facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εκλογές 2019: Δείτε live την ροή των αποτελεσμάτων


ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου 2014

Συμβάσεις εργασίας με «ρήτρα» για κατάργηση δώρων και επιδόματος αδείας

«Ρήτρα» για την «αυτόματη» κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας «εφόσον υπάρξει νομοθετική ρύθμιση» -όπως έγινε με νόμο, από την 1/1/2013, για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους- αρχίζουν να περιλαμβάνουν στις επιχειρησιακές συμβάσεις που υπογράφουν με τους εκπροσώπους των εργαζομένων οι επιχειρήσεις! Την «πρόβλεψη» για την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού κάνουν, ήδη, δύο επιχειρησιακές συμβάσεις που έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Εργασίας μαρτυρώντας, όπως εξηγούν στην «Η» στελέχη της αγοράς εργασίας, αν όχι την προεξόφληση, την πίεση που ασκείται για την αλλαγή αυτή με στόχο την περαιτέρω μείωση του μισθολογικού κόστους εργασίας.

Η πρώτη σύμβαση προέρχεται από επιχείρηση του κλάδου της εστίασης και, συγκεκριμένα, προβλέπει την καταβολή των δώρων εορτών «έως την τυχόν κατάργησή τους με νομοθετική διάταξη». Οπως σημειώνεται στη σύμβαση, η σχετική νομοθετική ρύθμιση θα υιοθετηθεί αυτόματα και θα ισχύσει ακόμη και σε περίπτωση που μια νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (της ΓΣΕΕ και των εργοδοτικών οργανώσεων) προβλέψει τη διατήρησή τους. Δηλαδή η επιχειρησιακή σύμβαση θα υπερισχύσει της ΕΓΣΣΕ και θα εφαρμοστεί ο νόμος.

Η δεύτερη σύμβαση που συμφώνησαν επιχείρηση στον κλάδο των μεταφορών και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της, «κλειδώνει» το ύψος των μισθών και την καταβολή των δώρων και του επιδόματος αδείας έως το πρώτο τετράμηνο του 2016. «Μετά την 27/4/2016, για τα επιδόματα δώρου Χριστουγέννων, δώρου Πάσχα και επιδόματος αδείας θα ισχύει ό,τι ορίζεται από την ελληνική νομοθεσία», υπογραμμίζεται στο σχετικό άρθρο της σύμβασης.

ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΣ


Σε αντιδιαστολή με τις παραπάνω «προβλέψεις» και τις «ρήτρες», άλλες επιχειρησιακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και βρίσκονται σε ισχύ επαναβεβαιώνουν την καταβολή των δώρων και του επιδόματος αδείας, ενώ μία σύμβαση ορίζει ότι σε περίπτωση κατάργησης, δια νόμου, των δώρων, αυτά θα ενσωματωθούν στους μισθούς. «Η ενσωμάτωση των δώρων αποτελεί την καλύτερη δυνατή λύση» δηλώνει στην «Η» ο οικονομολόγος Χρ. Ιωάννου υπογραμμίζοντας ότι την καταβολή των δώρων προβλέπουν μόνο τα συστήματα αμοιβών στην Ελλάδα, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία. Τα συστήματα αυτά διαμορφώθηκαν με βάση την πολιτισμική κουλτούρα και τον τρόπο με τον οποίο δομήθηκε στις συγκεκριμένες χώρες το κοινωνικό κράτος και είναι αμφίβολο αν μπορούν να διατηρηθούν και στο μέλλον με δεδομένη την επιταγή της εναρμόνισης του πλαισίου σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης.

ΚΟΣΤΟΣ 2,7 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ

Η κατάργηση του 13ου και του 14ου μισθού είχε τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την τρόικα προ διετίας για δημοσιονομικούς λόγους: Το συνολικό κέρδος από την κατάργησή τους που αποφασίστηκε να γίνει στο Δημόσιο και στα Ταμεία φτάνει, με βάση τα επίσημα στοιχεία του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, στα 2,7 δισ. ευρώ: Κατά 1,6 δισ. ευρώ έχουν μειώσει τα Ταμεία τη δαπάνη για πληρωμές μετά την κατάργηση των δώρων στους συνταξιούχους, 673 εκατ. ευρώ έχει «κερδίσει» ο ΟΓΑ και 430,6 εκατ. ευρώ έχει εξοικονομήσει το Δημόσιο από τις πληρωμές στους υπαλλήλους του.

Στις τότε διαπραγματεύσεις είχε ζητηθεί να διατηρηθούν ο 13ος και 14ος μισθός στον ιδιωτικό τομέα όχι μόνο για να μη μειωθεί το εισόδημα των εργαζομένων και η ρευστότητα στην αγορά (ιδίως τις ημέρες των εορτών, όπως ζητούσαν οι έμποροι) αλλά, κυρίως, για να μη «χαθούν» τα έσοδα από τις αποδιδόμενες εισφορές στα Ταμεία. Οι ασφαλιστικές εισφορές για τα δώρα και το επίδομα αδείας που εξακολουθούν, μέχρι νεωτέρας, να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα καταβάλλονται κανονικά στηρίζοντας τα Ταμεία και παρά το γεγονός ότι οι σημερινοί εργαζόμενοι δεν θα λάβουν, ως μελλοντικοί συνταξιούχοι, καμία αντιπαροχή.

Διαβάστε Περισσότερα » " Συμβάσεις εργασίας με «ρήτρα» για κατάργηση δώρων και επιδόματος αδείας "

Ποτάμι: Οι ωραίες εξαγγελίες συνεχίζονται

«Οι ωραίες εξαγγελίες συνεχίζονται» σημείωσε το Ποτάμι για την ομιλία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στη ΔΕΘ, επισημαίνοντας: «ωραίος κόσμος - ωραίοι πολιτικοί - τι κρίμα όμως που η πραγματικότητα δεν θέλει να συμμορφωθεί».

«Μειώνουμε τον φόρο πετρελαίου θέρμανσης (δέκα λεπτά το λίτρο!) αλλά δεν λέμε λέξη για το λαθρεμπόριο που θα πλουτίσει τους πονηρούς του "συστήματος"» επισημαίνεται στην ανακοίνωση του Ποταμιού.

«Εξαγγέλλουμε (για πότε αλήθεια;) τη μείωση της φορολογίας των φυσικών προσώπων και των κερδών των επιχειρήσεων χωρίς να αφαιρούμε κανένα εμπόδιο για αυτούς που πρέπει να παράγουν για να πληρώσουν τους φόρους» αναφέρει το Ποτάμι.

«Επιχαίρουμε ότι το χρέος μας θα λάβει πιστοποίηση βιωσιμότητας, μπερδεύοντας την οικονομία με τα βραβεία ISO» επισημαίνει το Ποτάμι και προσθέτει: «Ανακοινώνουμε την απονομή συντάξεων με το πάτημα ενός κουμπιού, μετέχοντας έτσι στο αγαπημένο παιγνίδι φαντασίας των πολιτικών που θέλουν δωρεάν Wi-Fi σε όλη τη χώρα και 900.000 νέες θέσεις εργασίας...»

