facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2015

Στην Αθήνα αύριο οι επικεφαλής των θεσμών - Δεν θα μιλούν με τους υπουργούς

Αύριο Παρασκευή καταφτάνουν στην Αθήνα τα κλιμάκια των θεσμών προκειμένου να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση για το νέο ελληνικό δάνειο μέσω ESM και το πακέτο μέτρων που θα το συνοδεύει. Στόχος είναι οι διαπραγματεύσεις να έχουν ολοκληρωθεί έως τα μέσα Αυγούστου ώστε το δανειακό πακέτο να εγκριθεί πριν το τέλος του μήνα από το Eurogroup και κατόπιν από τα εθνικά κοινοβούλια.

Τους θεσμούς θα εκπροσωπούν οι Ντέκλαν Κοστέλο (ΕΕ), Ντέλια Βελκουλέσκου (ΔΝΤ) Ράσμους Ρέφερ (ΕΚΤ) και Νικολά Γκιαμαρόλι (ESM) για το νέο πρόγραμμα.

Της ελληνικής διαπραγματευτικής ομάδας θα ηγούνται ο πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Γιώργος Χουλιαράκης και ο επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού Φραγκίσκος Κουτεντάκης.

Κυβερνητικές πηγές αναφέραν σήμερα ότι οι θεσμοί δεν θα βλέπουν τους υπουργούς της κυβέρνησης αλλά θα συνομιλούν με μόνο με τη διαπραγματευτική ομάδα. Οι πολιτικές κατευθύνσεις θα δίνονται από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής επικεφαλής του οποίου είναι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης.

tvxs
Διαβάστε Περισσότερα » " Στην Αθήνα αύριο οι επικεφαλής των θεσμών - Δεν θα μιλούν με τους υπουργούς "

Χωρίς «κούρεμα» καταθέσεων η ανακεφαλαιοποίηση

Δεν υπάρχει κίνδυνος κουρέματος ανασφάλιστων καταθέσεων αν η διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους, καθώς, όπως προκύπτει από την κοινοτική οδηγία, που ενσωματώθηκε χθες στο εθνικό δίκαιο, η διάταξη για το bail in ανασφάλιστων καταθέσεων ενεργοποιείται από την 1η Ιανουαρίου 2016.
Το θέμα ανέδειξε κατά τη χθεσινή δευτερολογία του στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος. Ο υπουργός τόνισε ότι δεν υπάρχει θέμα κουρέματος καταθέσεων διατυπώνοντας τη βεβαιότητα ότι οι ενέργειες της ανακεφαλαιοποίησης θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους και την ενεργοποίηση της σχετικής διάταξης. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι δεν θα αλλάξει εκ νέου το υφιστάμενο πλαίσιο εντός του επόμενου διμήνου-τριμήνου.
Με βάση όσα προβλέπει η ψηφισθείσα από τη Βουλή κοινοτική οδηγία, οι ανασφάλιστες καταθέσεις, δηλαδή, οι καταθέσεις άνω των 100 χιλιάδων ευρώ ανά δικαιούχο και τράπεζα δεν υφίστανται κανένα κίνδυνο, πριν από την 1η/1/2016. Δεν συμβαίνει το ίδιο με τους μετόχους καθώς και τους κατόχους υβριδικών τίτλων και τίτλων μειωμένης εξασφάλισης.
Η δέσμευση του υπουργού Οικονομικών ότι η ανακεφαλαιοποίηση θα ολοκληρωθεί πριν από τα τέλη του 2015 και την ενεργοποίηση της διάταξης για κούρεμα των ανασφάλιστων καταθέσεων είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αίρει με τον πλέον επίσημο τρόπο την αβεβαιότητα και συμβάλλει στην ταχύτερη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο τραπεζικό σύστημα.
Σημειώνεται ότι το ύψος των ανασφάλιστων καταθέσεων, των καταθέσεων δηλαδή που ξεπερνούν τις 100 χιλ. ευρώ ανέρχεται σε περίπου 30 δισ. επί συνόλου 120 δισ. ευρώ. Στη συντριπτική τους πλειονότητα πρόκειται για καταθέσεις επιχειρήσεων ή φορέων και ενδεχόμενο κούρεμα θα ενίσχυε τον κίνδυνο κατάρρευσης της οικονομικής δραστηριότητας, ο οποίος έχει ήδη αυξηθεί μετά την επιβολή των capital controls.
Όλες οι υπόλοιπες διατάξεις της κοινοτικής οδηγίας έχουν εφαρμογή από τη δημοσίευση του νόμου στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Αυτό σημαίνει ότι με την ολοκλήρωση της άσκησης προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων, η οποία ξεκινά στις αρχές Αυγούστου και αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη Οκτωβρίου, θα κινηθεί μια διαδικασία που προβλέπει τα εξής στάδια:
- Με την ανακοίνωση του κεφαλαιακού ελλείμματος ο επόπτης καλείται με μια σειρά κριτήρια να αποφασίσει αν η τράπεζα πληροί την αρχή του going concern ή απαιτούνται μέτρα πρόωρης εξυγίανσης, ή πρέπει να υπαχθεί σε καθεστώς εξυγίανσης. Υπάρχει και η επιλογή του να κριθεί ότι πρέπει να τεθεί απευθείας σε εκκαθάριση, η οποία όμως χρησιμοποιείται σπάνια.
- Στην περίπτωση που οι τράπεζες δεν καταφέρουν να αντλήσουν τα απαραίτητα κεφάλαια από τους ιδιώτες επενδυτές και κριθεί ότι χρειάζονται μέτρα πρόωρης εξυγίανσης, ξεκινά η διαδικασία πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων. Αν μετά και τις πωλήσεις εμφανίζουν αρνητικά ίδια κεφάλαια, τότε ενεργοποιείται το bail in για τους ομολογιούχους (κατά σειρά προτεραιότητας πρώτα κουρεύονται οι κάτοχοι υβριδικών και μετά οι κάτοχοι τίτλων μειωμένης εξασφάλισης).
- Στην περίπτωση που η τράπεζα κριθεί εξαρχής ότι χρειάζεται να τεθεί σε καθεστώς εξυγίανσης τα υφιστάμενα εργαλεία ως την 31η Δεκεμβρίου προβλέπουν κούρεμα ομολογιούχων, όχι όμως ανασφάλιστων καταθέσεων. Δεν είναι απίθανο όμως να υπάρξουν συμπληρωματικές οδηγίες για το παραπάνω θέμα.

