκε αιφνιδιαστικά, απροειδοποίητα και χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με την τράπεζα.

Γι’ αυτό και η ΕΤΕ ζητά να εκδοθεί προσωρινή διαταγή για συνολική αναστολή εκτέλεσης για την απόφαση που ορίζει ότι η τράπεζα όφειλε να καταβάλει μέχρι 28 Ιουνίου τη δόση των 36 εκατ. ευρώ, καθώς και προσωρινή διαταγή αναστολής εκτέλεσης ως προς το μέτρο της άρσης της ασφαλιστικής ενημερότητας της τράπεζας.


Σύμφωνα με πληροφορίες, στο δικόγραφο γίνεται επίσης εκτενής αναφορά στον Ειδικό Λογαριασμό Επικούρησης Προσωπικού ΕΤΕ (ΛΕΠΕΤΕ), στη σύστασή του, στο τι εξυπηρετούσε και στους νόμους που ίσχυαν για τον συγκεκριμένο λογαριασμό.

Αναφέρεται επίσης πως οι συνταξιούχοι της Εθνικής Τράπεζας έχουν προσφύγει επανειλημμένα σε πολιτικά δικαστήρια ζητώντας την καταβολή των επικουρικών τους από την τράπεζα, αλλά οι 26 αποφάσεις που έχουν εκδοθεί δικαιώνουν όλες την τράπεζα.

Σημειώνεται επίσης ότι το θέμα είναι προγραμματισμένο να εκδικασθεί και από τον Άρειο Πάγο τον Δεκέμβριο.

Όπως έγραψε νωρίτερα το mononews.gr, η Εθνική Τράπεζα προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσου Πετρόπουλου, ζητώντας ασφαλιστικά μέτρα, καθώς έληγε σήμερα η προθεσμία για να καταβάλει στο ταμείο επικούρησης ΕΤΕΑΕΠ 36 εκατ. ευρώ (από τα 40 εκατ. ευρώ συνολικά για το 2019), ώστε να πληρωθούν οι 17.500 συνταξιούχοι της ΕΤΕ το επικουρικό τους. Και αυτό γιατί η επιβάρυνση που θα πρέπει να υπολογίσει στα κεφάλαιά της η Εθνική Τράπεζα, λόγω της ρύθμισης που ψήφισε η κυβέρνηση για την ένταξη των συνταξιούχων του ΛΕΠΕΤΕ στο ενιαίο επικουρικό όλων των ασφαλισμένων ΕΤΕΑΕΠ, είναι άμεση.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, η επίπτωση στον δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας θα είναι της τάξης των 70 μονάδες βάσης μειώνοντας τον δείκτη CET1 από το 15,7% στο 15%.

Tο πλήγμα στα κεφάλαια είναι αποτέλεσμα της σωρευτικής πρόβλεψης για το σύνολο της υποχρέωσης που θα πρέπει να κάνει η Εθνική Τράπεζα εντός του 2019, καθώς βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ), θα πρέπει να αναγνωρίσει άμεσα το σύνολο της υποχρέωσης και όχι μόνο την ετήσια επιβάρυνση των 40 εκατ. ευρώ που ορίζει η ρύθμιση που πέρασε στη Βουλή.

Με δεδομένο ότι η προβλεπόμενη κερδοφορία της τράπεζας δεν επαρκεί για την κάλυψη αυτής της ζημιάς, το κόστος θα περάσει απευθείας στα κεφάλαια, ακυρώνοντας βασικές παραδοχές του αναπτυξιακού πλάνου της τράπεζας, που ανακοινώθηκε πριν από έναν περίπου μήνα.

Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΕΤΕ είχε πάρει πρόβλεψη στο πλαίσιο του αναπτυξιακού πλάνου της τράπεζας για την καταβολή στο ενιαίο επικουρικό όλων των ασφαλισμένων, ΕΤΕΑΕΠ, 35 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή 165 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, αλλά το ποσό αυτό θα καταβαλλόταν ετησίως και όχι εφάπαξ.

Η σωρευτική κάλυψη του ποσού αυτού με τη μορφή πρόβλεψης στα αποτελέσματα του 2019, είναι και η βασική διαφορά που χωρίζει την κυβερνητική ρύθμιση με την πρόταση που είχε κάνει η διοίκηση της ΕΤΕ στο πλαίσιο των συζητήσεων που είχαν γίνει πριν από δύο μήνες.

mononews
Διαβάστε Περισσότερα » "Τι ζητάει από το ΣτΕ η Εθνική Τράπεζα"

