facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Κυριακή, 6 Απριλίου 2014

UNICEF:Κινδυνεύουν από τη φτώχεια ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα

Η μείωση των κοινωνικών παροχών, η ανεργία των γονέων, η οικονομική ανέχεια και η ελλιπής πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη επιδεινώνουν, χρόνο με τον χρόνο, τη ζωή των ανηλίκων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση της UNICEF «H κατάσταση των παιδιών στην Ελλάδα 2014- Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στα παιδιά» που συντάχθηκε για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής της UNICEF σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκιαγραφεί την κατάσταση των παιδιών στη χώρα, σήμερα. Στη συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκε επίσης ο μεγάλος ετήσιος ραδιομαραθώνιος για τα παιδιά σε όλο τον κόσμο, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 10 Απριλίου.

Συγκριτικά με την απογραφή του 2001, ο πληθυσμός των παιδιών στην Ελλάδα μειώθηκε περισσότερο (-9%) από τον συνολικό (-1,1%), επισήμανε ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Δημοσθένης Δασκαλάκης περιγράφοντας συνοπτικά τα κύρια ευρήματα της έκθεσης

. Σύμφωνα με στοιχεία της απογραφής του 2011, τα παιδιά ηλικίας έως 18 ετών είναι 1.889.916, που αντιστοιχούν στο 17,5% του μόνιμου πληθυσμού της χώρας (10.815.197) με τα αγόρια να αποτελούν το 51,2% και τα κορίτσια το 48,8%. Αύξηση σημειώνεται στα παιδιά των αλλοδαπών/μεταναστών, τα οποία το 2011 έφθασαν τα 181.000 άτομα, κατά 11,8% περισσότερα από το 2001 και αναλογούν στο 9,6% του συνόλου των ανηλίκων στην Ελλάδα (από 7,8% το 2001). Επίσης, σύμφωνα με την απογραφή του 2011, τα νοικοκυριά στην Ελλάδα χωρίς παιδιά κάτω των δεκαπέντε ετών αναλογούν στο 76,5% και με παιδιά στο 23,5% του συνόλου.

Στην Ελλάδα τα παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού ανέρχονταν σε 686.000, ή στο 35,4% το 2012, από 30,4% το 2011, με πιο ευάλωτα τα μονογονεϊκά (74,7%) και τα τρίτεκνα/πολύτεκνα (43,7%) νοικοκυριά. Τα παιδιά που ζουν σε νοικοκυριά που κανένας ενήλικος δεν εργάζεται ανέρχονταν σε 292.000, ή 13,2%, το 2012, έχοντας αυξηθεί κατά 204.000 από το 2008. Ο κίνδυνος φτώχειας στους αλλοδαπούς φθάνει το 43,7% για το 2012, ενώ στα παιδιά αυτών βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα, ξεπερνώντας το 53,1% από 49,6% που ήταν το 2011.

Οι συνθήκες διαβίωσης των παιδιών έχουν χειροτερέψει, καθώς το 74,1% των φτωχών νοικοκυριών με παιδιά και το 29,5% των μη φτωχών, δήλωναν αδυναμία πληρωμής εκτάκτων αλλά και καθημερινών δαπανών. Επίσης η έκθεση καταγράφει δυσκολίες σε εξοφλήσεις πάγιων λογαριασμών, δανείων, αλλά και οικονομική δυσπραγία για διατροφή που περιλαμβάνει κάθε δεύτερη μέρα κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά. Επιπλέον, το 86,5% των φτωχών νοικοκυριών με παιδιά το 2012 δεν είχαν να ξοδέψουν χρήματα για μια εβδομάδα διακοπών.

Οι παροχές κοινωνικής προστασίας μειώθηκαν κατά 4,9% το 2011 σε σχέση με το 2009. Εκτιμάται ότι σημαντικός αριθμός παιδιών στην Ελλάδα δεν έχει ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη λόγω απώλειας ασφαλιστικών δικαιωμάτων των γονιών τους.