Θέμα από την ΕΚΤ για τις υπερεξουσίες του ΥΠΟΙΚ

Στην πρόσφατη γνωμοδότησή της για το νομοσχέδιο περί εξυγίανσης τραπεζών η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα διατυπώνει ενστάσεις για διατάξεις του νομοσχεδίου οι οποίες δίνουν υπερεξουσίες στο υπουργείο Οικονομικών.
Ο νόμος που ψηφίσθηκε χθες από τη Βουλή προβλέπει ότι για την εξυγίανση των τραπεζών η ΤτΕ υποχρεούται πριν αποφασίσει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Οικονομικών.
Η διάταξη που προκαλεί τις ενστάσεις της ΕΚΤ προβλέπει ότι η Επιτροπή Εξυγίανσης της TτΕ υποχρεούται πριν λάβει αποφάσεις ως προς τη λήψη μέτρων εξυγίανσης να έχει τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Οικονομικών σε ένα ευρύ φάσμα περιπτώσεων.
Πρόκειται για διάταξη που σύμφωνα με την ΕΚΤ υπερβαίνει το σκοπό και τους στόχους της κοινοτικής οδηγίας (BRRD), προκαλώντας υπέρβαση και σύγχυση εξουσιών. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η γνωμοδότηση της ΕΚΤ, υπάρχει κίνδυνος να θεωρηθεί ότι το υπουργείο Οικονομικών λειτουργεί ως δεύτερη αρχή εξυγίανσης, παραλλήλως με την TτΕ.
Η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του ΥΠΟΙΚ έχει νόημα στις περιπτώσεις όπου από την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης προκύπτει άμεσος δημοσιονομικός αντίκτυπος ή κίνδυνος συστημικής ευστάθειας.
Η κυβέρνηση καλείται από την ΕΚΤ είτε να αυτοπεριορισθεί στο προαναφερόμενο πεδίο, είτε να προχωρήσει στη διασφάλιση της ανεξαρτησίας της υπηρεσιακής του μονάδας που θα είναι υπεύθυνη με βάση το σχετικό νόμο για την εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Σημειώνεται ότι από 1η.1.2016 οι αρμοδιότητες εξυγίανσης ή πρόωρης εξυγίανσης μεταβιβάζονται με βάση τον νόμο που ψηφίσθηκε χθες στο Συμβούλιο Εξυγίανσης (Single Resolution Board – SRB).
euro2day
Διαβάστε Περισσότερα » " Χωρίς «κούρεμα» καταθέσεων η ανακεφαλαιοποίηση "

«Κίνημα» στο facebook για πρόταση μομφής κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου

Μπορεί ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας να μην έχει ζητήσει την αποχώρηση της Ζωής Κωνσταντοπούλου από τη θέση της προέδρου της Βουλής, μπορεί τα κόμματα της αντιπολίτευσης να μην έχουν καταθέσει πρόταση μομφής εναντίον της, οι πολίτες όμως έχουν τη δική τους άποψη και χωρίς δεσμεύσεις την εκφράζουν μέσω του facebook, όπου δημιουργήθηκε ομάδα υπέρ της πρότασης μομφής στην ΠτΒ.

Σε διάστημα μόλις δύο ημερών, η συγκεκριμένη ομάδα ξεπέρασε τις έξι χιλιάδες «υπογραφές», φτάνοντας σχεδόν στις 6,5 χιλιάδες και συνεχίζει...

Το σκεπτικό του διαδικτυακού «κινήματος» εναντίον της Ζωής Κωνσταντοπούλου περιγράφεται απλά και κατανοητά, σε λίγες αράδες: «Κάθε λογικός και με σώας τας φρένας άνθρωπος, κάθε δημοκρατικός πολίτης που συναισθάνεται πού βρίσκεται η χώρα μας και τι διαλυτικό ρόλο παίζει η συγκεκριμένη ΠτΒ, οφείλει να πιέσει ώστε να κατατεθεί πρόταση μομφής εναντίον της και να αποχωρήσει αμέσως από τη θέση της».

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » " «Κίνημα» στο facebook για πρόταση μομφής κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου "

Χρυσόγονος: «Δεν θα ωφελούσαν οι άμεσες εκλογές»

Εναντίον της άμεσης προσφυγής στη λαϊκή ετυμηγορία μέσω εκλογών τάχθηκε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Χρυσόγονος, την επομένη της ψήφισης του δεύτερου πακέτου προαπαιτουμένων στη Βουλή.

Μιλώντας το πρωί στην τηλεόραση του Mega ο κ. Χρυσόγονος τόνισε ότι «αυτή τη στιγμή νομίζω ότι το σενάριο να πάμε άμεσα σε εκλογές δεν θα ωφελούσε καθόλου τον τόπο, έχουμε μπροστά μας μια διαπραγμάτευση, δεν έχουμε κλείσει τίποτα με τους δανειστές, δύσκολα νομίζω ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε εκλογές τέλος Σεπτέμβρη αρχές Οκτώβρη».

Επισήμανε ότι «συνταγματικά μια κυβέρνηση δεν χρειάζεται να υποστηρίζεται από 151 βουλευτές σε όλες τις ψηφοφορίες» και πολιτικά «θα μπορούσε να κάνει κανείς κάποιες χρονικές παραχωρήσεις, να πάνε πιο πίσω οι εκλογές ούτως ώστε προηγουμένως να έχουμε διασφαλίσει ότι τουλάχιστον δεν θα χρεοκοπήσουμε».

Αναγνώρισε ωστόσο ότι θα είχε νόημα να υπάρξει μια θέση ζητήματος εμπιστοσύνης για την κυβέρνηση και θα ήταν σημαντικό «αν την έχει ακόμα με διαφοροποιήσεις».

Ο κ. Χρυσόγονος είπε επίσης ότι «δεν βρισκόμαστε σε μια συνηθισμένη περίοδο, θα πρέπει να γίνουν κάποιες "εκπτώσεις" από όλους" ενώ ανέφερε ότι σαφώς αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί "για μια τετραετία αλλά το να γίνουν οι εκλογές χωρίς να έχει γίνει καμία συμφωνία είναι άκρως παρακινδυνευμένο».

Για την αρνητική ψήφο πολλών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «δεν είναι πειστική εάν δεν συνοδεύεται από αντιπρόταση και δυστυχώς στο σημείο που έχουμε φθάσει οι άλλες εναλλακτικές είναι ακόμα χειρότερες».

«Είναι φανερό ότι υπάρχει μέσα στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ μια διαφωνία αρχής που όσο περνάνε οι μέρες και οι ψηφοφορίες φαίνεται ολοένα και δυσκολότερο να γεφυρωθεί άρα δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς το ενδεχόμενο της διάσπασης μέσα σε έναν ορίζοντα κάποιων μηνών», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Για τους δανειστές σημείωσε ότι «δεν έχουν υπομονή και το σχέδιό τους εν πολλοίς δεν στηρίζεται στις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας».

Τέλος ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ξεκαθάρισε ότι δεν θα ήταν στους 32 διαφωνούντες εάν ήταν στην ελληνική Βουλή ενώ για την στάση του Γ. Βαρουφάκη είπε ότι δεν βοηθάει και ότι είναι φανερό ότι ως ΥΠΟΙΚ «είχε κάνει εντελώς λανθασμένους υπολογισμούς και εκτιμήσεις ως προς τον πραγματικό συσχετισμό δυνάμεων και ως προς τις πραγματικές προθέσεις των δανειστών».

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » " Χρυσόγονος: «Δεν θα ωφελούσαν οι άμεσες εκλογές» "

Προϋπολογισμός «τρύπα» 1,6 δισ. στα έσοδα 6μηνου

Την στάση πληρωμών του Δημοσίου και τα προβλήματα στα έσοδα επιβεβαιώνουν τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2015.

Στο διάστημα αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα ήταν 1.884 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 707 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2014 και στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 1.235 εκατ. ευρώ, ωστόσο αυτό οφείλεται αποκλειστικά στην κατακόρυφη μείωση των δαπανών, απόρροια της ασφυξίας στα κρατικά ταμεία.