«Είδες η ΔΕΗ»; – Ζημιές ρεκόρ το πρώτο 3μηνο του 2019

Ζημιές ρεκόρ για την ΔΕΗ το πρώτο 3μηνο του 2019, όπως ανέμεναν οι αναλυτές και εκτιμούσαν παράγοντες της αγοράς. Σε επίπεδο ομίλου οι ζημιές πριν από τους φόρους για την επιχείρηση εκτινάχθηκαν σε 233,5 εκατ. έναντι 18,7 εκατ. ζημιών επίσης το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Ο κύκλος εργασιών παρέμεινε ο ίδιος, ενώ εκείνο που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά αρνητικό, είναι και το γεγονός ότι τα EBITDA ήταν αρνητικά το πρώτο 3μηνο και διαμορφώθηκαν σε ζημιές 51,4 εκατ. έναντι κερδών 157,1 εκατ. πέρυσι.
Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρίας διαμορφώνονταν στα 575 εκατ. ευρώ στα τέλη Μαρτίου, από 278,9 εκατ. ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση η ΔΕΗ, το α΄ τρίμηνο του 2019 η εγχώρια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκε κατά 4,2% στις 14.897 GWh έναντι 14.291 GWh το α΄ τρίμηνο του 2018. Αντίστοιχα, η συνολική ζήτηση, στην οποία περιλαμβάνεται και η ηλεκτρική ενέργεια για εξαγωγές και άντληση, παρουσίασε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση κατά 6,7% το α΄ τρίμηνο του 2019, εξαιτίας των αυξημένων κατά 44,9% εξαγωγών από Τρίτους. Η αύξηση αυτή των εξαγωγών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εξαγωγή μέρους των δημοπρατούμενων ποσοτήτων μέσω “ΝΟΜΕ”.
Το μέσο μερίδιο της ΔEΗ στην αγορά προμήθειας στο σύνολο της χώρας μειώθηκε σε 77,1% από 83,8% το α΄ τρίμηνο του 2018, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της ΔEΗ να μειωθούν κατά 6,2%. Ειδικότερα, το μέσο μερίδιο αγοράς στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα περιορίσθηκε σε 76,6% τον Μάρτιο του 2019 από 82,7% τον Μάρτιο του 2018, ενώ το μέσο μερίδιο αγοράς της ΔEΗ, ανά τάση, ήταν 97,7% στην Υψηλή Τάση, 53,6% στη Μέση Τάση και 80,2% στη Χαμηλή Τάση, έναντι 96,8%, 65,2% και 86,8% τον Μάρτιο του 2018 αντίστοιχα.
Η παραγωγή και οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας της ΔEΗ (χωρίς τις υπό αποεπένδυση θυγατρικές Μελίτης και Μεγαλόπολης) κάλυψαν το 42,4% της συνολικής ζήτησης στη χώρα το α΄ τρίμηνο 2019 (38,9% στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το α΄ τρίμηνο του 2018 ήταν 47,8% (44,8% στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα).
Η παραγωγή της ΔΕΗ ήταν μειωμένη κατά 6,6% στις 6.285 GWh έναντι 6.731 GWh πέρυσι. Συγκεκριμένα η παραγωγή:
  • από τις λιγνιτικές μονάδες μειώθηκε κατά 16,6%, ή κατά 481 GWh
  • από τις μονάδες φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 68,6%, ή κατά 778 GWh
  • από τους υδροηλεκτρικούς σταθμούς μειώθηκε κατά 46,6% ή κατά 784 GWh καθώς το α΄ τρίμηνο του 2019 η εισροή υδάτων στους ταμιευτήρες ήταν πολύ χαμηλή.
Για την κάλυψη των αναγκών των πελατών της η ΔEΗ προέβη σε αγορές ηλεκτρικής ενέργειας 5.257 GWh, αυξημένες κατά 4%.
Ο κύκλος εργασιών το α΄ τρίμηνο του 2019 διατηρήθηκε ουσιαστικά σταθερός, καθώς ο μειωμένος όγκος πωλήσεων λόγω απώλειας μεριδίου αγοράς αντισταθμίστηκε από την αύξηση του μέσου εσόδου λόγω μερικής ανάκτησης των δαπανών CO2 από τα τιμολόγια Μέσης και Υψηλής Τάσης.
Η επιδείνωση των λειτουργικών δαπανών κατά 21,6% ή € 211,6 εκατ. οφείλεται κατά κύριο λόγο στις αυξημένες δαπάνες ενεργειακού ισοζυγίου παρά την θετική επίδραση από την κατάργηση από 1.1.2019, της πρόσθετης χρέωσης των προμηθευτών για τον ΕΛΑΠΕ και του ειδικού τέλους λιγνίτη.
Αντίθετα, υπήρξε μείωση της δαπάνης μισθοδοσίας και των λοιπών ελεγχόμενων δαπανών της ΔΕΗ κατά € 5,7 εκατ. (ή 2,1%).
Επίσης, θετική επίδραση στην λειτουργική κερδοφορία του α΄ τριμήνου 2019 είχε η αντιστροφή προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ύψους € 17,7 εκατ. έναντι αντίστοιχης αντιστροφής πέρυσι ύψους € 3,6 εκατ.
Τα παραπάνω συνετέλεσαν στη μείωση των λειτουργικών κερδών προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA).
