facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Φίλης: Μπορεί και να αφορά την σύζυγο του πρωθυπουργού η διάταξη

Διάταξη που παρείσφρησε χθες στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας καταγγέλθηκε απο τον βουλευτή Γιώργο Μαυρωτά («Ποτάμι») ως φωτογραφική για την σύζυγο του πρωθυπουργού.

Όπως καταγγέλλει ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς η ρύθμιση επιτρέπει στην κυρία Μπαζιάνα να μεταταχθεί από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου ανήκει η οργανική της θέση, στην τριτοβάθμια όπου σήμερα είναι αποσπασμένη.

Με τον τρόπο αυτό εκτός από τον τίτλο του καθηγητή πανεπιστημίου θα έχει και τον αντίστοιχο μισθό. Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του δεν διαψεύδει ότι η ρύθμιση αφορά την κυρία Μπαζιανά, υποστηρίζει όμως ότι δεν είναι «φωτογραφική» καθώς των ευεργετικών της συνεπειών ωφελούνται και άλλοι καθηγητές.

Στη σημερινή του στήλη στα ΝΕΑ ο Γιώργος Παπαχρήστος αποκαλύπτει ότι σε επικοινωνία που είχε με τον Νίκο Φίλη ο υπουργός Παιδείας του είπε για το θέμα ότι «δεν το ξέρει αν (η διάταξη) αφορά την κοπέλα. Μπορεί και να την αφορά. Γνωρίζει όμως ότι οι ενδιαφερόμενοι είναι περίπου 100». Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο ο κ. Φίλης του είπε ότι «"επί του παρόντος δεν έχει κατατεθεί καμία αίτηση" και πως αν κατατεθεί, αυτή θα κριθεί πρώτον από το υπηρεσιακό συμβούλιο του υπουργείου "στο οποίο μετέχουν και συνδικαλιστές από όλα τα κόμματα (συνδικαλιστές; Εγγύηση νομιμότητας!) ενώ εν συνεχεία θα πρέπει να αποφασίσει και το αντίστοιχο όργανο του πανεπιστημίου στο οποίο επιθυμεί να ενταχθεί. Τόσο... δύσκολα είναι τα πράγματα...»

Χθες το απόγευμα ο βουλευτής του Ποταμιού ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter: «Αποσύρθηκε η «διάταξη Σταθάκη» στη νέα version του νομοσχεδίου για την έρευνα… εξακολουθεί όμως το νομοσχέδιο να περιλαμβάνει στο άρθρο 33 τη φωτογραφική διάταξη για τη σύντροφο του πρωθυπουργού… που αφορά στη μετάταξη δηλαδή μόνιμων εκπαιδευτικών με διδακτορικό ως ΕΔΙΠ σε ΑΕΙ. Φαίνεται καλύφθηκαν τα κενά στα σχολεία…».

Σύμφωνα με πληροφορίες η σύντροφος του πρωθυπουργού τον Αύγουστο του 2013 πήρε μετάταξη από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο νέα μετάταξη δικαιούται με την παρέλευση πέντε ετών. Επίσης, τον Φεβρουάριο του 2014 αποσπάστηκε από την πρωτοβάθμια στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Η νέα ρύθμιση έρχεται να μειώσει υπο προϋποθέσεις τους χρονικούς περιορισμούς για τις μετατάξεις από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια σε θέση Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού ΑΕΙ και ΤΕΙ. Παράλληλα, ο κ. Μαυρωτάς υποστηρίζει ότι οι προϋποθέσεις «φωτογραφίζουν» το βιογραφικό της συντρόφου του πρωθυπουργού καθώς μετάταξη δικαιούνται όσοι:

-Είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με το γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει τμήμα ΑΕΙ

- Έχουν δημοσιευμένο έργο σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, σχετικό με το αντικείμενο και

-Έχουν μετά τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος αποδεδειγμένα επιτελέσει για τουλάχιστον δύο ακαδημαϊκά έτη σε ελληνικό ΑΕΙ ή ομοταγές ίδρυμα της αλλοδαπής σχετικό με τα αντικείμενα της περ. α επιστημονικό/εφαρμοσμένο/ ερευνητικό έργο και συγκεκριμένα έχουν εκπαιδευτική εμπειρία ή εμπειρία σε εργαστηριακό – εφαρμοσμένο – διδακτικό έργο ή αναγνωρισμένο επαγγελματικό / ερευνητικό έργο σε σχετικό επιστημονικό πεδίο ή έχουν τουλάχιστον διετή σχετική εργασία σε ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή συνδυασμό των ανωτέρω.

Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας

Πάντως, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας στο επίμαχο άρθρο 33 παρ. 7, του ν/σ «η διάταξη ρυθμίζει με πάγιο τρόπο, άρα, εξ ορισμού μη φωτογραφικό, θέματα μετάταξης μόνιμων εκπαιδευτικών Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης σε Α.Ε.Ι». Υποστηρίζει δε ότι η διάταξη «αφορά πολλούς εκπαιδευτικούς με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και η τυχόν μετάταξή τους στα ΑΕΙ, θα τίθεται στην αυστηρή και αντικειμενική κρίση των Ακαδημαϊκών Αρχών και των αρμόδιων υπηρεσιακών οργάνων ευρείας αντιπροσωπευτικής σύνθεσης».

Αναλυτικότερα, το υπ. Παιδείας διευκρινίζει

Ειδικότερα, δίνεται η δυνατότητα σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων να μεταταγούν σε θέση κατηγορίας Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) στα Α.Ε.Ι. (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ).

Πρόκειται για πάγια διάταξη με την οποία θεραπεύεται ένα ακόμη κενό στη νομοθεσία που επέτρεπε φωτογραφικές μετατάξεις στο παρελθόν.

Η ρύθμιση αυτή δεδομένων των δημοσιονομικών συνθηκών, που δυσχεραίνουν την πρόσληψη προσωπικού, είναι προς πρόδηλο όφελος της λειτουργίας των ΑΕΙ και αποτελεί άλλωστε και αίτημα πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων (οι πρόσφατες 500 θέσεις αφορούσαν μέλη ΔΕΠ και όχι ΕΔΙΠ)

Με αυτό τον τρόπο τα ΑΕΙ μπορούν να καλύψουν πραγματικές και ανελαστικές ανάγκες, αφού τα εργαστηριακά μαθήματα τα οποία θα διδάξουν οι εκπαιδευτικοί που μετατάσσονται είναι υποχρεωτικά από το πρόγραμμα σπουδών των ΑΕΙ και δεν μπορούν να καλυφθούν από τα μέλη ΔΕΠ.

Επιπλέον, ως Υπουργείο Παιδείας είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας οι μετατάξεις εκπαιδευτικών να γίνονται σε θέσεις στις οποίες θα εξακολουθούν να προσφέρουν διδακτικό έργο.

Τα τυπικά προσόντα που περιγράφει η διάταξη μοιάζουν με αυτά που αντιστοιχούσαν στο ακαδημαϊκό προφίλ του Λέκτορα (ν.3027/2002)

Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει σωρευτικώς να:

α) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει Τμήμα Α.Ε.Ι.

β) έχουν δημοσιευμένο έργο σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, σχετικό με τα αντικείμενα αυτά

γ) έχουν μετά τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος αποδεδειγμένα επιτελέσει για τουλάχιστον δύο (2) ακαδημαϊκά έτη σε ελληνικό Α.Ε.Ι ή ομοταγές Ίδρυμα της αλλοδαπής σχετικό επιστημονικό/εφαρμοσμένο/ερευνητικό έργο και συγκεκριμένα έχουν εκπαιδευτική εμπειρία ή εμπειρία σε εργαστηριακό - εφαρμοσμένο - διδακτικό έργο ή αναγνωρισμένο επαγγελματικό/ερευνητικό έργο σε σχετικό επιστημονικό πεδίο ή έχουν τουλάχιστον διετή σχετική εργασία σε ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή συνδυασμό των ανωτέρω.

Η διαδικασία της μετάταξης είναι απολύτως διαυγής και σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις.

Συγκεκριμένα, για τη διενέργεια της μετάταξης απαιτείται:

α) σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού που υποβάλλεται στην υπηρεσία που ανήκει καθώς και στο οικείο Α.Ε.Ι.

β) έγκριση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται ο εκπαιδευτικός

γ) απόφαση της Κοσμητείας του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από σχετική εισήγηση τριμελούς επιτροπής.

protothema

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news