Στον τομέα της εκπαίδευσης, ενώ τα ποσοστά εγγραφής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ υψηλά στην Ελλάδα, τα αντίστοιχα στην προσχολική εκπαίδευση παραμένουν χαμηλά. Η συμμετοχή των παιδιών σε υπηρεσίες επίσημης βρεφονηπιακής φροντίδας είναι σταθερά μικρότερη σε σχέση με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αυτό οφείλεται κατά μεγάλο μέρος στο γεγονός ότι οι υφιστάμενες δομές (κυρίως δημοτικές) δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών.

Μια ακόμα παράμετρος της οικονομικής κρίσης εντοπίζεται στην παράταση της παιδικής ηλικίας. Τα υψηλά ποσοστά φτώχειας (32,3%) και ανεργίας (58,6%) για το 2012 των ηλικιακών ομάδων 16-24 και 15-24 ετών αντίστοιχα, σε συνδυασμό με την εκτόξευση του ποσοστού των ατόμων αντίστοιχων ηλικιακών ομάδων που δεν εργάζονται και ταυτόχρονα δε συμμετέχουν σε κάποιας μορφής εκπαίδευση και κατάρτιση, οδηγούν στην έντονη οικονομική εξάρτηση από τους γονείς τους με αποτέλεσμα να παρατείνουν τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας. Ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί το υψηλό ποσοστό (73,3%) των νέων 20 έως 29 ετών που διαμένει με τους γονείς του και η μέση ηλικία εγκατάλειψης της γονεϊκής στέγης (29,1 έτη) για το 2012.

Ο κ. Δασκαλάκης σημείωσε πως η συγκέντρωση και η επεξεργασία των στοιχείων παρουσιάζεται μέχρι το 2011-2012, και δεν περιλαμβάνονται οι επόμενες χρονιές, που όλα δείχνουν πως θα εμφάνιζαν μια περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και επιδείνωση της φτώχειας των νοικοκυριών και, κατά συνέπεια, των παιδιών.

imerisia
Διαβάστε Περισσότερα » " UNICEF:Κινδυνεύουν από τη φτώχεια ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα "

Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα

Από «κόσκινο» θα περάσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν πραγματοποιήσει αλλαγή κινητήρα στο όχημά τους τοποθετώντας, ωστόσο κάποιον με μικρότερο κυβισμό, καθώς τα στελέχη του ΣΔΟΕ αποκάλυψαν κύκλωμα που πραγματοποιούσε «εικονικές» αλλαγές κινητήρων με στόχο τη φοροδιαφυγή. Ειδικότερα, το ΣΔΟΕ με επείγον έγγραφό του προς το υπουργείο Μεταφορών αλλά και στις Διευθύνσεις Μεταφορών ζητά να του αποστείλουν όλες τις αλλαγές κινητήρων που έχουν δηλωθεί τα τελευταία χρόνια, ώστε να περάσουν από έλεγχο όλα τα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με στελέχη του ΣΔΟΕ η αντικατάσταση κινητήρα με αντίστοιχο χαμηλότερου κυβισμού έως 25% είναι απολύτως νόμιμη, ωστόσο κάποιοι εκμεταλλευόμενοι της νομοθεσίας είχαν στήσει ολόκληρο κύκλωμα και πραγματοποιούσαν αλλαγές κινητήρων σε οχήματα μόνο στα χαρτιά. Δηλαδή, ενώ το αυτοκίνητο συνεχίζει να έχει τα ίδια κυβικά και την ίδια ιπποδύναμη, στα χαρτιά εμφανίζεται μικρότερο κλέβοντας έτσι το ελληνικό δημόσιο.

Στο κύκλωμα συμμετέχουν πέραν των ιδιοκτητών των οχημάτων, συνεργεία, ΚΤΕΟ αλλά και υπάλληλοι των Διευθύνσεων Μεταφορών.