Σημειώνεται ότι στα παραπάνω αποτελέσματα της ΔΕΗ, δεν ενσωματώνονται: α) η ανάκτηση δαπανών για την παροχή Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) ύψους € 21,9 εκατ. για τα έτη 2012-2016 μετά από αναθεώρηση του σχετικού ελλείμματος από τη ΡΑΕ, τα οποία εισπράχθηκαν τον Μάιο του 2019 και β) η επιστροφή € 99,3 εκατ. από το πλεόνασμα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) του 2018, η οποία υλοποιήθηκε με έκδοση πιστωτικού τιμολογίου τον Ιούνιο του 2019.
Σημειώνεται ότι στις υποχρεώσεις της Εταιρείας με 31.3.2019 περιλαμβάνεται ποσό € 202 εκατ. που αφορά σωρευμένη πρόβλεψη για τόκους υπερημερίας προς τον ΑΔΜΗΕ και, από 1.4.2019, και στον ΔΑΠΕΕΠ, λόγω εκπρόθεσμης εξόφλησης τιμολογίων. Διευκρινίζεται ότι για τις περισσότερες εξ αυτών των τιμολογήσεων για τις οποίες αναζητούνται τόκοι υπερημερίας, οι διαχειριστές λειτουργούν ως ενδιάμεσοι (pass through) όπως για παράδειγμα τιμολογήσεις για ΕΤΜΕΑΡ.
Οι συνολικές επενδύσεις της ΔΕΗ διαμορφώθηκαν σε € 203,8 εκατ. έναντι € 182,8 εκατ. το α΄ τρίμηνο του 2018.
Το καθαρό χρέος στις 31.3.2019 ήταν € 3.625,3 εκατ. μειωμένο κατά € 119,5 εκατ. σε σχέση με την 31.12.2018. και κατά € 91,4 εκατ. σε σχέση με 31.3.2018.
Τι αναφέρει ο Πρόεδρος της ΔΕΗ
Σχολιάζοντας τα οικονομικά και λειτουργικά μεγέθη της περιόδου ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Εμμανουήλ Παναγιωτάκης δήλωσε:
«Στα αποτελέσματα του α’ τριμήνου του 2019, συνέχεια των αντιστοίχων του δ’ τριμήνου του 2018, αποτυπώνεται η αρνητική επίδραση εξωγενών, μη ελεγχόμενων από την επιχείρηση παραγόντων. Ειδικότερα τονίζεται η αύξηση της τιμής του ΦΑ κατά 32,5% σε συνδυασμό με την αύξηση της ποσότητας κατά 59,8%, η ραγδαία αύξηση της τιμής των δικαιωμάτων CO2 και η άνοδος της οριακής τιμής του συστήματος κατά 33,6% στην οποία η επιχείρηση προμηθεύεται ηλεκτρική ενέργεια για την εξυπηρέτηση των πελατών της. Σημειώνεται επίσης η ιδιαίτερα μειωμένη υδραυλική παραγωγή, με άμεση συνέπεια σε συνδυασμό με τις αυξημένες ποσότητες ΝΟΜΕ, την ανάγκη για περισσότερες αγορές ηλεκτρικής ενέργειας. Η επιχείρηση απέφυγε να μετακυλίσει τις επιβαρύνσεις αυτές στους καταναλωτές.
Στις οικονομικές καταστάσεις της ΔΕΗ είναι αποτυπωμένες και επιδρούν αρνητικά, προβλέψεις για απαιτήσεις τόκων υπερημερίας από τρίτους. Αν και εκφράζεται αισιοδοξία για θετική εξέλιξη για ορισμένες από αυτές, η επιχείρηση τηρώντας απαρέγκλιτα τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, έχει προβεί στις απαραίτητες προβλέψεις.
Ιδιαίτερα θετικό γεγονός αποτελεί η περαιτέρω μείωση του χρέους κατά 119,5 εκατ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 203,8 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος ύψους 790 εκατ. ευρώ για το σύνολο του έτους.
Θετικό γεγονός ήταν επίσης η συνέχιση της αντιστροφής προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις, ενώ μείωση παρουσίασε και η δαπάνη μισθοδοσίας.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα οι δράσεις για τη βελτίωση της εισπραξιμότητας θα κλιμακωθούν και με επί πλέον ενέργειες για τα χρέη των τελικών πελατών. Παράλληλα αναμένεται βελτίωση στο μίγμα καυσίμου και στο αντίστοιχο κόστος συνεπεία αφενός της επιτυχούς προμήθειας LNG και αφετέρου διευθέτησης θεμάτων της παραγωγής των λιγνιτικών μονάδων.
Πέραν αυτών υπάρχει η επιστροφή 99,3 εκατ. ευρώ από το πλεόνασμα του ΕΛΑΠΕ και η ανάκτηση ΥΚΩ ύψους 21,9 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα αποτυπωθούν στα αποτελέσματα του β’ τριμήνου.
Η πρόσφατη επίσημη αναγνώριση από τη ΡΑΕ μέρους της συνολικής απαίτησης της ΔEΗ για τις ΥΚΩ του 2011 ύψους 160-200 εκατ. ευρώ, είναι πολύ σημαντική και σε συνάρτηση με την υλοποίησή της θα ενισχύσει τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔEΗ.
Τέλος η επιχείρηση εντείνει τις προσπάθειές της για την επιτυχή έκβαση της αποεπένδυσης των λιγνιτικών μονάδων στις τεθείσες προθεσμίες και αναπτύσσει σημαντικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για ΑΠΕ, φυσικό αέριο κλπ.»
newsit
Διαβάστε Περισσότερα » "«Είδες η ΔΕΗ»; – Ζημιές ρεκόρ το πρώτο 3μηνο του 2019"