Διαβάστε Περισσότερα » " Ποτάμι: Οι ωραίες εξαγγελίες συνεχίζονται "

Πως θα εκδίδεται η ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων - Ποια ακίνητα αφορά και ποια είναι η διαδικασία

Από την ερχόμενη χρονιά ξεκινά η διαδικασία για την ηλεκτρονική καταγραφή όλων των κτισμάτων της χώρας, δημοσίων και ιδιωτικών, με στόχο όλα τα στοιχεία να αποτυπωθούν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα τηρείται στο υπουργείο Περιβάλλοντος.

Όπως αναφέρει το Έθνος, το Σάββατο, προτεραιότητα θα δοθεί στα περίπου 500.000 αυθαίρετα που έχουν (ή θα έχουν) υπαχθεί στους νόμους τακτοποίησης, για τα οποία η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί εντός πενταετίας.
Η καταγραφή θα πραγματοποιηθεί μέσω του νέου θεσμού της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου και θα είναι υποχρεωτική. Ακίνητα χωρίς Ηλεκτρονική Ταυτότητα δεν θα μπορούν να μεταβιβάζονται και μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων προθεσμιών, θα θεωρούνται παντελώς αυθαίρετα.

Η υποβολή ψευδών στοιχείων από τον αρμόδιο μηχανικό θα τιμωρείται αυστηρά με υψηλά πρόστιμα και στέρηση για ορισμένο χρονικό διάστημα της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.

Kάθε νέο κτίριο θα πρέπει απαραιτήτως να διαθέτει ηλεκτρονική ταυτότητα. Σε ό,τι αφορά στα υφιστάμενα, όσα κτίρια ή ιδιοκτησίες ενταχθούν στον νέο νόμο για τα αυθαίρετα (4178/2013 ή έχουν ενταχθεί στους νόμους 4014/2011 και 3843/2010) οφείλουν να ολοκληρώσουν την ταυτότητα του κτιρίου μέσα σε πέντε χρόνια. Όλα τα στοιχεία που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων τροφοδοτούν αυτομάτως το πληροφοριακό σύστημα της ταυτότητας του κτιρίου και δεν χρειάζεται επανυποβολή.Στη ρύθμιση εντάσσονται όλα τα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, πλην των τακτοποιημένων αυθαιρέτων, προβλέποντας την υποχρεωτική συμπλήρωση της ταυτότητας ύστερα από κάθε μεταβίβαση και περιοδικούς ελέγχους.

Eπίσης, θα ενημερώνεται από τον αρμόδιο μηχανικό για οποιαδήποτε εργασία στο κτίριο η οποία απαιτεί άδεια δόμησης ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας. Mε τη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος, η βεβαίωση μηχανικού και το Πιστοποιητικό Eνεργειακής Aπόδοσης αντικαθίστανται από το Πιστοποιητικό Πληρότητας Kτιρίου ή Iδιοκτησίας, καθώς θα αποτελούν μέρος του.

Στις πολυκατοικίες μπορούν μαζί όλοι οι ιδιοκτήτες να φτιάξουν την ταυτότητα του κτιρίου και όχι μόνο ανά ιδιοκτησία. Ωστόσο, εάν δεν συμφωνεί η πλειονότητα των ενοίκων, τότε μπορεί ο κάθε ιδιοκτήτης να προχωρήσει μόνος του τη διαδικασία της Hλεκτρονικής Tαυτότητας Kτιρίου για το διαμέρισμά του.

Περιοδικοί έλεγχοι
Kρίσιμο θέμα στην εξέλιξη υλοποίησης του έργου αποτελούν οι έλεγχοι. Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, προβλέπονται περιοδικοί έλεγχοι από μηχανικό, κάθε οκτώ χρόνια για κτίρια συνάθροισης κοινού, βιομηχανίες - βιοτεχνίες, πρατήρια υγρών καυσίμων και συνεργεία αυτοκινήτων, εμπορικά κέντρα, αγορές και υπεραγορές και κάθε δέκα χρόνια για τις κατοικίες, τα ξενοδοχεία, τα εμπορικά καταστήματα, τους γραφειακούς χώρους, τα κτίρια εκπαίδευσης και υγείας και τα σωφρονιστικά καταστήματα.

Eνώ κάθε 15 χρόνια θα γίνεται έλεγχος για χώρους αποθήκευσης, στάθμευσης αυτοκινήτων και λοιπές χρήσεις. H ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου αποτελεί αίτημα 25 χρόνων του τεχνικού κόσμου, το οποίο υλοποιεί το YΠEKA σε συνεργασία με το TEE. Δεν αφορά τα σχέδια της μελέτης, αλλά την πραγματική, σε κάθε χρονική στιγμή, αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης του ακινήτου. Mάλιστα, μόλις τεθεί σε λειτουργία, θα αποτελέσει βασικό, συστατικό στοιχείο της αγοράς ακινήτων.

Ποιοι έχουν υποχρέωση συμπλήρωσης της Tαυτότητας των Kτιρίων
• Iδιωτικά Kτίρια εντός 10ετίας

• Δημόσια Kτίρια εντός 10ετίας

• Kτίρια που έχουν υπαχθεί στο ν. 3843/2010, στο ν. 4014/2011και στο ν. 4178/2013 εντός πενταετίας
H ενημέρωση της ταυτότητας κτιρίου πραγματοποιείται υποχρεωτικώς

• Mετά από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας για την οποία απαιτείται άδεια δόμησης ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας από δημόσια αρχή

• Mετά από κάθε περιοδικό έλεγχο

Πώς ορίζεται η περιοδικότητα των ελέγχων
Mετά την έκδοση των Πιστοποιητικών Πληρότητας (μετά την πρώτη συμπλήρωση) για την τήρηση της ταυτότητας κτιρίου θεσπίζονται περιοδικοί έλεγχοι. H περιοδικότητα των ελέγχων της ταυτότητας του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας γίνεται από μηχανικό υποχρεωτικά και σύμφωνα με την κατηγορία χρήσης του κτιρίου ως εξής:

• Kάθε 8 έτη
A. Kτίρια συνάθροισης κοινού
B. Bιομηχανία, Bιοτεχνία
Γ. Πρατήρια υγρών καυσίμων και συνεργεία αυτοκινήτων
Δ. Eμπορικά κέντρα, αγορές και υπεραγορές

• Kάθε 15 έτη
A. Aποθήκευση
B. Στάθμευση αυτοκινήτων
Γ. Λοιπές χρήσεις

• Kάθε 10 έτη
A. Kτίρια με χρήση κατοικίας. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων τα ξενοδοχεία, οι ξενώνες, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα
B. Eμπόριο
Γ. Γραφεία
Δ. Eκπαίδευση
E. Yγεία και κοινωνική πρόνοια
ΣT. Σωφρονισμός

Eλεγχος Kατασκευών
• H υποχρέωση συμπλήρωσης της Tαυτότητας του Kτιρίου σε κάθε μεταβίβαση, ο περιοδικός έλεγχος και η ενημέρωση αυτής αποτελούν τον μόνιμο και διαρκή τρόπο παρακολούθησης των κατασκευών.
• Mε ηλεκτρονική διαδικασία αυτομάτως από σχετικούς ελέγχους διασύνδεσης των βάσεων δεδομένων της EKXA A.E., της ΔEH A.E. και του υπουργείου Oικονομικών, θα διαπιστώνεται η παράλειψη αρχικής συμπλήρωσης, ενημέρωσης ή περιοδικής συμπλήρωσης της Tαυτότητας του Kτιρίου. Tότε θα επιβάλλονται κυρώσεις έως την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών που θα αποδεικνύουν ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί αυθαίρετες κατασκευές σε αυτά.

imerisia
Διαβάστε Περισσότερα » " Πως θα εκδίδεται η ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων - Ποια ακίνητα αφορά και ποια είναι η διαδικασία "

Η Σουηδία ανακυκλώνει και αξιοποιεί το 99% των σκουπιδιών της

Την ώρα που στην Ελλάδα τσακωνόμαστε για το πού θα φτιάξουμε μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων παρωχημένης πλέον τεχνολογίας (τις οποίες οι ιθύνοντες πλασάρουν για μοντέρνες) η Σουηδία έχει φτάσει στο επίπεδο να ανακυκλώνει ή να επαναχρησιμοποιεί το 99% των σκουπιδιών της.