Το θέμα του υποκυβισμού είχε αναδείξει πρώτη η «Η» σε ρεπορτάζ της. Αν κάποιος είχε ένα δίλιτρο αυτοκίνητο και ήθελε να μειώσει τον κυβισμό του οχήματός του μόνο στην Αδεια Κυκλοφορίας και κατ' επέκταση στην εφορία το κόστος κυμαινόταν σε περίπου 1.000 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του από 660 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας πλήρωνε 265 ευρώ, το τεκμήριο από 8.800 ευρώ μειωνόταν στα 6.400 ευρώ και βέβαια δεν υπήρχε πλέον ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανερχόταν σε 440 ευρώ. Το όφελος για τον ιδιοκτήτη ενός δίλιτρου που «άλλαζε» κινητήρα μόνο στα χαρτιά, από τα Τέλη Κυκλοφορίας και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ανερχόταν σε 835 ευρώ, από την ασφάλεια γλίτωνε τουλάχιστον 200 ευρώ ετησίως, ενώ από το τεκμήριο μειωνόταν κατά 2.400 ευρώ.

Παράλληλα ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν πραγματοποιούσε καμία απολύτως μετατροπή στο όχημά του και βέβαια εξαιτίας του υποκυβισμού αμέσως αποκτούσε πολύ υψηλότερη μεταπωλητική αξία σε σχέση με τα αντίστοιχα δίλιτρα μοντέλα. Σε περίπτωση που ο κινητήρας ήταν πάνω από τα 2 λίτρα, τότε το κόστος της «εικονικής» αλλαγής κινητήρα ήταν πολύ υψηλότερο, καθώς αυξάνονται ανάλογα τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα Τεκμήρια αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης. Παράλληλα, γνώστες της αγοράς αναφέρουν ότι ένας ακόμη «καυτός» φάκελος που αναμένεται να ανοίξει είναι αυτός που αφορά σε αυτοκίνητα τα οποία αλλάζουν κινητήρα βάζοντας μεγαλύτερο απ΄ ό,τι φαίνεται στα χαρτιά. Ετσι, πληρώνουν χαμηλά τέλη, φόρους κ.λπ. αλλά έχουν στη διάθεσή τους ένα Ι.Χ. με πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη.

TI ENTOΠΙΣΑΝ ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

Μπλεγμένα και ΚΤΕΟ

Από τη στιγμή που γίνεται αλλαγή κινητήρα, το όχημα αναγκαστικά κάποια στιγμή θα πρέπει να περάσει από ΚΤΕΟ. Και αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται χωρίς παρατηρήσεις, βέβαια με το ανάλογο τίμημα. Ειδικότερα το ΣΔΟΕ έχει εντοπίσει ήδη δύο μεγάλα ΚΤΕΟ που αφορούν τις περιοχές της Στερεάς και Νότιας Ελλάδας.

Το κόστος του «ελέγχου» χωρίς παρατηρήσεις σε οχήματα που έχουν αλλάξει κινητήρες στα χαρτιά κυμαίνεται μεταξύ 300 έως και 1.000 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αρχικού κινητήρα, αλλά και τις επιπλέον παρανομίες που πιθανόν να έχουν δηλωθεί στα χαρτιά...

Παράλληλα τα στελέχη του ΣΔΟΕ έχουν ανακαλύψει και εκατοντάδες «μαϊμού» Πιστοποιητικά Τεχνικών Ελέγχων, τα οποία μετά από διασταύρωση που πραγματοποίησαν στα ΚΤΕΟ που φέρονται ότι τα έχουν εκτυπώσει, διαπιστώθηκε ότι είναι πλαστά.

Αλλωστε με τη χρήση της τεχνολογίας μπορεί οποιοσδήποτε να κατασκευάσει ένα Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου, καθώς τα μόνα που χρειάζεται είναι ένας υπολογιστής, ένα scanner και ένας εκτυπωτής.

Οι επιτήδειοι «σκανάρουν» το γνήσιο έγγραφο και με τη χρήση προγράμματος επεξεργασίας φωτογραφίας αλλάζουν τα στοιχεία του ιδιοκτήτη αλλά και του οχήματος.