Την ίδια στιγμή το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 21.828 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 898 εκατ. ευρώ ή 4% έναντι του στόχου.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 19.799 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1.657 εκατ. ευρώ ή 7,7% έναντι του στόχου. Ειδικότερα, και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ, η υστέρηση, για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2015, έναντι του στόχου οφείλεται:

Α) στο φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 468 εκατ. ευρώ ή 13,3%
Β) στο φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 883 εκατ. ευρώ ή 84%
Γ) στο ΦΠΑ κατά 534 εκατ. ευρώ ή 8% (ειδικότερα στο ΦΠΑ λοιπών προϊόντων κατά 474 εκατ. ευρώ)
Δ) στα έσοδα από τη μεταφορά αποδόσεων από τη διακράτηση ομολόγων του Ε.Δ. στα χαρτοφυλάκια των κεντρικών τραπεζών του Ευρωσυστήματος (ANFAs & SMPs) κατά 264 εκατ. ευρώ ή 47,6%
Ε) στα έσοδα αποκρατικοποιήσεων κατά 105 εκατ. ευρώ ή 34,3%

Αυξημένοι έναντι του στόχου είναι:

• οι φόροι στην περιουσία κατά 185 εκατ. ευρώ ή 23%,
• τα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 327 εκατ. ευρώ ή 18,1%, και
• τα έσοδα του προγράμματος από την ενίσχυση της ρευστότητας λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης κατά 805 εκατ. ευρώ ή 1317%.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 1.330 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 120 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1.451 εκατ. ευρώ), ενώ τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 2.029 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 759 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Η εικόνα τον Ιούνιο

Ειδικά για το μήνα Ιούνιο τα καθαρά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ήταν μειωμένα κατά 353 εκατ. ευρώ ή 10% έναντι του μηνιαίου στόχου.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ήταν μειωμένα κατά 694 εκατ. ευρώ ή 20% έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι επιστροφές ήταν μειωμένες έναντι του στόχου κατά 50 εκατ. ευρώ ή 18%.

Η ανωτέρω υστέρηση για το μήνα Ιούνιο όσο και για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου οφείλεται εν μέρει στη μη είσπραξη της δεύτερης δόσης του Φόρου Εισοδήματος Νομικών Προσώπων ποσού 316 εκατ. ευρώ, κατ’ ακολουθία της αντίστοιχης μη είσπραξης της πρώτης δόσης κατά το μήνα Μάιο ποσού 555 εκατ. ευρώ, καθώς και στη μη είσπραξη μέρους του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, έναντι στόχου μηνός Ιουνίου 703 εκατ. ευρώ.
Οι δαπάνες

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 23.242 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 4.090 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (27.332 εκατ. ευρώ).

Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 22.088 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 3.044 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 2.633 εκατ. ευρώ και των ταμειακών δαπανών για εξοπλιστικά προγράμματα κατά 295 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 κατά 1.584 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 6,7%, παρά το γεγονός ότι έχουν καταβληθεί επιπλέον 106 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων, 12 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις γεωργίας και 82 εκατ. ευρώ για αποδόσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 1.154 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 1.046 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (2.200 εκατ. ευρώ) και μειωμένες κατά 1.208 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικά για τον μήνα Ιούνιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.218 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.462 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.035 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.104 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Οπως παραδέχεται το ΥΠΟΙΚ «το μειωμένο ύψος των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού οφείλεται κυρίως στον επαναπροσδιορισμό του ταμειακού προγραμματισμού με βάση τις επικρατούσες περιοριστικές ταμειακές συνθήκες.

Εκτιμάται ότι μετά την ομαλοποίηση των ταμειακών συνθηκών, οι δαπάνες θα επανέλθουν στα επίπεδα των στόχων του προϋπολογισμού».

euro2day

Διαβάστε Περισσότερα » " Προϋπολογισμός «τρύπα» 1,6 δισ. στα έσοδα 6μηνου "

Σκέψεις στην Κομισιόν για δεύτερο δάνειο-γέφυρα στην Ελλάδα

Μάλλον αισιόδοξο θεωρούν οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι τον στόχο για ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος μέσα στον Αύγουστο. Με τη σκέψη, λοιπόν, οι διαπραγματεύσεις με τους δανειστές να ολοκληρωθούν αρχές Σεπτεμβρίου η Κομισιόν, σύμφωνα με την Καθημερινή, φαίνεται να εξετάζει την παροχή ενός δεύτερου δανείου-γέφυρα στην Ελλάδα από τον EFSM (Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας).

Κι αυτό γιατί στις 20 Αυγούστου λήγει το ομόλογο της ΕΚΤ αξίας 3,2 δισ. ευρώ ενώ συνολικά οι δανειακές ανάγκες της Ελλάδας είναι 5 δισ. ευρώ (πληρωμή δόσης στο ΔΝΤ και τόκοι).

Το νέο χρηματοδοτικό κενό εξετάζεται να καλυφθεί και πάλι μέσω του EFSM της Ε.Ε. υπό την προϋπόθεση ότι θα διασφαλίζονται μέσω εγγυήσεων τα 9 κράτη-μέλη που δεν μετέχουν στην Ευρωζώνη.

Όπως ανέφερε την Τετάρτη ο ευρωπαίος επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί υπάρχει πρόταση για μονιμοποίηση των εγγυήσεων έτσι ώστε να διασφαλίζονται οι χώρες που δεν μετέχουν στο ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο επιτρέπεται η χρησιμοποίηση των 6 δισ. ευρώ που έχει ακόμα στη διάθεσή του το ταμείο του EFSM.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » " Σκέψεις στην Κομισιόν για δεύτερο δάνειο-γέφυρα στην Ελλάδα "

Τη δημιουργία κέντρων υποδοχής μεταναστών ζητεί ο Δήμος Αθηναίων

Τη δημιουργία ανοικτών κέντρων υποδοχής και φιλοξενίας μεταναστών, σε εγκαταλελειμμένες ή υπολειτουργούσες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα κύματα προσφύγων και μεταναστών που φτάνουν στην πόλη, ζητεί από την κυβέρνηση ο Δήμος Αθηναίων.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του δήμου: «Ζητάμε για μία ακόμη φορά να αφυπνιστεί η κρατική μηχανή, προκειμένου να αναλάβει πρωτοβουλίες σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να αντιμετωπιστεί η επικείμενη ανθρωπιστική κρίση».

Στην ανακοίνωση, μάλιστα, τονίζεται η άμεση ανάγκη για χάραξη εθνικής στρατηγικής «για την υποδοχή και τη φροντίδα των ανθρώπων αυτών, οι οποίοι με κίνδυνο της ζωής τους αναζητούν ένα καλύτερο και ασφαλέστερο μέλλον».

Παράλληλα, σημειώνεται ότι υπάρχει ανάγκη η κυβέρνηση να λάβει πρωτοβουλίες τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Ο Δήμος της Αθήνας προσθέτει ότι, παρά τον συντονισμό με την Περιφέρεια Αττικής, δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλέον στις αυξημένες ανάγκες που καθημερινά δημιουργούνται από τα αυξημένα κύματα προσφύγων και μεταναστών.

zougla
Διαβάστε Περισσότερα » " Τη δημιουργία κέντρων υποδοχής μεταναστών ζητεί ο Δήμος Αθηναίων "

Βαρουφάκης: «Γιατί υπερψήφισα απόψε»

Στην απόφαση του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου είχαμε καταφέρει να μην αναφέρεται το Μνημόνιο (MoU) πουθενά

Στην θέση του, ως προϋποθέσεις για την επιτυχημένη αξιολόγηση, υπήρχε αναφορά σε κατάλογο δικών μας μεταρρυθμίσεων οι οποίες έπρεπε να κατατεθούν τρεις μέρες αργότερα και να γίνουν αμέσως μετά αποδεκτές από τους θεσμούς.
 
Πράγματι, την 23η Φεβρουαρίου, με δική μου υπογραφή, κατατέθηκε ο κατάλογός μας. Το Σαββατοκύριακο μεταξύ 20ης και 23ης Φεβρουαρίου εργαστήκαμε πυρετωδώς και ήμασταν, βέβαια, σε συνεχή επικοινωνία με τους εκπροσώπους των θεσμών ώστε να μην υπάρξει εμπλοκή την επομένη, την 24η Φεβρουαρίου, στο teleconference όπου το Eurogroup θα ενέκρινε, μετά από πρόταση των θεσμών, τον κατάλογό μας. 