Με σειρά προτεραιότητας, η διαχείριση των απορριμμάτων στη σκανδιναβική χώρα ξεκινά από την πρόληψη δημιουργίας νέων, την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση και εναλλακτικές λύσεις στην ανακύκλωση για να καταλήξει στην απόθεση σε χωματερές.

Είναι εντυπωσιακό το στατιστικό στοιχείο ότι από τα 461 κιλά απορριμμάτων που παράγει ετησίως ο μέσος Σουηδός ποσοστό μόλις ένα τοις εκατό καταλήγει στη χωματερή.

Όσο για τις εναλλακτικές λύσεις στην ανακύκλωση αυτές συνοψίζονται στο αμφιλεγόμενο πρόγραμμα αποτέφρωσης απορριμμάτων για παραγωγή ενέργειας, η ποσότητα των οποίων φτάνει τους δύο εκατομμύρια τόνους κάθε χρόνο, όσα δηλαδή ανακυκλώνονται.

Στο πλαίσιο του προγράμματος σκουπίδια-για-ενέργεια λειτουργούν 32 σταθμοί αποτέφρωσης-ενεργειακής παραγωγής. Επειδή όμως οι Σουηδοί ανακυκλώνουν και επαναχρησιμοποιούν πολύ, η χώρα εισάγει περί τους 800.000 τόνους απορριμμάτων από χώρες όπως η γειτονική Νορβηγία, η Βρετανία, η Ιρλανδία, ακόμη και η Ιταλία ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του προγράμματος.

Βασική αρχή του συστήματος είναι ότι η καύση τριών τόνων απορριμμάτων περιέχει ίση ενέργεια με ένα τόνο υγρού καυσίμου. Από το σύστημα θερμαίνονται 950.000 σουηδικά νοικοκυριά και ηλεκτροδοτούνται ακόμα 260.000.

Όσο για τις κριτικές που εξαπολύονται σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά την καύση, η Άννα-Καρίν Γκρίπβαλ του φορέα Swedish Waste Management εξηγεί ότι “όταν τα απορρίμματα απορρίπτονται στις χωματερές εκπέμπουν μεθάνιο και άλλα αέρια του θερμοκηπίου. Το σύστημά μας είναι μια έξυπνη εναλλακτική με μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο που στο τελικό της ισοζύγιο λαμβάνει υπόψη τόσο τα υποπροϊόντα της αποτέφρωσης όσο και τις εκπομπές από τη μεταφορά τους. Επιπλέον, η εκμετάλλευση της ενέργειας από τα σκουπίδια σημαίνει ότι υπάρχει ένας ακόμα πόρος που δεν πάει χαμένος”.

Μάλιστα οι εκπομπές ρύπων των μονάδων αποτέφρωσης ανέρχονται στο ήμισυ των ορίων που προβλέπει ο νόμος.

Εξυπακούεται ότι ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να πετύχει σε χώρες όπου η “ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή” έχει ενσωματωθεί στην κουλτούρα του κόσμου ώστε να διασφαλιστεί ότι υλικά όπως ηλεκτρικές συσκευές, μπαταρίες, λάμπες, συσκευασίες κλπ δεν καταλήγουν στον αποτεφρωτήρα.

Το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα ούτε ανακύκλωση δεν ξέρουμε να κάνουμε. Κι όταν τα καταφέρνουμε συχνά τα ανακυκλώσιμα καταλήγουν κι αυτά στις χωματερές.

econews
Διαβάστε Περισσότερα » " Η Σουηδία ανακυκλώνει και αξιοποιεί το 99% των σκουπιδιών της "

Σουηδία: Πυρπολήθηκαν αυτοκίνητα σε προάστιο της Στοκχόλμης όπου ζουν μετανάστες

Τουλάχιστον 20 αυτοκίνητα πυρπολήθηκαν στη διάρκεια της νύχτας σε ένα φτωχό προάστιο της Στοκχόλμης, όπου κατοικούν μετανάστες, ανακοίνωσε το Σάββατο η αστυνομία, λίγες μέρες πριν από τις εκλογές με τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν τους ψηφοφόρους να είναι η ανεργία και το μεταναστευτικό.

Η Σουηδία έζησε τα χειρότερα επεισόδια των τελευταίων ετών τον Μάιο του 2013 όταν επί μία εβδομάδα νεαροί πυρπολούσαν εκατοντάδες αυτοκίνητα και συγκρούονταν με την αστυνομία στα φτωχά προάστια της πρωτεύουσας.

Ο Γκερτ Ρόσβαλ, αξιωματικός της αστυνομίας της Στοκχόλμης, είπε ότι οχήματα πυρπολήθηκαν σε επτά ή οκτώ σημεία του προαστίου Νόρσμποργκ. Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι την ώρα των επεισοδίων είδαν μία ομάδα 20 με 50 ατόμων στην περιοχή, αλλά κανένας δεν συνελήφθη.

«Πρόκειται για κάποιο είδος κοινωνικών ταραχών. Είναι ένα είδος δήλωσης κατά της κοινωνίας, αλλά δεν γνωρίζουμε ποιά ακριβώς είναι αυτή η δήλωση», είπε ο Ρόσβαλ.

Τον Μάιο του 2013, πυρπολήθηκαν αυτοκίνητα και στο προάστιο Ρίνκεμπι, όπου καταγράφεται το υψηλότερο επίπεδο ανεργίας της πρωτεύουσας.

«Δεν γνωρίζουμε αν συνδέεται με αυτό ή με το γεγονός ότι πλησιάζουν οι εκλογές», πρόσθεσε.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν το αντιμεταναστευτικό κόμμα Σουηδοί Δημοκράτες να εξασφαλίζει περίπου το 10% των ψήφων στις εκλογές της 14ης Σεπτεμβρίου - το οποίο θα είναι το υψηλότερο ποσοστό τους μέχρι σήμερα - καθώς όλο και περισσότεροι ψηφοφόροι αμφισβητούν το κόστος της πολιτικής εκχώρησης ασύλου που εφαρμόζει η κυβέρνηση.

Ο κεντροδεξιός πρωθυπουργός Φρέντρικ Ράινφελντ, ο κυβερνητικός συνασπισμός του οποίου αναμένεται να ηττηθεί, έθεσε το μεταναστευτικό στην κορυφή της πολιτικής του ατζέντας σε ομιλία του τον Αύγουστο.