Έρχονται αυξήσεις πάνω από 100% στα Τέλη Κυκλοφορίας!

Αλλάζουν τα δεδομένα για τους νέους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου o οποίος ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση και τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Το πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Oι αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας θα επηρεάσουν σε όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019.
Ειδικότερα σύμφωνα με έρευνα του Newsauto.gr σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο με χιλιάρη turbo κινητήρα βενζίνης τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 161 ευρώ από 108 ευρώ! Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 49%.
Σε μικρομεσαίο SUV με κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1,7 λίτρου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας από 148 ευρώ ανεβαίνουν στα 266 ευρώ! Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 79,7%.
Σε άλλο μεσαίο SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας από 265 ευρώ ανεβαίνουν στα 407 ευρώ! Δηλαδή από την 1η Σεπτεμβρίου τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 53,5%.
Σε υπερπολυτελές SUV με turbo diesel κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 292 ευρώ ενώ από την 1ηΣεπτεμβρίου θα κυμαίνονται σε 595 ευρώ! Δηλαδή η αύξηση που θα καταγράψουν θα ανέρχεται σε 103,7%.
Άμεσες ενέργειες
Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου θα πρέπει άμεσα να λύσει τον γρίφο των Τελών Κυκλοφορίας 2020 καθώς ο χρόνος θα είναι πολύ περιορισμένος μέχρι το Δεκέμβριο όποτε και εκπνέει η εξόφλησή τους.
Η αύξηση των εκπομπών ρύπων θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στο ύψος των Τελών Κυκλοφορίας που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες τους ενώ επίσης ανατρέπει να δεδομένα και τις εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και ενοικίασης αυτοκινήτων.
Ειδικά μάλιστα τη στιγμή που πάνω από το 55% των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα αφορούν εταιρικές πωλήσεις είναι δεδομένο πως και οι μισθώσεις των καινούριων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν εξαιτίας των υψηλότερων Τελών Κυκλοφορίας!
Αναγκαία η αλλαγή των συντελεστών στα Τέλη Κυκλοφορίας
Στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.
Οι εφαρμογή του νέου προτύπου WLTP θα επηρεάσει αρνητικά μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς για τα παλαιότερα δεν υπάρχουν στοιχεία μετρήσεων με το νέο καθεστώς.
Οπότε στα νέα οχήματα θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι συντελεστές και τα όρια των ρύπων ώστε το κόστος χρήσης να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα για τους καταναλωτές και να μην «βουλιάξουν» οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που κατ΄επέκταση θα προκαλέσουν κλυδωνισμούς στην ελληνική οικονομία.
Να υπενθυμίσουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται ως εξής:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο
Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και πάνω από 2,5 εκατ. οχήματα ιδιοκτήτες πληρώνουν με βάσει τον κυβισμό του κινητήρα.
«Εξαφανίζονται» τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
Εκτός από την αύξηση του κόστους χρήσης η εφαρμογή του WLTP αναμένεται να… «εξαφανίσει» τα αυτοκίνητα με Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς θα αυξηθούν και οι ρύποι στα εν λόγω μοντέλα.
Μάλιστα η αύξηση των εκπομπών CO2 εξαιτίας της νέας μέτρησης θα επηρεάσει όχι μόνο τα οχήματα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού αλλά και τα υβριδικά καθώς θα αυξηθούν και σε αυτά τα μοντέλα οι ρύποι και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους μετά την 1η Σεπτεμβρίου να επιβαρύνονται με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Τι φοβούνται οι κατασκευαστές
Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκαν κατά 4% το 2018 σε σχέση με το 2017.
Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει των εκπομπών CO2.
Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθεί ραγδαία το κόστος χρήσης λόγω των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Πάντως η Δανία ήδη εφάρμοσε τον πρώτο φόρο WLTP στα αυτοκίνητα αυξάνοντας το κόστος χρήσης…
Στην Ελλάδα ελπίζουμε η νέα κυβέρνηση να μην υιοθετήσει το WLTP ως έναν επιπλέον τρόπο αύξησης των εσόδων καθώς είναι πολύ πιθανό αντί για άνοδο εσόδων να καταγραφεί μπαράζ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας με αντίθετα από τα προσδοκόμενα αποτελέσματα.
Ο πρώτος φόρος WLTP εφαρμόστηκε από την Δανία ενώ τα υπόλοιπα κράτη-μέλη έχουν διορία έως τον Σεπτέμβριο να εφαρμόσουν το νέο σύστημα υπολογισμού των ρύπων και της κατανάλωσης.
Ο γενικός γραμματέας του ACEA έχει επισημάνει ότι: «Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η μετάβαση στο WLTP δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη φορολογία των οχημάτων. Εάν δεν το πράξουν, θα μπορούσε να αυξηθεί η οικονομική επιβάρυνση για τους καταναλωτές και να οδηγήσει σε γενική σύγχυση».
newsauto
Διαβάστε Περισσότερα » "Έρχονται αυξήσεις πάνω από 100% στα Τέλη Κυκλοφορίας!"

Κύπρος: Θλιβερά επεισόδια σε εκδήλωση για την Αμμόχωστο (βίντεο)

Ένταση ανάμεσα σε μέλη του ΕΛΑΜ και μέλη της Unite Cyprus Now, που παρευρέθηκαν στη εκδήλωση των Αμμοχωστιανών που πραγματοποιείται αυτή την ώρα έξω από το Προεδρικό Μέγαρο.

Η ένταση και η ανταλλαγή συνθημάτων δεν άργησαν να φέρουν την μεταξύ τους συμπλοκή. Η εκδήλωση αμαυρώθηκε από συνθήματα.

Δείτε σχετικό βίντεο:



pronews
Διαβάστε Περισσότερα » "Κύπρος: Θλιβερά επεισόδια σε εκδήλωση για την Αμμόχωστο (βίντεο)"

Σκόπια: Η υπουργός Άμυνας δεν είναι …«Βορειομακεδόνισσα»

Μετά από αντιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα, σχετικά με την αναφορά του ΝΑΤΟ, «ότι ο Αμερικανός στρατηγός  Τοντ Ντ. Γουόλτερς μίλησε με  την βορειομακεδόνισσα υπουργό Άμυνας» [ NorthMacedonian Minister of Defence] , η αντιπρόεδρος  της κυβέρνησης των Σκοπίων και υπουργός Άμυνας, Ραντμίλα Σεκερίνσκα, διόρθωσε το σφάλμα της σχετικής αναφοράς στο προφίλ της, γράφει η Εξπρές των Σκοπίων.