Η πλαστογραφία των πιστοποιητικών ΚΤΕΟ θα είχε σταματήσει αν το κράτος αποφάσιζε να συνδέσει τις online βάσεις των ΚΤΕΟ με τα συστήματα των Αρχών, ώστε να διαπιστώνεται αν τα έγγραφα είναι γνήσια ακόμη και στους ελέγχους που πραγματοποιεί η Τροχαία.

ΟΔΔΥ - Αγγελίες

Υπάρχουν βέβαια κάποιες περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν υπάρχουν σε συγκεκριμένα μοντέλα εργοστασιακοί κινητήρες χαμηλότερου κυβισμού, με αποτέλεσμα τα κυκλώματα να προβαίνουν σε αντικατάσταση κινητήρα άλλης εταιρείας -κοινώς πατέντα- κάτι που είναι διαδεδομένο κυρίως στα οχήματα που προέρχονται από τον ΟΔΔΥ. Αλλωστε, σε πάρα πολλές αγγελίες οχημάτων τα οποία προέρχονται από τον ΟΔΔΥ υπάρχουν πολύ μεγάλα τζιπ με κινητήρες 1.600 κ.εκ., ενώ από το εργοστάσιο τα συγκεκριμένα ΙΧ έβγαιναν με κινητήρες 2,5 λίτρων!

Μάλιστα στις αγγελίες αναγράφεται με έντονα γράμματα πως για Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλουν μόλις 250 ευρώ, ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να καταβάλουν 880 ευρώ...

Επίσης στις online αγγελίες μπορεί να βρει κανείς χιλιάδες αυτοκίνητα που πωλούνται από ιδιώτες, αλλά και εμπορίες αυτοκινήτων, στις οποίες επισημαίνεται πως στην Αδεια Κυκλοφορίας είναι δηλωμένοι κινητήρες χαμηλότερου κυβισμού, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα Τέλη, τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, τα ασφάλιστρα και τα τεκμήρια...

ΑΛΛΑΓΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ

Τι γίνεται στην πράξη

Οι Ελληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από δύο λίτρα και άνω χρειάζεται να καταβάλουν περισσότερα από 1.000 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας, αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ παράλληλα θα πρέπει να καλύψουν και τα τεκμήρια διαβίωσης που δύσκολα καλύπτει πλέον κανείς εξαιτίας της πτώσης των μισθών.

Η αρχή έγινε από κάποιους αυτόνομους ιδιώτες, οι οποίοι ακολουθώντας το γράμμα του νόμου και βέβαια επωφελούμενοι από το γεγονός ότι το μοντέλο τους κυκλοφορούσε και με μικρότερο κινητήρα, προέβησαν στη νόμιμη αντικατάσταση του κινητήρα τους μειώνοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας, μηδενίζοντας τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ παράλληλα μείωσαν τα ασφάλιστρα αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

Τα γνωστά κυκλώματα ενημερώθηκαν άμεσα για την εξέλιξη και από εκείνη τη στιγμή αναζητούσαν πελάτες με δίλιτρα αυτοκίνητα και άνω, ώστε να τους προτείνουν -με το αζημίωτο βέβαια- την αλλαγή του κινητήρα τους. Η πρώτη ενέργεια των ιδιωτών είναι απολύτως νόμιμη και βέβαια κανείς δεν μπορεί να τους αγγίξει, καθώς όλα έγιναν σύμφωνα με όσα προβλέπει η νομοθεσία. Στη δεύτερη περίπτωση, όμως, τόσο οι κάτοχοι των ΙΧ, όσο και οι υπεύθυνοι της αλλαγής ενός κινητήρα η οποία έγινε μόνο στα χαρτιά, θα υποστούν βαριές κυρώσεις.

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΦΥΛΑΚΗ

Οι κυρώσεις

Για την αντικατάσταση του κινητήρα παρέχεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος διάστημα 30 ημερών να το δηλώσει στην αρμόδια Διεύθυνση Συγκοινωνιών, ώστε να γίνει ανάλογη τροποποίηση στην άδεια κυκλοφορίας. Διαφορετικά η παράβαση είναι σε βαθμό πταίσματος και προβλέπεται κράτηση έξι μηνών και πρόστιμο μέχρι 3.000 ευρώ, σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 4 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως τροποποιήθηκε πρόσφατα. Η δήλωση γίνεται με την προσκόμιση ανάλογων παραστατικών στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών της Νομαρχίας που έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας. Όταν δεν υπάρχει αριθμός κινητήρα γίνεται ο κυβισμός και διαπιστώνεται η ισχύς του από υπαλλήλους της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών.