Ενώ υπογράμμισε πόσο σημαντική είναι η προσφορά βοήθειας σε ανθρώπους που προέρχονται από εμπόλεμες περιοχές--όπως η Συρία--τόνισε ότι το κόστος της παροχής ασύλου αφήνει λίγο χώρο για δαπάνες στον τομέα της εργασίας και της εκπαίδευσης.

Διαβάστε Περισσότερα » " Σουηδία: Πυρπολήθηκαν αυτοκίνητα σε προάστιο της Στοκχόλμης όπου ζουν μετανάστες "

10-12 λεπτά φθηνότερο το πετρέλαιο θέρμανσης

Κατά 10-12 λεπτά το λίτρο υπολογίζεται ότι θα είναι στην πράξη η μείωση στη λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, έπειτα από την περικοπή του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά 30%, όπως εξήγγειλε ο Αντώνης Σαμαράς από τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης.

Η λιανική τιμή αναμένεται να διαμορφωθεί στο 1,15 με 1,2 ευρώ το λίτρο, από 1,25 με 1,3 ευρώ, που θα ήταν, αν ο φόρος παρέμενε στα περυσινά επίπεδα. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο διαμορφώνεται σήμερα στα 33 λεπτά το λίτρο, δηλαδή η μείωση κατά 30% σημαίνει ότι ο φόρος θα πέσει στα 23 λεπτά. Μαζί με το ΦΠΑ (που επιβάλλεται και επί του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) η τελική μείωση φθάνει μέχρι τα 12 λεπτά. Η τιμή που θα διαμορφωθεί τον Οκτώβριο, οπότε αρχίζει η περίοδος θέρμανσης, εξαρτάται ωστόσο και από τα δεδομένα της διεθνούς αγοράς (διεθνείς τιμές καυσίμων και ισοτιμία δολαρίου/ευρώ), που θα έχουν διαμορφωθεί τότε.

Η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης έπεσε κατακόρυφα- κατά 70% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία- εξαιτίας της αύξησης της τιμής του, μετά από την εξίσωση του Ειδικού Φόρου με τον αντίστοιχο που επιβάλλεται στο πετρέλαιο κίνησης.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον περασμένο χειμώνα, στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας, να υπάρχει κυριολεκτικά ορατό πρόβλημα στην ατμόσφαιρα, καθώς πολλά νοικοκυριά στράφηκαν σε εναλλακτικές πηγές θέρμανσης όπως τα τζάκια και σόμπες.

«Η εξαγγελία στη ΔΕΘ του πρωθυπουργού κ. Σαμάρα για τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30%, επιβεβαιώνει τις επιφυλάξεις μας για τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης, για την ουσιαστική μείωση της λιανικής τιμής του πετρελαίου θέρμανσης» αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων σε ανακοίνωσή της. Σε αυτή κάνει λόγο για έλλειψη θάρρους και γενναιότητας, ή άγνοια της πραγματικής οικονομικής κατάστασης χιλιάδων οικογενειών. Εκτιμά δε ότι η μείωση του ΕΦΚ κατά 30%, (όταν το 2012 αυξήθηκε 450%), μεταφράζεται σε μείωση των τιμών λιανικής κατά 7-10 λεπτά στο λίτρο, τη νέα χειμερινή περίοδο.

Διαβάστε Περισσότερα » " 10-12 λεπτά φθηνότερο το πετρέλαιο θέρμανσης "

Ο κύβος ερρίφθη - Έκτακτη εισφορά και το 2015

Δεν βγαίνουν όπως φαίνεται τα... κουκιά του Προϋπολογισμού κι έτσι η έκτακτη εισφορά στα εισοδήματα των φυσικών προσώπων θα παραταθεί και πέραν του 2014, όπως ζητούσε η Τρόικα, αν και «ψαλιδισμένη» σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού. Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που ανέφεραν ότι το υπουργείο Οικονομικών μπήκε στη διαπραγμάτευση με... πολλά «καρπούζια» κάτω από την ίδια μασχάλη, ο Αντώνης Σαμαράς παρέπεμψε στην κατάθεση του Προϋπολογισμού του επόμενου έτους, όπου και θα αποτυπωθεί η μέγιστη δυνατή μείωση των συντελεστών στην εισφορά που αποφέρει κάθε χρόνο περίπου 1,1 δισ ευρώ.

Το μέτρο της εισφοράς, που συμφωνήθηκε με την Τρόικα το καλοκαίρι του 2011 «πακέτο» με το αποκαλούμενο χαράτσι της ΔΕΗ, κανονικά εκπνέει στο τέλος του έτους, ωστόσο ως ισοδύναμο στη μη εφαρμογή της ειδικής εισφοράς στο τζίρο των επιχειρήσεων και του νέου μισθολογίου για τους ενστόλους (πέρα από τις περικοπές που χαρακτηρίστηκαν αντισυνταγματικές), το οικονομικό επιτελείο συμφώνησε με την Τρόικα το περσινό καλοκαίρι στην παράταση της εισφοράς έως το τέλος του Προγράμματος, δηλαδή έως το 2016

. Το θέμα είναι ότι αυτή η παράταση της εισφοράς ουδέποτε πήρε τη μορφή διάταξης νόμου και βέβαια ουδέποτε πέρασε από τη Βουλή, καθώς από την πρώτη στιγμή ήταν στο πίσω μέρος του μυαλού του Αντώνη Σαμαρά και του Γιάννη Στουρνάρα, η αποφυγή της λήψης του μέτρου. Η Τρόικα, ωστόσο, ουδέποτε ξέχασε την εισφορά και είναι ενδεικτικό ότι στις τελευταίες Εκθέσεις της Κομισιόν και του ΔΝΤ, που συνόδεψαν την Επικαιροποίηση του Μνημονίου, υπενθύμισαν στην κυβέρνηση ότι έχει δεσμευθεί να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, όπως η παράταση μέτρων που λήγουν, κάνοντας σαφή αναφορά στην εισφορά αλληλεγγύης.

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, στόχος είναι η μείωση των συντελεστών κατά 50% ή και η αλλαγή των εισοδηματικών ορίων, ωστόσο ουδείς μπορεί να πει με σιγουριά πώς θα περάσει από τη Βουλή και την ισχνή κυβερνητική πλειοψηφία, η επίμαχη διάταξη.

iefimerida
Διαβάστε Περισσότερα » " Ο κύβος ερρίφθη - Έκτακτη εισφορά και το 2015 "

Η ομιλία του Αντ. Σαμαρά στην 79η ΔΕΘ (ΒΙΝΤΕΟ)

«Η Ελλάδα σηκώνεται στα πόδια της, πληγωμένη, αλλά σηκώνεται, δεν κοιτάει πια πίσω στο χθες, που τόσο μας πλήγωσε, κοιτάει στο αύριο, στη νέα Ελλάδα, από τη διαρκή κατρακύλα στη διαρκή άνοδο» τόνισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ξεκινώντας την ομιλία του στα εγκαίνια της 79ης ΔΕΘ. Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι για πρώτη φορά το πρόσημο της οικονομίας θα είναι θετικό, το τελευταίο τρίμηνο του 2014, ύστερα από 34 τρίμηνα, και παρουσίασε έναν «οδικό χάρτη» για την πορεία της χώρας, με «μόνο όπλο την αλήθεια» όπως υπογράμμισε.



ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε Περισσότερα » " Η ομιλία του Αντ. Σαμαρά στην 79η ΔΕΘ (ΒΙΝΤΕΟ) "

Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου - Υποχρεωτική για όλα τα κτίρια

Από τα αυθαίρετα θα ξεκινήσει από το 2015 η διαδικασία της ηλεκτρονικής καταγραφής όλων των κτιρίων της χώρας, ιδιωτικών και δημόσιων. Στόχος είναι να αποτυπωθούν όλα τα στοιχεία στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα τηρείται στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Προτεραιότητα θα δοθεί στα περίπου 500.000 αυθαίρετα, τα οποία έχουν (ή θα έχουν) υπαχθεί στους νόμους της τακτοποίησης, για τα οποία η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί εντός πενταετίας, σύμφωνα με το «Εθνος».

Η καταγραφή θα πραγματοποιηθεί μέσω του νέου θεσμού της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου και θα είναι υποχρεωτική.
Ακίνητα χωρίς Ηλεκτρονική Ταυτότητα δεν θα μπορούν να μεταβιβάζονται και μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων προθεσμιών θα θεωρούνται παντελώς αυθαίρετα.
Η υποβολή ψευδών στοιχείων από τον αρμόδιο μηχανικό θα τιμωρείται αυστηρά με υψηλά πρόστιμα και στέρηση για ορισμένο χρονικό διάστημα της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.

Διαβάστε Περισσότερα » " Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου - Υποχρεωτική για όλα τα κτίρια "

Απαγόρευση συλλαλητηρίων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Απαγορεύονται, με απόφαση του γενικού αστυνομικού διευθυντή Θεσσαλονίκης, οι συγκεντρώσεις και οι πορείες στο δυτικό τμήμα του κέντρου της πόλης, «για λόγους δημόσιας ασφαλείας και αποτροπής σοβαρής διατάραξης της κοινωνικοοικονομικής ζωής της πόλης».

Όπως ανακοινώθηκε, η απαγόρευση ισχύει από τις 6 σήμερα, Σάββατο, το πρωί έως και τις 6 το πρωί της Δευτέρας (8/9) και αφορά την περιοχή, που οριοθετείται από τις οδούς: διασταύρωση Βενιζέλου με Λ. Νίκης – Βενιζέλου – Αγίου Δημητρίου – Λαγκαδά – Αγ. Πάντων – Μοναστηρίου – Ιωάννου Κωλέττη – 26ης Οκτωβρίου – Ναυάρχου Κουντουριώτη – Λ. Νίκης μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Βενιζέλου, καθώς και στο πλακόστρωτο της παραλίας που περικλείεται από τις οδούς Ι. Δραγούμη και Ε. Βενιζέλου.

Τα συλλαλητήρια, που διοργανώνουν το απόγευμα η ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, με το ΕΚΘ, του ΠΑΜΕ, αλλά άλλοι φορείς (στις πλατείες Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας και στην Καμάρα), στο πλαίσιο των εγκαινίων της ΔΕΘ, θα πραγματοποιηθούν κανονικά, ενώ από την παραπάνω οριοθετούμενη περιοχή εξαιρείται ο χώρος, της οδού Καζαντζάκη 4, μέχρι του σημείου που η εν λόγω οδός τέμνεται με την 26ης Οκτωβρίου.

Σημειώνεται ότι η Χρυσή Αυγή είχε προγραμματίσει τη διοργάνωση συγκέντρωσης, στην πλατεία Ελευθερίας, αλλά μετά την απαγόρευση η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα, κάτω από τα γραφεία της οργάνωσης, στην οδό Καζαντζάκη.

imerisia
Διαβάστε Περισσότερα » " Απαγόρευση συλλαλητηρίων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης "

Σαμαράς: Οδικός χάρτης για την έξοδο από την κρίση – Ανακοίνωσε φοροελαφρύνσεις

Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι οι περισσότεροι πληρώνουν λιγότερο ΕΝΦΙΑ από πέρυσι όπως πέρυσι πλήρωναν περισσότερο από πρόπερσι.

Φοροελαφρύνσεις ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από το βήμα της 79ης ΔΕΘ, επισημαίνοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση βάζει τα θεμέλια, τον οδικό χάρτη, για την έξοδο από την κρίση.

Ο κ. Σαμαράς ανακοίνωσε «βήματα ελάφρυνσης» στη φορολογία, με μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30%, ο οποίος πρόσθεσε ότι ούτε καν απέδωσε τα αναμενόμενα, ενώ θα κρατηθούν τα επιδοματα θέρμανσης, περισσότερες δόσεις για τις ληξιπρόθεσμες όφειλες προς ασφαλιστικά ταμεία και εφορία, καθώς και μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης με τις τελικές αποφάσεις να λαμβάνονται στην επικείμενη κατάθεση του προσχεδίου του προϋπολογισμού.

Ο πρωθυπουργός επικεντρώθηκε στον ΕΝΦΙΑ, αναγνωρίζοντας ότι έγιναν λάθη με τον ΕΝΦΙΑ ιδιαίτερα για οικόπεδα εκτός αντικειμενικών αξίων. «Το διορθώνουμε δεν το πλήρωσε ούτε υπάρχει περίπτωση να το πληρώσει (σ.σ ο φορολογούμενος» υπογράμμισε. Ο κ. Σαμαράς πρόσθεσε όμως ότι οι περισσότεροι πληρώνουν λιγότερο φόρο από πέρυσι όπως πέρυσι πλήρωναν περισσότερο από πρόπερσι.

«Έδωσαν ή θα δώσουν λόγο όσοι έκαναν τον ΕΝΦΙΑ» διαμήνυσε, προαναγγέλλοντας μείωση ΕΝΦΙΑ και για τα μη ηλεκτροδοτουμενα ανοίκιαστα ακίνητα. «Σημερα υπάρχει πλήρης καταγραφή περιούσιας 6 εκατ. φορολογούμενων... Ενιαία βάση δεδομένων. Σε μερικά χρόνια ο ΕΝΦΙΑ θα γίνει ανταποδοτικός φόρος, το βασικό έσοδο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Θα γίνει βασικός μοχλός ανάπτυξης ανί να παράγει ελλείμματα και να συσσωρεύει χρέη» υπογράμμισε.

«Η Ελλάδα του χθες που τόσο μας πλήγωσε κοιτά μπροστά. Η νέα Ελλάδα από την διαρκή κατρακυλά μπαίνει στην σταθερή άνοδο με ανάπτυξη και καθημερινή μείωση ανεργίας. Είχαμε θετικό πρόσημο ανάπτυξης στο γ’ τρίμηνο του 2014, μετά απο 24 τρίμηνα, μετά οπό 6 χρόνια ύφεσης. Φέτος είναι η χρονιά που η Ελλάδα σηκώνεται στα πόδια της, ακόμα πληγωμένη αλλά όρθια, τις επουλώνει και κοιτάει μπροστά» τόνισε.