«Διόρθωσε, άμεσα,  το σφάλμα και τώρα η Σεκερίνσκα στέκεται περήφανη ως υπουργός Άμυνας της Βόρειας Μακεδονίας, αφού ο όρος ‘βορειομακεδόνας ή βορειαμακεδόνισσα είναι μη επιτρεπτός στη Βόρεια Μακεδονία» (Σκόπια).

 --
Η πρωταρχική αναφορά αναφέρεται σε “northmacedonian minister


Το διορθωμένο κείμενο με το ‘minister of Defence of North Macedonia’


echedoros-a
Διαβάστε Περισσότερα » "Σκόπια: Η υπουργός Άμυνας δεν είναι …«Βορειομακεδόνισσα»"

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών: Το υπουργείο Υγείας έχει εγκαταλείψει το νοσοκομείο Λήμνου

Δραματικό είναι το «έλλειμμα» γιατρών στο νοσοκομείο Λήμνου, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την υγεία των κατοίκων και των επισκεπτών του ακριτικού νησιού.

Όπως καταγγέλλει ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ), η υποστελέχωση στο Γενικό Νοσοκομείο Λήμνου προκαλεί ντόμινο δυσλειτουργιών που επηρεάζουν τόσο τους εργαζόμενους όσο και εκείνους που χρειάζονται υπηρεσίες υγείας.

Συγκεκριμένα, και έπειτα από επικοινωνία που είχε ο πρόεδρος του ΙΣΑ, κ. Γιώργος Πατούλης με τον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Λήμνου, κ. Θωμά Λουκά, το νοσοκομείο του νησιού δεν διαθέτει καρδιολόγο και γυναικολόγο ενώ εμπλοκή προέκυψε πρόσφατα και με τον ορθοπεδικό που είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν χειρουργικές επεμβάσεις ασθενών.

Σημειωτέον πως το νησί απέχει από την κοντινότερη στεριά τέσσερις ώρες ακτοπλοϊκώς – κι ενώ το νοσοκομείο αποτελεί πυλώνα της Δημόσιας Υγείας και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για να εμπεδωθεί αίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους, αυτό δεν επιτυγχάνεται τελικά.

«Το ιατρικό προσωπικό είναι ελλιπέστατο. Το τελευταίο χρονικό διάστημα στο νοσοκομείο δεν υπάρχει καρδιολόγος καθώς και οι δύο υπηρετούντες καρδιολόγοι βρίσκονται σε αναρρωτική άδεια. Υπάρχει αναισθησιολόγος, που έχει εφημερεύσει για 65 συνεχείς μέρες, χειρουργός, για 50 συνεχείς μέρες και καρδιολόγος για 30 ημέρες. Την ίδια στιγμή, δεν γίνονται τοκετοί στο νοσοκομείο και οι γυναίκες πρέπει να ταξιδέψουν για να γεννήσουν. Πρόσφατα δε ακυρώθηκαν αιφνιδίως ορθοπεδικά χειρουργεία ασθενών που ήταν ήδη νοσηλευόμενοι» περιγράφεται η κατάσταση στην ανακοίνωση του ΙΣΑ.

«Η εγκατάλειψη του νοσοκομείου της Λήμνου αποδεικνύει την εγκληματική συμπεριφορά της πολιτείας απέναντι στους κατοίκους των ακριτικών περιοχών της χώρας. Είναι χρόνιο αίτημα να δοθούν κίνητρα στους γιατρούς για να ενισχυθεί υγειονομικά η ακριτική Ελλάδα, ωστόσο, δεν έχει γίνει τίποτα. Το υπουργείο Υγείας έχει μεγάλες ευθύνες για αυτή την απαράδεκτη κατάσταση που έχει πολλές δυσμενείς επιπτώσεις» ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΣΑ, κ. Γιώργος Πατούλης, σχολιάζοντας την κατάσταση στο Γενικό Νοσοκομείο Λήμνου.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών: Το υπουργείο Υγείας έχει εγκαταλείψει το νοσοκομείο Λήμνου"

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς αύριο σε εννιά περιοχές της χώρας

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς, προβλέπεται και για αύριο, σε διάφορες περιοχές της χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής.
Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, για αύριο Σάββατο 29 Ιουνίου 2019, προβλέπεται πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) για τις εξής περιοχές:
• Περιφέρεια Αττικής (συμπεριλαμβανομένης και της νήσου Κυθήρων), Εύβοια, Σκύρο, Λακωνία, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Ικαρία και Κρήτη.
Η ΓΓΠΠ, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξεδωσε, έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις Περιφέρειες και τους Δήμους των ανωτέρω περιοχών, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν επεισόδια πυρκαγιών.
Παράλληλα, συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών, το κάπνισμα μελισσών, η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.
Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.
Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τους κινδύνους των δασικών πυρκαγιών, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.civilprotection.gr.
euro2day
Διαβάστε Περισσότερα » "Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς αύριο σε εννιά περιοχές της χώρας"

Καύσωνας στην Ευρώπη: Στους 45,1 βαθμούς η Γαλλία - Ρεκόρ θερμοκρασίας όλων των εποχών

Την υψηλότερη θερμοκρασία της από τότε που υπάρχουν στοιχεία κατέγραψε σήμερα η Γαλλία, όπου ο υδράργυρος άγγιξε τους 45,1 βαθμούς Κελσίου, ενώ λίγο νωρίτερα είχε καταγραφεί 44,3 βαθμούς. Στην Ισπανία άλλα δύο άτομα πέθαναν από θερμοπληξία, ανεβάζοντας τον αριθμό των θυμάτων από τον καύσωνα στα 9. 