Ο τελικός κατάλογος που εν τέλει έστειλα στους θεσμούς αργά το βράδυ της 23ηςΦεβρουαρίου (βλ. εδώ ) περιείχε τις δικές μας προτεραιότητες (π.χ. αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, αλλαγή φιλοσοφίας όσον αφορά την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, μη περικοπή των επικουρικών συντάξεων κλπ) και κάποιες δικές τους απαιτήσεις.
 
Στις δικές τους απαιτήσεις, που είχα συνηγορίσει να τις δεχθούμε ως αντάλλαγμα των δικών μας προτεραιοτήτων, συμπεριλαμβάνονταν τα δύο μέτρα που καλείται απόψε να ψηφίσει το Κοινοβούλιο: (Α) Τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (ΚΠΔ) και (β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2014/59 της ΕΕ σχετικά με την «εξυγείανση» τραπεζών και πιστωτικών ιδρυμάτων (BRRD).
 
Από τότε γνώριζα ότι οι τροποποιήσεις στον ΚΠΔ έσφυζαν από κινδύνους σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα των ασθενέστερων μερών σε περιπτώσεις πτώχευσης επιχειρήσεων ή νοικοκυριών, ενώ το καλύτερο που μπορούσε να πει κανείς για την οδηγία περί «εξυγείανσης» των τραπεζών ήταν ότι, επί της ουσίας, ήταν μια τρύπα στο νερό (καθώς εξασφάλιζαν νομικά τις εγγυημένες καταθέσεις χωρίς να εξασφαλίζουν την χρηματοδότηση του ταμείου που θα τις... εξασφάλιζε). Όμως, έκρινα ότι, στο πλαίσιο μιας έντιμης συμφωνίας, αν ήταν να διαφυλάξουμε σημαντικές κόκκινες γραμμές μας (π.χ. πρωτογενή πλεονάσματα που να μην ξεπερνούσαν το 1%, το πολύ 1,5%, τις συντάξεις, τα εργασιακά δικαιώματα,  χαμηλό ΦΠΑ), ΚΠΔ και BRRD δεν αντιπροσώπευαν μεγάλες υποχωρήσεις. Για αυτό τον λόγο συμπεριέλαβα αυτά τα δύο προαπαιτούμενα στον δικό μας κατάλογο .
 
Σήμερα βέβαια τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.

Σήμερα πλέον δεν υπάρχει δικός μας κατάλογος μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο μιας έντιμης συμφωνίας.

Σήμερα υπάρχει μια λίστα που υπαγόρευσε η τρόικα εξ ολοκλήρου.

Σήμερα βρισκόμαστε στον πρόσφατο απόηχο ενός ταπεινωτικού πραξικοπήματος στην θέση της έντιμης συμφωνίας.
 
Τον Φεβρουάριο δώσαμε ΚΠΔ και BRRD για να πάρουμε σημαντικά πράγματα. Τώρα δίνουμε ΚΔΠ και BRRD για να «λάβουμε» ακόμα πιο δηλητηριώδη μέτρα σε μερικές εβδομάδες.
 
Επί πλέον, στο κείμενο που είχα στείλει στους θεσμούς τον Φεβρουάριο δεσμευόμουν «σε έναν νέο ΚΠΔ» (to a new Civil Code) και όχι βέβαια στον ΚΠΔ που θα μας υπαγόρευαν εκείνοι. Ούτε θα διανοούμην ποτέ ότι η κυβέρνησή μας θα δεχόταν την διαδικασία του κατεπείγοντος, αρνούμενη (καθ’ υπαγόρευσιν της τρόικας) όλες τις τροποποιήσεις, καταργώντας ουσιαστικά το Κοινοβούλιο.[i] 
 
Την περασμένη Τετάρτη δεν είχα επιλογή παρά ένα βροντερό ΟΧΙ. Ήταν το δικό μου «όχι», που ήρθε να προστεθεί στο 61,5% των συμπολιτών μας, σε συνθηκολόγηση που βασίζεται στην λογική της ανυπαρξίας εναλλακτικής (στην γνωστή TINA – there is no alternative) την οποία απορρίπτω τριανταπέντε χρόνια τώρα και στις τέσσερις ηπείρους που έχω ζήσει.  Σήμερα, απόψε, τα δύο μέτρα που είχα τον Φεβρουάριο προτείνει ο ίδιος έρχονται στην Βουλή με τρόπο που δεν μπορούσα να έχω φανταστεί τότε και που δεν μας τιμά ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
 
Όπως όμως εξήγησα σε πρόσφατο άρθρο μου στην «Εφημερίδα των Συντακτών», με τίτλο Γιατί καταψήφισα , στόχος μου είναι, παρά την θεμελιώδη διαφωνία μου όσον αφορά τους μετά το Δημοψήφισμα χειρισμούς μας, η διατήρηση της ενότητας του ΣΥΡΙΖΑ, η υποστήριξη του Αλέξη Τσίπρα, κι η στήριξη του Ευκλείδη Τσακαλώτου. Σήμερα λοιπόν ψηφίζω ΝΑΙ σε δύο μέτρα τα οποία τα είχα προτείνει ο ίδιος, αν και υπό ριζοσπαστικά διαφορετικές συνθήκες και προϋποθέσεις.
 
Είμαι, δυστυχώς, βέβαιος ότι η ψήφος μου δεν θα βοηθήσει την κυβέρνηση στον κοινό μας σκοπό. Κι αυτό επειδή η Συμφωνία του Euro Summit, στην οποία εντάσσονται τα δύο αποψινά μέτρα, είναι σχεδιασμένη να αποτύχει. Την δίνω όμως στους συντρόφους μου με την ελπίδα να κερδίσουν χρόνο ώστε, όλοι μαζί ενωμένοι, να σχεδιάσουμε την νέα αντίσταση στον αυταρχισμό, στον μισανθρωπισμό, και στην υποκινούμενη επιτάχυνση και εμβάθυνση της κρίσης.



[i] Σήμερα το πρωί, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής στην οποία συμμετείχα, διαπίστωσα πως ούτε ένας βουλευτής δεν συμφωνούσε με τον νέο ΚΠΔ, συμπεριλαμβανομένου και του υπουργού δικαιοσύνης. Επρόκειτο για ένα θλιβερό θέαμα.

thepressproject

Διαβάστε Περισσότερα » " Βαρουφάκης: «Γιατί υπερψήφισα απόψε» "

Ελέγχους σε εμβάσματα και καταθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό προανήγγειλε ο Τσακαλώτος

«Έχουμε στοιχεία για τα εμβάσματα προς το εξωτερικό, από την αρχή της κρίσης μέχρι σήμερα και θα τα ταιριάξουμε με τις φορολογικές δηλώσεις για να δούμε αν δικαιολογούνται», σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, απαντώντας στον βουλευτή του ΚΚΕ, Νίκο Καραθανασόπουλο.

Επιπλέον, ο κ. Τσακαλώτος επισήμανε ότι «θα προσπαθήσουμε να πιάσουμε τις καταθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό για να πληρώσουν την αντίστοιχη φορολογία».

Εξάλλου, ο υπουργός Οικονομικών απευθυνόμενος στον βουλευτή του ΚΚΕ σημείωσε ότι «έχει σημασία η μορφή που ασκείται η εξουσία, έξι μήνες υπό απίστευτη πίεση και ασφυξία. Σας αδικεί να τα βάζετε με αυτούς που βρίσκονται υπό αυτές τις συνθήκες».