Αφήνοντας αιχμές για την αντιπολίτευση, ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «μεγάλο μας όπλο μόνον η αλήθεια για οποίον την αντέχει είναι ακατανίκητη, για οποίον την αποφεύγει θα είναι ανελέητη», ενώ εξήγησε ότι «σφάλματα δεκαετιών, κρατισμός, χρέος, αγκυλώσεις τα πολεμήσαμε και αρχίζουν να υποχωρούν.» «Κάποιοι ειρωνεύτηκαν την επιτυχία μας... όσοι πόνταραν σε σενάρια καταστροφής διαψεύδονται» ανέφερε χαρακτηριστικά.

skai
Διαβάστε Περισσότερα » " Σαμαράς: Οδικός χάρτης για την έξοδο από την κρίση – Ανακοίνωσε φοροελαφρύνσεις "

Φρούριο η Θεσσαλονίκη εν όψει ΔΕΘ - Έκτακτα μέτρα και συλλαλητήρια

Φρούριο η Θεσσαλονίκη και ταλαιπωρία για τους κατοίκους του κέντρου εν εν όψει των εγκαινίων της ΔΕΘ αλλά και συλλαλητηρίων. Χιλιάδες αστυνομική στους δρόμους, έκτακτα μέτρα ασφαλείας και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την 79η Διεθνής Έκθεση. Φυσικά δεν θα λείψουν οι διαμαρτυρίες και τα συλλαλητήριαΟι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν από χθες με τους ένστολους να πραγματοποιούν πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.

Αναλυτικότερα:-ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης έχουν προγραμματίσει στις 18:00 συγκέντρωση στο άγαλμα Βενιζέλου, στην οποία θα συμμετέχουν και οι απολυμένες καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών.

Στη συγκέντρωση των εργατικών συνδικάτων θα συμμετάσχουν και οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ.-Την ίδια ώρα, το ΠΑΜΕ έχει προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Αριστοτέλους.-Κινητοποίηση στην Καμάρα και πάλι στις 18.00 θα πραγματοποιήσουν μέλη κομμάτων της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς στην οποία θα συμμετέχουν και αντεξουσιαστές.-Επιπροσθέτως οι Επιτροπές Αγώνα Χαλκιδικής και Θεσσαλονίκης ενάντια στην εξόρυξη χρυσού καλούν σε «μια μαζική, ανεξάρτητη και αυτόνομη κινητοποίηση» στη Θεσσαλονίκη στις 17.00 στην Αγία Σοφία.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

Από χθες Παρασκευή στις 6 το πρωί έως και στις 3 το απόγευμα της Κυριακής (7/9/2014) δεν θα επιτρέπεται η στάση-στάθμευση όλων των οχημάτων, στις παρακάτω οδούς του κέντρου της πόλης: Αγγελάκη, σε όλο το μήκος της, Λ. Στρατού, από Καυτατζόγλου μέχρι Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ., Γ΄ Σεπτεμβρίου, από Μ. Αλεξάνδρου μέχρι Αγ. Δημητρίου, Εθν. Αμύνης, από Αγίου Δημητρίου μέχρι Πλατεία Λευκού Πύργου, Αγ.Δημητρίου, από Πλατεία Ευαγγελίστριας μέχρι Γ΄ Σεπτεμβρίου και από Προξένων μέχρι Φιλήμονος Δραγούμη, Γ. Λαμπράκη, από Εγνατία μέχρι Γ΄Σεπτεμβρίου, Αρμενοπούλου, από Μελενίκου μέχρι Εθν. Αμύνης, Ν. Γερμανού, από Πλατεία Λευκού Πύργου μέχρι Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ., Μ. Ανδρόνικου, από Πλατεία Ηλεκτρικής Εταιρείας μέχρι Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ., Προξένων, καθ’ όλο το μήκος της, Φιλήμονος Δραγούμη, από Αγίου Δημητρίου μέχρι Κασσάνδρου, Κασσάνδρου, από Φιλήμονος Δραγούμη μέχρι Προξένων και Αγίας Τριάδος, από Μ.Αλεξάνδρου μέχρι Β.Γεωργίου.

Επίσης, απαγορεύεται η στάση – στάθμευση, στις οδούς Τσιμισκή και Εγνατία, καθώς και στη Λ.Νίκης.

Εξάλλου, από τις 14.00 σήμερα σταδιακά, ανάλογα με την εξέλιξη των εκδηλώσεων και μέχρι την ολοκλήρωσή των κινητοποιήσεων, δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, στις παρακάτω οδούς του κέντρου της πόλης:

Λ.Στρατού, από Καυτατζόγλου, μέχρι Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ.,Γ΄ Σεπτεμβρίου, από Μ. Αλεξάνδρου μέχρι Αγίου Δημητρίου, Βασ. Όλγας, από Μ. Μπότσαρη μέχρι Αγίας Τριάδος, Βασ. Γεωργίου, από Αγίας Τριάδος μέχρι Μ. Ανδρόνικου, Λεωφ. Νίκης, καθ’ όλο το μήκος της. Κουντουριώτη, καθ’ όλο το μήκος της, Κ. Καραμανλή, από Κατσιμίδη μέχρι Γ΄ Σεπτεμβρίου, Εγνατία, από Λαγκαδά μέχρι Γ΄ Σεπτεμβρίου, Εθν. Αμύνης, από Αγίου Δημητρίου μέχρι Πλατεία Λευκού Πύργου, Κασσάνδρου, καθ’ όλο το μήκος της, Προξένων, καθ’ όλο το μήκος της, Φιλήμονος Δραγούμη, από Αγίου Δημητρίου μέχρι Κασσάνδρου, Τσιμισκή, καθ’ όλο το μήκος της και Αγίου Δημητρίου, από Λαγκαδά μέχρι Φιλήμονος Δραγούμη.

Εναλλακτικά, από τις 14.00 το μεσημέρι και μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι εκδηλώσεις, η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται (από ανατολικά προς δυτικά), μέσω των οδών Κατσιμίδη – Περιφερειακής οδού – Αγ. Δημητρίου (όσο οι συνθήκες το επιτρέπουν) – Ολυμπιάδος και από δυτικά προς ανατολικά , μέσω των οδών 26ης Οκτωβρίου – Λαγκαδά και Περιφερειακής οδού καθώς και από τη Λ. Νίκης, όσο οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Διαβάστε Περισσότερα » " Φρούριο η Θεσσαλονίκη εν όψει ΔΕΘ - Έκτακτα μέτρα και συλλαλητήρια "

Το μυστήριο με το αεροσκάφος επιχειρηματία που συνετρίβη στην Τζαμάικα

Σε συναγερμό τέθηκαν οι υπηρεσίες ασφαλείας των ΗΠΑ την Παρασκευή, εξαιτίας της πορείας ενός μικρού ιδιωτικού αεροσκάφους επιχειρηματία. Η επικοινωνία είχε χαθεί και τελικά συνετρίβη στην Τζαμάικα, με τους δύο επιβαίνοντες να έχουν χάσει νωρίτερα τις αισθήσεις τους, από απώλεια πίεσης στην καμπίνα, όπως προκύπτει.

Στο αεροσκάφος επέβαινε ο Λάρι Γκλέιζερ, στέλεχος του τομέα ακινήτων από το Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης, και η σύζυγός του Τζέιν. Και οι δύο σκοτώθηκαν όπως είπαν οι αρχές. Δεν έχει διευκρινιστεί αν και κάποιος άλλος ήταν στο αεροπλάνο.