Οι «45,1 βαθμοί Κελσίου στη Βιλβιέιγ στις 15:00, η πρώτη φορά που το όριο των 45 βαθμών Κελσίου ξεπερνιέται στη Γαλλία», διευκρίνισε ο μετεωρολόγος Ετιέν Καπικιάν στο Twitter. 

Λίγο νωρίτερα, το θερμόμετρο είχε πιάσει τους 44,3 βαθμούς Κελσίου που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό διαμέρισμα του Βοκλούζ, σπάζοντας τους 44,1 βαθμούς Κελσίου που είχαν καταγραφεί στο Μονπελιέ και τη Νιμ τον Αύγουστο του 2003. 

Το Βοκλούζ είναι ένα από τα τέσσερα διαμερίσματα της Γαλλίας που τέθηκαν για σήμερα σε κόκκινο συναγερμό. Για πρώτη φορά στα χρονικά, ο συναγερμός καλύπτει τόσο μεγάλη περιοχή. 

Σε όλη τη χώρα εκατοντάδες σχολεία έκλεισαν και άλλα ζήτησαν από τους γονείς να κρατήσουν τα παιδιά στο σπίτι, εάν είναι δυνατόν. Οι εξετάσεις για τα γυμνάσια αναβλήθηκαν μέχρι την επόμενη εβδομάδα. 


europe-heat03


Στα 9 τα θύματα του καύσωνα – Νεκρός ένας 17χρονος στην Ισπανία

Στην Ισπανία ένας 17χρονος πέθανε από θερμοπληξία τις πρώτες ώρες της Παρασκευής, μετά από αδιαθεσία που ένιωσε κατά τη διάρκεια εργασίας στην ύπαιθρο, στην Ανδαλουσία. Αναφέρθηκε ότι υπέστη σπασμούς, μετά από άλμα στην πισίνα, που μπήκε για να κρυώσει. Οι γιατροί δεν κατάφεραν να τον σώσουν και πέθανε στο νοσοκομείο. 

Το δεύτερο θύμα είναι ένας 80χρονος που πέθανε αφότου κατέρρευσε, ενώ θεωρείται ότι υπέστη θερμοπληξία στο Βαλαντρολίντ. Δύο άτομα επίσης νοσηλεύονται σε νοσοκομεία λόγω θερμοπληξίας. 

Οι θερμοκρασία στην Ισπανία αναμένεται ότι θα ανέλθει στους 42 βαθμούς την Παρασκευή. Η μετεωρολογική υπηρεσία εξέδωσε κόκκινο συναγερμό σε περιοχές της Καταλονίας, του Ναβάρε και στη χώρα των Βάσκων. 


europe-heat02

Ανοιχτά μουσεία για κλιματισμό στη Μασσαλία 

Την ίδια ώρα, μεγάλες πόλεις κοντά στη γαλλική ακτή, όπως η Μασσαλία, όπου οι θερμοκρασίες λόγω θάλασσας είναι λίγο χαμηλότερες, άνοιξαν δωρεάν τα μουσία την Παρασκευή, για άτομα που ψάχνουν καταφύγιο σε κλιματιζόμενα μέρη. Πολλές δημοτικές πισίνες επίσης άνοιξαν δωρεάν. Παράλληλα, υπήρξε ρεκόρ στην κατανάλωση ηλεκτρικού για καλοκαίρι, καθώς τα σπίτια βάζουν ανεμιστήρες. 

Άλλες πόλεις δίνουν μάχη κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, περιορίζοντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Ανάμεσά τους το Παρίσι, η Λιόν, η Μασσαλία και το Στρασβούργο.


europe-heat04


Τι αναφέρει ο γαλλικός Τύπος

Στις θερμοκρασίες-ρεκόρ αναφέρονται στα πρώτα θέματά τους οι γαλλικές εφημερίδες. 


«Η Γαλλία γνωρίζει αυτήν την εβδομάδα ένα κύμα πρωτοφανούς καύσωνα σε ένταση και ανάπτυξη. Θα κορυφωθεί αυτό το Σαββατοκύριακο. 76 νομοί έχουν τεθεί σε πορτοκαλί συναγερμό και τέσσερις νομοί σε κόκκινο συναγερμό, ένα πρωτοφανές μέτρο» σημειώνει η γαλλική Liveration, προσθέτοντας ότι μέσα σε λίγες ώρες, η χώρα έσπασε για δεύτερη φορά το εθνικό ρεκόρ θερμοκρασίας, πρώτα στο Καρπεντράς με 44,3 βαθμούς Κελσίου και στη συνέχεια στη Βιλγιέιγ με 45,1 βαθμούς Κελσίου. 

«Η θερμοκρασία για πρώτη φορά ξεπέρασε τους 45 βαθμούς στη Γαλλία» είναι ο τίτλος της «Le Monde», που αναφέρει ότι την πέμπτη μέρα πρωτοφανούς καύσωνα, το ρεκόρ καταγράφηκε στην Βιλγιέιγ. 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αν και η χώρα και ιδιαίτερα στα Νοτιοανατολικά, είχε προετοιμαστεί για υψηλές θερμοκρασίες, η ζέστη ώθησε τους κατοίκους να ξανασκεφτούν τη μέρα τους. Μάλιστα, επιχειρηματίας στο Καρπεντράς, που για πρώτη φορά έσπασε το ρεκόρ αναφέρει ότι οι πολίτες βγήκαν πολύ νωρίς σήμερα το πρωί και επέστρεψαν πριν το μεσημέρι.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Καύσωνας στην Ευρώπη: Στους 45,1 βαθμούς η Γαλλία - Ρεκόρ θερμοκρασίας όλων των εποχών"