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » " Ελέγχους σε εμβάσματα και καταθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό προανήγγειλε ο Τσακαλώτος "

Γεροβασίλη: Το ρήγμα είναι σαφές, θα ακολουθηθούν συλλογικές διαδικασίες

«Από εδώ και στο εξής η κυβέρνηση θα επικεντρώσει όλη της την προσοχή στη διαπραγματευτική προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρωθεί η συμφωνία», δήλωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας του δεύτερου πακέτου προαπαιτούμενων.

Τόνισε ότι η κυβέρνηση θα στραφεί έντονα σε νομοθετικές προωτοβουλίες στο επόμενο διάστημα προκειμένου να αντιμετωπίσει τη διαφθορά, τη φοροδιαφυγή, την ανθρωπιστική κρίση, επιπλέον για το θέμα της αναθέρμανσης της οικονομίας και τα ζητήματα του πολιτικού συστήματος.

Ερωτηθείσα σχετικά με τους διαφωνούντες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η κ. Γεροβασίλη είπε ότι «το ρήγμα στην ΚΟ είναι νομίζω σαφές. Από εδώ και πέρα θα ακολουθηθούν και οι συλλογικές διαδικασίες προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πολιτικό πρόβλημα».

Στο ερώτημα εάν θα παραπεμφθούν στα κοινοβουλευτικά όργανα για διαγραφή, είπε ότι «θα ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, εννοώ οι συλλογικές διαδικασίες στην προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος. Ποιες διαδικασίες και πώς νομίζω είναι θέμα του κόμματος που έχει την αρμοδιότητα να αποφασίζει για όλα αυτά τα ζητήματα».

Τέλος, στο ερώτημα εάν απομακρύνθηκε το σενάριο της διάσπασης ή εάν παραμένει υπαρκτό, η κυβερνητική εκπρόσωπος τόνισε ότι «το πολιτικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε ήταν και παραμένει το ίδιο από εδώ και πέρα» και πρόσθεσε ότι «θα ακολουθηθούν όλα όσα είναι να γίνουν προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα».

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε Περισσότερα » " Γεροβασίλη: Το ρήγμα είναι σαφές, θα ακολουθηθούν συλλογικές διαδικασίες "

Ν. Παππάς: Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ένα ρήγμα

«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει τώρα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας, ολοκληρώσαμε τον κύκλο των προαπαιτούμενων», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς, μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας στη Βουλή.

«Δυστυχώς», πρόσθεσε, «επιβεβαιώθηκε ένα ρήγμα, αλλά νομίζω ότι θα ολοκληρωθούν πρώτα οι διαδικασίες της συμφωνίας και θα τα δούμε όλα στα συλλογικά μας όργανα, όπως προβλέπεται».

Διαβάστε Περισσότερα » " Ν. Παππάς: Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ένα ρήγμα "

Με 230 «ναι» υπερψηφίστηκε το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων

Συνολικά 230 βουλευτές ψήφισαν «ναι» στο δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων, 63 καταψήφισαν (διαφωνούντες ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή) και 5 δήλωσαν «παρών». 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισαν και 5 δήλωσαν «παρών». Ο συνολικός αριθμός των διαφωνούντων του ΣΥΡΙΖΑ μειώθηκε καθώς στην προηγούμενη ψηφοφορία ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 39. Πιο ηχηρή διαφοροποίηση ήταν αυτή του Γιάνη Βαρουφάκη, ο οποίος στη σημερινή ψηφοφορία ψήφισε «ναι», αν και στην προηγούμενη είχε ψηφίσει «όχι». Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 298 βουλευτές (απουσίαζαν ο Δημήτρης Κυριαζίδης της ΝΔ και ο Κυριάκος Χαρακίδης από το Ποτάμι).

Κάποιοι βουλευτές που είχαν ψηφίσει «παρών» άλλαξαν επίσης στάση προς το θετικότερο. Έτσι η Βασιλική Κατριβάνου ψήφισε «ναι» επί της αρχής (Παρών στο άρθρο 1 και Ναι στο άρθρο 2). Επίσης ο βουλευτής Δράμας, Χρήστος Καραγιαννίδης, που είχε ψηφίσει «παρών» ψήφισε «Ναι» επί της αρχής «παρών» στο άρθρο 1 και «ναι» στο άρθρο 2. Θετική ψήφο έδωσαν και οι βουλευτές Ηλείας, Δ. Μπαξεβανάκης και ο Καρδίτσας Ν. Μιχαλάκης, οι οποίοι είχαν ψηφίσει την προηγούμενη φορά «παρών».

«Όχι» ψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ: Ζωή Κωνσταντοπούλου, Αγλαΐα Κυρίτση, Κώστας Ήσυχος, Νάντια Βαλαβάνη, Δημήτρης Στρατούλης, Δημήτρης Κοδέλας, Ελένη Σωτηρίου, Βασίλης Χατζηλάμπρου, Ιωάννης Σταθάς, Κώστας Ζαχαριάς, Αθανάσιος Σκούμας, Κώστας Λαπαβίτσας, Θωμάς Κώτσιας, Ιωάννα Γαϊτάνη, Μιχάλης Κριτσωτάκης, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Ηλίας Ιωαννίδης, Ραχήλ Μακρή, Αμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία, Βαγγέλης Διαμαντόπουλος, Ιωάννης Ζερδελής, Στάθης Λεουτσάκος, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Θανάσης Πετράκος, Ελένη Ψαρρέα, Κώστας Δελημήτρος, Ζήσης Ζάννας, Βασίλης Κυριακάκης, Στέφανος Σαμοΐλης, Ευγενία Ουζουνίδου Αλεξάνδρα Τσανάκα. «Παρών» ψήφισαν οι: Διώτη Ηρώ, Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος, Τζήκα - Κωστοπούλου Δανάη, Κασιμάτη Ειρήνη, Λέβα Βασιλική



Στο άρθρο 1 για τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας: «Ναι» ψήφισαν 225 βουλευτές, «όχι» 63, «παρών» 10. Στο άρθρο 2 για την ενσωμάτωση της οδηγίας της ΕΕ για τις τράπεζες 231 ψήφισαν «ναι», 60 ψήφισαν «όχι» και 7 δήλωσαν «παρών».

«Το ρήγμα στην κοινοβουλευτική ομάδα είναι νομίζω σαφές», δήλωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, μετά από τις διαφοροποιήσεις που σημειώθηκαν για δεύτερη συνεχή ψηφοφορία στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως τόνισε η κυβερνητική εκπρόσωπος «θα ακολουθηθούν και οι συλλογικές διαδικασίες προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πολιτικό πρόβλημα». «Ποιες διαδικασίες είναι αυτές και πώς θα κυλήσουν είναι θέμα του κόμματος, το οποίο θα αποφασίσει για όλα αυτά τα ζητήματα», εξήγησε.



Η κ. Γεροβασίλη σημείωσε πως με τη σημερινή υπερψήφιση «έγινε το δεύτερο σημαντικό βήμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας των προαπαιτούμενων μέτρων». «Από εδώ και στο εξής η κυβέρνηση θα επικεντρώσει όλη της την προσοχή στην διαπραγματευτική προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρωθεί η συμφωνία, ενώ ταυτοχρόνως θα στραφεί σε νομοθετικές πρωτοβουλίες προκειμένου να αντιμετωπιστεί η διαφθορά, η φοροδιαφυγή και η ανθρωπιστική κρίση», είπε και πρόσθεσε: «στο επίκεντρο θα βρεθούν επίσης το θέμα της αναθέρμανσης της οικονομίας και τα ζητήματα του πολιτικού συστήματος».