Εξαιτίας της πορείας του αεροσκάφους, δύο αμερικανικά μαχητικά F15 σηκώθηκαν αμέσως προκειμένου να πετάξουν πετάξουν δίπλα του επιτηρώντας το, αλλά τελικά το μονοκινητήριο συνετρίβη περίπου 14 ναυτικά μίλια (22 χιλιόμετρα) βόρεια από την τουριστική πόλη του Πόρτ Αντόνιο στη Τζαμάικα. «Προς το παρόν δεν έχουν εντοπίσει το αεροσκάφος ή τα συντρίμμια του» δήλωσε εκπρόσωπος της αμερικανικής ακτοφυλακής.

Ο πιλότος σταμάτησε να ανταποκρίνεται στις κλήσεις του πύργου ελέγχου μία ώρα μετά την απογείωση από το Διεθνές Αεροδρόμιο Greater Rochester της Νέας Υόρκης. Το μονοκινητήριο επταθέσιο αεροπλάνο τύπου Socata TBM700, πέταξε για αρκετές ώρες σε ύψος 25.000 ποδών (7.620 μέτρα), με κατεύθυνση νότια της ανατολικής ακτής της Φλόριντα και βόρεια της Κούβας.

Τα δύο μαχητικά σταμάτησαν να το συνοδεύουν όταν το ιδιωτικό αεροσκάφος μπήκε στον κουβανικό εναέριο χώρο. Οι αμερικανικές αρχές είχαν ειδοποιήσει την Κούβα για την προσέγγιση του αεροσκάφους και οι κουβανοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι η πτήση δεν θεωρήθηκε παραβίαση του εναέριου χώρου τους. Το CNN μετέδωσε ότι οι χειριστές των μαχητικών F-15 που είχαν σταλεί για να επιτηρούν το αεροσκάφος είχαν οπτική επαφή με την καμπίνα του μικρού αεροπλάνου και ανέφεραν ότι ο πιλότος είχε γείρει προς τα εμπρός και παρέμενε ακίνητος.

Σύμφωνα με τον λογαριασμό στο Twitter της Διοίκησης Αεροδιαστημικής Άμυνας της Βορείου Αμερικής (Norad) ο πιλότος του αεροσκάφους μπορεί να έπαθε «πιθανή υποξία» μια σπάνια πάθηση που προκαλείται από την απώλεια της πίεσης στο θάλαμο του αεροσκάφους και πιθανώς κανείς από τους επιβαίνοντες στο αεροσκάφους να μην είχε τις αισθήσεις του.

iefimerida
Διαβάστε Περισσότερα » " Το μυστήριο με το αεροσκάφος επιχειρηματία που συνετρίβη στην Τζαμάικα "

Κομοτηνή: Νεκρή ηλικιωμένη από τον Ιό του Δυτικού Νείλου

-Οι τουρίστες έρχονται... αλλά την κάνουν με ελαφρά λόγω κουνουπιών
-Αυξήθηκαν μέσα σε λίγες ημέρες τα επιβεβαιωμένα κρούσματα του Ιού στην Περιφέρεια ΑΜΘ
-Τη δημιουργία ενός περιφερειακού κέντρου καταπολέμησης των κουνουπιών μελετά ο νέος Περιφερειάρχης


Τη ζωή της από το Ιό του Δυτικού Νείλου έχασε ηλικιωμένη γυναίκα από την Κομοτηνή, η οποία ήταν ένα από τα συνολικά επτά επιβεβαιωμένα, μέχρι στιγμής, κρούσματα στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

Πρόκειται για μια ηλικιωμένη η οποία ωστόσο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό και η οποία προσβλήθηκε από τον Ιό ενώ μετά από μερικές ημέρες νοσηλείας κατέληξε στο Νοσοκομείο. Μέσα στο 2013 σημειώθηκαν συνολικά τρεις θάνατοι από τον Ιό στην Περιφέρεια ΑΜΘ, η οποία κατέγραψε ακόμη ένα αρνητικό ρεκόρ στον αριθμό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που μετά την επαφή του με τον Ιό περιήλθαν σε περιπέτειες με την υγεία τους, έμειναν ανάπηροι ή αντιμετώπισαν σοβαρές δυσκολίες στον να επανέλθουν πλήρως στην αρχική τους φυσική κατάσταση.

Άξιο αναφοράς άλλωστε το γεγονός πως τόσο η Ξάνθη όσο και η Καβάλα συμπεριλαμβάνονται εδώ και μήνες στη λίστα με τις περιοχές που παρουσιάζουν υψηλό κίνδυνο εμφάνισης του Ιού, σύμφωνα με τα επιδημιολογικά στατιστικά του ΚΕΕΛΠΝΟ. Άλλωστε, μόλις πέρσι η Ξάνθη κατέγραψε ένα ακόμη αρνητικό ρεκόρ στην ιστορία της, καθώς συγκέντρωσε τα περισσότερα επιβεβαιωμένα κρούσματα του Ιού του Δυτικού Νείλου πανελλαδικώς, αμέσως μετά την Αττική.

Συνολικά 7 άτομα στην ΑΜΘ
Μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί συνολικά 7 κρούσματα του Ιού στην Περιφέρεια ΑΜΘ, εκ των οποίων το ένα στην Ξάνθη, σε ασθενή που εισήχθη με τα συμπτώματα του Ιού του Δυτικού Νείλου στην Παθολογική Κλινική και μετά τον εργαστηριακό έλεγχο διαπιστώθηκε το ότι είχε προσβληθεί από τη νόσο, και τα υπόλοιπα έξι στην Κομοτηνή. Πιο συγκεκριμένα, κατεγράφησαν τέσσερα κρούσματα εντός της πόλης της Κομοτηνής, ένα στον Ίασμο και ένα στην περιοχή της Μαρώνειας ενώ αξίζει να αναφερθεί πως και τα έξι εκδηλώθηκαν από το κεντρικό νευρικό σύστημα των ασθενών, γεγονός που τα καθιστά ιδιαίτερα σοβαρά περιστατικά.

Πληρώνει με ζωές η Περιφέρεια
Ερωτηθείς σχετικά ο νέος Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Γιώργος Παυλίδης επανέλαβε για ακόμη μια φορά πως η αναποτελεσματικότητα του προγράμματος καταπολέμησης των κουνουπιών τα τελευταία χρόνια ευθύνεται για την έξαρση των κρουσμάτων στην περιοχή, δηλώνοντας πως ήδη επεξεργάζεται τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η καταπολέμηση των κουνουπιών τα επόμενα χρόνια.

“Αρχικά θα γίνει μια μεγάλη σύσκεψη σε επίπεδο υπηρεσιακών παραγόντων. Η Περιφέρεια μας την υπόθεση των κουνουπιών την πληρώνει με ανθρώπινες ζωές, με σωματικές βλάβες που έχουν υποστεί συμπολίτες μας, με υλικό κόστος αλλά είναι και ένας ισχυρός αντιαναπτυξιακός παράγοντας τα κουνούπια” δηλώνει ο ίδιος, για να προσθέσει πως “έρχονται επισκέπτες από τις γύρω χώρες και ένας τεράστιος αριθμός αυτών φεύγει γιατί δεν μπορεί δεν μπορεί να αντέξει την παρουσία των κουνουπιών. Χάνουμε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό”.