Σπίρτζης: Δεν μπορεί να αυθαιρετεί η Αττική Οδός

H Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ισχύει από χθες μέχρι και 45 μέρες, οπότε ο αρμόδιος υπουργός μπορεί να προχωρήσει στην ψήφισή της. Επομένως είναι στην ευχέρεια της επόμενης κυβέρνησης αν θα συνεχίσει τις πολιτικές για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο News 24/7 ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι είναι υποχρέωση του κράτους να ελέγξει όλα τα στοιχεία της Αττικής Οδού, η οποία καλείται να αιτιολογήσει τα οικονομοτεχνικά μοντέλα που εφαρμόζει προκειμένου να ελεγχθεί αν έχει γίνει η απόσβεση των επενδυμένων κεφαλαίων ή όχι. Ο υπουργός αποσαφήνισε ότι η εισαγγελική έρευνα γίνεται για να εξακριβωθεί αν τα έσοδα και τα έξοδα της εταιρείας είναι τέτοια που να αιτιολογούν τη σύμβαση μέχρι το 2024 ή όχι, αν δηλαδή τα έξοδα έχουν κοστολογηθεί σε ύψος που να προστατεύει το δημόσιο συμφέρον, αν έχουν αποσβεστεί τα επενδυμένα κεφάλαια, με ποιες τιμές διοδίων, αν υπάρχει κάποια καταστρατήγηση στους όρους της σύμβασης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα, επειδή η Αττική Οδός, όπως είπε ο υπουργός, δεν έχει προσκομίσει όλα τα στοιχεία πρέπει να γίνει ένας ενδελεχής έλεγχος και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προσλάβει οικονομοτεχνικό σύμβουλο ώστε η εταιρεία να φέρει όλα τα στοιχεία, να γίνει ο έλεγχος και να καθοριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής της Αττικής Οδού στο ελληνικό Δημόσιο, ίσως και νωρίτερα από το 2024, σύμφωνα με τις ενδείξεις που έχει το υπουργείο. Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, η εταιρεία δεν έχει αυξήσει τα διόδια 13 χρόνια, παρότι έχει το δικαίωμα, γεγονός που δείχνει ότι το οικονομοτεχνικό μοντέλο που εφαρμόζει είναι επικερδές.

Σε ερώτημα αν η εταιρεία μπορεί να καθορίζει μονομερώς το ύψος των διοδίων, ο υπουργός απάντησε ότι μπορεί, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπάρχει από το 1996, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να αυθαιρετεί, αγνοώντας το δημόσιο συμφέρον και τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις που έχει, χωρίς να αποδείξει ότι υπάρχει ανάγκη για τις αυξήσεις.

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν την ώρα που το υπουργείο βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την εταιρεία για την ωρίμανση των έργων επέκτασης του φυσικού αντικειμένου με νέο διαγωνισμό ώστε να μειωθούν τα διόδια, η Αττική Οδός να ανακοινώνει αύξηση των διοδίων. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι η εταιρεία προέβη στην ανακοίνωση των νέων τιμών διοδίων, επειδή θέλει να προκαταβάλει την αύξηση μέσα στις εκλογές, θεωρώντας ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει αντίδραση από την κυβέρνηση, αλλά και τις εξελίξεις στην Αττική Οδό μετά τις εκλογές, με όποια κυβέρνηση προκύψει.

Απαντώντας σχετικά με δημοσιεύματα που φέρουν το υπουργείο να έχει συμφωνήσει στις αυξήσεις, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στο τέλος του 2018 η εταιρεία είχε γνωστοποιήσει τις προθέσεις της στο υπουργείο, ωστόσο υπήρξε στη συνέχεια επικοινωνία για την αναστολή της αύξησης των διοδίων. Όπως τότε υπήρξε αντίδραση υπάρχει και τώρα, προσέθεσε ο υπουργός και αυτή η αντίδραση δεν αφορά έναν υπουργό ή μια κυβέρνηση αλλά έχει να κάνει με άστοχες συμβάσεις, που έρχονται από το παρελθόν και οι οποίες αφήνουν το περιθώριο αυθαιρεσίας σε όποιον ιδιώτη.

Σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας να προσφύγει στη Δικαιοσύνη και τον κίνδυνο να επιβαρυνθούν οι Έλληνες πολίτες από την καταβολή αποζημιώσεων, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι αυτό δείχνει ότι θέλουν να επαναφέρουν αυτό που γινόταν χρόνια πριν, δηλαδή με προσχήματα να παίρνουν χρήματα από τον ελληνικό λαό χωρίς επαρκή αιτιολόγηση. Αυτά οφείλουν να τα ξεχάσουν διότι η χώρα έχει αλλάξει σελίδα, τόνισε και επισήμανε: Πρέπει να φέρουν τα στοιχεία και να γίνουν πραγματικοί υπολογισμοί για την απόσβεση των κεφαλαίων που επενδύθηκαν ώστε να επιστρέψει η Αττική Οδός στο Δημόσιο.

ΑΠΕ/euro2day
Διαβάστε Περισσότερα » "Σπίρτζης: Δεν μπορεί να αυθαιρετεί η Αττική Οδός"

Ο Σταύρος Θεοδωράκης απαντά στον Τσίπρα περί «διαύλου επικοινωνίας»: Ποτέ δεν έκανα κρυφά ραντεβού

Την απάντηση στις δηλώσεις του πρωθυπουργού της χώρας, Αλέξη Τσίπρα, περί «διαύλου επικοινωνίας το καλοκαίρι του 2018» έδωσε ο επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης.

