facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου προαναγγέλλει νέο κόμμα - ΒΙΝΤΕΟ

Τη δημιουργία νέου κόμματος προαναγγέλλει η Ζωή Κωνσταντοπούλου, δηλώνοντας ότι θα κάνει «όλα όσα επιβάλλονται» προκειμένου «να ανατραπεί το καθεστώς που έχει ως εκφραστή τον Αλέξη Τσίπρα».

«Βεβαίως και θα πάρω πρωτοβουλίες, και σε επίπεδο πολιτικού οργανισμού και σε επίπεδο κόμματος, και βεβαίως θα κάνω όλα εκείνα που επιβάλλονται προκειμένου να ανατραπεί αυτό το καθεστώς, εκφραστής του οποίου είναι ο κ. Τσίπρας» δήλωσε σε χθεσινοβραδινή της συνέντευξη στο ΣΚΑΙ και απαντώντας στο ερώτημα εάν θα κάνει νέο κόμμα.

Στην ίδια συνέντευξη η Ζωή Κωνσταντοπούλου έδωσε τη δική της εκδοχή και τις δικές της μαρτυρίες για τα γεγονότα της περσινής χρονιάς που οδήγησαν στο νέο Μνημόνιο και στη ρήξη της με τον Αλέξη Τσίπρα, εξαπολύοντας σκληρές βολές κατά του πρωθυπουργού αλλά και κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, του Νίκου Βούτση, του Γιάννη Δραγασάκη, του Νίκου Φίλη και άλλων στελεχών της κυβέρνησης.

Υποστήριξε, δε, ότι ο πρωθυπουργός είχε εξ αρχής σχέδιο, πριν ακόμη κι από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, να προχωρήσει σε συμφωνία με τους δανειστές.

«Η τελευταία μου συνάντηση με τον Τσίπρα...»

Για τη ρήξη της με τον Αλέξη Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ είπε μεταξύ άλλων:

«Με τον κ. Τσίπρα συναντηθήκαμε κατ΄ ιδίαν τελευταία φορά στις 23 Ιουλίου...

Σε αυτή την συνάντησή ο κ Τσίπρας προσπαθούσε με έναν τρόπο να με προετοιμάσει για την ρήξη που θα επερχόταν. Την ίδια ώρα προσέκρουε στην δική μου επιμονή ότι υπάρχει χρόνος προκειμένου να αντιστραφεί αυτή η πορεία, υπάρχει χρόνος για να μην έρθει μνημόνιο, υπάρχει χρόνος για να κάνουμε όλα αυτά που πρέπει. Δεν είμαστε αναγκασμένοι να παίζουμε ως ηθοποιοί ένα έργο και ένα σενάριο που έχουν γράψει άλλοι χωρίς εμάς για εμάς. Με την διαφορά ότι αυτό το σενάριο ήταν απολύτου εγκρίσεως του κ. Τσίπρα κάτι που φάνηκε αμέσως μετά, θυμάμαι πως, πολύ χαρακτηριστικά. Στο τέλος της συνάντησης, τον είχα ρωτήσει πως θέλει να διαχειριστούμε τον Τύπο; Μου απάντησε «αυτοί θέλουν αίμα, το ζήτημα είναι να μην τους δώσουμε αίμα», του είπα ότι θα κάνω μια δήλωση για την ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ και πως εσύ και εγώ είμαστε εγγυητές της ενότητας του ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτή ήταν και η δήλωση μου. Την ίδια ώρα όμως που έκανα την δήλωση, από το γραφείο του πρωθυπουργού στελνόταν Δελτίο Τύπου που μιλούσε για την θεσμική δυσλειτουργία μεταξύ κυβέρνησης και βουλής, ήταν η ίδια περίοδος που οργίαζαν οι φημολογίες για πρόταση μομφής εναντίον μου. Και είχαν σπεύσει και κάποιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - θυμάμαι έναν χαρακτηριστικά τον κ. Παπαδόπουλο, που απεκατεστάθη πολλαπλώς εν συνέχεια, να δηλώνει έτοιμος να υπογράψει πρόταση μομφής κατά της προέδρου της βουλής».