Στον άμεσο σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια και η δημιουργία ενός περιφερειακού κέντρου καταπολέμησης των κουνουπιών το οποίο θα αναλάβει με δικά του μέσα το έργο. “Πρέπει να πάμε σε ένα περιφερειακό κέντρο καταπολέμησης κουνουπιών με δικά του εργαλεία. Θα γλιτώσουμε πάρα πολλά χρήματα. Φέτος δεν προλαβαίνουμε γιατί χρειάζονται νομοθετικές τροποποιήσεις. Έτσι θα πάμε αναγκαστικά μέσω διαγωνισμών. Στο έργο όμως θα υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση GPS. Όποιος αναλάβει το έργο η υπηρεσία θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελέγχει ποιους χώρους καλύπτει, να παρακολουθεί τα σκευάσματα που χρησιμοποιεί και την αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος”. Τονίζει μεταξύ άλλων ο κ. Παυλίδης.


thrakitoday
Διαβάστε Περισσότερα » " Κομοτηνή: Νεκρή ηλικιωμένη από τον Ιό του Δυτικού Νείλου "

Αλλάζουν χέρια 14 περιφερειακά αεροδρόμια έως τον Νοέμβριο

Ως τον Νοέμβριο αναμένεται να ολοκληρωθεί η παραχώρηση των περιφερειακών αερολιμένων, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Πλην απρόοπτου, στις 30 Σεπτεμβρίου 2014 κατατίθενται στο ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές των υποψήφιων επενδυτών για την παραχώρηση επιλεγμένων περιφερειακών αερολιμένων.

Σύμφωνα με στελέχη του Ταμείου, στον διαγωνισμό συμμετέχουν ισχυρά επενδυτικά σχήματα, τα οποία πληρούν όλα τα τεχνικά, νομικά και οικονομικά προαπαιτούμενα. «Όλα θα κριθούν στο τίμημα» σημειώνουν και επισημαίνουν ότι η διαδικασία δεν αναμένεται -υπό φυσιολογικές συνθήκες- να πάρει πάνω από έναν μήνα.

Βέβαια, όπως παραδέχονται, ο διαγωνισμός έχει πάει πίσω λόγω των αιτημάτων των υποψήφιων για παράταση, καθώς ζητούσαν χρόνο για να «δουλέψουν» τις προσφορές τους.

Παραχωρούνται έως και για μισό αιώνα

Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες επενδυτές για 40+10 χρόνια σε δύο ομάδες.

Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, με option για την Αλεξανδρούπολη, τον Άραξο, την Καλαμάτα και τη Νέα Αγχίαλο.

Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, με option και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.

Εξαιρείται από τη διαδικασία το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, το οποίο θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι.

Στη διαδικασία συμμετέχουν η γαλλική Aeroport De La Cote d'Azur, η κοινοπραξία J&P Αβαξ - Zurich Airport, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η κοινοπραξία Fraport - όμιλος Κοπελούζου, η σύμπραξη Vinci - ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η κοινοπραξία Corporacion America - ΜΕΤΚΑ και ο όμιλος Advent.

Τι θα γίνει με το «Σπατόσημο»

Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν να εκτελέσουν επενδυτικό πρόγραμμα ύψους μέχρι 300 εκατ. ευρώ. Δεδομένου ότι το «Σπατόσημο» καταργείται την 1η Νοεμβρίου, αυτό θα αντικατασταθεί από νέο τέλος για κάθε αναχωρούντα επιβάτη. Οι χρεώσεις των αεροδρομίων θα ανέρχονται κατά μέγιστων σε 14,5 ευρώ για το στάδιο της εκτέλεσης των επενδύσεων και σε 20 ευρώ μετά την ολοκλήρωσή τους, αντίστοιχα.

Σημειωτέον ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετεξελιχθεί σε ρυθμιστική αρχή, η οποία -μεταξύ άλλων- θα ελέγχει τόσο την τιμολόγηση όσο και την τήρηση των υποχρεώσεων των παραχωρησιούχων.

Συγκεκριμένα, το νέο «Σπατόσημο» θα φτάνει τα 12 ευρώ για όλους τους επιβάτες εντός και εκτός ζώνης Σένγκεν. Αρχικά, το σχέδιο ήταν να αυξηθεί στα 20 ευρώ για τους επιβάτες εκτός Σένγκεν, όμως αυτή η διάταξη κρίθηκε αντίθετη με το κοινοτικό δίκαιο.

Η πρώτη φάση του νέου «Σπατόσημου» των 12 ευρώ θα διαρκέσει ως το 2024, όταν αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα που θα χρηματοδοτήσουν οι παραχωρησιούχοι.

Από το νέο τέλος θα παρακρατείται ποσοστό 8,5% ή αλλιώς 1,02 ευρώ υπέρ της ΥΠΑ, η οποία, χρησιμοποιώντας αυτόν τον πόρο, θα χρηματοδοτεί τη λειτουργία της ως ρυθμιστικής αρχής, τη ζημιογόνο δραστηριότητα των μικρών, περιφερειακών αεροδρομίων που θα παραμείνουν στο Δημόσιο και τις «άγονες γραμμές», κόστους 50 εκατ. σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με το ίδιο πλάνο, την 1η Νοεμβρίου 2024 το νέο «Σπατόσημο» θα μειωθεί σε 3 ευρώ ανά επιβάτη, από τα οποία η ΥΠΑ θα παρακρατεί το 35% ή αλλιώς 1 ευρώ.

Το νέο «Σπατόσημο» θα ενσωματώνεται στις συνολικές χρεώσεις των αεροδρομίων, που δεν θα ξεπερνούν τα 14,5 ευρώ για την πρώτη περίοδο της παραχώρησης και τα 20 ευρώ για τη δεύτερη.

Ειδικότερα, στην πρώτη περίοδο της παραχώρησης οι χρεώσεις δεν θα είναι υψηλότερες από 14,5 ευρώ, ποσό που αναλύεται ως εξής: 12 ευρώ «Σπατόσημο» + 1 ευρώ τέλος αεροδρομίου + 1,5 ευρώ χρέωση ασφαλείας.

Με την ολοκλήρωση των έργων το ανώτατο πλαφόν συνολικών χρεώσεων δεν θα ξεπερνά κατά μέγιστων τα 20 ευρώ, ποσό στο οποίο περιλαμβάνεται το νέο «Σπατόσημο», τα τέλη των αεροδρομίων και η χρέωση ασφαλείας (1,5 ευρώ).

Το «Ελ. Βενιζέλος» και η μοίρα του προσωπικού

Σημειωτέον ότι, παρ' όλο που το γνωστό «Σπατόσημο» θα σταματήσει να ισχύει σε λίγες εβδομάδες, εν τούτης το «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο απορροφά το 75% των εισπράξεων από τις αποδόσεις του συγκεκριμένου τέλους στην πρωτεύουσα, μπορεί, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, να το αναπληρώσει με νέα χρέωση που θα διατηρήσει τα έσοδα από το «Σπατόσημο» στα σημερινά τους επίπεδα, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών τροποποίησε την πρόβλεψη που απάλλασσε τον παραχωρησιούχο από την υποχρέωση πρόσληψης των υφιστάμενων εργαζομένων των αεροδρομίων και την αντικατέστησε με ρύθμιση που θα καλεί τους επενδυτές να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να διατηρήσουν το υφιστάμενο προσωπικό με όρους αγοράς, για όποιον εργαζόμενο το επιθυμεί.

tovima
Διαβάστε Περισσότερα » " Αλλάζουν χέρια 14 περιφερειακά αεροδρόμια έως τον Νοέμβριο "

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news