Σε περίπτωση που παραποιείται ή αλλοιώνεται ο αριθμός του κινητήρα, ο κάτοχος του οχήματος τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός μηνός και οριστική αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, που επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο, σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 5 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η διαπίστωση γίνεται έπειτα από έλεγχο του αριθμού κινητήρα και ταυτοποίησής του από την άδεια κυκλοφορίας, προβλέπεται δε η ακινητοποίηση του οχήματος και η μεταφορά του στην αρμόδια υπηρεσία. Για περαιτέρω κυρώσεις, αυτές επιβάλλονται από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών.

imerisia
Διαβάστε Περισσότερα » " Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα "

Νέος κώδικας πτώχευσης για επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Αλλαγές που θα μετατρέψουν σε ταχύτερη και λιγότερο δαπανηρή διαδικασία την πτώχευση των επιχειρήσεων θα φέρει ο νέος σχετικός κώδικας που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, ενώ αλλαγές ετοιμάζονται και για το αντίστοιχο πλαίσιο για τα νοικοκυριά.

Ανάμεσα στα νέα «εργαλεία» προκειμένου η Ελλάδα να πάψει να είναι από τις πιο «αργές» χώρες σε αυτό τον τομέα, είναι η θέσπιση του επαγγέλματος του διαχειριστή πτώχευσης. Οπως αναφέρει η «Καθημερινή», αυτό δεν θα μπορούν να το ασκούν μόνο οι δικηγόροι, αλλά και οικονομολόγοι, ορκωτοί λογιστές ή εκτιμητές. Κάτι αντίστοιχο εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Μ. Βρετανία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έκθεσης «Doing Business 2014» που καταρτίζει η Παγκόσμια Τράπεζα, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 87η θέση μεταξύ 189 χωρών σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πτώχευσης. Βάσει της έκθεσης, για την ολοκλήρωση της πτώχευσης μιας μεσαίας επιχείρησης απαιτούνται κατά μέσο όρο 3,5 χρόνια (ενώ σε χώρες όπως η Ιρλανδία μόλις τρεις μήνες), ενώ ο βαθμός ανάκαμψης, δηλαδή τα χρήματα που παίρνουν πίσω πιστωτές και προμηθευτές μετά την ολοκλήρωση της πτώχευσης, είναι πολύ χαμηλός

. Σύμφωνα με την έκθεση «Doing Business 2014», λαμβάνουν στην ουσία πίσω μόλις το 34% των χρημάτων τους, ενώ το κόστος για τη διαδικασία της πτώχευσης ανέρχεται στο 9% της περιουσίας τής υπό πτώχευση επιχείρησης.

Ο νέος πτωχευτικός κώδικας, που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με την Τρόικα, θα προβλέπει ταχύτερες διαδικασίες, εργαλεία αναδιάρθρωσης του χρέους των επιχειρήσεων -τα οποία θα εφαρμόζονται εξωδικαστικά- ενώ από τους βασικούς στόχους θα είναι το νέο πλαίσιο να μην αποτελεί μέθοδο για τη δια παντός αποφυγή αποπληρωμής των οφειλών της επιχείρησης που χρωστά σε πιστωτές και προμηθευτές.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το οποίο περιλαμβάνεται στο προσχέδιο του επικαιροποιημένου Μνημονίου όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η κυβέρνηση πρέπει να επανεξετάσει μέχρι τον Ιούνιο τον πτωχευτικό κώδικα έτσι ώστε να εντοπίσει τα σημεία στα οποία πρέπει να γίνουν αλλαγές και έως τον Οκτώβριο του 2014 να έχει προχωρήσει στη θέσπιση του νέου νόμου.