«Πένθιμο κλίμα» τη βραδιά του δημοψηφίσματος

Για την βραδιά του δημοψηφίσματος, είπε ότι το κλίμα που βρήκε στο Μαξίμου ήταν «πένθιμο»:

«Το κλίμα ήταν πένθιμο», δήλωσε περιγράφοντας: « Πραγματικά υπήρχε μια κατηφής ομήγυρη γύρω από το τραπέζι των συσκέψεων, εγώ πήγα στο Μαξίμου έχοντας και την ελληνική μετάφραση του πορίσματος για την επιτροπή Αλήθειας σε πολλά αντίτυπα την οποία διέμεινα σε όλους για να το χρησιμοποιήσουν. Ήταν όλοι κατηφείς - δεν δώσανε σημασία στο πόρισμα εγώ επέμεινα πως θα έπρεπε να το χρησιμοποιήσουν τώρα και ότι τώρα είναι η ώρα... Ο Τσακαλώτος μου ζήτησε να του το δώσω στα αγγλικά του είπα το έχεις ήδη Ευκλείδη εδώ και 10 ημέρες, ο Βαρουφάκης το κοίταξε με κάποιο μεγαλύτερο ενδιαφέρον ο Δραγασάκης το έβαλε στο πλάι. Μια περίεργη σύνθεση ήταν εκεί και ο κ. Φλαμπουράρης που δεν είχε λόγο να είναι και ο κ. Παπαδημούλης που δεν είχε λόγο να είναι εν συνεχεία αναδείχτηκαν οι λόγοι της παρουσίας του καθενός».

«Ο Τσίπρας ρωτούσε πως να αντιμετωπίσει τον φόβο...»

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου περιέγραψε επίσης μια ακόμη συνάντηση στο Μαξίμου, τη βραδιά που προκηρύχθηκε το δημοψήφισμα λέγοντας:

«Έγινε συνάντηση στο Μάξιμου το βράδυ της προκήρυξης του δημοψηφίσματος από την κυβέρνηση. Θυμάμαι ότι ήταν ο ίδιος Τσίπρας, ήταν ο Χρήστος ο Μαντάς ο τότε γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ο Τσίπρας ήταν ένα οικείο του πρόσωπο και εν συνεχεία ήρθε και ο κ. Φίλης. Μου έκανε εντύπωση ότι ο Τσίπρας έδειχνε φοβισμένος, και το έλεγε κιόλας - μάλιστα ρωτούσε τον Μαντά πως να αντιμετωπίσει τον φόβο. Εγώ είχα πολύ μεγάλη αισιοδοξία ότι θα κερδηθεί το δημοψήφισμα και πεποίθηση ο τι ο λαός θα έπαιρνε μια πολύ γενναία απόφαση. Ο Τσίπρας έδειχνε να το θέλει αυτό αλλά να ανησυχεί για την έκβαση. Τελικώς η πραγματικότητα ήταν ότι δεν πίστευε σε μια υπεροχή του «όχι», προφανώς ήθελε να χρησιμοποιήσει ένα οριακό αποτέλεσμα ως πρόσχημα.

«Ο Παυλόπουλος μου είπε ότι ψήφισε «ναι»

Σε ό,τι αφορά την συμφωνία με του δανειστές μετά το «Όχι» του δημοψηφίσματος, είπε:

«Ανησύχησα με την 7ωρη εκείνη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών... Είχα μιλήσει, αμέσως μετά το κλείσιμο της κάλπης και την ανακήρυξη την δημοσιοποίηση των exit polls, είχα μιλήσει με τον κ. Παυλόπουλο. Μου είπε εγώ ψήφισα «ναι» και θα εργαστώ για να υπάρχει μια εθνική απάντηση μια εθνική ομοψυχία. Eίχα μιλήσει με τον Τσίπρα, - δεν τον ρώτησα τι ψήφισε δυστυχώς ούτε μου αποκάλυψε εκείνος αυθορμήτως - ο οποίος μου είπε: Θα κάνω τώρα μια δήλωση που δεν θα σου αρέσει. Εγώ εκείνο που του είπα είναι ότι καλείται να εκπροσωπήσει ολόκληρο τον λαό, ότι αυτός ο λαός απέδειξε ο τι έχει πολύ μεγάλο θάρρος και τόλμη και ταυτόχρονα ο ίδιος πρέπει να αρθεί στα ύψη των απαιτήσεων ενός εθνικού ηγέτη. Προφανώς βέβαια ο κ. Τσίπρας είχε κάτι άλλο στο μυαλό του. Όταν μου έλεγε θα κάνω μια ανακοίνωση που δεν θα σου αρέσει. Είχε στο μυαλό του να αναστήσει τα μνημονιακά κόμματα που είχαν υποστεί πολύ μεγάλη ήττα. Ανέδειξε σε προνομιακούς συνομιλητές τους αρχηγούς των κομμάτων αυτών την επομένη, στην 7ωρη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας… Αυτό ήταν ανησυχητικό, το πλέον όμως αποκαρδιωτικό, και φυσικά έντονα συνδεδεμένο με όσα ακολούθησαν, ήταν το απόγευμα της 9ης Ιουλίου. Με κάλεσε στο Μαξίμου… όπου μου ανακοίνωσε ο τι θα ζητήσει με κατεπείγουσα διαδικασία από την βουλή να εξουσιοδοτήσει την κυβέρνηση για μια συμφωνία που ήταν περίπου η ίδια με αυτή που είχε απορριφθεί από το δημοψήφισμα».