«Οι διαφορές δεν κλονίζουν τη συνοχή του ΣΥΡΙΖΑ», υποστήριξε από την πλευρά του ο Παναγιώτης Λαφαζάνης εξερχόμενος της Βουλής. «Οι διαφορές είναι μέσα στα πλαίσια του καταστατικού και της νόμιμης λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ και πρέπει να γίνονται σεβαστές από όλους», είπε και πρόσθεσε: «Αυτές οι διαφορές στον ΣΥΡΙΖΑ είναι δύναμη και όχι αδυναμία. Δεν είναι αχίλλειος πτέρνα μας. Η διαφορετικότητα είναι ζωντάνια, είναι δύναμη για ένα κόμμα της ριζοσπαστικής αριστεράς προκειμένου να πάει μπροστά».

Κυβερνητικές πηγές: Τέλος με τη διαδικασία του κατεπείγοντος

Σήμερα είναι η τελευταία φάση που έρχονται στη Βουλή νομοθετήματα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και εφεξής θα ακολουθείται η κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία, ανέφεραν κυβερνητικοί κύκλοι στο περιθώριο της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής, ξεκαθαρίζοντας ότι παρά τη φημολογία που καλλιεργείται δεν απαιτούνται νέα προαπαιτούμενα. Επισήμαιναν ότι μετά την αποψινή ψηφοφορία για τις τελευταίες προκαταρκτικές δράσεις, ξεκινά η διαπραγμάτευση για τη συμφωνία – μια διαδικασία που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 20 Αυγούστου. Οι ίδιοι κυβερνητικοί κύκλοι, ανέφεραν ότι σε αυτό το διάστημα αναμένονται νομοθετήματα που δεν σχετίζονται με τη συμφωνία, και τα οποία θα κινούνται στους τέσσερις άξονες που έθεσε ο πρωθυπουργός, μιλώντας σε σύσκεψη με συνεργάτες του την περασμένη Τρίτη - άξονες στους οποίους, όπως είπε, θα πρέπει να ριχτεί το βάρος της κυβερνητικής πολιτικής.

Ενδεικτικά, έκαναν αναφορά στο νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες, η δημόσια διαβούλευση για το οποίο ξεκίνησε σήμερα, Τετάρτη. Υπενθυμίζεται ότι οι τέσσερις άξονες στους οποίους ο πρωθυπουργός είπε ότι θα πρέπει να ριχτεί το βάρος της κυβερνητικής πολιτικής αφορούν α) στην καταπολέμηση της διαφθοράς και της διαπλοκής, β) στην προώθηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων και αναγκαίων αλλαγών στο πολιτικό σύστημα, γ) στην προώθηση στοχευμένων δράσεων για τη στήριξη των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων και δ) στην προσπάθεια άμεσης προσέλκυσης επενδύσεων στην χώρα, ώστε να αντισταθμιστούν οι υφεσιακές τάσεις στην οικονομία.

tvxs
Διαβάστε Περισσότερα » " Με 230 «ναι» υπερψηφίστηκε το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων "

Νέος πολιτικός σχηματισμός «Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα» από τον Γ.Γραμματίδη

Την ίδρυση νέου πολιτικού σχηματισμού, με την επωνυμία «Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα» και με στίγμα «την Κοινωνική Οικονομία, που συνδυάζει τον φιλελευθερισμό με τη δίκαιη κοινωνική διανομή», ανήγγειλε ο Γιάννος Γραμματίδης, σε κλειστή συγκέντρωση που έγινε στο κέντρο της Αθήνας.

«Αντιλαμβανόμαστε την κοινωνική δικαιοσύνη», είπε, «ως αποτέλεσμα ίσων ευκαιριών για όλους, στα πλαίσια μιας ελεύθερης οικονομικής δραστηριότητας και όχι ως αποτέλεσμα του κρατισμού που καταβύθισε τελικά την κοινωνία μας».

Ο κ. Γραμματίδης, ο οποίος έχει διατελέσει πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου αναφέρθηκε στην ομιλία του στην ανάγκη δημιουργίας νέου οικονομικού και κοινωνικού μοντέλου, που θα στηρίζεται σε νέους και ικανούς ανθρώπους, όχι σε επώνυμους, ούτε «στους πολιτικούς συντελεστές της σύγχρονης ελληνικής δυστυχίας» και τόνισε ότι θα χρησιμοποιήσει τις «κλασσικές αξίες» αλλά και «σύγχρονα εργαλεία», δίνοντας έμφαση στην «παιδεία και τον πολιτισμό», στην «τεράστια δεξαμενή του γυναικείου ταλέντου» και στην «ανάπτυξη των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών».

Ανέφερε κατ' επανάληψιν τη φράση «κλασσικές αξίες», λέγοντας μάλιστα ότι έχουν απαξιωθεί η ελληνική σημαία και ο εθνικός ύμνος.

Έκανε μνεία της συμφωνίας με τους ευρωπαίους εταίρους, λέγοντας ότι μπορεί να γίνει «συστηματική βελτίωση των όρων της τρίτης δανειακής σύμβασης και από αντιαναπτυξιακή να μετατραπεί σε αναπτυξιακή», μπαίνοντας σε θαρραλέα διαπραγμάτευση «με τεκμηριωμένες θέσεις, σεβασμό στις θέσεις των δανειστών μας και χτίζοντας συνθήκες εμπιστοσύνης».

Κλείνοντας, είπε πως έχουμε εμπιστοσύνη στην κρίση των πολιτών και απευθύνθηκε στους ανέργους, στους χαμηλοσυνταξιούχους, στους μισθωτούς, στους σύγχρονους έλληνες μετανάστες, στους επιχειρηματίες, στους άστεγους.

Στην κατάμεστη αίθουσα που έγινε η παρουσίαση ήταν έντονη η παρουσία εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε Περισσότερα » " Νέος πολιτικός σχηματισμός «Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα» από τον Γ.Γραμματίδη "

Λίστα με 415 γιατρούς που έστειλαν εμβάσματα άνω των 100.000 στο εξωτερικό

Λίστα με 415 γιατρούς του ΕΣΥ που απέστειλαν εμβάσματα σε τράπεζες του εξωτερικού, πάνω από 100.000 ευρώ, έχει στα χέρια του ο οικονομικός εισαγγελέας και σύντομα πρόκειται να προχωρήσει σε δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων και την επιβολή άλλων μέτρων αναγκαστικού χαρακτήρα είσπραξης.

Πρόκειται για στοιχεία που προέκυψαν από διασταυρώσεις του Κέντρου Ελέγχου Φορολογούμενων Μεγάλου Πλούτου και αφορούν εμβάσματα προς ξένες τράπεζες μετά το 2009 τα οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν δικαιολογούνται από τις φορολογικές δηλώσεις των κατόχων τους.

Ηδη ο έλεγχος έχει ολοκληρωθεί για τους πρώτους 100 γιατρούς για τους οποίους και θα ενεργοποιηθούν τα μέτρα που προβλέπει η φορολογική νομοθεσία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/real

Διαβάστε Περισσότερα » " Λίστα με 415 γιατρούς που έστειλαν εμβάσματα άνω των 100.000 στο εξωτερικό "

Δικηγόρος ζητεί να παραπεμφθεί σε δίκη ο Βαρουφάκης για εσχάτη προδοσία

Κακουργηματικό δόλο για την προπαρασκευαστική επεξεργασία διάπραξης του αδικήματος της εσχάτης προδοσίας ή τη διενέργεια προπαρασκευαστικών ενεργειών διάπραξης του αδικήματος της απόπειρας της εσχάτης προδοσίας, να αποδοθεί στον πρώην υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη.

