facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Βουλή: Επεισοδιακή αναβολή της ακρόασης Τσατάνη από την Επιτροπή Θεσμών

Χρειάστηκαν σχεδόν δυο ολόκληρες ώρες για να αποφανθεί η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής  επί του νέου αιτήματος που υπέβαλλε η εισαγγελέας Εφετών Γεωργία Τσατάνη να παραστούν κατά την ακρόασή της οι δικηγόροι της αλλά όχι ως νομικοί παραστάτες της, αλλά ως «ειδικοί βοηθητικοί επιστήμονες». Σημειώνεται ότι αρχικώς η κυρία Τσατάνη είχε αρνηθεί να προσέλθει, στην συνέχεια ζήτησε από τα μέλη της Επιτροπής Θεσμών να πάνε εκείνα στο γραφείο της και ακολούθως δια του δικηγόρου της Θ. Σοφού ζήτησε να παραστούν κατά την ακρόασή της οι νομικοί της παραστάτες, αίτημα το οποίο βάσει του Κανονισμού της Βουλής δεν έγινε δεκτό από κανέναν.

Ωστόσο, μετά από παρέμβαση του πρώην προέδρου του ΠαΣοΚ Ευ. Βενιζέλου, αλλά και βουλευτών της ΝΔ όπως ο Μ. Βορίδης, ο Ι. Τραγάκης, ο Χ. Αθανασίου και ο Κ. Τζαβάρας, καθώς και του βουλευτή του Ποταμιού Σπ. Λυκούδη, προτάθηκε να δοθεί στους δικηγόρους της η δυνατότητα να παραστούν κατά την διαδικασία ακρόασης όχι όμως ως συνήγοροί της αλλά ως συνεργάτες της ώστε να την υποβοηθούν εάν χρειαστεί να προσκομίσει ή να επικαλεστεί κάποιο έγγραφο. Η πρόεδρος της Επιτροπής Τασία Χριστοδουλοπούλου τόνισε ότι το έγγραφο αίτημα που υπέβαλλε ο κ. Σοφός είναι ξεκάθαρο (αίτημα παραστάσεως μετά δικηγόρου) και ως εκ τούτου η ίδια δεν μπορεί να επιτρέψει να δημιουργηθεί ένα νέο προηγούμενο στις διαδικασίες της Επιτροπής.
«Μα είναι συνήγοροι. Δεν μπορούν να αλλάξουν τώρα ιδιότητα», είπε στους βουλευτές που επέμεναν να τους δοθεί η δυνατότητα να παραστούν ως απλοί συνεργάτες της εισαγγελέως. «Αν αισθάνεται ότι θέλει να επικουρηθεί από οποιοδήποτε πρόσωπο νομίζει ας το επιτρέψουμε. Δεν θα υποδείξω εγώ ποιο πρόσωπο αισθάνεται ότι είναι κατάλληλο. Αν θέλει να βοηθηθεί στην κατάθεσή της δεν έχουμε κανένα λόγο να δυστροπήσουμε», είπε ο κ. Βορίδης. Ωστόσο, η κυρία Χριστοδουλοπούλου επέμεινε ότι η κυρία Τσατάνη «είχε αρχικώς αρνηθεί, μετά μας είπε να πάμε στο Θέμιδος Μέλαθρον και μετά μας είπε ότι θα έρθει με τον δικηγόρο της». «Υπάρχει μια κλιμάκωση», σημείωσε, τονίζοντας ότι «εδώ ανοίγει ένα καινούργιο ζήτημα το οποίο εγώ δεν θέλω να λύσω παρεμπιπτόντως». Και ζήτησε «αν θέλουν να κάνουν νέο αίτημα για να έρθουν σε άλλη συνεδρίαση ως συνεργάτες».
Κληθείσα η κυρία Τσατάνη να τοποθετηθεί υπογράμμισε ότι «δεν ήρθα να προασπίσω κάποιοι στοιχείο της δικής μου προσωπικότητας αλλά της ιδιότητας που φέρω, τον ρόλο μου και το κύρος της Δικαιοσύνης». «Ήρθα για να προασπίσω το θεσμικό μου κύρος και τον ρόλο μου», τόνισε, διευκρινίζοντας ότι «δεν διακατέχομαι από αρνητικά συναισθήματα προς εσάς». «Είμαι στην διάθεση της επιτροπής και δεν είμαι αρνητική», είπε για την ακρόασή της. Ανέφερε δε ότι δεν έχει υποστηρίξει άποψη περί της μη ισοτιμίας των τριών εξουσιών, αλλά, όπως τόνισε, «η Δικαιοσύνη θα πρέπει να απολαμβάνει μιας κάποιας τιμής». Έτσι, αιτιολόγησε την θέση της ότι «θα το θεωρούσα ιδιαίτερη τιμή να μεταβείτε στο ναό της Θέμιδος». Επικαλέστηκε όμως και έναν ακόμα λόγο ζητώντας μάλιστα να μην υπάρχει τηλεοπτική προβολή του προσώπου της: «Έχω και το ειδικό καθήκον να προίσταμαι υποθέσεων τρομοκρατίας», είπε η κυρία Τσατάνη και «για λόγους προσωπικής ασφάλειας θα μπορούσε η επιτροπή να προβλέψει να μην έχω την παρατεταμένη τηλεοπτική και διαδικτυακή κάλυψη του προσώπου μου». «Για αυτό σας είπα να έρθετε στο γραφείο μου», ανέφερε, επαναλαμβάνοντας ότι «έρχομαι ως εκπρόσωπος της Δικαιοσύνης και όχι ως άτομο». Μετέτρεψε δε το αίτημά της για την παρουσία των δικηγόρων της λέγοντας ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι η παρουσία τους θα είναι για συνακρόαση», αλλά «επειδή είναι πάρα πολλά τα έγγραφα και η ταξινόμησή τους είναι δύσκολη θα τους χρειαστώ ως ειδικούς βοηθητικούς επιστήμονες». «Δεν τους κάλεσα ως δικηγόρους.  Δεν είμαι εγώ η ύποπτη. Αλλά έχω την πρακτική τους ανάγκη», επισήμανε η κυρία Τσατάνη.
Αίσθηση προκάλεσε πάντως η αναφορά της κυρίας Χριστοδουλοπούλου ότι μετά από τηλεφώνημα που έκανε προς τον υπουργό Δικαιοσύνης Ν. Παρασκευόπουλοδιαπιστώθηκε ότι η κυρία Τσατάνη δεν προίσταται των υποθέσεων τρομοκρατίας αλλά ότι «υπεύθυνος εισαγγελέας Εφετών είναι ο κ. Τζαβέλας». Τελικώς, η Επιτροπή αποφάσισε να της ζητήσει να υποβάλλει εγγράφως το νέο αίτημά της για την παρουσία συνεργάτη της και να την ξανακαλέσει για να καταθέσει όσα έχει υποστηρίξει περί παρέμβασης στο έργο της από τον αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης Δ. Παπαγγελόπουλο.
tovima


Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news