Ο συγκεκριμένος κώδικας άλλαξε ριζικά το 2011- όταν εισήχθη η προπτωχευτική διαδικασία- η οποία όμως στην πράξη προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Το 2012 έγιναν νέες αλλαγές με τον νόμο 4072/2012 προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος στον οποίο πρέπει να επιτυγχάνεται συμφωνία εξυγίανσης, ενώ τέθηκαν και περιορισμοί στο δικαίωμα του οφειλέτη να ζητεί εκ νέου το άνοιγμα της διαδικασίας εξυγίανσης, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα κατάχρησης αυτού.

Παράλληλα, αίτημα της Τρόικα προς την κυβέρνηση είναι η υιοθέτηση εργαλείων αναδιάρθρωσης του χρέους των επιχειρήσεων τα οποία θα μπορούν να εφαρμόζονται με εξωδικαστική διαδικασία. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις προβλέπεται η δημιουργία ειδικού μηχανισμού, όπου θα μπορούν να εφαρμόζονται προτυποποιημένες διαδικασίες. Το προσχέδιο του επικαιροποιημένου Μνημονίου προβλέπει ότι οι εξωδικαστικοί μηχανισμοί αναδιάρθρωσης του χρέους των επιχειρήσεων θα πρέπει να έχουν υιοθετηθεί έως τον Ιούλιο του 2014.

Παράλληλα, στο μικροσκόπιο μπαίνει τους επόμενους μήνες και ο νόμος Κατσέλη για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, μια και από την 1η Ιανουαρίου του 2015 θα αλλάξει ριζικά το μοντέλο αντιμετώπισης του ιδιωτικού χρέους. Ως γνωστόν, ήδη η Τράπεζα της Ελλάδος έχει θέσει σε διαβούλευση μέχρι τις 10 Απριλίου τον κώδικα δεοντολογίας για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων ιδιωτικών οφειλών, ενώ πριν από το Πάσχα αναμένεται να δημοσιοποιηθούν οι λεγόμενες «εύλογες δαπάνες διαβίωσης». Οι όποιες αλλαγές στον «νόμο Κατσέλη» θα πρέπει επίσης να θεσπισθούν μέχρι τον Οκτώβριο του 2014.

Διαβάστε Περισσότερα » " Νέος κώδικας πτώχευσης για επιχειρήσεις και νοικοκυριά "

Απεργία στα τρένα και μέσα στο Πάσχα;-Χειρόφρενο την Τετάρτη


Με απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στο Πάσχα απειλεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.

Η ΠΟΣ, προειδοποιεί πως αν δεν υπάρξει θετική κατάληξη στις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, τότε θα υπάρξουν απεργίες σε τρένα και προαστιακό, εν μέσω γιορτών.

Σύμφωνα με την απόφαση των σιδηροδρομικών, θα προχωρήσουν σε τρίωρες στάσεις τη Μ. Τρίτη και τη Μ. Τετάρτη, καθώς και σε 24ωρη απεργία το Μ. Σάββατο, την Κυριακή του Πάσχα και τη Δευτέρα του Πάσχα, αλλά και σε απεργία στα εμπορικά τρένα όλη την εβδομάδα του Πάσχα.

ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ:

Την ίδια στιγμή, οι επιβάτες που κινούνται με τρένα και προαστιακό, θα ταλαιπωρηθούν την Τετάρτη, λόγω της συμμετοχής της ΠΟΣ, στην 24ωρη γενική απεργία της ΓΣΕΕ.

Αυτό σημαίνει, πως την Τρίτη δεν θα πραγματοποιηθούν τα βραδινά δρομολόγια, ενώ ανήμερα της απεργίας (Τετάρτη), τρένα και προαστιακός θα τραβήξουν χειρόφρενο.

star
Διαβάστε Περισσότερα » " Απεργία στα τρένα και μέσα στο Πάσχα;-Χειρόφρενο την Τετάρτη "

ΠΕΔΥ: Τεράστιες οι ελλείψεις σε γιατρούς σε όλη την χώρα

Την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η υγεία και η περίθαλψη σήμερα με τους γιατρούς να βρίσκονται εκτός Μονάδων Υγείας, τους ασθενείς να ζητούν απεγνωσμένα φροντίδα η οποία απουσιάζει και ολόκληρες περιοχές να μένουν ακάλυπτες, καταθέτει στο on Med.gr η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά κυρία Βαρβράρα Ανεμοδουρά.