Αυτό ζητεί με μηνυτήρια αναφορά του που κατέθεσε στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμανη ο δικηγόρος Αθηνών Παναγιώτης Γιαννόπουλος, ενώ παράλληλα ζητεί η μηνυτήρια αναφορά του να διαβιβαστεί στην Βουλή προκειμένου να αποφασίσει για την παραπομπή ή όχι τού κ. Βαρουφάκη στο Ειδικό Δικαστήριο.

Παράλληλα, με τη μηνυτήρια αναφορά κατά του πρώην υπουργού Οικονομικών, ο κ. Γιαννόπουλος, ζητεί να ερευνηθεί έαν υπάρχουν ενδείξεις τέλεσης αδικημάτων και από άλλα πρόσωπα τα οποία συμμετείχαν στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και προκύπτουν σε βάρος τους ενδείξεις ενοχής τους.

Τα αδικήματα που αποδίδει ο δικηγόρος στον πρώην υπουργό Οικονομικών προβλέπουν ισόβια ή πρόσκαιρη κάθειρξη.

Υπενθυμίζεται ότι χθες σε βάρος του κ. Βαρουφάκη κατατέθηκε μηνυτήρια αναφορά από πρόεδρο του κόμματος «Τέλεια» και δήμαρχο Στυλίδας Απόστολο Γκλέτσο.

Ο κ. Γιαννόπουλος, υποστηρίζει ότι η «τηλεπερσόνα Βαρουφάκης» ενεργώντας δολίως ζημίωσε με πράξεις και ενέργειες του τον ελληνικό λαό με το ποσό των 20.8 δισ. ευρώ. Αναλυτικότερα, ο δικηγόρος επισημαίνει ότι ο «μάγος της ασάφειας» όπως αποκαλεί τον κ. Βαρουφάκη, «παραβίασε ευθέως και ανερυθριάστως την πολιτική και νομική εντολή του ελληνικού λαού, του πρωθυπουργού και της ελληνικής Βουλής, στο ρητό περιεχόμενο της οποίας ορκίστηκε».

Η παραβίαση της νομικής αυτής εντολής «επέφερε ανυπολόγιστη βλάβη στο δημόσιο συμφέρον της χώρας και προκάλεσε δυσμενείς συνέπειες εις βάρος της πλειονότητας των πολιτών, των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων της πατρίδας», προσθέτει ο κ. Γιαννόπουλος.

Με άλλα λόγια, ο κ. Βαρουφάκης, ο οποίος λειτούργησε «ως συνεντευξιαζόμενος διάττων αστέρας και όχι ως υπεύθυνος υπουργός» με πράξεις και παραλείψεις του «υπονόμευσε τη θέση της χώρας ως μέλους της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήδη από την αφετηρία της ασκήσεως των καθηκόντων του».

Η υπουργική θητεία του κ. Βαρουφάκη ήταν «μια σουρεαλιστική και παράλογη διαδρομή, αφού οι υποτιθέμενες δημόσιες αφηγήσεις και παραδοχές του, υπονομεύονταν και ακυρώνονταν από τις πράξεις και τις παραλείψεις του, που έπληξαν ανεπανόρθωτα την αξιοπιστία της Ελληνικής Δημοκρατίας, ζημιώνοντας συγχρόνως με οξύτητα την οικονομία της χώρας και την κοινωνική συνοχή», τονίζει ο κ. Γιαννόπουλος.

Δεν παραλείπει ο δικηγόρος να υπογραμμίζει μια-μια τις αντιφατικές ενέργειες και δηλώσεις του πρώην υπουργού ως προς την έκδοση παράλληλου νομίσματος (IOU) για την πληρωμή μισθών και συντάξεων.

Σε άλλο σημείο αναφέρει ο κ. Γιαννόπουλος ότι ο πρώην υπουργός Οικονομικών, «με σωρεία πράξεων και παραλείψεων υπονόμευσε την εντολή που του χορήγησε ο πρωθυπουργός, η κυβέρνηση και η Βουλή, οδηγώντας τη χώρα στην οικονομική ασφυξία, στο χρηματοπιστωτικό μετεωρισμό και σε ένα νέο κύκλο ύφεσης, ταπεινώνοντας τους Έλληνες και τις Ελληνίδες, καταδικάζοντάς τους να αναμένουν τα εξήντα ευρώ των ATM, επειδή είχαν τον πατριωτισμό να εμπιστευθούν τις ελληνικές τράπεζες και τις δημόσιες δηλώσεις του».

Χθες, ο κ. Γκλέτσος ζήτησε από τη μηνυτήρια αναφορά του να διωχτεί ποινικά ο κ. Βαρουφάκης για έκθεση του ελληνικού κράτους σε κίνδυνο αντιποίνων «γιατί με την εξαιρετικά δυσμενή του συμπεριφορά, κινούμενος από δόλο ή βαριά αμέλεια, εξέθεσε το ελληνικό κράτος και τους πολίτες του σε αρνητική συμπεριφορά τρίτων κρατών και σε λήψη οικονομικών μέτρων εναντίον της χώρας και με τις ενέργειές του διατάραξε τις φιλικές σχέσεις του ελληνικού κράτους με τους εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση προκαλώντας τεράστια βλάβη στην οικονομική ζωή της Ελλάδας».

Διαβάστε εδώ όλο το κείμενο της μηνυτήριας αναφοράς.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » " Δικηγόρος ζητεί να παραπεμφθεί σε δίκη ο Βαρουφάκης για εσχάτη προδοσία "

«Καμπανάκι» από την ΚΕΔΕ: Χωρίς παράταση, κινδυνεύει να χαθεί το ΕΣΠΑ

Να κατατεθεί από την Ελλάδα επίσημο αίτημα στην ΕΕ για παράταση κατά ένα έτος του τρέχοντος ΕΣΠΑ ζητεί η ΚΕΔΕ. Όπως επισημαίνει, είναι τεράστιος ο κίνδυνος -ενόψει της ολοκλήρωσης του ΕΣΠΑ στις 31/12/2015 και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας- εκατοντάδες έργα που ήταν σε εξέλιξη να μην προλάβουν να ολοκληρωθούν, να μείνουν ημιτελή, να απαιτηθεί από ΕΕ επιστροφή των χρημάτων και αποζημιώσεις από τους μειοδότες των έργων.

Η πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ και οι συνέπειες που τυχόν θα υπάρξουν τόσο για τη χώρα όσο και για τους Δήμους, από μια μη ομαλή ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος συζητήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Στη συνεδρίαση παρέστη ο διευθυντής του γενικού γραμματέα ΕΣΠΑ του υπουργείου Ανάπτυξης, ο οποίος δήλωσε ότι η ΕΕ είναι αντίθετη σε τυχόν παράταση του τρέχοντος προγράμματος όχι μόνο στην περίπτωση της Ελλάδας αλλά και για τις άλλες χώρες .