Ο πρωθυπουργός, μιλώντας στο δελτίο του Open χθες, δήλωσε, μεταξύ άλλων, αναφερόμενος στο περσινό καλοκαίρι, πως «εκείνη την περίοδο είχα ανοίξει το δίαυλο επικοινωνίας με τον Σταύρο Θεοδωράκη αλλά είχα δύο πολιτικά τέκνα, την έξοδο από τα μνημόνια και τη συμφωνία των Πρεσπών και δεν ήθελα να θυσιάσω κανένα από τα δύο».

Ο κ. Θεοδωράκης αναφέρει ότι «δίαυλος επικοινωνίας υπήρξε και το '15, και το '16 και το '17 και το '18 και το '19, όπως υπήρξε και με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και με προέδρους των άλλων κομμάτων, όποτε χρειάστηκε», διευκρινίζοντας ότι «αυτό που δεν υπήρξε ποτέ είναι ‘μυστικές επαφές’ και ‘μυστικές συμφωνίες’».

«Στα χρόνια που ήμουν στη Βουλή δεν υπήρξε ούτε ένα ιδιωτικό και μυστικό ραντεβού με τον κ. Τσίπρα» υπογραμμίζει ο Σταύρος Θεοδωράκης.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Σταύρου Θεοδωράκη:

Και να λοιπόν που βρέθηκα να πρωταγωνιστώ σε κάποια παραπολιτικά δημοσιεύματα, μετά την δήλωση του κ.Τσίπρα ότι είχαμε «δίαυλο επικοινωνίας» πριν ένα χρόνο – αν κατάλαβα καλά – τότε που περνούσε κρίση η σχέση του με τον κ.Καμμένο. 

«Δίαυλος επικοινωνίας» προφανώς υπήρξε και τότε αλλά και το ’15 και το ’16 και το ’17 και το ’18 και το ‘19. Όπως υπήρξε και με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και με προέδρους άλλων κομμάτων, όποτε χρειάστηκε. Αυτό που δεν υπήρξε ποτέ είναι «μυστικές επαφές» και «μυστικές συμφωνίες». Στα χρόνια που ήμουν στην Βουλή δεν υπήρξε ούτε ένα ιδιωτικό ή μυστικό ραντεβού με τον κ.Τσίπρα. Οι συναντήσεις μας ήταν πάντα δημόσιες και θεσμικές. Όπως δημόσιες ήταν και οι απαντήσεις μου στις προσκλήσεις πολλών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, εκείνη ειδικά την εποχή, «να συνεργασθούμε τώρα που τέλειωσαν τα μνημόνια». 

«Αν φύγει ο Καμμένος και οι ΑΝΕΛ από την κυβέρνηση είναι σαφές ότι δεν υπάρχει κυβερνητική πλειοψηφία. Και πάμε σε εκλογές». Αυτή ήταν η κατηγορηματική μου απάντηση σε όλους, εκείνη την περίοδο, όπως άλλωστε καταγράφηκε με δήλωση μου στο «iefimerida» (18.6.18). «Και τα σενάρια για αλλαγή της κυβερνητικής πλειοψηφίας με ενίσχυση από το Ποτάμι, πώς τα σχολιάζετε;» επέμεινε ο δημοσιογράφος. Και η απάντηση μου: «Πρέπει κανείς να έχει πολλή φαντασία για να συζητά τη συμμετοχή του Ποταμιού στην κυβέρνηση. Ή έστω την στήριξη του Ποταμιού στην κυβέρνηση. Η θέση μας είναι και θα παραμείνει στην αντιπολίτευση».

Τα ίδια είπα (20.6.18) και στον «Αντέννα»: «Δεν θα αντικαταστήσουμε τον κ. Καμμένο. Δεν είμαι διατεθειμένος να κάνω τα ρεπό του κ. Καμμένου». 

Τα ίδια και στην «Καθημερινή» (3.7.18): «Το Ποτάμι δεν θα αλλάξει έδρανα σε αυτή την Βουλή». Αλλά και στον «Alpha» την ίδια μέρα: «Δεν μπορεί να υπάρξει καινούργια κυβέρνηση σε αυτή τη Βουλή με τη συμμετοχή του Ποταμιού». 

Ας μην προσπαθούν λοιπόν κάποιοι να ξαναγράψουν την πρόσφατη πολιτική ιστορία. Άλλοι για να δικαιολογήσουν τα πολιτικά τους εγκλήματα και άλλοι για να επιβεβαιώσουν τα μυθεύματα που τους κρατούν ζωντανούς στα social media. 

Είναι θλιβερό που κάποιοι αδυνατούν να κατανοήσουν ότι υπάρχει και άλλη πολιτική πέραν αυτής των παζαριών, του παρασκηνίου, του «δώσε-πάρε». Κρίνουν ίσως εξ ιδίων τα αλλότρια. Ακούν «διαύλους επικοινωνίας» και σκέφτονται «καρέκλες εξουσίας».

«Άλλη πολιτική» όμως υπάρχει. Είναι αυτή που υπηρετεί το Ποτάμι και όσα στελέχη του δεν βρήκαν καταφύγιο σε θώκους, θέσεις και λίστες, αριστερά και δεξιά.



protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Ο Σταύρος Θεοδωράκης απαντά στον Τσίπρα περί «διαύλου επικοινωνίας»: Ποτέ δεν έκανα κρυφά ραντεβού"

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news