Αν και παρήλθαν 10 ημέρες από τότε που ξεκίνησε επίσημα η λειτουργία των μονάδων υγείας του νέου φορέα ΠΕΔΥ, εν τούτοις τα περισσότερα Κέντρα κυρίως στην επαρχία παραμένουν ακάλυπτα.

Η κυρία Ανεμοδουρά μάλιστα χωρίς υπερβολή, ζητά την δημιουργία Υπερκομματικής Επιτροπής χωρίς χρώματα και κόμματα όπως αναφέρει, όπου με την συνεργασία των θεσμικών οργάνων των γιατρών, θα μπορέσει να επανασχεδιάσει την Πρωτοβάθμια Φροντίδς Υγείας, καθώς όπως όλα δείχνουν χωρίς να έχει ακόμη στεγνώσι ακόμη το μελάνι , το εγχείρημα του υπουργού Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη έχει αποτύχει παταγωδώς.

Η κυρία Ανεμοδουρά υπογραμμίζει ότι οι ανάγκες των ασθενών είναι μεγάλες, όπως μεγάλες είναι και οι ανάγκες για την κάλυψη των Υγειονομικών Περιφερειών, με γατρούς οι οποίες καταδεικνύονται με την χθεσινή απόφαση του επικεφαλής της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς & Αιγαίου της 2ης-4-2014. Στην απόφαση, αναφέρεται ρητώς: «Αποφασίζουμε την καθημερινή μετακίνηση ενός Ιατρού Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας από το Κέντρο Υγείας Σαλαμίνας στο ΠΕΔΥ Σαλαμίνας για την κάλυψη του πρωινού ωραρίου, λόγω σοβαρότατων υπηρεσιακών αναγκών». Το κείμενο αυτό τα λέει όλα», σημειώνει η πρόεδρος του ΙΣΠ.

Επιπλέον, μετά την λήξη της διαθεισμίοτητας, σημειώνει η κυρία Ανεμοδουρά, οι γιατροί δεν έχουν πληρωθεί, οι συμβεβλημένοι γιατροί παραμένουν επίσης απλήρωτοι ενώ και οι εργαστηριακοί, έχουν να πληρωθούν από τον Αύγουστο του 2013.

Για τις ελλείψεις των γιατρών η πρόεδρος του ΙΣΠ τονίζει ότι από τον νέο φορέα της ΠΦΥ, απουσιάζουν όχι μόνο γιατροί θεραπευτές, αλλά επίσης δεν υπάρχουν κλινικές ειδικότητες, Ρευματολόγοι, Καρδιολόγοι, ειδικευμένοι Γενικοί Ιατροί, ορθοπεδικοί, νευρολόγοι, ψυχίατροι.

Αναλυτικά, από τις μονάδες στο ΠΕΔΥ λείπουν οι εξής ειδικότητες, σύμφωνα με στοιχεία που έχει στα χέρια της η πρόεδρος του ΙΣΠ:

Στο Κερατσίνι, περιοχή με 100.000 κατοίκους, υπάρχει αυτή την στιγμή ένα γιατροίς παθολόγος. Στην Λευκάδα από 6 γιατρούς δεν έχει πάει κανέας σήμερα. Στην Κέρκυρα, από 30 γιατρούς, έμειναν 13 εκ των οποίων οι 4 είναι οδοντίατροι, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι δεν έχει κανέναν παιδίατρο ούτε καρδιολόγο. Στην Καβάλα, από 59 γιατρούς έχουν μείνει 14 εκ των οποίων οι 5 είναι οδοντίατροι, και οι δύο μικροβιολόγοι και δεν υπάρχει παιδίατρος. Στην Ξάνθη από 20 που υπηρετούσαν έχουν μείνει τρεις, δύο οδοντίατροι και ένας ακτινολόγος. Στην Βέροια από 45 γιατρούς έχουν μείνει μόνο 8. Στο Διδυμότειχο – Ορεστιάδα, από 22 γιατρούς έχουν μείνει 8 γιατροί, οι 3 εκ των οποίων είναι οδοντίατροι ενώ δεν υπάρχει παθολόγος και παιδίατρος. Στην Καστοριά, από 14 γιατρούς αυτή την στιγμή εργάζονται 4 εκ των οποίων οι 2 είναι οδοντίατροι και ένας καρδιολόγος. Στην Αλεξανδρούπολη τέλος, από 39 γιατρούς που υπηρετούσαν, έχουν μείνει 8.