Η ηγεσία της ΚΕΔΕ αποφάσισε να αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες. Μεταξύ άλλων συναντήσεις με αρμόδιους κοινοτικούς αξιωματούχους, όπως με την αρμόδια επίτροπο για το ΕΣΠΑ Κ. Κρετού και τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζ. Κ. Γιούνκερ, ενημέρωση των μελών της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Περιφερειών καθώς και των αυτοδιοικητικών ηγεσιών των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Ο διευθυντής του γγ ΕΣΠΑ, επίσης, ενημέρωσε την ηγεσία της ΚΕΔΕ ότι η κυβέρνηση για διασφάλιση της απαραίτητης ρευστότητας και την ολοκλήρωση των έργων αυτών, αναζητεί και άλλους τρόπους, όπως χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αυξημένη προκαταβολή από το νέο ΕΣΠΑ, μεταφορά έργων με προϋπολογισμό κάτω των 5 εκατ. ευρώ στο νέο ΕΣΠΑ, χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κ.ά.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » " «Καμπανάκι» από την ΚΕΔΕ: Χωρίς παράταση, κινδυνεύει να χαθεί το ΕΣΠΑ "

Φωτόπουλος, Ζερβός και άλλοι 57 σε δίκη για τη «ΓΕΝΟΠ Tours»

Σε δίκη για κακουργηματικού χαρακτήρα αδικήματα παραπέμπονται 59 συνολικά πρόσωπα, τα οποία εμπλέκονται στο σκάνδαλο με τα ταξίδια της ΓΕΝΟΠ (σ.σ. γνωστό ως ΓΕΝΟΠ Tours).

Μεταξύ τους βρίσκονται ο πρώην πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ και μέλος του ΔΣ της εταιρείας, Νίκος Φωτόπουλος, ο πρώην αρχισυνδικαλιστής Ρίζος Ρίζος και η κόρη του, οι πρώην πρόεδροι της ΔΕΗ, Ιωάννης Παλαιοκρασσάς και Αρθούρος Ζερβός, καθώς και πολλοί ακόμη, όπως ο πρώην διευθυντής επικοινωνίας, Κίμων Στεριώτης.

Το υπ' αριθ. 1148/2015 βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών είναι «κόλαφος» και ουσιαστικά ανατρέπει την πρόταση του αντεισαγγελέα Εφετών κ. Γ. Πρασσά, ο οποίος είχε εισηγηθεί την απαλλαγή για 70 από τους 71 κατηγορουμένους.

Το πολυσέλιδο δικαστικό έγγραφο καθίζει στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών 59 συνολικά άτομα, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν τα ονόματα των κ.κ. Παπαθανασίου, Έξαρχου, Αβδραμίδη, Στεριώτη, Παλαιοκρασσά, Πιλαλίδη, Λόφτσαλη, Δαυίδ, Μπουζούλα, Φωτόπουλου, Κατσαρού, Ζερβού, Μίχαλου, Αθανασόπουλου, Ρίζου Ρίζου, Χριστιάνας Ρίζου, κ.ά.

Οι κατηγορούμενοι θα κληθούν να λογοδοτήσουν για τα κακουργήματα της α) απιστίας στην υπηρεσία κατά συναυτουργία και κατ' εξακολούθηση και β) της απάτης σε βάρος της ΔΕΗ Α.Ε.

Σύμφωνα με το βούλευμα, τα ποσά για τα οποία κατηγορούνται αφορούν τιμολόγια, τα οποία ξεπερνούν το 1.000.000 ευρώ για τις χρονικές περιόδους 2008, 2009, 2010, ένα δάνειο ύψους 500.000 ευρώ της ΔΕΗ προς τη ΓΕΝΟΠ, το οποίο ούτε επεστράφη ποτέ, ούτε δόθηκαν ποτέ σοβαρές εγγυήσεις για να επιστρέψουν τα χρήματα αυτά πίσω στη ΔΕΗ, καθώς και 300.000 ευρώ που δαπανήθηκαν από τη ΔΕΗ για μελέτη που ποτέ δεν εκπονήθηκε, αλλά ούτε και επιστράφηκαν τα χρήματα.

Η υπόθεση αφορούσε στις παράνομες χρηματοδοτήσεις της ΔΕΗ προς τη ΓΕΝΟΠ, όπως το δάνειο των 500.000 ευρώ που κατηγορείται ότι είχε πάρει ο συνδικαλιστής Νίκος Φωτόπουλος το 2010 για λογαριασμό του συνδικαλιστικού οργάνου.

Εκτός από τον κ. Φωτόπουλο, ποινική δίωξη είχε ασκηθεί και στον πρώην υπουργό Ιωάννη Παλαιοκρασά, στην Χριστιάννα Ρίζου (κόρη του πρώην αρχισυνδικαλιστή), στον Αρθούρο Ζερβό και σε πολλούς άλλους, ενώ οι κατηγορίες αφορούσαν τα αδικήματα της απιστίας στην υπηρεσία, της απάτης κατ’ επάγγελμα, κοκ.

Στο κατηγορητήριο περιέχονταν στοιχεία για μεγάλα χρηματικά ποσά που πήρε η συνδικαλιστική οργάνωση από τη ΔΕΗ, για να διοργανώσει ταξίδια και συνέδρια (με τη συμμετοχή ταξιδιωτικών πρακτόρων, δικηγόρων κ.λπ.).

Οι διοργανώσεις αυτές φέρονται ότι δεν πραγματοποιήθηκαν, ενώ στην ίδια υπόθεση ο κ. Φωτόπουλος κατηγορείται για εικονικά τιμολόγια, τα οποία εκδόθηκαν για λογαριασμό της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » " Φωτόπουλος, Ζερβός και άλλοι 57 σε δίκη για τη «ΓΕΝΟΠ Tours» "

Με προσφυγή σε ευρωδικαστήρια και Βερολίνο προειδοποιούν οι καναλάρχες

Την αντεπίθεση των καναλαρχών κατά της κυβέρνησης προαναγγέλλει ο δημοσιογράφος, Γιώργος Παπαχρήστος, στη στήλη του «Στίγμα», στα «Νέα», με αφορμή το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες που ήδη έχει δρομολογηθεί.

«Η κυβέρνηση εντόπισε και θα απασχοληθεί έντονα πλέον με το μεγαλύτερο πρόβλημα που απασχολεί τον ελληνικό λαό {…} Είναι η μιντιοκρατία» γράφει ο αρθρογράφος των Νέων, ο οποίος υποστηρίζει ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να κλείσουν όλα τα κανάλια προκειμένου να δοθούν σε ημετέρους.

Γράφει χαρακτηριστικά: «το ευχάριστο είναι ότι οι γενναίοι του Αλέξη αποφάσισαν να αναμετρηθούν μαζί της (σ.σ. με τη μιντιοκρατία), πράγμα που σημαίνει ότι τώρα που θα τα κλείσουν όλα τα κανάλια (γιατί αυτός είναι ο στόχος…) ως διά μαγείας θα αλλάξει η ζωή όλων μας».

Και στη συνέχεια προαναγγέλλει τις προσφυγές: «Υπάρχει βεβαίως ένα μικρό ζητηματάκι για όλα αυτά τα μεγαλόπνοα σχέδια, όπως για παράδειγμα με ποια νομοθεσία θα γίνουν οι σχετικές διαδικασίες. Και θα προσθέσω ότι αν περνάει από τον νου τους ότι με ‘νόμο 1 και άρθρο 1’ θα κλείσουν τα κανάλια για να τα δώσουν σε ‘ημετέρους’, οφείλω να προειδοποιήσω ότι, όπως μου έλεγαν και χθες κάποιοι παράγοντες, υπάρχουν δικαστές στο Βερολίνο. Όπως υπάρχουν και εν Αθήναις και εν Βρυξέλλαις. Και επειδή δεν υπάρχει τίποτε χειρότερο από την κοντή μνήμη, υπενθυμίζω ότι περίπου τα ίδια επιχείρησε και η ΝουΔου το 2005 με τον περίφημο ‘βασικό μέτοχο’, αλλά έφαγε τα μούτρα της και κυκλοφορούσε στην κοινωνία με τσιρότα».

tvxs
Διαβάστε Περισσότερα » " Με προσφυγή σε ευρωδικαστήρια και Βερολίνο προειδοποιούν οι καναλάρχες "

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news