«Το μήνυμα που έστειλε στον Τσίπρα...»

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου είπε επίσης πως, παρά τις ενδείξεις συμφωνίας, δεν θεωρούσε ότι υπήρχε ακόμη ρήγμα ανάμεσα σε εκείνη και τον Αλέξη Τσίπρα:

«Εγώ θεωρούσα», είπε, «πως ο Τσίπρας είχε σπάσει, είχε καταρρεύσει και ότι έπρεπε να τον στηρίξω. Ουσιαστικά μέσα από μια άρνηση της Βουλής να δεχτώ αυτό που ο ίδιος πρότεινε, είναι αυτό που είπα και στον ίδιο... Ρήγμα ακόμα δεν είχε υπάρξει, τουλάχιστον στην δική μου συνείδηση, δεν υπήρχε ακόμη, και είχα στείλει ένα μήνυμα το βράδυ της διαπραγμάτευσης λέγοντας του ότι πρέπει να έρθει πίσω, να μην πετάξει το πολιτικό του κεφάλαιο και να μην πετάξει και την ελπίδα τόσων νέων ανθρώπων που τον εμπιστεύτηκαν.

«Όταν εισέβαλαν στο γραφείο μου ο Βούτσης και ο Φίλης...»

Ερώτηση: Σας απάντησε σε αυτό το μήνυμα;

Κωνσταντοπούλου: «Καμιά απάντηση αλλά ήταν ένα μήνυμα που του έλεγα να ξέρεις ότι θα σε στηρίξω, γύρνα πίσω μην υπογράφεις, και για όλα μπορούμε να δώσουμε λύσεις. Το περιεχόμενο της συμφωνίας ήταν ένα σοκ, ήταν αδιανόητο. Το περιεχόμενο ήρθε στην Βουλή στην προσυμφωνημένη ημερομηνία 15 Ιουλίου. Πρέπει να σας πω βέβαια ότι ρήξη είχε υπάρξει μεταξύ μελών της κυβέρνησης. Γιατί το βράδυ της εξουσιοδότησης, το βράδυ της 10ης Ιουλίου είχαν εισβάλει στο γραφείο μου ο κ. Βούτσης, o κ. Τζανακόπουλος ο κ. Φίλης, ο κ. Μαντάς και ο κ. Μπαλάφας και με πολύ έντονο τρόπο χτυπώντας τα χέρια τους ο κύριος Βούτσης και ο κ. Φίλης και φωνάζοντας ουσιαστικά διαμαρτύρονταν γιατί δεν επέσπευσα την διαδικασία αυτής της εξουσιοδότησης. Ο κ. Φίλης είχε φτάσει να λέει θα σε τελειώσουμε, ο Βούτσης ότι κάνω πραξικόπημα. Και αντίστοιχα τέτοιου τύπου επεισόδια, διαδραματίστηκαν εκεί, εγώ είχα αντιδράσει είχα ζητήσει από τον κ. Φίλη να φύγει από το γραφείο μου γιατί ήταν η δεύτερη φορά που με απειλούσε με αυτόν τον τρόπο. Εκείνος μου είπε θα φύγεις εσύ από το γραφείο σου, θα φρόντιζαν δηλαδή να φύγω εγώ. Ο Βούτσης είχε πάρει πίσω την λέξη πραξικόπημα που μου είχε απευθύνει και τελικώς ακολουθήθηκε η διαδικασία που έπρεπε να ακολουθηθεί, η κοινοβουλευτική διαδικασία και όχι η διαδικασία της υπερεπείγουσας καταστρατήγησης του κοινοβουλίου.

