facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

Εργαζόμενος του ΕΚΑΒ: Καταδικάστηκα σε 13 χρόνια κάθειρξης για πλαστό πτυχίο

Ακόμη μία υπόθεση πλαστού πτυχίου, στην οποία η Δικαιοσύνη εξήντλησε την αυστηρότητά της φέρνει στο φως της δημοσιότητας το protothema.gr και αφορά στο απολυτήριο τεχνικού λυκείου που πλαστογράφησε ένας εργαζόμενος του ΕΚΑΒ στην Αθήνα, γιατί -παρότι είχε τελειώσει τη σχολή- τον είχαν ενημερώσει -«λανθασμένα» όπως λέει- ότι δεν μπορεί να διοριστεί με απολυτήριο από σχολή μαθητείας του ΟΑΕΔ.

Ο εργαζόμενος του ΕΚΑΒ καταδικάστηκε πρωτόδικα σε 20 χρόνια κάθειρξη με αναστολή, μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό. Η ποινή του είναι ακόμη πιο αυστηρή από αυτή που επιβλήθηκε στην καθαρίστρια στον Βόλο, που καταδικάστηκε σε κάθειρξη 10 ετών επειδή πλαστογράφησε το απολυτήριο ΣΤ' Δημοτικού.

«Όταν ανακοινώθηκε η ποινή μου, ακούστηκε μια βοή στο δικαστήριο. Όλοι εξεπλάγησαν. Κανένας δεν περίμενε ότι θα έτρωγα 20 χρόνια», αναφέρει o εργαζόμενος στο protothema.gr, περιγράφοντας την ιστορία του. Όπως λέει, περίμενε σε μια καλύτερη μοίρα στο Εφετείο, που έγινε τον περασμένο Απρίλιο, αλλά διαψεύστηκε.

«Δυστυχώς, μου επέβαλαν 13 χρόνια κάθειρξη. Την επόμενη στιγμή, οδηγούμαι στην κλούβα. Έμεινα στο μεταγωγών για 7 ημέρες και μετά στις φυλακές Χαλκίδας, αναφέρει. Στις φυλακές έμεινε για 1,5 μήνα, καθώς το δικαστήριο δέχθηκε την αίτηση αναστολής του και αποφυλακίστηκε. Πλέον, ο εργαζόμενος του ΕΚΑΒ έχει προσφύγει στον Άρειο Πάγο και περιμένει την απόφαση.

Πώς οδηγήθηκε στην πλαστογραφία

Ο εργαζόμενος, 51 ετών σήμερα, υποστηρίζει στο protothema.gr ότι ο λόγος που πλαστογράφησε το απολυτήριο ήταν επειδή ήθελε πολύ αυτή τη δουλειά κι ότι μετανιώνει για την πράξη του κάθε μέρα.

«Έβγαλα τη σχολή του ΕΚΑΒ από τους πρώτους και πέτυχα στην πρώτη προκήρυξη που έκανα τα χαρτιά μου. Όμως, όταν πήγα να κάνω εγγραφή, με ενημέρωσαν ότι απορρίπτομαι, επειδή το πτυχίο μου δεν ήταν ισότιμο με του λυκείου», υποστηρίζει.

Σύμφωνα με τη μαρτυρία του εργαζόμενου, η πληροφορία που του έδωσαν ήταν λανθασμένη, καθώς το πτυχίο που διέθετε ήταν αρκετό για να γίνει η πρόσληψή του, κάτι που έμαθε πολλά χρόνια αργότερα. Στο μεταξύ, λίγα χρόνια μετά, αποφασίζει να κάνει τα χαρτιά του και σε νέο διαγωνισμό του ΕΚΑΒ, μόνο που αυτή τη φορά, θεωρώντας ότι το πτυχίο του δεν κάνει, άλλαξε το ονοματεπώνυμο στο πτυχίο του κουμπάρου του, που είχε απολυτήριο τεχνικού λυκείου. Το περιστατικό έγινε το 1997, πριν κλείσει τα 30 του χρόνια.

«Αν το ήξερα, καλύτερα να έμενα άνεργος»

Αφού προσλήφθηκε στο ΕΚΑΒ δούλεψε σε αρκετές θέσεις, ενώ έλαβε κάθε δυνατή εκπαίδευση σχετικά με τη δουλειά του. Τα τελευταία χρόνια εργαζόταν στις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ.

Ωστόσο το πλαστό πτυχίο ήρθε στο φως το 2014, όταν ξεκίνησαν οι έλεγχοι για την ταυτοποίηση των πτυχίων. «Μόλις ανακοινώθηκε, ανησύχησα. Ήμουν σίγουρος ότι θα υπάρξει τέτοια εξέλιξη», λέει προσθέτοντας ότι εάν ήξερε τι θα ακολουθούσε, δεν θα το έκανε ποτέ. «Καλύτερα να έμενα άνεργος», σημειώνει.

«Έχω καταστραφεί οικονομικά, ηθικά, ψυχολογικά»

Μαζί με την αποκάλυψη της πλαστότητας, ξεκίνησε μια δικαστική περιπέτεια που οδήγησε στις φυλακές Χαλκίδας, κάτι που είχε επιπτώσεις στον ίδιο και την οικογένειά του.

«Έχω καταστραφεί οικονομικά, ηθικά, ψυχολογικά. Η κόρη μου ερχόταν κάθε Σάββατο να με δει στη φυλακή για 20 λεπτά. Το παιδί μετά το πήγαμε σε παιδοψυχολόγο», επισημαίνει, λέγοντας ότι η ποινή που του επιβλήθηκε ήταν δυσανάλογη της πράξης του. «Το έχω μετανιώσει πικρά, αλλά το θεωρώ άδικο. Δεν είμαι κακός άνθρωπος, ούτε εγκληματίας», λέει.

Άλλωστε, ποτέ του δεν περίμενε ότι η ποινή που θα του επέβαλλαν θα εξαντλούσε τα όρια της αυστηρότητας. «Περίμενα ότι θα δικαστώ για την πλαστογραφία. Δεν φανταζόμουν ότι θα καταδικαστώ σαν καταχραστής δημοσίου χρήματος μεγάλης αξίας και για απάτη κατ' εξακολούθηση», λέει.

«Το μετανιώνω κάθε μέρα και θα το μετανιώνω για το υπόλοιπο της ζωής μου»

Πλέον, ο εργαζόμενος περιμένει την απόφαση του Αρείου Πάγου, όπου προσέφυγε. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να μην πάει στη φυλακή, μια εμπειρία από την οποία, όπως λέει, δεν έχει συνέλθει ακόμη.

«Η φυλακή είναι πολύ σκληρή, αν και μου φέρθηκαν καλά και με βοήθησαν. Δεν είμαι εγκληματίας και ήξεραν ότι δεν ανήκω εκεί. Αλλά ο εγκλεισμός είναι απομόνωση, αθλιότητα», λέει.

Πάντως ο ίδιος μετανιώνει για την πράξη του. «Έκανα μια παράνομη πράξη και ντρέπομαι γι' αυτή. Το μετανιώνω κάθε μέρα και θα το μετανιώνω για το υπόλοιπο της ζωής μου», καταλήγει ο 51χρονος, τα στοιχείατου οποίου είναι στη διάθεση του protothema.gr.

protothema

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news