Σχολιάζοντας ωστόσο το γεγονός ότι η ηγεσία του υπουργείου Υγείας θα προσλάβει επικουρικούς γιατρούς, η πρόεδρος του ΙΣΠ, επισημαίνει ότι οι επικουρικοί απαιτούν διαδικασία και εμείς τα θεσμικά όργανα των γιατρών δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το θέμα.

onmed
Διαβάστε Περισσότερα » " ΠΕΔΥ: Τεράστιες οι ελλείψεις σε γιατρούς σε όλη την χώρα "

Η Εφορία ζητά στο τριπλάσιο όσα πήραν οι άνεργοι από επιδοτούμενα σεμινάρια!

Για γέλια και για κλάματα είναι η καταγγελία που κάνει ο Σύλλογος των Λογιστών της Αχαΐας, αναφορικά με τους ανέργους που παρακολούθησαν επιδοτούμενα σεμινάρια το 2013. Η Εφορία τους ζητά να της επιστρέψουν και μάλιστα στο τριπλάσιο τα λεφτά που πήραν καθώς χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο εισόδημα ως αποτέλεσμα από εμπορικές επιχειρήσεις!

Το γεγονός ευαισθητοποίησε τους λογιστές, ο πρόεδρος των οποίων Γιάννης Βάρδας, έστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρναρά, αλλά και τον γ.γ. Εσόδων Χάρη Θεοχάρη, ζητώντας αποκατάσταση της αδικίας.

Η επιστολή έχει ως εξής:

«Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Σχετικά με την φορολόγηση των εισοδημάτων από σεμινάρια που παρακολούθησαν οι άνεργοι την χρήση 2013, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι στην εκκαθάριση του οικονομικού έτους 2014 το Υπουργείο Οικονομικών στην ουσία, ζητά την επιστροφή τους στο τριπλάσιο και παραπάνω.

Το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι είναι εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις με αποτέλεσμα όταν ο φορολογούμενος δεν έχει άλλο εισόδημα η φορολογία επιβάλλεται στα τεκμήρια διαβίωσης (ακίνητα, αυτοκίνητα κ.λ.π) και όταν αυτά δεν υπάρχουν στο ατομικό τεκμήριο διαβίωσης (3.000 €).

Αποτέλεσμα αυτού είναι για άνεργο ο οποίος δεν έχει τεκμήρια από περιουσιακά στοιχεία να φορολογείται στο ατομικό τεκμήριο διαβίωσης 3.000 € και με συντελεστή 26% που σημαίνει ότι θα πληρώσει 780 € φόρο και επιπλέον προκαταβολή 55% δηλαδή συνολικά 1.209 €. Δηλαδή για επιδότηση του ανέργου 385 € (μικτά) ο φόρος που θα πληρωθεί θα είναι 1.209 €.

Χωρίς καμία άλλη αναβολή θα πρέπει να τροποποιήσετε άμεσα τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ούτως ώστε το εισόδημα από τα σεμινάρια Οικονομικού έτους 2014 να φορολογείται σαν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες με την κλίμακα των μισθωτών και να έχει την μείωση των 2.100 €.»

thebest
Διαβάστε Περισσότερα » " Η Εφορία ζητά στο τριπλάσιο όσα πήραν οι άνεργοι από επιδοτούμενα σεμινάρια! "

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news