Το Plan B

Ερωτώμενη για το εάν υπήρχε Plan B και τι προέβλεπε, η Ζωή Κωνσταντοπούλου είπε:

«Σε σχέση με το ζήτημα του νομίσματος η δική μου αίσθηση από την ενημέρωση που μου έγινε σε μια συνάντηση στο γραφείο του κ. Τσίπρα από τον κ. Βαρουφάκη στις 16 Μαΐου είναι ότι υπήρχε, είναι δηλαδή ότι γινόταν αυτή η επεξεργασία και αυτή η προετοιμασία...

...Ήταν για ένα παράλληλο σύστημα πληρωμών προκειμένου ακριβώς να μπορεί να υπερβεί η χώρα την ασφυξία που θα προκαλούσε ένα κλείσιμο των τραπεζών ή ένα κλείσιμο της ρευστότητας - αυτό δηλαδή που έγινε και δε μπορεί κανείς να πει ότι αυτό που έγινε δεν είχε προβλεφθεί διότι είχε απολύτως συνυπολογισθεί ως ενδεχόμενο από πολύ νωρίς...»

Ερώτηση: Δηλαδή λέτε ότι σε αυτή τη σύσκεψη που περιγράφετε ετέθη το θέμα των capital controls ως σενάριο και το θέμα του διπλού νομίσματος;

Κωνσταντοπούλου: «Δεν ήταν σύσκεψη, ήταν συνάντησή μου με τον κ. Τσίπρα, ήταν συνάντησή μου μετά από την έντονη διαφωνία που είχα με τον κ. Δραγασάκη μία ή δύο ημέρες νωρίτερα σε κοινή συνεδρίαση της πολιτικής γραμματείας του κόμματος και του Προεδρείου της Κ.Ο. Σε εκείνη τη συνάντηση εγώ είχα θέσει πολύ έντονα το ζήτημα ότι δεν επιτρέπεται να συνεχίζεται η αποπληρωμή δόσεων τη στιγμή που δεν είναι συνεπείς οι δανειστές γιατί όπως γνωρίζετε οι δανειστές δεν ήταν συνεπείς όλη αυτή τη περίοδο δεν κατέβαλαν δηλαδή τα εκ μέρους τους οφειλόμενα. Ο κύριος Δραγασάκης τότε είχε τοποθετηθεί με ένα προκλητικό τρόπο λέγοντας ότι καμία αριστερή κυβέρνηση στην ιστορία δεν εφάρμοσε το πρόγραμμά της.

Αυτό είχε προκαλέσει δική μου αντίδραση, του είχα ζητήσει και να αναλάβει τις ευθύνες του σε σχέση με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ και η ρελάνς που έκανε εναντίον μου ο κύριος Δραγασάκης ήταν να με κατηγορήσει και να με στοχοποιήσει επειδή αρνούμαι να διαθέσω τα αποθεματικά της Βουλής προκειμένου να αποπληρωθούν οι δανειστές. Δηλαδή να θέσω σε κίνδυνο το πολίτευμα και τη κοινοβουλευτική λειτουργία για να πληρωθεί μια ακόμα δόση. Εν πάση περιπτώσει μετά από αυτήν την συνεδρίαση που ήταν έντονη είχα ζητήσει να δω τον κ. Τσίπρα. Τον είχα δει στο γραφείο του και με δική του πρωτοβουλία παρίστατο στο πρώτο κομμάτι της συνάντησης ο κύριος Βαρουφάκης ο οποίος και μου ανέλυσε και την προετοιμασία αυτού που έκανε για το παράλληλο σύστημα πληρωμών, για τα λεγόμενα IOU».

«Ανδρείκελο» των δανειστών ο Παυλόπουλος

Για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η Ζωή Κωνσταντοπούλου δήλωσε ότι έχει μετατραπεί «σε ένα ανδρείκελο το οποίο ουσιαστικά λειτουργεί ως εκπρόσωπος των δανειστών στη χώρα», ενώ για τον Αλέξη Τσίπρα είπε πως «πούλησε την παρτίδα»... «Είμαι απολύτως πεπεισμένη», είπε,«ότι ο κ. Τσίπρας ενδεχομένως και πριν τις εκλογές είχε συμφωνήσει με τους δανειστές».

Ολόκληρη η συνέντευξη στον Α. Παπαχελά



Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news